تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820089019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن ادبي باغملك؛ از تاسيس تا مشكلات


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انجمن ادبي باغملك؛ از تاسيس تا مشكلات
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: فرهنگ و ادب

يونس شفيعي گفت: انجمن شاعران و نويسندگان شهرستان باغملك زير نظر اداره‌ ارشاد از سال 72 فعاليت خود را شروع و در پايان سال 81 از اين وزارت مجوز رسمي دريافت كرد.

معاون انجمن ادبي باغملك به خبرنگار ايسنا در خوزستان گفت: اين انجمن به رياست معصومه صيدالي و معاونت يونس شفيعي مي‌باشد كه از سال 71 الي 82 به صورت غير رسمي فعاليت مي‌كرد و پس از آن يعني از سال 81 تا به حال به صورت رسمي با دريافت مجوز از وزارت ارشاد با حدود 25 عضو به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

او فعاليت انجمن را شامل معرفي و به چاپ رساندن آثار شاعران شهرستان به ناشران و وزارت ارشاد و در كل راهنمايي آنها، برگزاري بزرگداشت و شب شعر براي شاعران و شخصيت‌هاي معاصر و تعيين مكاني مشخص جهت شناساندن بعضي شخصيت‌هاي ادبي كشور براي رشد و پيشرفت استعدادهاي شهرستان باغملك برشمرد.

او خاطرنشان كرد: به علت نداشتن مكان و ساختماني مستقل فعاليت خود را در داخل ساختمان ارشاد شروع كرديم و هر هفته جمعه‌ها جلسه‌اي را با اعضاء انجمن برگزار مي‌كنيم همچنين برنامه‌اي مدون شامل برگزاري كارگاه شعر و داستان‌نويسي براي علاقمندان و اعضاي انجمن، نقد و بررسي اشعار سروده شده توسط افراد و يادآموزي داستان‌نويسي و شعر و تاريخچه‌ آنها اجرا مي‌شود. اين در حالي است كه در كنار اين كارگاه‌ها قرار است تور فرهنگي و تاريخي براي اعضاي انجمن برگزار شود.

وي در ادامه افزود: افرادي تا به حال از اين انجمن به جامعه‌ شعر و ادب معرفي شده‌اند و كتاب‌هايي به چاپ رسانده‌اند. اين افراد شامل پرويز گراوند، علي فتحي مقدم، شيما زنگنه، جبار رضايي، سيروس اميري و يونس شفيعي است. لازم به ذكر است سيروس اميري و امير اميري و مرحوم قدرت‌الله كياني از پيشكسوتان شعر و ادب در شهرستان باغملك مي‌باشند كه سهم به سزايي در رشد و تعالي آن در شهرستان باغملك داشته‌اند.

او همچنين در خصوص مشكلات انجمن عنوان كرد: اين انجمن بودجه مشخص كه بتوان بر اساس آن برنامه‌هايي را ساماندهي كرد، ندارد و هميشه به دليل نبود بودجه شب شعرهاي انجمن منتفي مي‌شوند. همچنين نبودن مكاني مشخص و مستقل يكي ديگر از مشكلات ما است. اناقي كه وزارت ارشاد براي فعاليت در اختيار ما گذاشته تنها روزهاي جمعه‌ در اختيار ما است.

معاون انجمن ادبي باغملك خاطرنشان كرد: قرار بود بودجه‌اي از سوي اداره ارشاد براي پيشبرد اهداف انجمن تامين شود كه طي جلسه‌اي كه با مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي داشتيم، قرار شد كمكي صورت بگيرد ولي برنامه‌ها هنوز به شكل مشخص ادامه پيدا نكرده است و پي‌گير اين روند برعهده اداره ارشاد باغملك بود ولي به شكل درستي جواب نگرفتيم.

شفيعي همچنين گفت: قرار بود جشنواره برگزار كنيم و پيرو آن بودجه‌اي تحويل بگيريم كه متاسفانه انجام شد. با توجه به اين كه مشكلات فرهنگي شهرها را انجمن‌ها و مسؤولان آنها مي‌توانند تا حدودي سامان‌دهي كنند براي اين امر نيازمند حمايت مالي مسؤولان هستيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 834]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن