تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815290617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقلال- ابومسلم 19/30 ؛كابوس سياه آبي ها


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: استقلال- ابومسلم 19/30 ؛كابوس سياه آبي ها
* امير وفايي

دومين روز از نخستين هفته رقابتهاي ليگ برتر در شرايطي برگزار مي شود كه از تمامي تيمهاي حاضر در مسابقات رونمايي خواهد

شد. هواداران تيمها مي توانند امروز چهره جديد تيمهاي محبوبشان را تماشا كنند و قضاوتي زودهنگام در مورد سرنوشت تيمهايشان داشته باشند.
امسال اكثر تيمها تغييرات بنياديني در تركيب خود داشته اند و به باور بسياري دايره مدعيان قهرماني فراخ تر از فصل قبل شده است. پرسپوليس، سپاهان، استقلال، صبا، سايپا، مس و ... همگي براي قهرماني اسب خود را زين كرده اند و همين هم هست كه رقابتي جذاب و فشرده براي فصل هشتم پيش بيني مي شود.

* از هماهنگي بترس
حساس ترين مصاف، بعد از ظهر امروز در ورزشگاه آزادي اتفاق مي افتد. استقلال به عنوان تيمي كه خودش را در فصل نقل و انتقالات تا بن دندان مسلح كرده، رودرروي ابومسلمي مي ايستد كه نشاني از تيم مقتدر نيم فصل دوم ليگ سال گذشته را به همراه ندارد و اكثر قريب به اتفاق مهره هاي كليدي و تأثيرگذارش را به ساير تيمها واگذار كرده است. حدود دو ماه قبل و در فاصله چند هفته مانده به پايان ليگ هفتم، وضعيت دو تيم كاملاً با امروز متفاوت بود. ابومسلم به عنوان پديده دور برگشت با مربيگري پرويز مظلومي در رده هاي بالاي جدول جولان مي داد و استقلال تلاش مي كرد از رتبه هاي دو رقمي بگريزد.
همه چيز در فصل نقل و انتقالات زير و رو شد. استقلال با كادر فني جديد تقريباً تمام ايرادهاي سخت افزاري اش را برطرف كرد و ستاره هاي زيادي را به تور انداخت، اما در نقطه مقابل ابومسلم به حراجي پر و پيماني شبيه بود كه كالاهاي لوكسش را با حداقل مقاومت و چانه زني به ديگران پيشكش مي كرد و جامعه فوتبال را با اين ذهنيت مواجه مي كرد كه حتماً صاحب فروشگاه مي خواهد تغيير شغل بدهد.
ابومسلم اما تغيير شغل نداد و از امروز نبرد 34 هفته اي طاقت فرسايي را آغاز مي كند كه هر فراز و فرود آن حسرت متلاشي شدن آن تيم منسجم را بر دل نماينده اول خراسان مي گذارد. هر چه ابومسلم لاغر و نحيف شده، استقلال فربه و آماده نبرد به نظر مي رسد. تركيب آنها در قياس با فصل قبل بيش از هفتاد درصد تغيير خواهد داشت و امير قلعه نويي اميدوار است با بازگشت به 2-5-3 محبوب خود شمايل يك مدعي قهرماني را به قامت استقلال بازگرداند. وحيد طالب لو تحت هر شرايطي دروازه بان اول است. تركيب سه نفره كوشكي، قرباني و تقي پور در اكثر بازيهاي دوستانه مثلث خط دفاعي را تشكيل داده اند. خسرو حيدري و هاشم بيگ زاده نقش پيستونهاي چپ و راست را ايفا مي كنند و حسين كاظمي و يدا... اكبري به همراه اميد روانخواه، سه ضلعي مركز زمين را شكل مي دهند. ضمن اينكه زوج سياوش اكبرپور و فرهاد مجيدي فعلاً انتخاب اول قلعه نويي در خط حمله محسوب مي شود. استقلال روي نيمكتش مهره تعيين كننده اي مثل ميثم منيعي، جان واريو و آرش برهاني را هم دارد.
ميثم بائو و مهدي ثابتي تنها خريدهاي قابل اشاره ابومسلم در فصل نقل و انتقالات بودند. در مقابل سيد محمد حسيني، فرانك آتسو، مهدي هاشمي نسب، محمد منصوري و ايوان پتروويچ ديگر در ابومسلم حضور ندارند و هادي برگي زر هم تنها در فاصله سه روز مانده به بازي مقابل استقلال، مسؤوليت ابومسلم بحران زده را پذيرفت. او براي چيدن تركيبي كه توان مقاومت مقابل جاه طلبي هاي ميزبان زخم خورده را داشته باشد، كار دشواري پيش رو دارد و به احتمال زياد به طراحي لايه هاي دفاعي متعدد و شيوه اي شبيه به 1-5-4 فكر مي كند.
اينجا اما يك پرسش قابل بحث هم مطرح است: «احتمال وقوع نخستين شگفتي در اولين مصاف نابرابر ليگ هشتم چقدر است؟» شرايط ميزباني، بضاعت موجود دو تيم و روند آماده سازي آنها طي يك ماه اخير، بي چون و چرا حكم به برتري استقلال مي دهد اما حوادث دور از انتظار فوتبال را هم نبايد ناديده گرفت. ابومسلم خوب مي داند استقلال به واسطه عبور از يك فصل كابوس وار، به شدت از سوي هوادارانش تحت فشار است و هر چه از زمان بازي بگذرد، اين فشار به سود تيم ميهمان عمل مي كند.
استقلال براي بردن بازي مي كند و ابومسلم براي نباختن. راهبردها گاه بر برترينهاي روي كاغذ غلبه مي كنند.
ابومسلم امروز احتمالاً با تركيب گردان، رزاقي، چاه جويي، عسگري، جاسم محمد غلام، خاني، حقدوست، ناصحي، خرسندي، بائو و اولروم به مصاف استقلال مي رود. تغييرات در ابومسلم گسترده نيست و اين البته با توجه به هماهنگي موجود ميان مرداني كه بيش از يك سال كنار هم كار كرده اند، مي تواند نقطه قوت ابومسلمي ها باشد. هماهنگي آنها مي تواند بلاي جان استقلال دگرگون شده باشد. علاوه بر اينها نبايد از ياد برد كه ابومسلم گربه سياه استقلال است و هميشه نفس اين تيم را چه در آزادي و چه در خانه گرفته است.

قطعي برق در مشهد
اما در مشهد و ديگر بازي مهم اولين هفته، امروز از «پيام ليگ برتري» رونمايي مي شود. همگان منتظرند تا ببينند خداداد و دستيارانش پس از چند ماه پرحاشيه و پر التهاب، چگونه تيمي ساخته اند. آنچه مسلم است، اين پيام، پيام ليگ دسته اول نيست و به واسطه تغييرات فراواني كه در بدنه آن به وجود آمده، بايد شاهد و منتظر تيم جديدي باشيم.
سبزپوشان با درايت خداداد اگر چه ستاره هاي آنچناني نخريدند، اما به نظر مي رسد حساب شده خودشان را جمع و جور كرده اند. خداداد در تمام تابستان سعي كرد انگشت روي مهره هايي بگذارد كه با تجربه بالا و كيفيت مطلوبشان، بتوانند گليم پيام را در اولين سال حضورش در ليگ برتر، از آب بيرون بكشند. پيام خوشبختانه اولين ديدار از 34 ديدارش در ليگ برتر را در خانه برگزار مي كند كه اين مي تواند امتياز مهمي براي اين تيم باشد.
كسب امتياز مقابل برق شيراز، فشار را از روي شانه هاي پيامي ها بر مي دارد و آنها را آماده مي كند تا در ديدارهاي سخت، با تمركز و اعتماد به نفس بهتري به ميدان بروند.
خداداد براي مقابله با برق شيراز احتمالاً از سيستم 1-2-3-4 استفاده مي كند. سنگچولي در چارچوب مي ايستد و ديوار دفاعي با مهدي هاشمي نسب، محسن ارزاني، ابراهيم شكوري و علي جليلي شكل مي گيرد. محمد مطوري و رضا حقيقي در نقش دو هافبك دفاعي به ميدان خواهند رفت و لوزي تهاجمي پيامي ها با حضور محسن زاهدي در چپ، زادعلي در وسط، محمد سهيمي در راست و آرفي اشميت در نوك تشكيل خواهد شد.
آنچه از بالا برمي آيد اينكه پيامي ها خط دفاع با تجربه و رسوخ ناپذيري دارند كه احتمالاً نقطه قوت اين تيم در طول بازيها خواهد بود. اما سؤال اساسي در مورد اين تيم، ميزان كوبندگي خط آتش آن است. سبزپوشان در اين منطقه به تقويت نياز دارند و اين را كادر فني بهتر از هر كسي مي داند. اتكا به آرفي تا پايان بازي، هم غير ممكن و هم غير عقلاني است. با اين حال، در شرايط موجود پيامي ها براي مقابله با برق تركيب قابل قبولي دارند كه با حمايت تماشاگران مي توان به پيروزي شان اميدوار بود.
نكته قابل توجه در اين بازي، ناشناخته بودن ميزبان مشهدي براي شيرازي هاست. اين در حالي است كه كادر فني پيام شناخت قابل قبولي از تيم برق دارند.
اما ديگر رويدادهاي هفته نخست، بدين ترتيب برگزار خواهد شد.
سه شنبه 15/5/87
پاس- سپاهان ساعت 18
ملوان- راه آهن ساعت 18
ذوب آهن- مس كرمان ساعت 18
مقاومت سپاسي- فولاد ساعت 18
صبا باتري قم- پيكان ساعت 18
استقلال اهواز- پگاه ساعت 19/30
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن