تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819827759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت پنجره


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پشت پنجره
شهرداري «نامه بحران» داد

شهرداري تهران با ارسال نامه اي به برخي نهادها نسبت به وقوع بحران در پايتخت به دليل از رده خارج شدن دستگاه هايCNG هشدار داد.
يك نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر به عصرايران گفت: شهرداري تهران در «نامه اعلام بحران» كه نسخه اي از آن به مجلس هم ارسال شده، تاكيد كرده است تعداد زيادي از دستگاه هايCNG در جايگاه هاي گاز تهران، دچار نقص فني شده اند و مسوولان مربوطه اقدام به رفع مشكل اين دستگاه ها نمي كنند! به گفته نجابت در اين نامه اشاره شده است كه بسياري از اتوبوس هاي گاز سوز شهر تهران به دليل نداشتن سوخت از چرخه سرويس دهي خارج شده اند و اين موضوع ممكن است در ماه آينده و در آستانه بازگشايي مدارس به يك بحران در تهران تبديل شود.همچنين در چند روز گذشته تعداد زيادي از رانندگان تاكسي نيز به دليل نبودن گاز در برخي مناطق اعتراضاتي داشته اند. قرار است در روزهاي آينده مجمع نمايندگان تهران در مجلس، شوراي شهر و شهرداري تهران در نشست مشتركي اين معضل را با «قيد فوريت » بررسي كنند.در هفته هاي گذشته، صف هاي خودروهاي گاز سوز در مسيرهاي منتهي به جايگاه هايCNG به طرز قابل توجهي افزايش يافته و نارضايتي شهروندان را باعث شده است.

استعفاي دسته جمعي در سايت آفتاب

به گزارش شهاب نيوز سايت خبري آفتاب كه توسط حزب اعتدال و توسعه اداره مي شود، بار ديگر دچار تغيير و تحول شد. اخيرا و با معرفي يكي از جوانان عضو حزب موتلفه به سردبيري سايت آفتاب، خبرنگاران اين سايت كه به جريان اصلاحات گرايش دارند، اقدام به استعفاي دسته جمعي كرده اند. گفتني است سردبير جديد از زمان آغاز كار خود رسما بر تغيير سياست اين سايت و كاهش سهم اخبار اصلاح طلبان تاكيد كرده كه همين امر، باعث كناره گيري خبرنگاران شده است.

هشدار يك مقام عالي رتبه به ضرغامي

يك مقام فرهنگي در ديدار گروهي از مسوولان فرهنگي كه رييس سازمان صدا و سيما نيز در آن حضور داشته است، خواستار حذف رودربايستي ها در برخورد با برخي كمكاري ها و كارشكني ها شد.
به گزارش برنا، اين مقام عالي رتبه خطاب به ضرغامي از او به عنوان يك مدير حزب اللهي ياد كرده و گفته است: «...چرا در برخوردها رودربايستي داريد؟ شما كه مدير حزب اللهي هستيد، همه مديرانتان هم بايد مثل شما حزب اللهي باشند» و در ادامه به مشكلات راديو اشاره كرده و اضافه كرده است: درباره راديو جوان بارها تذكر دادم، در اين مورد آقاي مكارم هم صحبت كردند و اين زخم تبديل به دمل چركين شد چرا شما روي معاونت صدا رودربايستي داريد؟
اين مقام ارشد همچنين درباره برخي توليدات تلويزيوني تذكر داده است: برخي سريال ها درفضاي سيما آلودگي است، طنز نيست. مسخره كردن است. از سوي ديگر فضاي بخشي ديگر از سريال ها هم غم و اندوه است. بارها تاكيد داشته ايم كه نبايد فضاي غم و اندوه در مجموعه هاي تلويزيوني وجود داشته باشد.
اين در حالي است كه اين مقام مسوول چندي پيش نيز خطاب به برخي مسوولان فرهنگي تاكيد كرده بود كه سينماي جمهوري اسلامي بايد نماد سينماي اسلامي باشد و مسوولان از اينكه «سينماي اسلامي» مي خواهند و به دنبال آن هستند، نبايد ترس داشته باشند و با شجاعت اين خواست انقلاب را مطرح كنند.
شايان ذكر است برخي تغييرات عمده در سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از جمله تولد برخي شبكه هاي جديد و حذف برخي معاونت ها و نهادهاي زير مجموعه معاونت سيما از جمله مركز مستندسازي سيما، همراه با برخي بركناري ها و جابه جايي ها از جمله بركناري يكي از ناظران پخش و جابه جايي تني چند از مديران و مجريان خبر، عزم عملي و نويد تحولات تازه اي را در سازمان صدا و سيما مي دهد. به گزارش برنا، از سرگيري ديدارهاي رييس سازمان صدا و سيما با گروه هاي تخصصي جهت رفع معضلات و مشكلات توليد در اين سازمان نيز يكي ديگر از علل رويكرد جديد اين سازمان در بحث ارتقاي توليدات پرمحتوا با توجه به نيازهاي روز جامعه است.

ميرحسين موسوي ديدار با اميراحمدي را تكذيب كرد

مهندس ميرحسين موسوي نخست وزير دوران دفاع مقدس اظهارات هوشنگ اميراحمدي دلال سياسي آمريكا مبني بر ديدار با وي در دوران مسووليت نخست وزيري را تكذيب كرد. مهندس موسوي به روزنامه «جمهوري اسلامي» گفت: به چنين شخصي هرگز وقت ديدار نداده ام.
اميراحمدي در مصاحبه با يك پايگاه خبري مدعي ديدار با بعضي ديگر از بزرگان نظام در دهه 60 شده است كه آن هم صحت ندارد. وي در سفر اخير خود به تهران تلاش كرد با آيت الله هاشمي رفسنجاني ديدار كند، ولي اين تقاضا رد شد. امير احمدي قبل از سفر اخير به تهران، به فلسطين اشغالي رفته و با بعضي مسوولان رژيم صهيونيستي ديدار كرده بود.

آغاز فعاليت هاي انتخاباتي حسن روحاني

رييس فعلي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با فراخوان همكاران سابق خود در حوزه سياست خارجي و اجرايي اقدام به برنامه ريزي محتوايي و عملي براي انتخابات آينده كرده است.
به گزارش فردا، حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در دولت هاي هاشمي رفسنجاني و سيد محمد خاتمي با محتمل دانستن پيروزي خود، فعاليت هاي انتخاباتي اش را آغاز كرده است.گفته مي شود وي به زودي رايزني هاي خود با چهره ها و جناح هاي سياسي كشور را آغاز مي كند.

كاهش نرخ ارز منتفي شد

پس از يك دوره التهاب در بازار به دليل اخباري كه درباره طرح دولت براي كاهش نرخ ارز منتشر شده بود، مقامات دولتي امروز رسما اين مساله را منتفي اعلام كردند تا پرونده يكي ديگر از طرحهاي ناگهاني كه با انتقادات گسترده كارشناسان مواجه شده است نيز بسته شود.
به گزارش شهاب نيوز جلسه روز يكشنبه شمس الدين حسيني (كانديداي رئيس جمهور براي تصدي وزارت اقتصاد) با فعالان اتاق بازرگاني و صنايع ايران عملا به عرصه اي براي انتقادات فعالان اتاق بازرگاني از دولت و طرح نگراني هاي آنها تبديل شد. در ميان انتقادات مطرح شده البته ابراز نگراني از طرح كاهش قيمت ارز يكي از محورهاي مهم و اساسي بود. تا آن جا كه «ابراهيم جميلي» عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران در اظهارات خود هشدار داد كه كاهش نرخ ارز موجب افزايش التهاب در جامعه مي شود و از اينكه دولت بحث كاهش نرخ ارز را به جامعه تزريق كرده و موجب التهاب بيشتر آن شده انتقاد كرد. «احمد ترك نژاد» عضو هيات نمايندگان اتاق نيز با تاكيد بر اين كه ايران هم اكنون به دليل تورم 20 درصدي جزو يكي از كشورهاي داراي تورم بحراني در دنياست و از لحاظ درجه آزادي اقتصاد هم رتبه 155 را در جهان پيدا كرده است; خواستار «توضيحات صريح و شفاف» دولت در زمينه هاي مختلف از جمله درباره نرخ ارز شد. وي نهايتا به حسيني توصيه كرد با توجه به شرايطي كه اكنون پديد آمده است، در مدت كوتاه مسووليت خود به جاي انجام هرگونه كار جديد تنها جلوي حركت هاي مخرب را بگيريد.
در ميان ديدگاه هاي مطرح شده البته «اسدالله عسگراولادي» رييس كنفدراسيون صادرات اتاق ايران صريح ترين اظهارات را درباره طرح كاهش قيمت ارز مطرح كرد. وي با تاكيد بر اين كه «التهاب اخير براي تقويت پول ملي باعث شده است كارخانه ها تمايلي براي وارد كردن مواد اوليه نداشته باشند، واردكنندگان نيز نمي دانند در آينده بايد كالاهاي خود را با چه قيمتي عرضه كنند» خواستار آن شد كه دولت حداقل «مدت محدودي» را اعلام كند و به توليدكنندگان و واردكنندگان اطمينان دهد كه در اين مدت مشخص شرايط تغيير نخواهد كرد.
اين دست از اظهارات نهايتا باعث شد كه سيد شمس الدين حسيني (كانديداي رئيس جمهور براي تصدي وزارت اقتصاد) با صراحت و شفافيت درباره طرح رئيس جمهور براي كاهش نرخ ارز سخن بگويد و بكوشد نگراني هاي فعالان اقتصادي از اين طرح را برطرف سازد.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن