تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811672438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قلعه‌نويي: درد فوتبال ايران مربي بزرگ خارجي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: قلعه‌نويي: درد فوتبال ايران مربي بزرگ خارجي نيست



سرمربي سپاهان گفت: درد فوتبال ايران مربي بزرگ خارجي نيست و هيچ تضميني وجود ندارد که با چنين کاري به موفقيت برسيم.



--------------------------------------------------------------------------------


صحبت با امير قلعه‌نويي نه فقط از اين جهت که سرمربي سپاهان است بلکه از اين منظر که عضو کميته فني فدراسيون فوتبال هم هست مي‌تواند بيانگر خيلي از موارد باشد. اين که او به عنوان يکي از تصميم‌گيران کميته فني با حضور مربي خارجي موافق است يا نه يکي از اين مسائل است. به خصوص در اين زمان که برخي مسئولان فدراسيون صحبت از مذاکره با مربيان خارجي را مطرح مي‌کنند و کفاشيان هم در آخرين اظهارنظرش گفته که اولويت براي جانشيني قطبي با يک مربي بزرگ خارجي است.
قلعه‌نويي درباره آخرين شريط سپاهان و تيم ملي ايران صحبت کرده است.

* سپاهان در چه شرايطي قرار دارد؟
وضعيت ما بسيار خوب است اگر چه در انزلي بازي سختي را پيش رو داريم. ملوان تيم جواني است که فوتبال را تاکتيکي بازي مي‌کند. براي کسب امتيار از نماينده انزلي چند بازي آخر اين تيم را آناليز کرديم. ملوان تيم با برنامه‌اي است و به همين دليل بازي سنگيني را پيش‌بيني مي کنم.
به هر حال ما هم سپاهان هستيم و براي اينکه در کورس قهرماني باقي بمانيم و به صدر نزديک شويم بايد ديداري هجومي را دستور کار قرار دهيم.

* بنابراين براي دفاع کردن به انزلي نمي‌رويد؟
ما اصلاً بازي دفاعي بلد نيستيم. من به عنوان مربي هر جا هستم دوست دارم تيمم هجومي بازي کند چون فوتبالدوستان بازي هجومي را دوست دارند. اميدوارم شرايط زمين به گونه‌اي باشد که بتوانيم بازي خوبي انجام دهيم.

* فرهاد پورغلامي سرمربي ملوان اعلام کرده سپاهان بازيکنان گرانقيمتي دارد و از بودجه زيادي بهره مي‌برد...
دوستان بايد در مورد مسائل تاکتيکي صحبت کنند. متاسفانه چنين اظهار نظرهايي همه‌گير شده و اين فرهنگ بسيار غلطي است. آيا در اروپا هم تيم شانزدهم جدول زماني که با منچسترپونايتد بازي دارد چنين صحبت‌هايي را انجام مي‌دهد؟

* به هر حال سرمربي ملوان نظرش را گفته است.
وي اختيار دارد که نظر شخصي خودش را بدهد،‌ اما نبايد درباره شرايط و موقعيت تيم حريف حرف بزند. اين موضوع براي برخي دوستان تبديل به دکان شده است. آيا در اروپا خرجي که تيم‌هاي بزرگ مانند بارسلونا و رئال مادريد مي‌کنند با تيمي مثل اوساسونا برابر است؟ آيا مربيان تيم‌هايي مانند اوساسونا هنگام ديدار با رئال مادريد يا بارسلونا چنين حرف‌هايي مي‌زنند؟

* شايد پورغلامي خواسته از پائين بودن قدرت مالي تيمش بگويد؟
به نظر من شرايط فعلي ملوان نسبت به گذشته بهتر است و همه جوره حمايت مي‌شود. خودم زماني که در استقلال اهواز بودم 6 ماه پول نگرفتم تا شفيع‌‌زاده آمد و به من پول داد. آيا چنين حرف‌هايي را زدم؟ در همان زمان همين سپاهاني که قهرمان شد را هم شکست دادم.

* اما ملوان با فقر مالي و کمبود بازيکن مواجه است...
من اين مسئله را قبول ندارم چون منطقه آزاد به اين تيم کمک مي کند. بازيکنان سرباز نيز به آنها ياري مي‌رسانند. بازيکني مانند مهرداد اولادي چقدر قيمت دارد؟ پولي که در امارات گرفت را مگر بازيکنان ايراني گرفته‌اند؟ پس آنها نيز به لحاظ بازيکن کمبودي ندارند و به خوبي حمايت مي‌شوند. به نظر من آنها با اين حرف‌ها تيمشان را کوچک مي‌کنند. ملوان تيمي بزرگ و با طرفداران زياد است.
من خودم زماني هم که سرمربي استقلال تهران بودم و با وجود آنکه در کورس قهرماني قرار داشتيم به دليل مشکلات مالي و بي پولي، عليرضا نيکبخت واحدي را فروختيم بنابراين از پورغلامي تعجب مي کنم چرا اين صحبت‌ها را مي‌کند!
چطور زماني که تراکتورسازي را شکست مي‌دهند با کار تاکتيکي بوده است، اما به ما که مي‌رسند بحث دارا و ندار را پيش مي‌کشند. در همه جاي دنيا برخي تيم‌ها بيشتر خرج مي‌کنند و برخي کمتر.

* هزينه‌هاي مالي نام سپاهان زبانزد خاص و عام شده است...
متاسفانه و اين در حالي است که برخي تيم‌ها به مراتب بيشتر از سپاهان هزينه کرده‌اند. 20 سال در استقلال بوده‌ام، ‌اما حالا که سرمربي سپاهان هستم ديگر به خودم اجازه نمي‌دهم درباره آن تيم حرف بزنم. نمي‌دانم چطور به خودشان اجازه مي‌دهند در مورد ديگر تيم‌ها اينگونه صحبت کنند.

* بعد از ديدار با راه‌آهن از خبرنگاران خواستيد که مقابل ناداوري‌ها حق اين تيم را بگيرند. بيان اين خواسته دليل خاصي داشت؟
اين مسائل عمدي نيست و سهوي است، اما سال گذشته جوي عليه ما راه انداختند که سابقه نداشته است. در بازي هاي امسال به خاطر اشتباهات داوري متضرر شديم. در بازي هاي امسال در تساوي ها و 2 شکست تيم ما ناداوري‌ها تاثير بسزايي داشت و من اين انتظار را دارم که خبرنگاران به ويژه رسانه‌هاي داخلي اصفهان از اجحاف در حق تيم ما بنويسند و حق ما را بگيرند.

* چرا باشگاه پيگيري نمي‌کند و براي گرفتن اين حق دست به کار نمي‌شود؟
باشگاه به کميته داوران نامه زده که البته شنيدم اين کميته پاسخ نامه را نداده است. از اشتباهات داوري ناراحت نيستم. از اين ناراحتم که سال گذشته عليه سپاهان جوسازي شد و امسال نيز همين جو بد عليه تيم ما ادامه دارد.
در بازي مقابل سايپا خودم اعتراف مي کنم که گل چهارم سپاهان آفسايد بود، اما در نتيجه بازي تأثير نگذاشت. سال گذشته هم اگر اشتباهي به نفع سپاهان شد در نتيجه بازي‌هاي ما تأثيري نداشت، اما باخت‌هاي ما امسال روي اشتباهات داوري بوده است.
به گفته کارشناسان در دربي اصفهان از ناحيه داوري سپاهان ضرر کرد و در ديدار با استقلال نيز چنين اتفاقي افتاد و در بازي مس و راه‌آهن نيز اتفاقات داوري مؤثر بود، اما کسي از حق ما دفاع نمي‌کند. از روزنامه‌هاي محلي توقع دارم از تيم خود دفاع کنند.

* بنا بر راي کميته انضباطي شما و باشگاه سپاهان با جريمه مالي و محروميت تعليقي مواجه شده ايد. اعتراضي به اين راي داريد؟
به رأي آنها احترام مي‌گذارم. در مجموع، حق، اين صحبتي است که مي‌گويم. به استناد فيلم و کارشناسان متضرر شديم. داوران مظلوم‌ترين قشر جامعه فوتبال هستند، اما هنوز از جو سال گذشته ناراحتم. اگر هم اعتراض مي‌کنيم بايد در چارچوب قانون باشد.

* به عنوان سرمربي سابق تيم ملي ايران، شرايط تيم ملي در آستانه شروع جام ملت‌هاي 2011 آسيا و بحث حضور مربيان بزرگ خارجي را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟
بحث حضور اريکسون يا مارادونا مهم نيست چون من معتقدم براي داشتن يک تيم ملي قدرتمند بايد همه موارد حرفه اي براي تيم ملي رعايت شود.

* بحث مذاکره با مربيان خارجي به افشين قطبي ضربه نمي‌زند؟
قطبي با پيوستن به تيم شيميزو اس پالس تکليف خودش را روشن کرد و اين موضوع نمي‌تواند براي وي بار منفي در پي داشته باشد چون اين مربي تکليف خودش را روشن کرد.

* به عنوان يکي از اعضاي کميته فني آيا به حضور مربي خارجي راي مثبت داديد؟
در جلسه گذشته کميته فني هيچ صحبتي در مورد مربي خارجي يا داخلي تيم ملي صحبتي نشد و ما بيشتر در مورد تيم اميد بحث کرديم. درباره تيم ملي بزرگسالان نيز قرار شد قطبي برنامه هايش را به صورت کتبي به کميته فني بياورد و ما در مورد برنامه هايش بحث کرده و نظر بدهيم.

* با آوردن مربي بزرگ خارجي مشکلات تيم ملي حل خواهد شد؟
فوتبال حرفه‌اي دنيا فقط به يک مربي ختم نمي‌شود. مگر در گذشته مربيان بزرگ به ايران نيامدند؟ مگر بلاژوويچ مربي کوچکي بود پس چرا با ناکامي ايران را ترک کرد؟ براي داشتن يک تيم ملي قدرتمند بايد همه مسايل را به درستي کالبد شکافي کنيم. به نظر من با آوردن يک مربي بزرگ تضميني براي موفقيت همه جانبه تيم ملي وجود نخواهد داشت.
فوتبال علم و صنعت و همه چيز در فوتبال است. نمي‌توان يک کدام را داشت و از ساير موارد غافل ماند. فوتبال کنوني مقوله بسيار پيچيده‌اي است بنابراين نبايد تمرکز اوليه را روي داخلي يا خارجي بودن مربي گذاشت بلکه بايد امکانات سخت افزاري و نرم افزاري فوتبالي حرفه اي را بايد فراهم کرد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن