تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803969003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با توجه به تحولات اخير در مذاكرات هسته‌اي؛ ايران در موضع ارائه پيشنهاد قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با توجه به تحولات اخير در مذاكرات هسته‌اي؛ ايران در موضع ارائه پيشنهاد قرار دارد
خبرگزاري فارس: رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تحولات اخير در مذاكرات نشان مي‌دهد اكنون ايران در موضع انفعال قرار ندارد و حتي بسته پيشنهادي به غرب ارائه كرده و در مواجهه منطقي با همه كشورهاي بزرگ قرار گرفته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي جمعه شب در نشستي در تالار فجر همدان به بيان وضعيت فعلي ايران در منطقه و جهان پرداخت.
وي با اشاره به پافشاري ايران در مواضع اصولي خود در منطقه گفت: امروز توانمندي هسته‌اي ما عملاً گره خورده است با اقتدار ملي ما و آينده كشور و نسل‌هاي آينده ما وابسته به تصميماتي است كه در اين برهه‌هاي حساس گرفته مي‌شود.
وي انرژي را يكي از مسائل مهم جامعه امروزي خواند و افزود: ارزش انرژي هنگامي احساس مي‌شود كه كشور ما بعد از 30 سال همچنان با برنامه زمانبندي خاموشي مواجه است و اين مشكلات خود مؤيد اين يك نكته مهم است كه انرژي در عرصه‌هاي مختلف زندگي ما چه قدر تأثيرگذار است.
بروجردي يادآور شد: حتي يك كارشناس ساده هم مطلع است كه بالاخره يك روز ظرف نفت ايران به انتهاي خود خواهد رسيد و اگر ما امروز به فكر انرژي جايگزين نباشيم بدون ترديد آيندگان نيازمند تصميم بيگانگان خواهند بود.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه استقلال يكي از شعارهاي اصلي در دوران مبارزه ايران بوده و در قانون اساسي جايگاه ويژه خود را دارد، تأكيد كرد: اگر ما نتوانيم اين سرمايه را كه با خون شهدا به دست آمده حفظ كنيم قطعاً بخش مهمي از داشته‌هاي انقلاب را از دست خواهيم داد.
وي گفت: در چنين مصافي، از 30سال پيش به اين سو، علي‌رغم همه كارشكني‌هاي كشورهاي مختلف، ما راه خودكفايي را به تنهايي ادامه داديم و امروز غرب متعجب است كه چه طور ايران علي‌رغم همه تحريم‌ها به اين پديده‌ها و فناوري‌هاي پيچيده دست يافته است.
بروجردي با اشاره به مذاكرات متعدد ايران بر سر دفاع از منافع خود، افزود: اگر آخرين جلسه برگزار شده گروه 1+5 در ژنو را با مذاكرات سه سال گذشته مقايسه كنيم، تفاوت محتواي مذاكرات، نشان از كوتاه آمدن طرف مذاكره از بسياري از خواست‌هاي خودخواهانه خود دارد.
وي با اشاره به اينكه در پاي ميز مذاكره طرف قدرتمند حرف اول را خواهد زد، اظهار كرد: آن روز ايران مجبور به تكمين خواسته‌هاي قدرت‌ها بود تا حدي كه درخواست ايران براي استفاده از 20 دستگاه سانتريفوژ هم مورد موافقت غربي‌ها نبود.
نماينده مردم بروجرد در مجلس افزود: حتي آمريكا مكرر اعلام كرده بود تا زماني كه ايران فعاليت غني‌سازي خود را متوقف نكند پاي ميز مذاكره نخواهد نشست، ولي امروز شرايط طوري تغيير كرده است كه مذاكره را بدون پيش شرط پذيرفتند و نماينده آمريكا در ميان تعجب ناظران جهاني در ژنو حضور پيدا كرد.
وي تصريح كرد: علت اين است كه اكنون ايران اين توانمندي لازم را به دست آورده و سلاح مذاكره در دست ايران است.
بروجردي گفت: با وجود آن كه صرفاً فناوري صلح‌آميز در دستان ايران است، همين توانمندي برخورد قدرت‌ها را با ايران متفاوت كرده است به گونه‌اي كه امروز در حالي كه 4هزار دستگاه سانتريفوژ در نطنز نصب شده است، درخواست طرف مذاكره اين است كه بيش از اين جلو نرويد و البته از اين نكته با اطلاع هستند كه ظرفيت سايت نطنز 54 هزار دستگاه سانتريفوژ است.
وي با اشاره به قرار گرفتن ايران در موضع قدرت، خاطر نشان كرد: امروز ايران قله فناوري هسته‌اي را فتح كرده، پرچم‌ را افراشته و جشن پيروزي‌اش را هم بر پا نموده است.
وي اضافه كرد: حال كه ما در موضع قدرت هستيم، زمينه براي تفاهم و مذاكره عادلانه برقرار شده است و در نقطه مناسبي قرار گرفتيم تا تحريم‌ها و فشارها را مديريت نماييم و از توانمندي‌هاي در اختيار استفاده كنيم.
بروجردي يادآور شد: اكنون ايران در موضع انفعال قرار ندارد و حتي بسته پيشنهادي به غرب ارائه كرده و در مواجهه منطقي با همه كشورهاي بزرگ قرار گرفته است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اكنون غربي‌ها نيازمند انرژي هستند، آمريكا در بحران عراق و افغانستان مانده است، رژيم صهيونيستي در مقابل لبنان سر خم كرده است و در مقابل به نفوذ كلمه جمهوري اسلامي ايران در منطقه پي برده و نيازمند توجه به آن هستند.
وي افزود: امروز قدرت‌هاي به ظاهر برتر، نيازهايشان تغيير كرده است، تروريسم يك مشكل جهاني است و ما علاقمند به مبارزه با اين پديده هستيم و مبارزه با مواد مخدر در كنار بزرگ‌ترين كانون توليد موادمخدر در همسايگي ايران، از برنامه‌هاي اصلي ايران است.
وي تصريح كرد: بنابر اين نياز امروز كشورها با ايران متقابل است و به جاي آن كه ايران محتاج ديگران باشد، اين غربي‌ها هستند كه نيازمند توجه ايران هستند و اكنون كه تعامل دو طرفه شده است ما در مذاكرات آتي بايد درخواست‌هايي داشته باشيم و به سمت توجيه مثبت و به اصطلاح ادبيات سياسي بازي برد برد حركت كنيم.
نماينده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به زمزمه‌هاي راه‌اندازي دفتر حفاظت منافع آمريكا در ايران گفت: در گذشته اين آمريكا بود كه رابطه را قطع كرد و امروز كه توازن قدرت ايجاد شده است آنها مصر بر مذاكره با ايران و حتي راه‌اندازي دفتر حفاظت منافع هستند.
بروجردي با بيان مذاكرات غيرمستقيمي كه تاكنون با ايران انجام شده است، افزود: در بحث عراق، با اصرار مقامات عراقي و با هدف كاهش بحران در عراق، سه دور مذاكره انجام شد و بنابر اين كه ما با هدف مشخصي مذاكره كنيم تصميم‌گيري انجام شد و ممكن است در آينده نيز با هدف ديگري اين مذاكرات تكرار شود.
وي با اشاره به مذاكره مستقيم با آمريكا گفت: اگر آمريكا رسماً درخواستي داشته باشد قابل بررسي خواهد بود اما اين به اين معنا نيست كه ما موافق مذاكره هستيم، بلكه به اين معناست كه ايران با ادبيات منطقي با آنها برخورد مي‌كند.
نماينده مردم بروجرد تصريح كرد: از مذاكرات ژنو به راحتي مي‌توان نتيجه گرفت كه توازن قدرت تغيير كرده است و اكنون در معادلات سياسي ايران توان مذاكره با شش قدرت را پيدا كرده است.
وي گفت: آنچه ما معتقديم اين است كه به تعبير دكتر جليلي اين مذاكرات 6+1 است. شش قدرت به علاوه قدرت ديگري به نام جمهوري اسلامي ايران و مذاكره براي حل مشكلات متعدد جهاني.
بروجردي يادآور شد: اگر مشكلات مهم جهاني از قبيل تروريسم، مواد مخدر، بحران عراق، افغانستان و خاورميانه و از ديد آنها مشكل هسته‌اي جهان را نگران كرده اكنون اين هفت كشور با همديگر مذاكره مي‌كنند و بر سر اين مناقشات به تفاهم مي‌رسند و اين نكته حائز اهميتي است.
وي خاطرات مكتوب سران رژيم طاغوت را مصداق سخنان خود دانست و گفت: در گذشته 60 هزار مستشار آمريكايي هر غلطي كه مي‌خواستند در اين كشور انجام مي‌دادند و علي‌رغم آنكه شاه به اصطلاح ژاندارم منطقه نام گرفته بود اما قدرت برخورد با يكي از آنها را هم نداشت، اما اكنون وضعيت تغيير كرده است و قدرت‌هاي جهاني ناگزير به پذيرش جمهوري اسلامي به عنوان يك قدرت منحصر به فرد در منطقه هستند.
بروجردي يادآور شد: آنچه خداوند براي مؤمنان رقم زده است عزت است و اين يك سنت الهي است كه در جامعه ما ساري و جاري شده است.
وي خاطر نشان كرد: اكنون در جاي ‌جاي جهان جمهوري اسلامي به عنوان الگو انتخاب شده و ملت‌هاي آزاديخواه همه حركات ايران را تحت نظر قرار داده‌اند.
انتهاي پيام/ك
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن