تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834902300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رایگان راز روزگار تا تو بر جان مال می لرزی حقا که به دو جو نمی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: رسول صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: نزدیک گرداند یکی را از شما خداوند تعالی یعنی در روز قیامت به حضرت خویش تادرکنف رحمت خودش آرد.پس او را گوید که: ای بنده‏ی من! فلان کار کردی و فلان و فلان تا بنده مقر آید بدانچه کرده باشد از بی‏سامانی‏ها و خطاها. پس اللّه‏ گوید: ای بنده‏ی من! در دنیا آن را بر تو پوشیدم وامروز بیامرزیدم آن را یعنی که هم‏چنان پوشیده دارد که نه نیز در دنیا کسی بدانست و نه درعقبی کسی بداند. دردنیا پوشیده ماند به ستّاری من و در عقبی هم درستر پوشیده آمرزیده شد به غفّاری من تابیند بنده نیک خداوندی او و حلم و بنده نوازی او با کسی که عنایت آمد در حقّ او.
صداقت

صدق، راه نماید به نیکوکاری و نیکوکاری راه نماید به بهشت و مرد راست می‏گوید تا از صدیقان گردد. دروغ، راه بَرَد به فجور و فجور یعنی بی‏سامان کاری و او را می‏برد تا به دوزخ و مرد، دروغ می‏گوید تا از نزداللّه‏ او را از جمله‏ی دروغ زنان نویسند.
صدقت درست دار و زبان خاموش. نه این جا بُکمی (کر و لال) و نه آن‏جا فراموش. اگر مردی راست گوی، و دروغ مگوی و عیب هیچ کس از مومنان مجوی و راستی که به دروغ ماند مگوی. نخست اندیشه کن آن‏گاه بگوی.

در قافله‏ی بیدلان

ای طالب! تا تو بر جان ومال خود می‏لرزی حقّا که به دو جو نمی‏ارزی. بنگر که چه می‏ورزی، همان اَرزی که می‏ورزی. بنده‏ی آنی که دربند آنی. [این چند جمله ترجمه ای زیبا از حدیث امیر المومنین علی علیه السلام است ]
… ای بندگان ! در بندگی این خداوند درست آیید تا بدان زیادتی به مقام دوستی برآیید و در قافله‏ی بیدلان و مشتاقان رسید و در بادیه‏ی بی‏نامان و بی‏نشانان فرود آیید و روی به کعبه‏ی وصال این کار آرید. منازل اوصاف بشریت قطع کنید، به عرفات بی‏خودی درآیید. لبیک گویان به سوی این حرم پویید و خدمت این راه و این درگاه را حج و عمره‏ی خود سازید و صفا و مروه و زمزم.
در مذمت دنیا

بدان ای رونده‏ی راه خداوند تعالی که کلام نبوت پرده از روی معشوق دنیا برداشت و زشتی او را در نظر تو بداشت.
چون دیدی که زشت بوده است، دست ازاو بدار و دل از او بردار.
اول قدم آن است که مال به نزد تو با خاک یکسان شود، توانگری خود را به بی‏مالی ببینی و درویشی اهل مال را به مال. چون مال پیش دل تو چون خاک شد و اندرون تو پُر برآمد که آن مال مر تو را چون خاک آمد، حرص رفت و قناعت درآمد.
توصیف اهل دنیامسجد شیخ لطف الله

درون گور، همه حسرت است و بیرون آن همه عبرت است؛ میان حسرت و عبرت، چه جای عشرت است که ابنای دنیا، دنیا را به حرص به دست آرند و به بخل نگاه دارند و به حسرت بگذارند و بروند و توانگران دنی به زر و سیم نازند و درویشان قوت از نحنُ قَسَّمنا سازند.
ای درویش! تو دنیا را دوست می‏داری یا دشمن؟ اگر دشمن می‏داری بده تانماند و اگر دوست می‏داری بده تا بماند که دنیا همچون مار است که به دُم می‏کَشَد و به دَم می‏کُشد.
تفسیر لااله الا اللّه‏

جهد در نابود بود خود کن تا انصاف کلمه‏ی «لا» داده باشی و سعی در آزاد شدن از بند غیر کن تاکشف «الا اللّه‏» را خواستاری کرده باشی تا این سعی تو را به جذبه‏ی لطف استقبال کنند و تو را از دو کَوْنْ برُبایندو ازتویی تو، تو را خالی کنند و کنند با تو از لطف آنچه کنند: لا اله الا اللّه‏، لا الا الا هو.
باد و آتش و خاک و…

باد مباش که به هر ناکسی بوَزی و چون آتش مباش که درهر جنسی آویزی و چون خاک مباش که با هر ناچیزی بیامیزی و چون آب مباش که با هر جنسی بیامیزی. در سخاوت چون باد باش که بر هر کسی بوَزی. در شفقت چون آب باش که در هر نفسی برسی. اما در صحبت وحشی باشد تابا هر کسی نیامیزی و در صمیمت چون آتش باش تابرافروزی.
اما اهل این کوی با عام همقدم‏اند و با خاص همدم‏اند. با زاهد هم سبق‏اند و با عارف هم نظر. با علما در قال و با عرفا در حال. با مرید در طلب و با مراد در طرب. لاجرم هر که به ایشان افتاد، در پیش افتاد و آن که با ایشان درافتاد، برافتاد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن