تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813264114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هدفمند كردن يارانه ها در جهت تحقق عدالت در جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هدفمند كردن يارانه ها در جهت تحقق عدالت در جامعه است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني (ره ) گفت : هدفمند كردن يارانه ها در جهت تحقق عدالت در جامعه است .


به گزارش روز دو شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي كميته امداد امام خميني (ره) ،" حميد رضا ترقي " در جمع دانشجويان دانشكده علمي ، كاربردي اين نهاد از طرح هدفمند كردن يارانه ها استقبال كرد و گفت : اگر به دنبال عدالت هستيم بايد به سمت تحقق عدالت حركت كنيم .
وي با اشاره به اينكه اين طرح به عنوان يك تكليف قانوني براي دولت ها در برنامه هاي سوم و چهارم آمده است ،افزود : دولت قبل اين طرح را اجرا نكرد ولي دولت آقاي احمدي نژاد با شجاعت در پي اجراي اين طرح است .
ترقي هياهوي پيرامون اجراي اين طرح را سياسي عنوان كرد و گفت : نبايد اصل اين كار را زير سوال برد ، زيرا اين كار قانوني و به نفع اقشار ضعيف جامعه است و ما از اين طرح حمايت مي كنيم .
وي افزود : اگر اين طرح انجام شود دولت خدمات فراواني را مي تواند براي اقشار ضعيف جامعه اجرا كند.
معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني (ره ) در ادامه با اشاره به اينكه پس از انقلاب اسلامي در راه مبارزه با فقر قدم هاي موثري برداشته شده است ، افزود: با گسترش سياست هاي تامين اجتماعي و خدمات كميته امداد ، فقر در كشور هر ساله كاهش داشته است.
ترقي با اشاره به اينكه بنا بر اعلام بانك جهاني ميزان فقر از 27 درصد در سال 1365 به كمتر از شش درصد در حال حاضر كاهش يافته ، افزود : علي رغم اين تغييرات كه موجب افزايش سطح درآمد افراد جامعه شده است ، وانمود كردن مااينكه فقير هستيم از معضلات امروز جامعه است .
معاون فرهنگي كميته امداد عوامل ايجاد اين احساس در جامعه را تبليغات گسترده ، زندگي هاي مرفه و كالاهاي لوكس عموما خارجي از طريق رسانه ها و ارزش پيدا كردن تجملات در جامعه عنوان كرد و گفت : متاسفانه وجود نابرابري و توزيع ناعادلانه ثروت و ترويج نگرش هاي مصرف گرايانه در زندگي مردم آسيب هاي فراواني به دنبال داشته است .
وي لزوم اجراي برنامه هاي فرهنگي در كميته امداد را مورد تاكيدقرار داد و گفت : فقر فرهنگي موجب فقر اقتصادي مي شود و ما وظيفه داريم نسبت به مسايل فرهنگي خانواده ها حساس باشيم .
ترقي خاطر نشان كرد : يكي از راههاي توانمند سازي فقرا تحصيل علم است و طي 10 سال گذشته بيش از 80 هزار دانشجو با حمايت هاي كميته امداد فارغ التحصيل شده و به خود اتكايي رسيده اند .
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن