تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799367704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لطفا اينقدر نوسازي نكنيد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لطفا اينقدر نوسازي نكنيد!
يكي از بينندگان سايت «تابناك» در مطلبي آورده است: ما دو سال است كه در كوچه سجاد منطقه قلهك ساكنيم. علاوه بر شلوغي محله ناشي از رفت و آمد خودروها و تراكم مغازه‌ها، عزيزان شهرداري منطقه 3 نيز تلاش كرده‌اند، كمترين زماني را در اين محله با آسايش بگذرانيم. در مرداد ماه سال 85 كه ما در اين منطقه ساكن شديم، كوچه آسفالت بود و جوي آب وسط كوچه با جدول‌هاي شيب‌دار، آب خروجي از چاه سر كوچه را از خود عبور مي‌داد و به خيابان شريعتي مي‌رسانيد. كمي كه گذشت، عزيزان شهرداري آمدند و كل كوچه را با آسفالت جديد پوشاندند كه خدا پدرشان را بيامرزد.

اما هنوز چندي نگذشته بود كه عزيزان پركار شهرداري با تراكتور و تجهيزات و وسايلشان در كوچه مستقر شدند و خدا نصيب كافر نكند، چندين ماه با اين مته‌هاي معروف پر سر و صدايشان به جان آسفالت كوچه افتادند و همه آسفالت كوچه را كندند. علاوه بر آسفالت، تمام جدول‌هاي مورب جوي آب را نيز از جا درآوردند و الحق عزيزان دل ما در اين مدت از هيچ عملي براي بر هم زدن آسايش و سوهان زدن روح و روان ساكنان كوتاهي نكردند كه خداوند جزاي خيرشان دهاد!
خلاصه كوچه را كندند و يك روز صبح ديديم كه تعداد بسياري بلوك كف پوش آورده‌اند و مشغول پوشاندن كف كوچه با سنگ فرش شدند. علاوه بر آن، يك جوي آب عميق نيز ساختند و روي آن را با شبكه فلزي پوشاندند. اما از آنجا كه زيرسازي مناسب براي بلوك‌ها انجام نشد و همين طور بندكشي نيز انجام نگرفت و از سوي ديگر، خود بلوك‌ها كيفيت مناسبي نداشت، هنوز دو هفته از اين تغيير چهره نگذشته بود كه تعداد زيادي از بلوك ها شكست، از جا درآمد و داخل جوي آب افتاد و فقط اين را بگويم كه اي كاش عكسي از آن زمان مي‌گرفتم تا اكنون كه قلم در وصف آن شرايط قاصر است، به آن استناد مي‌كردم.

در اين اوضاع وخيم بود كه باز عزيزان ما آمدند و يك تپه بزرگ روي چاه آب شبيه لانه مورچه‌ها ساختند و با آن ذوق بالاي هنري خويش، آن را آراستند كه بسيار روح افزاست!
اما بدبختانه داستان به اينجا پايان نمي‌يابد.

اوايل تابستان امسال بود كه عزيزان ما پس از اين كه ديدند امسال به سال نوآوري و شكوفايي نامگذاري شده، پس از سه ماه فكر و بحث و بررسي و كار كارشناسي به اين نتيجه رسيدند كه برويم و در كوچه سجاد نوآوري كنيم و اين بود كه علاوه بر قطعي پياپي آب و برق در تير و مرداد، اين عزيزتران از جان نيز آمدند و با روحيه اي سرشار از خدمت رساني به كندن كوچه اهتمام ورزيدند و در نتيجه، اين اقدامات است كه اكنون ما در محله اي زندگي مي‌كنيم كه هرچند نام آن قلهك است، اما از وسط آن نهري روان است و كف خاكي كوچه همواره گل و شل و فقط كافي است كه اسبي، الاغي، قاطري از آن بگذرد كه ديگر با دهات اجدادمان تفاوتي نكند. ما در آرزوي همان آسفالت روز اوليم.

اينها را گفتم كه نتيجه بگيرم در اين سرزمين و به ويژه در شهرداري منطقه 3 تهران، هنوز عزيزاني هستند كه لحظه‌اي از فكر خدمت‌رساني به مردم غافل نمي‌مانند و هرگز خداي نكرده نبايد اين اقدامات را به سكونت يكي از مقامات شهرداري در اين كوچه منتسب دانست.
اين در حالي است كه در تقاطع كوچه سجاد و خيابان جلالي، شمار زيادي مغازه هست كه در طرح قرار دارند و بايد تخريب شوند و منطقه بافت شهري مناسب خود را پيدا كند، اما نمي‌دانم كه عزيزان ما را چه شده است كه عوارض نوسازي را صرف اين امور مي‌كنند؟! بلوك‌هاي غير استاندارد عزيزي روي دستش مانده و فروش نمي‌رود؟ عزيز پيمانكاري بيكار شده است؟ گزارش نوسازي شهري بايد تا چند وقت ديگر ارايه شود؟ نمي‌دانم!

اين رخدادها، ضرب‌المثل دوستي خاله خرسه را به ياد مي‌آورد و البته صحنه‌هايي از كارتون پت و مت را نيز در ذهن تداعي مي‌كند.
اميدوارم كه خداوند ما را به بدتر از اين دچار نفرمايد. انشاءالله.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن