تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815179595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواص گیلاس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: میوه اى كه سموم بدن را از بین مى برد، دستگاه هاضمه را مرتب كرده و اعصاب را تسكین مى بخشد
گیلاس ، میوه درخت گیلاس است كه در تمام كشورهاى جهان آن را مى شناسند مخصوصا فصل شكوفه گیلاس در ژاپن شهرت جهانى دارد.
درخت گیلاس در بهار لباس نازك و سفید از گلهاى كوچك و ظریف بر تن مى كند كه رفته رفته گلها مى ریزد و از ته آن دانه هاى كروى شكلى كه سبز است نمودار مى شود. این دانهاى كروى شكل سبز كم كم رنگ گرفته و به رنگ زرد طلایى و یا قرمز در مى آید كه همان گیلاس است كه فعلا از اصفهان بهترین نوع آن به بازار ایران مى آید و بعد كه تمام شد از خراسان ، گیلاس ‍ مخصوص آن ناحیه كه خیلى درشت و پرگوشت و كمى هم سفید است پیدا مى شود.

گیلاس خراسان را در جاهاى دیگرى كاشته و محصول آن را به بازار مى آورند.
مشخصات و خواص گیلاس
گیلاس از میوه هاى كوچك هسته دار است كه شكل آن تقریبا كروى است و داراى دمى بلند و یا كوتاه است . گوشت میوه گیلاس یا خیلى لطیف و یا سفت و آبدار و شیرین به رنگ زرد سفید و یا زرد قرمز یا سیاه مى باشد و گیلاس سرشار از املاح معدنى است : داراى كلسیم ، فسفر، پتاسیم ، كلر، سدیم ، منیزیم ، گوگرد و مقدار قابل توجه آهن است .
گیلاس داراى كوبالت ، مس ، منگنز، و روى مى باشد.
قندى كه گیلاس دارد از نوع ((لوولوز)) است .
گیلاس داراى ویتامینهاى ث و ب 2 و پ پ و مقدار زیادى ویتامین آ مى باشد. كه براى چشم فوق العاده مفید است .
از خوردن گیلاس اثرات مهمى در بدن ما پیدا مى شود كه از زمانهاى قدیم آن را توصیف و تشریح كرده اند چنان كه طرفداران مكتب سالرن درباره گیلاس این طور گفته اند:
((اگر گیلاس بخورى مزایاى زیادى براى تو فراهم خواهد شد.))
((شكم تو پاك خواهد شد و تمام خون بدنت بهتر گردش كرده و مواد غذایى لازم را به دست خواهد آورد.))
در قرن هجدهم دكتر ((له مرى )) معروف درباره گیلاس نوشته است :
((گیلاس براى قلب ، براى معده و روده مفید است اشتها را زیاد كرده و بدبویى را به خوشبویى تبدیل مى كند.)) در عصر حاضر بر اثر بررسیهایى كه در روى گیلاس به عمل آورده شده است گفته هاى پزشكان قدیمى درباره این میوه به ثبوت رسیده است .
و اكنون با آزمایشهاى علمى ما مى دانیم كه گیلاس از میوه هایى است كه سموم بدن را بر طرف كرده و خون را تصفیه مى كند، قوه دماغى بدن را تقویت كرده و كمبود املاح معدنى بدن ما را برطرف ساخته و دستگاه هاضمه را منظم مى كند، اعصاب را تسكین داده و ادرار آور است .
هر صد گرم گیلاس داراى دویست و پنجاه میلى گرم پوتاس است و چنانكه مى دانید پوتاس تاءثیر زیادى بر افزایش ادرار دارد. كسانى كه ورم مفصل و یا رماتیسم یا نقرس دارند بالنتیجه براى معالجه خود باید غذایى بخورند كه ادرار زیاد كند، با گیلاس رژیم مى گیرند. رژیم گیلاس براى كسانى كه سنگ كلیه و یا سنگ صفرا و یا مثانه دارند نیز بسیار مفید و موثر است . كسانى كه تصلب شراین دارند و یا از كبد مى نالند و یا به یبوست مبتلا شده اند و یا در روده هاى آنها گاز جمع مى شود و غذا تخمیر مى گردد و هم چنین كسانى كه املاح معدنى بدن آنها كم شده و یا بچه هایى كه دیر رشد مى كنند باید گیلاس بخورند و رژیم گیلاس بگیرند چون قند میوه گیلاس از نوع قند لوولوز مى باشد. مصرف گیلاس به كسانى كه بیمارى دیابت دارند توصیه مى شود.
تركیباتى كه در گیلاس وجود دارد تعدیل كننده پ هاش خون است زیرا خون باید به مقدار 4/7 قلیایى باشد.
مصرف گوشت و مواد گوشتى خون را اسیدى مى كند و بهترین تعدیل كننده آن میوه ها از جمله گیلاس است .
گیلاس را باید قبل از غذا خورد تا با آن جلوى زیادى اشتها را بگیرد. كسانى كه براى كم خوردن و لاغرى متوسل به قرصهاى شیمیایى مى شوند مى توانند از گیلاس كه یك میوه طبیعى است و مصرف آن اندام را متناسب مى كند كمك بگیرند، زیرا قرصهاى شیمیایى براى كم كردن اشتها اشخاص ‍ را لاغر مى كنند و براى سیستم اعصاب و دستگاه عروق و شریانها مضر و خطرناك است و اعصاب را تحریك كرده و بى خوابى مى آورد. كسانى كه مى خواهند از گیلاس براى لاغرى و تناسب اندام خود كمك بگیرند باید در ابتداى غذاى خود دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه گرم گیلاس بخورند و بعد منوى غذاى آنها نباید داراى مواد نشاسته اى مثل نان ماكارونى ، برنج ، حبوبات و نان شیرینى باشد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن