تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816137681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بشار اسد پس از ديدار با احمدي‌نژاد:اميدوارم ديدگاه‌هاي ايران را به خوبي منتقل كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بشار اسد پس از ديدار با احمدي‌نژاد:اميدوارم ديدگاه‌هاي ايران را به خوبي منتقل كنيم
احمدي‌نژاد: در مذاكرات هسته‌اي جدي هستيم.عكس: ايسنا، روح الله وحدتي


اسد : اميدوارم ديدگاه‌هاي ايران را به خوبي منتقل كنيم
احمدي‌نژاد:در مذاكرات هسته‌اي جدي هستيم
دنياي اقتصاد – سفر دو روزه بشار اسد به تهران از زمان آغاز رياست‌جمهوري وي در سال 2000 ميلادي، در قالب ششمين سفر اين رييس‌جمهور سوري به ايران صورت گرفته است.
برخي تحليلگران، سفر بشار اسد به تهران را حامل پيامي‌‌از سوي كشورهاي 1+5 براي ايران به منظور ميانجيگري عنوان كردند؛ آنچه كه رييس‌جمهور سوريه آنرا قويا رد كرد.
روساي جمهور ايران و سوريه تداوم و تحكيم روابط دوجانبه و منطقه‌اي را مورد تاكيد قرار دادند و تصريح كردند كه تهران و دمشق مسير مشتركي را كه تاكنون داشتند، با هماهنگي‌هاي بيشتر ادامه خواهند داد. به گزارش سايت اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، محمود احمدي‌نژاد و بشار اسد بعد از ظهر روز شنبه در مذاكرات مشترك، با ابراز رضايت از روند روابط دو كشور اظهار كردند: خوشبختانه روابط ايران و سوريه در مسير تفاهمات و علايق مشترك، به خوبي در حركت است و همكاري و هماهنگي بيشتر مي‌تواند در اين خصوص موثرتر باشد.
روساي جمهور ايران و سوريه در جريان اين مذاكرات، موضوعات مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله اوضاع لبنان، فلسطين، عراق، رژيم صهيونيستي و موضوع هسته‌اي كشور را مورد بحث و مذاكره قرار دادند. روساي جمهور دو كشور همچنين با تاكيد بر اينكه در لبنان، فلسطين و عراق شرايط به نفع مردم و مقاومت اين كشورها تغيير كرده است، روند جاري در كشورهاي مذكور را مورد حمايت قرار داده و خواستار عدم دخالت دشمنان در اوضاع داخلي آن شدند.
محمود احمدي‌نژاد در اين نشست، روابط ايران و سوريه را خوب و رو به پيشرفت دانست و گفت: تاكنون تصميمات مناسبي براي تقويت روابط دوجانبه و منطقه‌اي گرفته شده و ضروري است با ترسيم چشم‌انداز توسعه همكاري‌ها براي آينده، مسير مشتركي را كه انتخاب كرده‌‌ايم با حفظ هماهنگي و همكاري مضاعف ادامه دهيم.
وي با اشاره به اهداف برخي كشورها براي ايجاد فاصله بين ايران و سوريه، گفت: اين عده قطعا اشتباه مي‌كنند و ايران و سوريه همواره در كنار هم خواهند بود. رييس‌جمهور با اشاره به سفر بشار اسد به تهران گفت: اين سفر كمك خواهد كرد تا روابط دو جانبه با چشم‌انداز بلند و سرعت مضاعفي به پيش رود.
احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: شرايط امروز با سال‌هاي گذشته كاملا متفاوت است و حتما بايستي با استفاده از تجربيات گذشته، برنامه هماهنگ و جامعي را براي آينده روابط خود ترسيم كنيم.
وي با اشاره به وضعيت آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه گفت: آنها در بدترين شرايط قرار دارند و افكار عمومي‌‌به شدت عليه آنها است.
رييس جمهور اضافه كرد: آمريكا مدام با شكست مواجه مي‌شود و برنامه‌ريزي‌هاي آن، يكي پس از ديگري ناكام مي‌ماند و در آينده‌اي نزديك مجبور خواهد شد با تغيير رويكرد، خروج از عراق و منطقه را عملياتي كند و هر دولتي كه در آمريكا روي كار بيايد، اجبارا بايستي اين اقدام را انجام دهد. احمدي‌نژاد تصريح كرد: رژيم صهيونيستي فلسفه وجودي‌اش را از دست داده است و ديگر قادر نيست سياست‌هاي آمريكا و اروپا را در منطقه هدايت كند، بنابراين به طور طبيعي رو به اضمحلال است.
رييس‌جمهور تاكيد كرد: امروز شرايط به‌گونه‌اي شده كه آزادي همه سرزمين‌هاي اشغالي، بازگشت فلسطينيان، تشكيل دولت فلسطيني و اضمحلال رژيم صهيونيستي نزد افكار عمومي‌‌يك هدف خارج از دسترس به شمار نمي‌رود.
وي همچنين با اشاره به برنامه هسته‌اي كشورمان گفت: در هر مذاكره‌اي كه شركت مي‌كنيم و هر موضوعي را مطرح مي‌نماييم، قطعا در جهت تثبيت حق هسته‌اي ايران است و ملت ايران سرسوزني از حقوق خود عقب‌نشيني نخواهد كرد. احمدي‌نژاد تصريح كرد: هدف اصلي تهران در تمام فعاليت‌هاي سياسي در منطقه و در عرصه بين‌المللي اين است كه مواضع كشورهاي دوست و همسايه خود را تقويت كرده و سلطه بيگانگان را تضعيف كند.
رييس‌جمهور سوريه نيز در اين نشست با تاكيد بر اينكه براي دمشق تحكيم و گسترش هم‌پيماني با تهران حائز اهميت است، گفت: سوريه با جديت تقويت و تحكيم روابط با تهران را پيگيري مي‌كند. بشار اسد تاكيد كرد: سوريه قويا پيرامون مواضع، همكاري‌ها و هماهنگي‌هاي خود با ايران ايستاده و هرگز هيچ‌گونه تغييري در آن ايجاد نخواهد شد.
وي روابط دوجانبه سوريه و ايران را مفيد ارزيابي كرد و گفت: گام‌هاي بلندي براي تقويت همكاري‌ها برداشته شده است و در سطوح روابط دوجانبه و اقتصادي در حال پيشرفت هستيم. سرمايه‌گذاري ايران در سوريه چشم‌انداز خوبي است كه مي‌تواند در بهبود و تحكيم روابط نقش مهمي‌‌داشته باشد.
رييس‌جمهور سوريه در ادامه اوضاع لبنان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان كرد: تبادل اسراي لبناني از دستاوردهاي نيروي مقاومت و حاصل ناكامي‌‌آمريكا و هم‌پيمانان آنان در منطقه بود.
وي افزود: رژيم صهيونيستي با آمريكا همچنان در حال توطئه در منطقه هستند و بايد در اين زمينه هوشيار بود.
بشار اسد با اشاره به اينكه اكثر مردم منطقه از سياست‌هاي كنوني آمريكا و رژيم صهيونيستي ناراضي هستند، گفت: رژيم صهيونيستي قدرتمند نيست و كشورها مي‌توانند با مقاومت و ايستادگي به حقوق خود دست يابند.
رييس‌جمهور سوريه همچنين موضوع هسته‌اي كشورمان را مورد اشاره قرار داد و با حمايت از حق مسلم تهران در دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي خاطر نشان كرد: آنچه در اين رابطه براي سوريه مهم است، موافقتنامه‌هاي بين‌المللي ناظر در پرونده هسته‌اي جمهوري اسلامي‌‌ايران است و به كشورهاي اروپايي نيز گفته‌ايم كه از نظر سوريه براساس موافقتنامه‌هاي بين‌المللي هر كشوري از جمله ايران ، حق دارد غني‌سازي كند و نيروگاه هسته‌اي داشته باشد.
محمود احمدي‌نژاد صبح ديروز بعد از انجام دور نهايي مذاكرات مشترك بين مقامات ايراني و سوري، به همراه همتاي سوري خود، بشار اسد در يك مصاحبه مطبوعاتي مشترك حضور پيدا كرد و به تشريح نتايج اين سفر و همچنين ديدگاه‌هاي دو كشور در مورد مسائل منطقه پرداخت.
به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور كشورمان با بيان اينكه روابط دو كشور ايران و سوريه مستحكم و قوي است، اظهار كرد: ما دائما در مورد مسائل گوناگون منطقه و دوجانبه مشورت مي‌كنيم و بر اساس اين مشورت‌ها تصميمات لازم را مي‌گيريم و به صورت دائم مسوولان دو كشور به دو كشور دوست سفر مي‌كنند و در جريان آخرين ديدگاه‌ها و نظرات قرار مي‌گيرند.
رييس‌جمهور گفت: در طول اين سفر، ما در ارتباط با مسائل دوجانبه دو كشور و منطقه به صورت مفصل بحث و گفت‌وگو كرديم، از جمله در مورد مساله لبنان، فلسطين، عراق و ديگر مسائل منطقه‌اي بحث‌هاي خوبي داشتيم و اشتراك نظر در مورد همه مسائل وجود داشت. ما مدت طولاني است كه در مورد مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي به صورت هماهنگ عمل مي‌كنيم و از اين به بعد نيز اين‌گونه عمل خواهيم كرد.
احمدي‌نژاد با اشاره به وضعيت كنوني منطقه و ضرورت بررسي اين شرايط و اتخاذ تصميم مناسب در اين ارتباط گفت: هيمنه و سلطه دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي به سرعت در حال اضمحلال است و خود اين موجب اتفاقات بزرگي در منطقه خواهد شد و ما براي برخورد هماهنگ با اين اتفاقات بايد خود را آماده كنيم.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: خوشبختانه بحث‌هاي خوبي داشتيم و تصميمات خوبي گرفتيم.
رييس‌جمهور گفت: در موضوع هسته‌اي ايران نيز، دولت آقاي بشار اسد بر اصل قانون، عدالت و حق مسلم ايران تاكيد كردند. احمدي‌نژاد گفت: خوشبختانه شرايط، شرايط خوبي است و فكر مي‌كنيم كساني كه در مقابل ملت ايران بودند، به اين نتيجه قطعي رسيده‌اند كه راهي جز گفت‌وگو و تبعيت از قانون وجود ندارد و ما از اين استقبال مي‌كنيم و البته جمهوري اسلامي‌‌ايران از گذشته آماده گفت‌وگو بود. البته موضوعاتي كه بايد مورد گفت‌وگو قرار بگيرد، فراوان و متنوع است. وي با بيان اينكه ما بسته‌اي ارائه داديم و طرف مقابل نيز بسته‌اي ارائه داد و ما از طرف ديگر يك برنامه كاري براي گفت‌وگو پيشنهاد داديم و آنها نيز يك برنامه كاري پيشنهاد دادند، گفت: ما در گفت‌وگو جدي هستيم و علاقه‌مند هستيم كه گفت‌وگو بر اساس اصول ثابت و قانوني انجام شود و منتج به نتايج عملي و عيني شود. رييس‌جمهور گفت: اميدواريم ديگران هم جدي باشند و آماده باشند كه در مورد مسائل مختلف بحث و گفت‌وگو كنيم و در راستاي صلح و امنيت حركت كنيم.
اسد: حامل پيامي‌‌نبودم
رييس‌جمهور سوريه نيز صبح ديروز بعد از انجام دور آخر مذاكرات با مقامات جمهوري اسلامي‌‌ايران، همراه با دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان در يك كنفرانس خبري مشترك حضور پيدا كرد. بشار اسد، در اين مصاحبه مطبوعاتي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه بعد از سفر شما به جمهوري اسلامي، رسانه‌هاي غربي مدعي شدند كه شما حامل پيامي‌‌براي جمهوري اسلامي‌‌هستيد و قصد داريد بين ايران و 1+5 ميانجيگري كنيد، گفت: من بعد از انجام اين سفر از سوي وسايل ارتباط جمعي غربي اين مساله را ناظر بودم كه سفرم به تهران را در چارچوب ميانجيگري در مورد موضوع هسته‌اي ايران مطرح كردند؛ در حالي كه من به عنوان يك ميانجي و يك فرستاده به جمهوري اسلامي‌‌سفر نكردم و حامل هيچ‌گونه پيامي‌‌از سوي مقامات غربي براي جمهوري اسلامي‌‌نبودم.
وي با بيان اينكه سفرش به تهران در چارچوب برنامه هسته‌اي ايران نبوده است، اظهار كرد: ولي ما در بخشي از مذاكرات خود در ارتباط با موضوع هسته‌اي ايران صحبت كرديم و اين يك روال معمول است و در ديدارهاي قبلي نيز كه مقامات دو كشور با يكديگر انجام مي‌دادند، در بخشي از مذاكرات به مساله موضوع هسته‌اي ايران مي‌پرداختند.
اسد در ادامه گفت: سفر كنوني كه به جمهوري اسلامي‌‌داشتيم، از قبل برنامه‌ريزي شده بود و در حقيقت برنامه اين سفر از قبل از ديدار اخيرم از فرانسه برنامه‌ريزي شده بود و بنابراين به اين سفر در ارتباط با موضوع خاص هسته‌اي ايران نيامده‌ام، بلكه اين سفر در راستاي ديدارهاي گذشته از جمهوري اسلامي‌‌صورت گرفته و در اين سفر به مانند گذشته در ارتباط با شرايط و تحولات جديد در منطقه مثل لبنان، فلسطين و عراق صحبت كرديم.
وي ادامه داد: زماني كه در فرانسه بودم در خواستي به عنوان اينكه ما ميانجيگري كنيم ارائه نشد، ولي با توجه به روابط خوبي كه بين جمهوري اسلامي‌‌ايران و سوريه وجود دارد، از ما خواستند كه به عنوان دوست جمهوري اسلامي‌‌نقشي را در اين ارتباط ايفا كنيم؛ نقشي كه صلاحيت آن را در ابعاد مختلف داريم.
بشار اسد ادامه داد: زماني كه در فرانسه بوديم به فرانسوي‌ها موضع كامل سوريه و مستقيم كشورمان را در ارتباط با موضوع هسته‌اي جمهوري اسلامي‌‌اعلام كرديم. به فرانسوي‌ها اعلام كرديم و گفتيم كه موضع سوريه در ارتباط با موضوع هسته‌اي جمهوري اسلامي‌‌مستند بر موافقت‌نامه‌ها و معاهدات بين‌المللي است و تاكيد بر آن داشتيم كه مساله گفت‌وگو و گفتمان تنها راهي است براي حل اين مشكل. رييس‌جمهور سوريه با بيان اينكه در گذشته از جزئيات برنامه هسته‌اي ايران اطلاع كاملي نداشته است، افزود: اكنون و در اين سفر از جزئيات موضوع هسته‌اي آگاه شديم و اكنون در جريان هستيم و اگر در آينده از ما در مورد جزئيات موضوع هسته‌اي ايران سوال شود، مي‌توانيم بگوييم كه به جزئيات آگاه هستيم. وي با بيان اينكه مساله هسته‌اي از ايران آغاز مي‌شود، نه فرانسه، گفت: ما ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي‌‌را جويا شديم و حال با توجه به اين مي‌توانيم تصميم بگيريم كه آيا ايفاي نقشي در اين ارتباط مي‌توانيم داشته باشيم يا نه؟ و اميدواريم كه بتوانيم ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي‌‌را به خوبي منتقل كنيم.
اسد اظهار كرد: سوريه تاكيد بر زمينه تحكيم مباني گفت‌وگو بر اساس عهدنامه‌ها و معاهدات بين‌المللي دارد و ما معتقديم كه بايد بدون هرگونه مبالغه‌گويي و ايجاد تشنج در افكار عمومي‌‌اين موضوع را در قالب گفت‌وگو مبتني بر قانون پيش برد و اعتقاد بر آن داريم كه هر كسي كه عضو آژانس باشد و معاهدات مرتبط را امضا كرده باشد، حق دارد كه به انرژي هسته‌اي دست پيدا كند و مطالعاتي در اين زمينه داشته باشد. او ادامه داد: زود است كه ما در اين ارتباط دست به كار شويم، قبل از اينكه ديدگاه‌هاي جهاني را بشنويم.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن