تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820491893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر انقلاب تاكيد كردند:حضور مستحكم در عرصه‌هاى ‌ مقابله و تعامل


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: رهبر انقلاب تاكيد كردند:حضور مستحكم در عرصه‌هاى ‌ مقابله و تعامل
رهبر معظم انقلاب اسلامى‌همزمان با عيد مبعث در ديدار مسئولان نظام، قشرهاى مختلف مردم و سفيران كشورهاى اسلامي، «استقامت در همه شرايط» را، درس بزرگ بعثت پيامبر اعظم (ص) خواندند و تأكيد كردند:‌ ملت بزرگ ايران، با تكيه بر اين درس سرنوشت‌ساز و «با حضور مستحكم در ميدان‌ها و عرصه‌هاى مقابله، و يا تعامل و گفت‌وگو»، به راه روشن خود ادامه مى‌دهد. به گزارش ايسنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با تبريك عيد بزرگ و همگانى مبعث به ملت عزيز ايران، امت بزرگ اسلامى‌و همه حق‌طلبان و آزاديخواهان، درس‌آموزى امت اسلامى‌از حادثه بعثت را به عنوان «خاطره پرشكوه تاريخ بشر» ضرورى خواندند و افزودند: پيامبر عظيم‌الشأن اسلام در فضاى متحجر و سنگستانِ جاهليت، جامعه‌اى تهى از علم، عدل و اخلاق را به جامعه و حكومتى نمونه و مبتنى بر توحيد، علم، عدل، عقل و اخلاق تبديل كرد. رهبر انقلاب اسلامى‌ مهم‌ترين عامل اين تغيير شگفت‌انگيز و تاريخ‌ساز را «استقامت و استحكام، معرفت عميق و پايبنديِِ نبى مكرم به راه و هدف اسلام»، برشمردند و خاطرنشان كردند: «ايستادگى پيامبر، نترسيدن، طمع نورزيدن و دل نبستن او به امتيازات دشمن»، باعث شد ريشه‌هاى استقامت و آرامش و اعتماد در دل جمع محدود مسلمانان مستحكم شود و آن عده قليل با پايدارى در مقابل سخت‌ترين شرايط از جمله دوران بسيار دشوار محاصره در شعب ابى‌طالب، بر دشمنان پيروز شوند و جامعه‌اى نمونه تشكيل دهند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اى برخوردارى از موضع حق را شرط لازم اما ناكافى براى پيشرفت دانستند و افزودند: براساس سنت الهي، حق هنگامى‌به پيروزى مى‌رسد كه پيروان آن در همه اوضاع و احوال، استحكام و استقامت نشان دهند.

رهبر انقلاب اسلامى‌معناى حقيقى آيه اشداء على الكفار را، استوارى و صلابت در همه ميدان‌ها برشمردند و با اشاره به حوادث حيات مبارك پيامبر اسلام (ص)، خاطرنشان كردند: پيامبر اسلام در ميدان جنگ، مظهر صلابت بود و در هنگام گفت‌وگو با دشمنان نيز سرشار از استحكام و ايستادگي. ايشان با توصيه مؤكد به آحاد مردم به ويژه جوانان براى مطالعه دقيق و تأمل در زندگى سراسر درس پيامبر عظيم‌الشأن اسلام، افزودند: امام خمينى (ره) با بهره‌گيرى از اين چشمه فياض، و پيروى از ايمان و استقامت پيامبر، نهضت و انقلاب عظيم اسلامى‌را آغاز كرد و ملت بزرگ ايران نيز در پرتو پايدارى آن بزرگوار به ميدان آمد و به يارى پروردگار، با سرنگون كردن يكى از وابسته‌ترين حكومت‌هاى جهان، پرچم بيدارى اسلام را در منطقه بسيار حساس خاورميانه برافراشت و با استقامت خود امواج بيدارى و آگاهى اسلامى‌را در ميان ملت‌ها گسترش داد. رهبر انقلاب اسلامي، تلاش فراوان اما ناكام استكبار را براى تضعيف استقامت ملت ايران و نظام اسلامى‌يادآور شدند و افزودند: ملت بزرگ ايران، بر خلاف خواست همه زورگويان عالم، هم‌چنان از ملت مظلوم فلسطين حمايت مى‌كند و سكوت ننگين و فضاحت‌بار مدعيان آزادى و حقوق بشر در مقابل ظلم و جنايات هرروزه صهيونيست‌ها را به شدت محكوم مى‌كند.

ايشان در همين زمينه، حمايت رئيس‌جمهور آمريكا از صهيونيست‌هاى قاتل و تروريست و همزمان ادعاى طرفداريش از آزادى را، تناقضى شرم‌آور و ننگين دانستند و افزودند: ملت ايران بيدار است و اين حقايق را كاملاً مى‌فهمد.

رهبر انقلاب اسلامى ‌با يادآورى طبيعت زورگو و زياده‌خواه استكبار خاطرنشان كردند: يك قدم عقب‌نشينى در برابر مستكبران، منجر به يك قدم پيشروى آنان خواهد شد و اين تصور كه عقب‌نشينى و «عدول از مواضع و حرف‌هاى صحيح»، باعث تغيير سياست استكبار خواهد شد، تصورى كاملا غلط و بى‌اساس است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، كلمه توحيد و توحيد كلمه را، پيام اصلى ايستادگى ملت ايران برشمردند و افزودند: ملت ايران فقط بنده خداست نه «بنده آمريكا، مستكبران و ابوجهل‌هاى زمان». ايشان، سازندگان بمب اتم و تهديدكنندگان امنيت و آرامش بشر را ابوجهل‌هاى امروز جهان خواندند و افزودند: ابوجهل‌هاى زمان كه هم‌چون لاتهاى بى‌مغز، فقط به بازوى خود نگاه مى‌كنند و عربده مى‌كشند، مى‌دانند كه ملت ايران به دنبال استفاده از انرژى هسته‌اى براى تأمين برق است، اما مى‌گويند چون اين كار به شما توانايى مى‌دهد، ما نخواهيم گذاشت؛ البته ملت ايران با اتكا به تجارب مفيد و فوايد قابل اتكاى 30 سال استقامت، به اين حرف‌ها اعتنايى نمى‌كند و به راه خود ادامه مى‌دهد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، توانايى‌هاى كنونى و نفوذ و اقتدار منطقه‌اى ملت ايران را غيرقابل مقايسه با گذشته دانستند و افزودند: افق ايران عزيز، روشن است، ما مى‌دانيم چه كار مى‌كنيم و به كجا خواهيم رسيد و راه رفتن به آن نقطه را حركت و پايدارى مى‌دانيم نه ايستادن و يا عقب‌گرد كردن. رهبر انقلاب در پايان سخنانشان تأكيد كردند: امروز، زمان بعثت امت اسلامى‌است و مسلمانان بايد با بصيرت و حركت آگاهانه، انسجام، علم و توانايى‌هاى خود را افزايش دهند و تلاش براى تحقق كامل پيام بعثت را شتاب بخشند.

در ابتداى اين ديدار رئيس‌جمهور با تبريك سالروز بعثت نبى مكرم اسلام (ص)، گفت: بعثت حضرت محمد (ص)، بعثت انسانيت، پاكى و عدالت است و بشريت امروز براى نجات از مشكلات و رنج‌ها و رسيدن به صلح و آرامش، يك راه بيشتر ندارد و آن عمل به نسخه پيامبران الهى و در نقطه كمال آن پيامبر اسلام است. احمدى‌نژاد با اشاره به موج بيدارى و حق‌خواهى ملت‌ها و تنگ شدن عرصه بر قدرتمندانِ زورگو افزود: ملت ايران با برپايى نظام اسلامي، به پرچمدار دعوت ملت‌ها به خداپرستي، عدالت، رستگارى و پاكى تبديل شده است.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن