تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816446316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت مركز پژوهش هاي اعتقاديمجموعه جغرافياي شيعه در جهان تدوين مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: به همت مركز پژوهش هاي اعتقاديمجموعه جغرافياي شيعه در جهان تدوين مي‌شود
گروه خبرنگاران افتخاري / محمد حسين آزادبخت: مركز پژوهش‌هاي اعتقادي در عرصه پاسخگويي به شبهات و پرسش‌هاي اعتقادي، تامين نيازهاي علمي مراكز پژوهشي دنيا در زمينه اهل بيت(ع) و تاليف كتاب‌هاي شيعي فعاليت مي‌كند.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، مدير مركز پژوهش‌هاي اعتقادي در خصوص تاريخچه و چگونگي شكل‌گيري اين مركز گفت: مركز پژوهش‌هاي اعتقادي، همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در سال 1419 ه.ق وابسته به دفترآيت‌الله‌العظمي سيستاني در قم آغاز به كار كرد.

وي با اشاره به وجود 5 نمايندگي در كشورهاي لبنان سوريه، مغرب، اندونزي وتونس خاطرنشان كرد: پاسخگويي به شبهات اعتقادي، پژوهش‌هاي مباني، توزيع كتاب بين جويندگان معارف اهل بيت(ع) در سراسر دنيا، چاپ و نشر كتاب‌هاي مورد نياز و ارتباط با مستبصرين از مهم‌ترين فعاليت‌هاي مركز پژوهش‌هاي اعتقادي و شعب آن به شمار مي‌آيد.

حجت الاسلام محمد الحسون افزود: مركز ديگري مشابه اين مركز به صورت مستقل زير نظر دفتر آيت‌الله‌العظمي سيستاني در نجف به دفاع از مذهب اهل بيت (ع) و رد شبهات مي‌پردازد.

وي با بيان اينكه اين مركز، تنها به سؤالات اعتقادي پاسخ مي‌دهد، گفت: تاكنون به سه هزار پرسش عقيدتي پاسخ داده‌ايم كه بخش قابل توجهي ازاين پرسش و پاسخ‌ها با عنوان «موسوعه الاسئله العقائديه» تا يك ماه آينده در 5 جلسه منتشر مي‌شود و مي‌توان به عنوان يك كتاب مرجع در اختيار مبلغين و دين پژوهان قرار بگيرد.

مدير مركز پژوهش هاي اعتقادي با اشاره به روش علمي اين مركز در پاسخ به شبهات خاطرنشان كرد: در پاسخگويي به شبهات و تاليف كتب به هيچ وجه از مباني اعتقادي خود كوتاه نمي آييم، اما به طرف مقابل هيچگونه بي حرمتي و اهانتي نمي كنيم و اين روش موجب استبصار زيادي در جهان شده است.

وي با بيان اينكه، مخالفان، شبهات خود، عليه مكتب را به زبان ها و صورتهاي مختلف بيان مي كنند گفت: 7 هزار شبهه مطرح شده عليه شيعه را جمع آوري كرديم و اين تعداد به 600 شبهه تقليل يافت و آنرا به دفاتر مراجع معظم تقليد داديم.

حجت الاسلام، محمد الحسون با اشاره به وجود پرونده علمي براي هر شبهه در مركز پژوهش‌هاي اعتقادي گفت: بسياري ازپاسخ ها به شبهات با قلم حوزوي نوشته شده است و امكان استفاده آن براي قشرهاي مختلف به خوبي فراهم نيست و محققان اين مركز، پاسخ علما به شبهات را به قلم روز تبديل مي كنند و اينها را در قالب مجموعه كتابهاي «رد الشبهات» منتشر مي‌كنيم.

وي افزود: تا كنون 10 جلد از كتابهاي «سلسله رد الشبهات» منتشر شده و در آن مباحثي پيرامون نهج البلاغه تعداد ائمه اطهار (ع) در روايات، نماز تراويح و شخصيت ابن عباس آمده است.

مدير مركز پژوهش‌هاي اعتقادي با اشاره به نياز عمومي مردم جهان به شناخت پيرامون عقايد ناب اسلامي تصريح كرد: ما همواره پژوهش‌هاي عميق اجتهادي در خصوص فقه و اصول هستيم، اما تمام نيازهاي ديني به اين دو مقوله محدود نمي‌شود و‌‌ اهتمام بيشتر طلاب و حوزه هاي علميه به مباحث اعتقادي و كلامي ضروري به نظر مي‌رسد.

وي اعلام كرد: ما از حضور فضلاء و متخصصين علم كلام در عرصه پاسخگويي به شبهات استقبال مي كنيم.

شيخ حسون، با بيان اينكه در مركز پژوهش‌هاي اعتقادي تنها به مباحث كلام قديم پرداخته نمي شود، گفت: تحقيقات پيرامون مباحث كلام جديد و بهره مندي از وسائل نوين جهاني نيز در اين مركز انجام مي‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد: اين پژوهش‌ها با تاكيد آيت‌الله‌العظمي سيستاني، شتاب گرفت و تاكنون آثاري پيرامون دموكراسي، حقوق زنان، مسائل حكومتي، تروريسم و جهاني سازي، تاليف و منتشر كرده‌ايم.

مدير مركز پژوهش‌هاي اعتقادي، راه اندازي مجدد 4 كتابخانه در نجف، كربلا و كاظمين را از ديگر فعاليتهاي اين مركز برشمرد و اظهار كرد: ارسال كتب به كتابخانه‌ها و مساجد و دانشگاه‌هاي عراق، جزو برنامه‌هاي ماست و به دليل روش علمي اين مركز و پرهيز از اهانت با اكثر اساتيد دانشگاه‌هاي عراق تعامل و رابطه داريم.

وي به فعاليتهاي اين مركز در خصوص مستبصرين اشاره و تصريح كرد: براي هزار مستبصر پرونده داريم و در آن دليل استبصار خود را بيان كرده‌اند و در ايام تبليغي، مستبصرين را به مناطق مختلف اعزام مي كنيم.

حجت‌الاسلام محمد الحسون، با اشاره به فعاليت پايگاه اينترنتي اين مركز به نشاني www.aqaed.com گفت: علاقه مندان به معارف اسلامي در دنيا با اين پايگاه اينترنتي آشنا هستند و روزانه هزاران نفر از آن بازديد مي كنند.

وي گفت: تمام آثار و پژوهشهاي اين مركز در اين پايگاه قرار گرفته است و علاقه‌مندان پرسش هاي خود را از طريق اين سايت مطرح و پاسخ خود را دريافت مي كنند .

مدير مركز پژوهشهاي اعتقادي از افزايش روز افزون مستبصرين در دنيا خبر داد و بيان كرد: با پيروزي انقلاب اسلامي ايران و اعزام مبلغان به سراسر دنيا اين امر شتاب قابل توجهي گرفت.

وي خاطرنشان كرد: نيازمند حضور جدي تر روحانيون در شبكه ماهواره‌اي هستيم تا عقايد اهل بيت(ع) بيش از پيش و متناسب با توسعه وسائل ارتباط جمعي در دنيا منتشر شود.

حجت‌الاسلام محمد الحسون، شناسايي جغرافيايي شيعه در جهان و تحليل وضعيت شيعيان در دنيا را از ديگر فعاليت‌هاي مركز پژوهش‌هاي اعتقادي دانست و گفت: طرح «الشيعه في العالم» بر همين اساس در حال انجام است و بخش هايي از اطلاعات مربوط به اين طرح در پايگاه اينترنتي مركز قرار گفته است.

وي به تعامل اين مركز با بيشتر موسسات پژوهشي قم اشاره كرد و گفت: به اكثر كشورهاي اروپايي كتاب وcd ارسال مي كنيم و به پرسشهاي اعتقادي آنها پاسخ مي‌دهيم.

مدير مركز پژوهش هاي اعتقادي، تدوين موسوعه حديث الثقلين را نيز از طرح‌هاي در دست انجام اين مركز بر شمرد و اظهار كرد: بر اساس اين طرح جايگاه حديث ثقلين در آثار شيعه و سني مورد بررسي قرار مي‌گيرد و دراين طرح، سند، دلالت و دفع شبهات مربوط به حديث ثقلين مي‌آيد.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن