تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820520542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقش ورزش بر افزايش قدرت دفاعي بدن


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: نقش ورزش بر افزايش قدرت دفاعي بدن
حيات بزرگترين هديه خداوند به موجودات زنده است و از بين انواع حيات، حيات بشري ارزنده ترين و با ارزش ترين مي باشد. انسان موظف است اين هديه بزرگ خداوند را پاس بدارد و به بهترين روش ها و راه ها سعي در حفظ آن نمايد و ورزش يكي از بهترين راه هاست. اصولا بدن انسان طوري آفريده شده است كه فقط بايد كار، كوشش و فعاليت داشته باشد تا سالم بماند. خمودي و سستي، خلاف فطرت بشر هستند و موجب ضعف و انحلال نيرو و بدن هستند، لذا انسان بايد به بدن خود تحرك دهد. البته از ميان تمام تحرك ها و فعاليت ها آنهايي مفيد تر هستند كه مطابق نظم و فيزيولوژي مكانيسم بدن باشند لذا ورزش علمي بهترين راه براي تقويت بدن انسان است.
بر اين اساس بدن انسان به دو طريق در مقابل ميكروب ها مبادرت به دفاع مي كند يا دفاع مستقيم كه ميكروب ها را از بين مي برد يا دفاع غيرمستقيم كه در اثر واكسيناسيون، ايمني در مقابل ميكروب ها حاصل مي گردد.
دفاع مستقيم وقتي مي تواند موثر واقع گردد كه بدن قوي و سالم بوده و تمام ارگان هاي آن هماهنگ كار كنند. در اين صورت ميكروب ها در همان مرحله اول ورود به بدن يا بلا فاصله بعد از آن از بين مي روند.
پوست و مشتقات آن به عنوان مرزداران اصلي به طريق ميكانيكي، شيميايي و بيولوژيكي هجوم ميكروب ها را متوقف مي كنند. مژه هاي لرزان مخاط تنفسي مثل يك فيلتر مكانيكي عمل مي كنند و گرد و خاك و ذرات ريز را به خارج دفع مي كنند. اشك چشم، عرق بدن و ادرار هم مقداري از مواد مضرو ميكروب ها را دفع مي كنند.
دفاع بيولوژيكي به وسيله ميكروب هاي بي ضرر كه در سطح پوست و مخاط وجود دارند و مانع ورود ميكروب هاي زيان آور مي شوند انجام مي گيرد. دفاع شيميايي به طور عمده با اسيدي و قليايي شدن ترشحات بدن انجام مي گيرد.
بعضي از ياخته هاي بدن اساسا براي دفاع خلق شده اند و تخصص آنها دفاع از بدن است، به طوري كه ميكروب را احاطه كرده و به تدريج داخل خود فرو مي برند و هضم مي كنند كه اين عمل را بيگانه خواري و آن ياخته ها را بيگانه خوار مي گويند.
نتيجه گيري: اگر بدن ضعيف يا بيمار باشد، قدرت دفاعي بدن كاهش مي يابد و بيماري به راحتي و سهولت بر بدن انسان مسلط مي گردد. به اين جهت ورزش بدن را تقويت كرده ودر مقابل بيماري ها آن را حفظ مي كند.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن