تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805204244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناصرالدين شاه سوار مونوريل مي شود؟!


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ناصرالدين شاه سوار مونوريل مي شود؟!
يحتمل اگر تا به حال به مترويي صادقيه نام، نزول اشراف كرده باشيد در اطراف بيروني اين استيشن با ستون هايي نيم ساخته، مواجه گرديده ايد كه اگر با تعاملا ت پررنگ مسوولين، غريبه باشيد عن قريب خيالا ت مي فرماييد كه اين ها، نكته انحرافي هاي مترو مي باشند؟! علي الحساب بايد فكرون كرد كه اين ستون ها شايد آثار مربوط به تمدن بين المتروئين بوده كه جهت توسعه توريستي و فاز هجدهم چال اسكندرون به انظار عموميه گذارده شده اند.
دگر اين كه راپورت چي خفن ما آمار داده كه اين ستون ها مربوط به خطي مونوريل نام بوده كه سابقا قرار بر آن بوده كه احداثيه شود تا ملت طهران هم چون چشم بادامي ها از تكنولوژيه جديد اين ترن بهره مند گردند; ليكن به سبب دعواي رييس بلديه و پريزيدنت، اين طرحيه فعلا با قهريه مواجه شده تا چه شود؟! گويا بلديه چي ها، متفق القول در فكرون آن هستند تا لاين هاي آندراگراند يا همان مترو را توسعه بخشند و اعتبارات مصوبيه شوراي بلد را خرجون آن كنند ايضا گاورمنت چي ها هم راه به راه از ترقيه خطوط ريليه گفتن كرده، مصمم اند تا اين ترن هوايي را هر چه سريع تر هوا كنند؟!
عارض به حضور صادقه شما كه گويا ترن برقي زيرزميني، هزينه هاي گزافي بابت احداثيه مي طلبد و معلوم نيست كه چه بر سر زيرخاكي هاي مكشوفه بياورد; لا جرم من حيث المجموع مي توان مونوريل كه بر يك لا ين استوار بوده را مناسب تر دانست از جهت اين كه ملت از غني و فقير في الكل يك خط مي شوند؟! ايضا از آن باب كه مونوريل بر روي زمين احداثيه مي گردد، ياد بلندپروازي را همواره در دل ملت احيا كرده شايد كه بيفتد من بعد مونوريل به گردش و سياحت در سيارات منظومه هاي غيرشمسي نيز نائل گردند. خود شخص ما بر اين نكته تاكيد داشته كه اگر ملت را همواره رو به فوقان بكشانيم عن قريب به علت امورات جوي، سريعا جوگير شده و في المثل در مستقبل، طلب آپولو كنند؟!
گويا هوايي شدن عوام الناس، دستاويز شده كه دار و دسته شارع بهشت با اكيپ مستقر در شارع پاستور با يكديگر دوئل كرده و نتيجه آن شده كه پولي يامفت، صرف اين قشون كشي هاي مترويي شود كه البته فداي چند بشكه نفط. بلديه چي ها با زحمتيه بيل و كلنگ زدن من باب چند فرسنگ تونل زني در زيرزمين موافقون بوده كه شايد در خلا ل اين ژول ورن بازي ها، چند مثقال زيرخاكي عايدشان شود ليكن احداث مونوريل بر روي زمين، باد هوا بوده كه هيچ، جز چند پشه ثمري در پي ندارد؟! ديگر اين كه تايم پروژه مترو در داخله بسيار طويل شده، خوف آن مي رود كه در لحظه افتتاحيه كامله، اين وسيله چونان گاري اسبي دموده شده و موجبات آن را فراهم آورد كه ممالك مترقيه به ريش ما بخندند. مول مول زدن بابت كومپلتينگ مترو به قاعده اي ما را خسته نموده كه آخر مي دهيم، رئيس المترو بابت واقع گرايي و شفاف سازي، نام پروژه را به سانتي متر يا ميلي متر و تغيير دهند تا وضعيه آن از حركت لا ك پشت، ايزوله شود و هم ما كمي پخپخو شويم؟!
عارض به حضور شما كه به قول كاراكتر انيميشن تلفيزيوني ستاد بهينه سازي مصرف سوختيه، مونوريل و تراموا كلي كلا س داشته و نبايد كه ازآن گذشت. ليكن شايسته بوده كه بلديه طهران با وزارت داخله كنار آمده، ملت از ترن هوايي نيز بهره مند گردند، به خدا كه كلا س دارد؟! في الحتم شنفته ايد كه بعضي امور، زمين تا زيرزمين با هم توفير داشته ليكن مصداق صحبت ما هم اين است كه در زيرزمين، وليمه نمي دهند كه صاف بر روي آندرگراند، كليك كرده ايد؟! ديلماج كلمه آندرگراند به فارسي زيرزمين مي شود ايضا ايرانيان كلا به اموري كه تحت وزير داشته باشد، اشتياقيه و افري دارند:
زيرآبي: اين صفت مخصوصيه عناصري از خلقت بوده كه اغيار را دور مي زنند.
زيرگيري: اين فن مخصوصيه متمول ها و فئودال هايي بوده كه با بيمه مطمئنه، چرخ اتول خود را بر روي موجودات اضافه مي گيرند.
زير نيم كاسه: ظرفي است كه بابت دوز و كلك در اموريه مي گمارند.
زير ميزي: پول سياهي كه در وضعيه تنگي به عناويني چون باج سبيل و رشوه به دكتورها و موهندسين داده مي شود.
حرفها سربه درازا كشيده ليكن گويا كتابي من باب چگونگي حركت مترو توسط استاد اصغر خان متروزاده ريلي معروف به ترن برقي، كتابت شده كه وضعيه تكامليه اين وسيله نقليه من ما مضيه تا به اين يوم را آناليز نموده است. راپورت خفيه داده اند كلا م زير پوستي اين كتاب ارزشمند، حاوي نكات ظريف و لطيفي بوده كه از سوي نگارنده عالجاه به مخاطب عرضه شده تا زمينه آشنايي همگان با چرخ پر طمطراق اين اسباب راحتي را فراهم كند. مخصوصا كه فنون مربوطيه به تحركيه، سنجش واحديه، كيلونمره و حتي پاشنه آشيل آن به طرزي شفاف و فجيع در بطن و متن ماجرا، گنجانده شده است؟!
اين كتاب در سه مجلد به همت اداره انتشاريه صنعت گاري،طباعه شده و به لحاظ نثرنونوال و ظريف خود، ناگاه به پرينت هاي دويم و سيم هم ايضا رسيده است. ليكن دستور داديم كه منجيلك يك دوره كامله از اين رساله نفيسه را في الفور تهيه و جهت رويت هومايوني تقديم بدارد. همين شد و ما بي تاني كتاب را گشوديم و آن را مورد مطالعه قرار داديم ايضا مشاهده شد كه از سطر اول تا سطر آخر، مرتبا تكرار شده بود: بيتكو، بيتكو، بيتكو ... مترو. في الواقع تلفيق واحد اسب بخار و ترن برقي، فتح البابي جديد از عصر حجر تا به دوره قجر بوده ليكن مغز ما هم كشش اين اموريه را نداشته، الا ن قريب به سه و اندي سال است كه بر روي رمز گشايي اين كتاب، عمر تلف كرده ايم ايضا تا به حال دو گوله ها، چيزي نفهميده اند تا چه شود؟! روزگارتان عشرون فعلا خداحافظون.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن