تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814224865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخي عبارت هاي موردنظر ايران در بيانيه پاياني جنبش عدم تعهد حذف شده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: برخي عبارت هاي موردنظر ايران در بيانيه پاياني جنبش عدم تعهد حذف شده است
مقامات آمريكايي مدعي شدند كه ايران نتوانسته است حمايت كامل جنبش عدم تعهد(نم) را كسب كند.


به گزارش سرويس سياسي برنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات وزارت خارجه آمريكا در واشنگتن دو بيانيه را نشان خبرنگاران دادند كه گفتند آنها را از برخي اعضاء جنبش عدم تعهد به دست آورده اند. آنها مدعي شدند كه اين دو بيانيه نشان مي دهد ايران به پيش نويس بيانيه عباراتي را افزوده و جنبش عدم تعهد آنها را حذف كرده است.

به گفته مقامات آمريكايي، به عنوان مثال در پيش نويس بيانيه "نم" عبارتي آمده است مبني بر اينكه "وزراي خارجه جنبش عدم تعهد تاكيد مي كنند ايران به عنوان عضو پيمان منع اشاعه هسته اي حق دستيابي به برنامه چرخه سوخت براي اهداف مسالمت آميز را داراست"، اما اين عبارت در بيانيه پاياني حذف شده است. همچنين در پيش نويس بيانيه آمده است كه "وزراي خارجه تاكيد مي كنند كه به علت افزايش همكاري تهران با آژانس به منظور حل همه مسائل باقي مانده درباره فعاليت هاي گذشته و كنوني ايران، برنامه هسته اي اين كشور بايد صرفا در چارچوب آژانس بررسي شود و هيچ مبناي قانوني وجود ندارد كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد در اين باره اقدام كند" اما اين عبارت نيز در بيانيه پاياني حذف شده است؛ عبارتي كه به گفته مقامات آمريكايي، مانعي براي تلاش ايران به منظور تعامل صرف با آژانس بين المللي انرژي اتمي و نيز ممانعت از نقش شوراي امنيت سازمان ملل متحد است.

يك مقام آمريكايي كه خواست نامش بيان نشود، در اين باره گفت: ايران از تعهدات و الزامات خود آگاه است و آژانس نيز بيان كرده است كه ايران بايد شفاف عمل كند، به علاوه با توجه به اين اتفاق، ايراني ها نتوانستند دوستان خود در جنبش عدم تعهد را وادار كنند كه از تفسيرشان درباره برنامه هسته اي خود حمايت كنند و اين امر نشاندهنده ميزان منزوي شدن آنهاست.

بر اساس اين گزارش، اين مقام آمريكايي از بيان اينكه كدام يك از اعضا نم از حمايت ايران سر باز زده اند، خودداري كرد.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//22 - 22 - 45//www.BornaNews.ir
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن