تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813263923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترقي:هدفمند كردن يارانه ها در جهت تحقق عدالت در جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ترقي:هدفمند كردن يارانه ها در جهت تحقق عدالت در جامعه است
معاون فرهنگي كميته امداد اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را در جهت تحقق عدالت در جامعه عنوان كرد و گفت: اين طرح به عنوان يك تكليف قانوني براي دولتها در برنامه هاي توسعه سوم و چهارم آمده است.

به گزارش خبرگزاري مهر ، حميد رضا ترقي در جمع دانشجويان دانشكده علمي كاربردي اين نهاد گفت: در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در راه مبارزه با فقر قدمهاي موثري برداشته شده است به نحوي كه با گسترش سياست هاي تامين اجتماعي و خدمات كميته امداد ، فقر در كشور هر ساله كاهش داشته است و بنا بر اعلام بانك جهاني ميزان فقر از 27 درصد در سال 65 به كمتر از 6 درصد در حال حاضر كاهش يافته است.

وي افزود: علي رغم اين تغييرات كه موجب افزايش سطح درآمد افراد جامعه شده است ما مي بينيم كه يك معضل در جامعه وجود دارد و آن احساس فقر عمومي است و وانمود كردن به اينكه فقير هستيم و شاهد اين مدعا سيل نامه هاي مردمي به رئيس جمهور است . اين فرهنگ باعث مي شود تا كرامت ، عزت و مناعت طبع افراد از بين برود.

معاون فرهنگ كميته امداد عوامل ايجاد اين احساس در جامعه را تبليغات گسترده، زندگي هاي مرفه و كالاهاي لوكس عموما خارجي از طريق رسانه ها و ارزش پيدا كردن تجملات در جامعه عنوان و خاطر نشان كرد: متاسفانه وجود نابرابري درآمد و توزيع ناعادلانه ثروت و ترويج نگرش هاي مصرف گرايانه در زندگي مردم آسيب هاي فراواني را به دنبال داشته است.

ترقي لزوم اجراي برنامه هاي فرهنگي در كميته امداد را مورد تاكيد قرار داد و افزود: فقر فرهنگي موجب فقر اقتصادي مي شود و ما بنا به توصيه بزرگان و رهبر معظم انقلاب وظيفه داريم نسبت به مسائل فرهنگي خانواده ها حساس باشيم . بدون كار فرهنگي كار اقتصادي در خانواده موثر نيست و بازسازي عزت نفس و كرامت در خانواده ها نيازمند كار فرهنگي است .

وي تصريح كرد: يكي از راه هاي توانمند سازي فقرا تحصيل علم است و طي 10 سال گذشته بيش از 80 هزار دانشجو با حمايت هاي كميته امداد فارغ التحصيل شده و به خود اتكايي رسيده اند.

عضو شوراي مركزي كميته امداد با استقبال از طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: اين طرح به عنوان يك تكليف قانوني براي دولتها در برنامه هاي توسعه سوم و چهارم آمده است كه دولت قبل آن را اجرا نكرد ولي دولت احمدي نژاد با شجاعت در پي اجراي اين طرح است.

وي هياهوهاي پيرامون اجراي اين طرح را سياسي عنوان كرد و گفت: نبايد اصل اين كار را زير سئوال برد زيرا اين كار قانوني و به نفع اقشار ضعيف جامعه است و ما از اين طرح حمايت مي كنيم اگر اين طرح انجام شود دولت خدمات فراواني را مي تواند براي اقشار ضعيف جامعه اجرا كند .

وي خاطر نشان كرد: اگر به دنبال عدالت هستيم بايد به سمت تحقق عدالت حركت كنيم.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن