تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815310549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزيده‌اي از خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستانها ‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: گزيده‌اي از خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستانها ‌
مبعث؛ مهمترين حادثه تاريخ بشريت‌

زاهدان - امام جمعه موقت زاهدان گفت:‌ عيد مبعث از بزرگترين اعياد الهي، اسلامي و مهمترين حادثه در تاريخ بشريت است.‌

حجت‌الاسلام گفت: اين عيد تحول بزرگي در عالم بشريت و در بين مردم جهان ايجاد كرد و در اين روز مردم چراغ هدايتگري را ديدند.

وي افزود: عظمت اين عيد بزرگ را زماني درك مي‌كنيم كه به مفهوم قرار داشتن عيد مبعث و سالروز ولادت مولاعلي(ع) در ماه رجب پي ببريم.

وي تصريح كرد: اكنون بايد صاحبنظران به بهترين نحو از اين عظمت، سخن بر زبان آورند.

حجت‌الاسلام راهداري جايگاه شخصيتي حضرت رسول(ص) را الگوي مناسب رفتاري براي جامعه بشري دانست.

انقلاب اسلامي ايران؛ تداوم انقلاب حسيني‌

زنجان - امام جمعه موقت زنجان گفت: انقلاب اسلامي ايران، از انقلاب حسيني نشأت گرفته است و مردم موظف به حفظ و حراست از آن هستند.

حجت‌الاسلام افزود: پس از 1400 سال، اين انقلاب به رهبري حضرت امام خميني(ره) و در تداوم انقلاب سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) صورت گرفت.

راستي و درستي؛ سرلوحه كار خبرنگاران‌

سمنان - امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز شهادت محمود صارمي و گفت: راستي و درستي بايد سرلوحه كار خبرنگاران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد شاهچراغي افزود: خبرنگاران نبايد هر خبري را نقل كنند بلكه خبري از نقل كنند كه براي جامعه مفيد باشد.

وي تصريح كرد: خبرنگاران زبان و تريبون ملت هستند، آنها مشكلات مردم را بيان مي‌كنند و به مردم آگاهي مي‌بخشند.‌

اتحاد مسلمانان؛ مهمترين عامل حفظ منزلت اسلام‌

سنندج - امام جمعه موقت سنندج اتحاد جامعه اسلامي را مهمترين عامل در حفظ منزلت و جايگاه دين اسلام در دنيا بيان كرد.

ماموستا گفت: اساسي‌ترين عامل قوي‌بودن مسلمانان در جهان پيروي از آيين اسلام و وجود اتحاد بيشتر ميان آنها است.

وي اساسي‌ترين عامل مقابله با دسيسه‌هاي دشمنان اسلام را توجه به آيين اسلام و دستورات قرآن مجيد برشمرد.‌

خطيب جمعه سنندج در بخشي ديگر از خطبه‌هاي نماز جمعه، فلسفه بعثت حضرت‌محمد(ص) را هدايت جامعه بشري دانست و گفت: در اين روز مبارك، خداوند متعال براي سعادت دنيوي و اخروي بشريت آخرين راهنماي سعادت را به پيامبري مبعوث كرد.

سرمايه‌گذاري در امور حساس به خودي‌ها سپرده شود

شيراز - نماينده ولي‌فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز بر لزوم ايجاد احساس مسئوليت بيشتر در قبال مالكيت تاكيد كرد و گفت: سرمايه‌گذاري در امور حساس بهتر است به خودي‌ها سپرده شود.

آيت‌الله محي‌الدين حائري افزود: در اسلام اين كه كار اداره امور بويژه امور فرهنگي به اجانب و بيگانگان سپرده شود، كار درستي نيست.

امام حسين(ع)؛ نخستين پاسدار اسلام در مقابل بدعت‌ها

شهركرد - نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت: امام حسين(ع) نخستين پاسدار اسلام بود كه در مقابل بدعت‌ها ايستادگي كرد و با آنها مقابله كرد.

آيت‌الله افزود: امام حسين(ع) به عنوان پاسدار پس از پيامبر اسلام(ص)، امام علي(ع) و امام حسن (ع) جان خود را براي مقابله با كج‌فهمي‌ها و كج‌فكري‌هاي ايجاد شده در اسلام فدا كرد.

جرج بوش يك جنايتكار جنگي است‌

قزوين - امام جمعه موقت قزوين گفت: جرج بوش يك جنايتكار جنگي است و بايد بعنوان مسبب اصلي كشته، مجروح و آواره شدن صدها هزار تن از مردم جهان محاكمه شود.

حجت‌الاسلام با اشاره به ماه‌هاي پاياني عمر سياسي رئيس جمهوري آمريكا افزود: شايسته است نمازگزاران يكصدا و هماهنگ از مجامع بين‌المللي محاكمه وي را خواستار شوند و بر اين امر اصرار ورزند.

خطيب جمعه شهر قزوين ماه شعبان را ماه بركت، خودسازي و دروازه ورود به رمضان دانست و بيان داشت: ميلاد امامان معصوم(ع) كه پرچمدار تقواي عملي و مانع‌اصلي انحراف دين بودند، فرصت مناسبي براي اصلاح بينش و روش ديني ما در اين ايام است.

تأكيد بر اهميت و ضرورت نقش تبليغات‌

كرمان - امام جمعه موقت كرمان در خطبه‌هاي نماز جمعه بر اهميت و ضرورت مسأله تبليغات تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد صباحي با اشاره به 12 مرداد سالروز تاسيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي افزود: وظيفه اين شورا برگزاري آيين‌هاي ملي و مذهبي و به خصوص ايام‌الله دهه مبارك فجر است.وي افزود: در جامعه كنوني اهميت و نقش مهم تبليغات روز به روز بيشتر مي‌شود.

نماز‌هاي جماعت؛ عامل وحدت و همدلي مسلمانان‌

كرمانشاه - امام جمعه موقت كرمانشاه گفت: توجه به نمازهاي جماعت از مهمترين ارزش‌هاي جامعه اسلامي به شمار مي‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمين عبداللهي گفت: حضور يكپارچه و يكدل مسلمانان در صفوف نماز جماعت، علاوه بر احياي سنت‌هاي الهي تأثير شگرفي در تحكيم وحدت و همدلي مسلمانان دارد.‌

وي تصريح كرد: مساجد به عنوان نماد عبوديت و جايگاه قرب‌الهي بايد زيباترين و پاك‌ترين مكان‌ها باشند.

خدمات ارزنده پاسداران به نظام و انقلاب‌

گرگان - امام جمعه موقت گرگان گفت: پاسداران ما در طول هشت سال دفاع مقدس خدمات ارزنده‌اي به نظام و انقلاب اسلامي ايران داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمين با اشاره به فرارسيدن سالروز ولادت با سعادت امام حسين(ع) و روز پاسدار افزود: هر چند نيروهاي ارتشي و مردمي ايران در طول هشت سال دفاع مقدس زحمات زيادي كشيدند و فداكاري‌هاي فراواني داشتند، اما پاسداران نيز در اين راستا از هيچ كوششي دريغ نكردند.

پايبندي به ارزشها؛ مهمترين رمز عزت ملت و انقلاب‌

مشهد - امام جمعه مشهد گفت: مهمترين رمز عزت و سربلندي انقلاب و ملت فهيم و مومن ايران اسلامي در 30 سال گذشته، پايبندي به ارزشهاي نظام و كوتاه نيامدن از آنها است.

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي افزود: همه مسئولان، احزاب و جريانهاي مختلف كشور بايد بدانند اقتدار ايران اسلامي همچنان در گرو تنازل نيافتن از اصول و آرمانهاي انقلاب است.

ايستادگي در برابر زياده‌خواهي دشمنان‌

همدان - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: ايران اسلامي به بركت انقلاب پس از 30 سال در برابر زياده‌خواهي دشمنان ايستاده است.

آيت‌الله افزود: دشمن در برابر استقامت ملت ايران نتوانسته كاري از پيش ببرد.

وي تصريح كرد: مقام معظم رهبري در روز عيد مبعث مسايل و سخنان سرنوشت‌سازي مطرح فرمودند كه راهگشاي مردم خواهد بود.

تهديد امنيت جهان‌

ياسوج - امام جمعه ياسوج گفت: زرادخانه‌هاي اتمي آمريكا و اسرائيل، تهديدي براي برهم زدن ثبات و امنيت جهاني است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني افزود: اين در حالي است كه اين قدرتهاي شيطاني ديگر كشورها را حتي از داشتن دانش صلح آميز هسته‌اي منع مي‌كنند.

وي خطاب به كساني كه حزب دموكرات آمريكا را انساني‌تر از حزب جمهوريخواه مي‌دانند گفت: اين دو حزب هدفي مشترك دارند و آن سلطه بر ملتها و چپاول ثروتها به هر قيمت ممكن است.‌

نشان افتخار همراه با صبر و استقامت‌

يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: نام پاسداران در فرهنگ انقلاب اسلامي ايران همواره با ايستادگي همراه است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي با تبريك سوم شعبان ميلاد حضرت امام حسين(ع) و روز پاسدار افزود: پايداري و استقامت در مقابل دشمنان نظام و پافشاري بر اجراي احكام الهي از خصائص نيروي عظيم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.

وي در ادامه با اشاره به ايام ماه كريم شعبان و ميلاد علمدار كربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: جانبازان دلاوراني هستند كه در سخت‌ترين شرايط به دفاع از اسلام و انقلاب برخاسته و پس از گذشت چندين سال از دفاع مقدس، هنوز نشان افتخار را با صبر و استقامت همراه خود دارند.

جنايات اشرار فاش شود

ساري - امام جمعه موقت ساري از قوه قضائيه و نيروي انتظامي خواست تا جنايات اشرار و قاچاقچيان را به طور كامل براي مردم بازگو كنند.

حجت‌الاسلام با بيان اين كه بسياري از مردم از جنايات اين افراد اطلاعات كافي ندارند، افزود: قوه قضائيه و نيروي انتظامي بايد توسط مطبوعات مردم را در جريان وقايع شومي كه توسط آنان اتفاق افتاده است، بگذارند.

وي با اشاره به اعدام اخير 29 تبهكار و قاچاقچي موادمخدر در كشور گفت: مبارزه با اين پليديها وظيفه اصلي هر حكومتي است و جمهوري اسلامي با توجه به ماهيت ديني و معنوي در پاكسازي جامعه از شر اين افراد، اهتمام ويژه‌اي دارد.‌




 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن