تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816190750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهايي از حوزه‌ي سينما و تئاتر /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهايي از حوزه‌ي سينما و تئاتر /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

كيانوش عياري، كارگردان سينما پس از برگزاري جلسه‌اي با منوچهر خندان، رئيس روابط عمومي شركت نفت فلات قاره ايران، آمادگي خود را جهت همكاري در ساخت آثار تصويري از جمله فيلم سينمايي، مستند و... از فعاليت‌ها و اقدامات اين شركت اعلام كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارگردان مجموعه‌ي تلويزيوني «روزگار قريب» به دعوت رئيس روابط عمومي اين شركت در دفتر كار وي حاضر شد و پس از گفتگو و بررسي‌هاي لازم، آمادگي خود را براي همكاري در پروژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني اين شركت اعلام كرد.

اين كارگردان در بيان دلايل خود براي همكاري با شركت نفت فلات قاره ايران، توضيح داد: به دليل شناختي كه از سالها پيش نسبت به رئيس روابط عمومي اين شركت داشتم كه اين شناخت در سال 1349 و پس از راه‌اندازي انجمن سينماي آزاد بوجود آمده است و همچنين تحصيلات، مطالعات و شناخت خوبي كه ايشان از حوزه فيلم و تصوير دارند و در زمينه فيلم‌سازي، بازيگري، فيلمنامه‌نويسي و... نيز صاحب نظر مي‌باشند، زماني كه از بنده براي همكاري با شركت نفت فلات قاره دعوت به عمل آوردند، علي‌رغم گرفتاري‌هاي بسيار زياد كاري، اين دعوت را پذيرفتم.

وي ادامه داد: در جلسه‌اي كه با رئيس روابط عمومي اين شركت برگزار شد، در مورد علاقه‌مندي آنها براي ساخت مجموعه‌هاي سينمايي و تلويزيوني صحبت هاي خوبي انجام و قرار شد براي جلسات بعدي با اطلاعات دقيق‌تري كه در اختيارم قرار مي‌دهند، مراحل تحقيق و مطالعات بيشتر در مورد امكان نگارش فيلمنامه‌اي قوي و منطبق با واقعيت مورد بررسي قرار گيرد.

عياري، ساخت اين گونه آثار را مستلزم داشتن شناخت دقيق و كاملي از حوزه كاري، مسئوليت‌ها، نوع كار انجام شده و افرادي كه در اين فعاليت‌ها سهيم هستند دانست و گفت: براساس توضيحات دوستان روابط عمومي شركت نفت فلات قاره، كاركنان اين شركت به صورت اقماري به كار و فعاليت مي‌پردازند و شرايط كاري و محيطي آنان نيز بسيار سخت و طاقت فرساست، كاركنان شركت نفت فلات قاره در سكوها و مناطق عملياتي از شريف‌ترين و زحمتكش‌ترين كاركنان صنعت نفت و كشور هستند، بنابراين براي ساخت فيلمي كه بتواند تمام جنبه‌هاي فعاليت اين عزيزان را نشان بدهد، بايد تحقيقات و مطالعات دقيق و جامعي انجام گيرد. كار اقماري كه به معني 14 روز كار پيوسته در بدترين شرايط آب و هوايي است و سختي‌ها و مشقاتي كه كاركنان شركت نفت فلات قاره با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند؛ انگيزه‌ام را براي نشان دادن اين مشكلات و

سختي‌ها به عامه مردم بيشتر كرد. به همين دليل و پس از فارغ شدن از ساخت مجموعه «روزگار قريب» قصد دارم بررسي هاي جامع و دقيقي از حوزه فعاليت و نوع كار در اين شركت انجام دهم و اميدوارم بتوانم گوشه‌اي از زحمات و تلاش خستگي ناپذير كاركنان شركت نفت فلات قاره را نشان دهم.

وي ادامه داد: از ميان سكوها و مناطق عملياتي اين شركت، با سكوي سلمان در منطقه لاوان آشنا هستم، چرا كه مدتها پيش

و به همراه يك گروه هنري از اين سكوي بزرگ و با شكوه بازديد كرده‌ام. همچنين مي‌دانم كه شركت نفت فلات قاره علاوه

بر منطقه لاوان، مناطق و سكوهاي ديگري را در خليج فارس تحت پوشش خود دارد و كاركنان زحمتكش آن پيوسته در حال توليد نفت هستند. اين شركت با توجه به منطقه استراتژيك محل فعاليت خود و سكوهاي متعدد نفتي در خليج فارس، نقش انكارناپذيري در توليد نفت و شكوفايي اقتصاد كشور دارد. تصاوير سكوهاي ويران شده نفتي در جريان جنگ تحميلي و تلاش فراوان كاركنان براي بازسازي و تداوم روند توليد نفت از نكات قابل توجه و به يادماندني اين شركت است. در سالهاي پيش همواره اين سوال در ذهنم وجود داشت كه چه عاملي باعث مي‌شود افرادي روزهاي متمادي دور از خانواده و در شرايط بسيار سخت آب و هوايي مانند كاركنان سكوهاي نفتي و مناطق عملياتي به كار و فعاليت بپردازند، پاسخ اين سوال، در ايثار و عرق به كشور و ميهن خلاصه مي‌شود. به همين دليل نشان دادن اين ايثار، تلاش و از خود گذشتگي را نوعي وظيفه و اداي دين به اين قشر پرتلاش و سختكوش مي‌دانم.

عياري افزود: اين مجموعه از اين حيث كه فيلمنامه از پيش‌نوشته شده‌اي ندارد، نيز حائز اهميت است به‌طوري كه تمامي قسمت‌هاي آن همزمان و بدون نوشته‌هاي قبلي ساخته مي‌شود.

****

هشتمين برنامه از سلسله برنامه‌هاي مركز نمايش فيلم كوتاه معاونت سينمايي حوزه هنري با عنوان «سينما فردا» ساعت 18 دوشنبه، 14 مردادماه، با نمايش 4 فيلم كوتاه در سالن شماره 2 سينما سپيده برگزار مي‌شود.

محمدعلي حجازي، مدير مركز نمايش‌ فيلم كوتاه معاونت سينمايي حوزه هنري ضمن اعلام اين خبر افزود: 4 فيلم كوتاه «چشم در چشم شير» ساخته‌ي عادل ناصري ملكي، «اميرعلي» از «بنيامين اثباتي»، «پيامبران سرزمين ما» به كارگرداني عباس صالح مدرسه‌اي و «به‌زودي» به كارگرداني سمانه مشحون عناوين فيلم‌هاي اين برنامه هستند.

مدير سينما فردا خاطرنشان كرد: بعد از نمايش اين فيلم‌ها نشست نقد و بررسي آن‌ها نيز با حضور كارگردانان فيلم‌ها، محمد ناصري، مجري و كارشناس سينما و منوچهر بشيري راد، منتقد، برگزار خواهد شد.

گفتني است كه اكران عمومي فيلم‌هاي كوتاه در برنامه «سينما فردا» با هدف حمايت از توليد و نمايش فيلم كوتاه، ساعت 18 دوشنبه‌هاي هر هفته در سينما سپيده واقع در تقاطع خيابان‌هاي وصال و انقلاب برگزار مي‌شود.

****

فهرست فيلم‌نامه‌هاي راه‌يافته به بخش مسابقه منطقه دو جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان كه در شهر بجنورد برگزار مي‌شود اعلام شد.

10 عنوان فيلم‌نامه از ميان 100 فيلم‌نامه رسيده به دبيرخانه براي بخش مسابقه فيلم‌نامه هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بجنورد انتخاب شد.

بنابراين گزارش فيلم‌نامه‌هاي انيميشن؛ زندگي و ديگر هيچ (بهنام كمالي)، رهايي (زهرا ولي‌زاده)، مترسك‌ها (وحيد بيوته) و فيلم‌نامه‌هاي مستند؛ ضحاك (محمدعلي هاشم‌پور)، ول (سعيده عدلي)، بازگشت (مصطفي احمدي) و فيلم‌نامه‌هاي داستاني؛ بالشت مامان (سهيلا پورمحمدي)، از ميان رويا (مريم سالخورد)، يك اتفاق ساده (زهره الحمدي)، يك بيراهه درست (محسن آزادي) به بخش مسابقه اين جشنواره راه پيدا كردند.

گفتني است هيأت داوران بخش فيلم‌نامه جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بجنورد متشكل از عزيز‌الله حاجي مشهدي، مهدي فرودگاهي و هوشنگ مرادي كرماني است.

گفتني است: هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان منطقه دو از 2 تا 5 شهريورماه به ميزباني شهر بجنورد در بخش‌هاي فيلم، فيلم‌نامه و عكس برگزار مي‌شود.

***

پوران درخشنده: سينماي مستند اجتماعي در ايران به فراموشي سپرده شده است

اين سينماگر با بيان اين مطلب گفت: جايگاه سينماي اجتماعي به ويژه در حوزه بررسي آسيب‎هاي اجتماعي در ايران بسيار كمرنگ است و متاسفانه اين در حالي است كه رشد انحرافات اجتماعي در جامعه كه منجر به آسيب يا جرم مي‎شوند به دلايل گوناگون رو به تزايد بوده و نگران كننده است.

وي تأكيد كرد: بسياري از آسيب‎ها و ناهنجاري‎هاي اجتماعي براي جوانان ونوجوانان ايراني هنوز ناشناخته و مبهم است و بسياري از جرم‎هايي كه توسط اين قشر به وقوع مي‎پيوندد ناشي از نداشتن آگاهي است.

درخشنده خاطرنشان كرد: به تصوير كشيدن آسيب‎ها و ناهنجاري‎هاي اجتماعي و ارائه راهكارهاي لازم براي جلوگيري از رواج اين آسيب‎ها در جامعه، از وظايف اصلي و ذاتي يك هنرمند به شمار مي‎رود.

به گفته اين كارگردان فعال عرصه‌هاي اجتماعي،فيلمسازان مي‎توانند در تعامل با پليس اين آسيب‎ها را شناسايي كرده و در قالب‎هاي مختلف سينمايي مانند مستند و كوتاه و يا حتي فيلمهاي سينمايي، اين آسيب‎ها را به خانواده‎ها و جوانان ايراني هشدارداده و راهكارها و ريشه‎هاي اين ناهنجاريها را معرفي كنند.

وي افزود: اگرچه گروهي معتقد هستند كه نبايد بسياري از آسيب‎هاي اجتماعي به جامعه به ويژه جوانان ونوجوانان ايراني معرفي شود، ليكن وجود اين آسيب‎ها خود زنگ خطري براي جامعه وخانواده است كه اطلاع‌رساني پيرامون آنها را ضروري مي سازد.

اين فيلمساز با اشاره به ميزان موفقيت سينما و تلويزيون در معرفي و شناساندن آسيب‎هاي اجتماعي اظهار داشت: سينماي ايران با اينكه تا حدودي در اين زمينه قدم‎هايي برداشته است، اما بايد نگاه جدي‎ترو هوشيارتري به اين مقوله داشته باشد. همچنين تلويزيون به عنوان رسانه ملي نيزمي‎تواند علاوه بر تهيه و پخش گزارش‎هاي اجتماعي، گام‎هاي موثرتري در اين زمينه بردارد.

وي اضافه كرد: ساخت سريال‎ها يا فيلم‎هاي سينمايي در حوزه آسيب‎هاي اجتماعي و پخش آنها در ساعات پربيننده قطعا تاثيرگذارتر از گزارش‎هاي اجتماعي خواهد بود.

درخشنده در پايان برگزاري جشنواره فيلم پليس را حركت فرهنگي موثري تلقي كرد و گفت: نقش فرهنگي پليس را در كنار ايجاد امنيت و آرامش و جلوگيري از جرائم نبايد ناديده گرفت. قطعا اينگونه اقدامات مانند برگزاري جشنواره فيلم پليس نشان از هوشياري اين نهاد است تا در تعامل بيشتر با هنرمندان در جهت رسيدن به جامعه اي سالم و ايده آل گام بردارد.

گفتني است: سومين جشنواره فيلم پليس با هدف ارزيابي آثار سينماي پليسي، معرفي آسيب‎هاي اجتماعي به مردم از طريق خلق آثار ارزشمند تصويري و نيز آشنايي جامعه با پليس‎هاي تخصصي از 19 تا 22 آذرماه امسال در تهران برگزار مي‎شود.

***

ارزيابي نمايش‌هاي بخش خياباني پنجمين جشنواره سراسري تئاتر ماه از نيمه‌ي دوم شهريور آغاز مي‌شود.

در اين مرحله 7 متن پذيرفته شده از شهرستان‌ها در نيمه‌ي اول شهريور ماه و 12 متن از تهران از نيمه دوم شهريور، همزمان با بخش صحنه‌اي توسط كارشناسان مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت.

پنجمين جشنواره سراسري تئاتر ماه به كوشش مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري از 22 تا 30 مهر در تهران برگزار مي‌شود.

***

به‌مناسبت فرارسيدن روز خبرنگار، برنامه اين هفته كانون فيلم سينما حقيقت «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» به نمايش فيلم مستند بلند‌ «پدرا، گزارشگر بدون مرز» اختصاص يافته است.

اين فيلم مستند درباره «ژان پير پدرازيني» خبرنگار و عكاس مجله «پاريس مچ» Paris Match است كه هنگام عكاسي از شورش سال 1956 بوداپست مجارستان، به شدت زخمي مي‌شود...

بر پايه اين گزارش، مستند بلند «پدرا، گزارشگر بدون مرز» ساخته «ويلي هرمان» فيلم‌ساز سوئيسي كه پيشتر، در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره‌هاي ميلان ايتاليا (2007)، پارنو استوني (2007) و سينما حقيقت ايران (1386) به نمايش درآمده و برنده جايزه اروپاي 2007 نيز شده، رأس ساعت 17 عصر دوشنبه چهاردهم مردادماه 1387، در سالن سينما حقيقت روي پرده خواهد رفت.

گفتني است: اين فيلم راس رأس ساعت 17 عصر دوشنبه 14 مرداد ماه در نشاني خيابان سهروردي شمالي، ميدان شهيد قندي، شماره 17، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، سالن سينما حقيقت به نمايش درمي‌آيد.

***

دوره جديد از سلسله برنامه‌هاي خانه فيلم نور موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) با نمايش فيلم «هفت رخ فرخ ايران» آغاز

مي‌شود.

اين فيلم كه به بررسي آثار شهرنشيني ايران از پيش از تاريخ 7 هزار ساله اين كشور تا پايان عصر صفوي مي‌پردازد، توسط « فرزين رضاييان» كارگرداني و « حسين حضرتي» تهيه شده است، كه در دوره هاي پيشين سلسله برنامه هاي خانه فيلم نور نيز فيلم ديگري از او با عنوان « شكوه تخت جمشيد» به نمايش و نقد گذاشته مي‌شود.

نمايش، نقد و بررسي اين فيلم ساعت 18 روز سه شنبه 15 مردادماه همزمان با ميلاد مبارك امام حسين(ع) با حضور

« حسين حضرتي» تهيه كننده، « مرتضي ياهو» مسوول بخش فني، « دكتر قهرماني» استاد هنرهاي نمايشي و موسيقي دانشگاه تهران، مهندس « محمد حسن طالبيان» و « رضا درستكار» مدير جلسه در سرسراي نور موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) واقع در خيابان ولي عصر- روبروي بزرگراه نيايش- بلوار اسفنديار – شماره 35 برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن