تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821188386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تحليل - يو.اس.اي.تودي/ جواني اوباما و تجربه‌ي مك كين؛ كداميك پيروز خواهد بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /تحليل - يو.اس.اي.تودي/ جواني اوباما و تجربه‌ي مك كين؛ كداميك پيروز خواهد بود؟
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - گزارش و تحليل

يكي از نكات قابل توجه دو كانديداي اصلي انتخابات رياست جمهوري 2008 آمريكا اين است كه روز تولد هر دوي آنها در ماه اوت قرار دارد؛ اما نكته جالب‌تر فاصله سني دو كانديدا است كه يك ركورد در كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي يو.اس.اي.تودي، باراك اوباما كانديداي دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري آ‌مريكا، در چهارم اوت 47 ساله مي‌شود اين در حالي است كه جان مك كين، كانديداي جمهوري خواهان در اين انتخابات، در 29 اوت 72 ساله خواهد شد.

علاوه بر اينكه هر دو كانديدا ماه تولدشان در يك ماه است، فاصله سني اوباما و مك‌كين در نوع خود بي‌سابقه است چون تا كنون فاصله سني كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري آ‌مريكا تا به اين حد زياد نبوده است.

اين فاصله‌ي 25 ساله و سوالات مطرح شده در مورد تاثير سن دو كانديداي انتخابات رياست جمهوري 2008 آمريكا در آينده‌ي اين كشور، به بحث روز در فعاليتهاي انتخاباتي 2008 آمريكا تبديل شده است.

اين اولين انتخابات رياست جمهوري آمريكاست كه به گفته كارشناسان سياسي و اجتماعي مهيج‌ترين و سياسي‌ترين رقابتها را شامل مي‌شود و در مقايسه با رقابتهاي گذشته بسيار فعالانه و قدرتمندانه از سوي هر دو كانديداي انتخابات دنبال مي‌شود.

مك كين از نسلي آمده كه به گفته كارشناسان اجتماعي فقط جنگ را ديده است. نسل مك‌كين در جنگ كره و ويتنام حضور داشته و اين تنها موضوع قابل تامل از نسل كانديداي جمهوري‌خواهان است.

نگراني‌ها در مورد فاصله سني مك كين و اوباما اين موضوع را مطرح مي‌كند كه آيا مك كين با تجربه و كهنه‌كار پيروز مي‌شود يا اوباما نسبتا جوان با افكار مدرن.

تحليل‌هاي مختلفي در مورد حضور اين دو كانديدا در قدرت وجود دارد؛ اما آنچه حائز اهميت است از كار افتادگي مك كين مي‌باشد. مردم آمريكا مي‌دانند كه مك‌كين جنگ‌ طلب ديگر توان اداره‌ي آمريكا به عنوان ابر قدرت جهان را ندارد و اين كار را بايد به اوباما بسپارد.

در نظرسنجي اخير انجام شده توسط موسسه pew مشخص شده است كه تقريبا اكثر مردم آمريكا (51 درصد) نسبت به بالا بودن سن مك كين نگران هستند.

گاف‌هاي مك‌كين از جمله گاف اخير وي در مورد مرز ميان پاكستان و عراق كه اصلا وجود خارجي ندارد، باعث شده تا كارشناسان در مورد بالا بودن سن مك كين و فراموشي وي ابراز نگراني كنند.

تفاوت سني ميان اوباما و مك‌كين بيشتر از اختلاف سني ميان باب دال از جمهوري‌خواهان و بيل كلينتون از دموكرات‌ها در رقابتهاي انتخاباتي سال 1996 است.

همچنين از ديگر مورد اختلاف سني زياد در رقابتهاي انتخاباتي آمريكا، مي‌توان به اختلاف سني ميان رونالد ريگان و والتر مونداله در سال 1984 اشاره كرد.

هم چنين سفر اخير اوباما به خاورميانه و اروپا نشان از آمادگي وي براي رويارويي با چالش‌هاي جدي پيش روي آمريكا داشت. وي در اين سفر نشان داد كه براي مواجهه با مناقشات آماده است. حال اين سوال مطرح است كه آيا مك‌كين نيز از اين آمادگي برخوردار است؟

به گفته يكي از كارشناسان سياسي آمريكا، نمي‌توان اين موضوع را كتمان كرد كه تجربه حرف اول را در اداره كردن آمريكا مي‌زند، اما مردم آمريكا نمي‌توانند چشمان‌شان را به روي سفيد بودن موهاي مك‌كين و جواني اوباما ببندند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن