تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819633241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزشمار جنگ33 روزه(21):پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت فاجعه قانا


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: روزشمار جنگ33 روزه(21):پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت فاجعه قانا
تهران - حيات

سه شنبه 1 اوت 2006 و برابر با6 رجب 1427 و مصادف با10/5/1385 بيست و يكمين روز مقاومت اسلامي لبنان است.

به گزارش حيات، متن پيام رهبر انقلاب به مناسبت فاجعه قانا و وقايع و اتفاقات اين روز به شرح زير است:
رهبر انقلاب : ايران اسلامي در كنار مردم لبنان خواهد ايستاد
بسم الله الرحمن الرحيم
فاجعه سهمگين قانا دلهاي ما را لبريز از درد و اندوه كرده و ما و ديگر ملتهاي مسلمان و همه آزادگان جهان را سوگوار و خشمگين ساخته است.
آن كودك معصوم، آن تن هاي ضعيف و رنجور، آن دلهاي وحشت زده و كوچك به چه گناهي كشته شدند ؟ دل آتش گرفته مادران و پدران آنان چرا بايد به دست صهيونيستي خونخوار و حاميان مست و مغرور آمريكايي، اين چنين كباب مي شد ؟ بيست روز بمباران بي وقفه لبنان، بيست روز جنايت در حجم انبوه، ويران سازي يك كشور و قتل عام غير نظاميان در آن، و فاجعه اي همچون كشتار قانا، از كدام پشتوانه منطق و استدلال برخوردار است كه دنياي مدعي تمدن و سازمان ملل و دولتها و سازمانهاي مدعي حقوق بشر، اين گونه در برابر آن خونسرد و بي تفاوتند ؟ دنياي اسلام تاكي بايد وجود سراپا فتنه و شر رژيم صهيونيستي را تحمل كند ؟ دولتهاي اسلامي تا كي بايد دست آمريكاي جنگ افروز و مستكبر را در اين منطقه حساس باز بگذارند ؟ آنچه در لبنان اتفاق افتاد حقوق بشر آمريكايي را براي همه معنا كرد و خاورميانه اي را كه دولت آمريكا در پي آن است، نشان داد.
امروز براي همه روشن شده است كه تهاجم به لبنان، نقشه اي از پيش طراحي شده و اقدامي آمريكايي – صهيونيستي، به عنوان گامي اساسي در راه تسلط بر خاورميانه و جهان اسلام بوده است.
بوش و همكاران آمريكايي وي به همان اندازه در فجايع لبنان گنهكارند كه سران خبيث و رو سياه رژيم صهيونيستي، و سكوت سازمان ملل و بيشتر دولتهاي غربي و حمايت برخي از دولتها همچون دولت بدسابقه و بد نام انگليس، آنان را نيز به اندازه اي مختلف در قضاوت امروز و فرداي بشريت و در مؤاخذه و عقوبت عظيم الهي، مسئول و شريك جرم مي سازد. امروز ملت هاي مسلمان بيش از هميشه از آمريكا متنفر و بر آن خشمگينند.
دولت هاي آنان نيز حتي آنها كه ملاحظات سياسي، موجب محدوديت آنها است، از اين همه تعدي وقاحت آميز و مستكبرانه، بيزار و بر آن معترضنند . رژيم آمريكا با حمايتش از جنايتها و جنايتكاران صهيونيست و با تجاوز آشكارش به حقوق ملتهاي مسلمان، بايد منتظر سيلي سخت و مشت كوبنده امت اسلامي باشد.
ايستادگي ملت لبنان و مجاهدت قهرمانانه حزب الله و اقتدار برخاسته از ايمان و صبر و توكل آنان، نماد ديگري از بيداري دنياي اسلام و عزم راسخ آن در برابر دشمني ها و كين توزيها است. مشت پولادين جوانان مؤمن و شجاع و مظلوم لبناني، اكنون بر چهره زشت متجاوزان فرود آمده و شيشه غرور مستانه آنان را شكسته است.
سياست راهبردي آمريكا، ايجاد ناامني ، بحران و جنگ در اين منطقه است . بدانند كه هرچه ناامني را گسترش دهند، ملتها را بر خود خشميگن‌تر و دنيا را براي خود ناامن‌تر خواهند كرد. رفتار و خوي تجاوزگرانه آمريكا و اسرائيل، روح مقاومت را بيش از پيش در دنياي اسلام زنده خواهد كرد و ارزش جهاد را براي آنان نمايان‌تر خواهد ساخت.
دنياي اسلام و جوانان در همه كشورهاي اسلامي بدانند كه راه مقابله با گرگ وحشي صهيونيزم و تجاوزگري شيطان بزرگ، جز مقاومت فداكارانه نيست. تسليم و انقياد در برابر دولتمردان ماجراجو و فتنه‌گر آمريكا، بر طمع و جسارت آنان مي‌افزايد و كار را بر ملتها سخت‌تر مي‌كند. اگر لبنان تسليم تجاوز آمريكا و اسرائيل مي‌شد و اگر جوانان مجاهد حزب‌الله و مردم مظلوم جنوب، رنج اين دفاع مقدس را به جان نمي‌خريدند، محنتي بلند مدت و ذلتي روزافزون، همه ملت لبنان را تهديد مي‌كرد و ادامه اين روند تهاجمي همه منطقه را در بر مي‌گرفت. امروز حزب‌الله خط مقدم دفاع از امت اسلامي و همه ملت‌هاي اين منطقه است.
براي دشمن صهيونيستي، دين، آئين ،مسجد، كليسا، شيعه و سني فرق نمي‌كند. رژيمي است نژادپرست، متجاوز و سفاك، اگر مانعي در راه خود ببيند، از هيچ جنايتي به هر گروه و هر ملت روگردان نيست. ملت‌هاي منطقه و فرقه‌هاي اسلامي و پيروان دين‌هاي مختلف در لبنان و در همه كشورهاي اسلامي بايد دست اتحاد به يكديگر دهند و نگذارند تفرقه آنان موجب قوت دشمن شود. ايران اسلامي مقاومت در برابر زورگويي‌ها و تجاوزگري‌هاي آمريكا و شرارت‌هاي رژيم صهيونيستي را وظيفه خود مي‌داند و در كنار همه ملتهاي مظلوم، بويژه مردم عزيز لبنان و ملت مبارز فلسطين خواهد ايستاد.
آمريكا كه با حمايت صريح خود از كشتار غيرنظاميان لبناني و مخالفت صريح با آتش‌بس در لبنان و كمك تسليحاتي و مالي و سياسي به متجاوزان صهيونيست، عملاً مجرم صحنه اين فجايع بزرگ است، اكنون در صدد آن است كه با تحميل شرايط خود بر ملت و دولت لبنان، ظلمي مضاعف را بر آنان وارد آورد. بي‌شك آن ملت مقاوم و آن مجاهدان شجاع، زير بار چنين ظلمي نخواهند رفت و جز بر اساس مصالح خود تصميمي نخواهند گرفت.
اينجانب مصائب وارده بر ملت لبنان، بويژه فاجعه بزرگ قانا را به آن ملت عزيز و آن مجاهدان نستوه و به برجستگان و مسؤولان سياسي آن كشور تسليت مي‌گويم و همدردي ملت بزرگ ايران را با آنان اعلام مي‌كنم.
سلام بر ملت لبنان، سلام بر حزب‌الله پيروز و سلام بر رهبر دلاور و مؤمن عربي سيد حسن نصرالله.
قال الله تعالي : فاصبر ان وعدالله حق ولا يستخفنك الذين لا يوقنون. . . .
سيد علي خامنه‌اي
دهم مرداد 1385

الف ـ اقدامات حزب الله
1ـ اقدامات نظامي
ـ درگيري گسترده در مناطق جنوب لبنان و به هلاكت رسيدن 17 نظامي صهيونيست و زخمي شدن 28 نفر از آنان .
ـ يك پايگاه نظامي رژيم صهيونيستي در عمق خاك رژيم صهيونيستي مورد هدف موشكهاي حزب الله قرار گرفت.
ـ انهدام 6 تانك مركاوا رژيم صهيونيستي و يك دستگاه بلدوزر در درگيريهاي جنوب لبنان بدست رزمندگان حزب الله .
ـ شكست نيروهاي اشغالگر در منطقه اصبح الجليل و عقب نشيني آنان.
ـ نفوذ حزب الله لبنان به شبكه ارتباطي ارتش رژيم اشغالگر و ساماندهي تلفني آن. گفتني است بر اساس اعتراف ارتش صهيونيستي، مركز استراق سمع حزب الله كه در يكي از روستاهاي جنوب لبنان واقع است طي چند سال، مكالمات تلفني، موبايل وبي سيم را شنود كرده است.
ـ محاصره كامل واحد كماندويي رژيم صهيونيستي كه با بالگرد به منطقه بلعبك وارد شده بود. لازم به توضيح است اين واحد كمانديي با پوشش هوايي شديد جنگنده ها و بالگردهاي آپاچي اسرائيل موفق به فرار شدند.
ـ شليك 300 موشك به 15 شهرك صهيونيستي از جمله شهركهاي تسوريل ، صفد ، گورين ايلون ، معالوت ، كفر سراديم و ... در منطقه شمال فلسطين اشغالي. در اين موشك باران 137 نفر كشته و زخمي شدند. همچنين به نقل از شاهدان عيني دو مركز نظامي صهيونيستي برانيت و عين حاسور در اين حملات موشكي مورد هدف قرار گرفته اند.
ـ پرتاب يك فروند موشك خيبر يك در نزديكي بيت شان واقع در 70 كيلومتري مرز لبنان . (دورتر از حيفا و عفوله)
2ـ اخبار
ـ حزب الله اعلام كرد سه نظامي صهيونيست در درگيريهاي منطقه جنوب لبنان زخمي شدند. كه حال دو نفر از آنان وخيم است.

ب ـ فلسطين
1ـ مواضع
ـ حماس سكوت مرگ بار جامعه جهاني در برابر جنايتهاي رژيم صهيونيستي و آمريكا را محكوم كرد و خواستار واكنش امت اسلام در برابر اين جنايتها شد .
2ـ اخبار
ـ خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين : پاسخ به اين قتل عام وقيحانه (قانا) چيزي جز تشديد و افزايش مقاومت در فلسطين و لبنان نيست. وي افزود : هماهنگي بين جنبش سني حماس و حزب الله شيعه مسئله اي قطعي و تعيين كننده است.
ـ به گزارش برخي از منابع دولتهاي تركيه ، عربستان ، مصر و سوريه در تلاشند تا با ميانجيگري بين دولت اسرائيل و حكومت خود گردان شرايط را براي آزادي سرباز اسير شده رژيم صهيونيستي فراهم كنند . منابع ياد شده از عدم موافقت رهبران حماس با اين توافق احتمالي سخن گفته اند .

ج ـ اقدامات رژيم صهيونيستي
1ـ اقدامات نظامي
ـ بمباران مناطق جماليه، بعلبك، عكار در رمز سوريه، روستاي الحجم ازتوابع شهر الزهراني و روستاهاي اطراف صور.
ـ ربايش پنج نفر از اهالي شهر بعلبك در حمله نيروهاي چترباز رژيم صهيونيستي به بيمارستان دارالحكمه (لازم به ذكر است كه سن چهار نفر آنها بالاتر از پنجاه سال بوده است). پس از فرار اين نيروها از بعلبك ، اين شهر به شدت توسط رژيم صهيونيستي بمباران شد ، كه بيمارستان دارالحكمه بكلي نابود و بيش از 15 نفر از شهروندان به شهادت رسيدند .
ـ تلاش نيروهاي اشغالگر قدس براي ورود به عتيا الشعب از سه محور.
ـ صبح امروز كشتي هاي جنگي اسرائيل 11 موشك به سمت غزه شليك كردند.
ـ هواپيماهاي رژيم صهيونيستي لشكر دوم لبنان در اقليم التفاح را بمباران كردند.
ـ جنگنده هاي رژيم اشغالگر قدس شهر غزه را بمباران كردند كه يك جوان فلسطيني شهيد و چهارنفر مجروح شدند.
ـ حملات توپخانه اي به مثلث العباسيه – دير قانون النهر و برج رحال و شهرك صريفا.
ـ حملات هوايي به ورودي اصلي ضهر الهرمل در مرز لبنان با سوريه و جاده هاي اصلي و پل ها و گذرگاههاي كوهستاني اين منطقه.
ـ هدف قرار دادن يك خودروي غير نظامي و به شهادت رساندن يك جوان فلسطيني و زخمي نمودن 4 نفر ديگر.
2ـ مواضع
ـ نخست وزير رژيم صهيونستي : اسرائيل جنگ خود با لبنان را تا زمان اعزام نيروهاي چند مليتي به مناطق جنوبي اين كشور و استقرار اين نيروها دراين مناطق متوقف نخواهد كرد.
ـ شيمون پرز : به رغم فشارهاي بين المللي براي برقراري آتش بس ، حملات نظامي اسرائيل عليه حزب الله لبنان، چند هفته طول مي كشد.
ـ موشه فيگين (عضو حزب ليكود) : بر اساس گزارشهاي رسانه ها، اسرائيل در حال رسيدن به پيروزي است و حزب الله در حال فرار است . اما ما در حال شكست هستيم و حزب الله در آستانه پيروزي قرار دارد. وي ادامه داد : حزب الله اهداف مشخصي دارد و به اين اهداف رسيده است.
3ـ عمليات رواني
ـ خبرگزاري آسوشيتدپرس : 10 هزار نيروي اسرائيلي با استفاده از نفربرهاي زرهي و با پشيباني تانكها و پوشش هوايي در امتداد مرزها دست به يورش زدند.
4ـ اخبار
ـ رژيم صهيونيستي اعتراف كرد حملات موشكي حزب الله از آغاز جنگ تا كنون بي سابقه بوده است.

دـ مواضع و واكنشها:
1ـ آمريكا
ـ توني اسنو سخنگوي كاخ سفيد : آتش بس فوري در اين برهه از زمان در دستور كار واشنگتن قرار ندارد. وي اختلاف با فرانسه بر سر پايان فوري درگيريها در خاورميانه را كم اهميت جلوه داد.
2ـ اروپا
• اتحاديه اروپا
ـ پايگاه اينترنتي وانت نيوز از قول وزير امور خارجه فنلاند كه كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپا را بر عهده دارد، نوشت : اين اتحاديه قصد ندارد جنبش حزب الله را در فهرست گروههاي تروريستي قرار دهد. با در نظر گرفتن اوضاع حساس كنوني فكر نمي كنم اين موضوعي باشد كه ما درباره آن اقدامي انجام دهيم.
ـ پاپ بنديكت شانزدهم : «هيچ چيز نمي تواند جنايات قانا را توجيه كند».
• انگليس
ـ نخست وزير انگليس در سخنراني خود طي سفري كه به امريكا داشته، ضمن متهم ساختن ايران و سوريه به حمايت از حزب الله لبنان و حماس مدعي شد : تهران و دمشق به حمايت از نيروهايي مي پردازند كه اسلام مرتجع واپس گرا را با عقايد ترقي خواهانه مسلمانان و ميانه روها رويارو كرده اند.
وي تهديد كرد : ايران و سوريه چنانچه به حمايت از تروريسم و ايجاد بي ثباتي در عراق و ساير نقاط جهان بپردازند، با خطر رويارويي مواجه خواهند شد.
• ايتاليا
ـ ماسيمو داليما وزير امور خارجه ايتاليا با بيان اينكه ايتاليا خواهان آتش بس فوري است، اظهار داشت : نمي توان هيچ نيروي بين المللي را تا زمان متوقف شدن جنگ در جنوب لبنان مستقر كرد.
• بلژيك
ـ وزير دفاع بلژيك آمادگي كشورش را براي مشاركت در نيروهاي بين الملي كه قراراست بعد از توقف فوري درگيريها به لبنان مستقر شوند اعلام داشت.
• فرانسه
ـ فرانسه پيش نويسي را براي برقراري آتش بس پايدار و حضور نيروهاي بين المللي در منطق ارائه داده است. در اين پيش نويس پيشنهاد شده كه اين محورها بايد تنها پس از برقراري آتش بس و توافق لبنان و اسرائيل با چارچوبي براي برقراري آتش بس دايمي مستقر شوند.
3ـ جهان اسلام
• سازمان كنفرانس اسلامي
ـ دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي : حملاتي كه به كشته شدن صدها نفر و نابودي تاسيسات زير ساختي فلسطين و لبنان انجاميده ، نقض همه اصول و قوانين بين المللي است و تنها در چارچوب جنايت هاي جنگي مي گنجد.
• لبنان
ـ اميل لحود رئيس جمهور لبنان : بدون حزب الله لبناني وجود نخواهد داشت.
ـ محمد نصر الدين، رئيس هيات اجرايي جنبش امل لبنان : اسرائيل قصد دارد با كوچ دادن ساكنان مناطق جنوب لبنان حمله زميني گسترده اي به اين كشور انجام دهد. وي اشاره كرد كشتار قانا هولوكاست واقعي است.
ـ حسين حاج حسن نماينده حزب الله در مجلس لبنان گفت : كودكان قانا هرگز بيدار نخواهند شد ، اما اراده ملت ما بيدار خواهد ماند .
• سوريه
ـ وزير امور سوري هاي مقيم غرب : آمريكا از طريق كشتار غير نظاميان بي گناه، و استيلا بر تمدن و ثروت هاي منطقه مي خواهد طرح خاورميانه جديد را اجرا كند كه در راستاي منافع آمريكا و اسرائيل است.
• مصر
ـ وزير امور خارجه مصر : گسترش حملات اسرائيل به لبنان تمام منطقه و جهان را تهديد مي كند.
• امارات متحده
ـ شيخ محمد بن راشد آل مكتوم با محكوم كردن جنايات اسرائيل در لبنان خواستار توقف فوري و بدون شرط آتش بس شد.
ـ مركز مطالعات استراتژيك امارت در بيانيه اي اعلام كرد : پاييبند نبودن اسرائيل به قوانين بين المللي از يك سو و قاطع نبودن سازمان ملل متحد از سوي ديگر، باعث شده است كه اسرائيل با خيال آسوده تري به حملات خود و كشتار صد ها بي گناه در لبنان و فلسطين ادامه دهد.
• ايران
ـ دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور : امروز پرونده ننگين جنايات 60 ساله رژيم صهيونيستي روي ميزدادگاه ملت ها است و به زودي آنان را به پاي ميز محاكمه خواهند كشيد. وي تصريح كرد : صهيونيست ها و اربابان آنان در مقابل سد فولادين حزب الله و شخصيت سيد حسن نصر الله شكست خورده اند.
ـ دكتر احمدي نژاد : هدف اصلي اسرائيل و مستكبران ايجاد خاورميانه جديد است و همچنين تاكيد كرد جلوگيري از آتش بس در لبنان يك لكه ننگ ابدي بر پيشاني سردمداران شوراي امنيت و در رأس آن آمريكاست.
ـ منوچهر متكي (وزير امور خارجه) : لبنان با مقاومت خود توانست اسطوره جبروت و تصوير شكست ناپذيري رژيم صهيونيستي را متلاشي نمايد.
• عربستان
ـ تركي الفيصل سفير عربستان در واشنگتن : آمريكا بايد نقش ميانجي صلح را ايفا كند و جهان را به سوي صلح هدايت كند، نه آنكه هماهنگ با خواسته هاي اسرائيلي ها گام بر دارد.
4ـ سازمان ملل
ـ كوفي عنان از بيانيه ضعيف شوراي امنيت كه در آن از محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي در كشتار بي رحمانه غير نظاميان روستاي قانا خود داري شده است انتقاد كرد.
ـ احمد فوزي، وزير امور عمومي سازمان ملل اظهار داشت : كوفي عنان از پنج كشور آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين خواست تا اختلافاتشان را به منظور حل سريع تر اين بحران كنار گذارند. وي ادامه داد كه عنان تمايلي به مشاهده اختلاف ميان آمريكا و فرانسه، همانطور كه در سال 2003 پيش از جنگ عراق روي داد، ندارد.
ـ يونيسف : حملات اسرائيل عليه لبنان تاكنون موجب كشته شدن 200 كودك شده است.

هـ افكار عمومي و تظاهر كنندگان
ـ جمعي از جوانان مكزيكي در مقابل سفارت صهيونيستي با حمل پلاكاردهايي در اعتراض و محكوميت تهاجم وحشيانه رژيم اشغالگر و قتل عام كودكان و شهروندان لبناني، خواستار برقراري فوري آتش بس شدند.
ـ بيش از دو هزار نفر از شيعيان عربستان ساكن منطقه شرق اين كشور در حمايت از حزب الله و سيد حسن نصرالله دبير كل آن، تظاهرات ، و تهاجم نظامي اسرائيل به لبنان را محكوم كردند.
ـ صدها تن از مردم سوريه در تظاهراتي ضمن حمايت از حزب الله انزجار خود را از جنايت صهيونيستها اعلام كردند.
ـ گروههايي از مردم تركيه نيز با برپايي تظاهرات در مقابل سفارت اسرائيل در تركيه و پرتاب تخم مرغ، اخراج سفير اسرائيل را خواستار شدند.
ـ جمعي از نخبگان و مردم روسيه نيز با تجمع در مقابل سفارت اسرائيل در مسكو توقف جنايات صهيونيستها را درخواستند نمودند.
ـ صدها تن از بانوان سوداني ضمن برپايي راهپيمايي در اين كشور جنايات رژيم اشغالگر قدس را محكوم كردند.
ـ هزار تن از مردم فلسطين در شهرهاي رام الله و نابلس با آتش زدن پرچم آمريكا ضمن اعلام تنفر از جنايات رژيم صهيونيستي و حمايت آمريكا از آن، توقف هر چه سريعتر جنگ را خواستار شدند.
ـ در مصر صدها تن با برگزاري راهپيمايي انزجار خود را از جنايات وحشيانه صهيونيستها اعلام كردند.
ـ سازمان سنجش آرايي عمومي روسيه با برگزاري يك نظرسنجي در اين كشور درباره اوضاع لبنان اعلام كرد : شهروندان روسيه در جواب اين سؤال كه چه كسي مقصر شروع جنگ در لبنان است، 44 درصد رژيم صهيونيستي، آمريكا و ديگر متحدان آمريكا را مسئول جنگ دانسته اند . در ضمن 14 درصد نيز جنبش حزب الله و حماس را در اين امر مقصر مي دانند.

و ـ نخبگان
ـ امين حيتت (ژنرال اسبق ارتش لبنان) : هدف استراتژيك ايالات متحده آمريكا، ايران است و نه حزب الله . اين تحليلگر نظامي افزود : تا زماني كه اهرمي تحت عنوان جنبش حزب الله درلبنان وجود دارد كه با تسليحات موشكي خود ، اسرائيل را تهديد مي كند، آمريكا نمي تواند به ايران بپردازد.
ـ نخست وزير پيشين مالزي از كشورهاي جهان خواست با ممنوع كردن استفاده از دلار آمريكا و پوند انگليس در معاملات خود ، تهاجم نظامي اسرائيل را در خاورميانه متوقف كنند.

ز – رسانه ها
ـ اينديپندت : سيد حسن نصر الله به سمبل مقاومت در جهان تبديل شده است.
ـ گاردين : اسرائيل از بمب هاي ساخت آمريكا در بمباران روستاي قانا واقع در جنوب لبنان استفاده نموده است.
ـ اينديپندت : تركشهاي باقي مانده از بمبها نشان داد اين بمبها ساخت آمريكا است.
ـ خبرگزاري ريانووستي : جنگ ميان حزب الله و اسرائيل مي تواند تعداد هواداران حزب الله را در اين كشور به چند برابر افزايش دهد .

ح ـ تجزيه و تحليل
پس از شكست تلاشهاي مذبوحانه رژيم صهيونيستي در منطقه بنت الجبيل، مارون الراس و عيترون (در شانزدهمين روز مقاومت) و عقب نشيني اسرائيل ، در حاليكه گمانه زني ها به پذيرش آتش از سوي دولت اولمرت دلالت مي كرد، به يكباره بمباران قانا و شهادت جمعي از كودكان و زنان بي دفاع، جنگ عليه مقاومت اسلامي را وارد مرحله اي جديد كرد.
آغاز اين مرحله كه با سفر رايس وزير خارجه آمريكا به تل آويو مصادف گرديده شد، مؤيد اين نكته بود كه از اين پس امريكا سطح تصميم گيري در جنگ در اختيار گرفته و زمان اتمام جنگ و آتش بس را او مشخص مي كند.
از اين رو بود كه رايس در جلسه محرمانه با فرماندهان عالي رتبه اسرائيل تصريح كرد : «نگران سقف زماني نباشيد، جنگ را ادامه بدهيد» .
موج دوم عمليات هاي زميني رژيم صهيونيستي كه به نسبت موج اول، از گستردگي و استعداد رزمي بيشتري برخوردار است نيز مصادف با سفر دوم رايس به اسرائيل گرديد. بر اين اساس مي توان اذعان داشت كه هدايت عمليات هاي نظامي رژيم صهيونيستي كاملاً در اختيار امريكا قرار گرفته است.
امريكا كه متحد استراتژيك رژيم صهيونيستي مي باشد ، علاوه بر فرماندهي صحنه جنگ و در اختيار داشتن سطوح تصميم گيري و تعيين زمان آتش بس، كنترل صحنه بين الملل را شخصاً بر عهده دارد تا رژيم صهيونيستي به هيچ وجه بدليل فجايع انساني نظير قانا توسط محافل بين المللي و شوراي امنيت محكوم نگردد.
نكته جالب اينكه مرحله جديد جنگ دقيقاً با پشيباني آمادي امريكا از رژيم صهيونيستي آغاز شد و امريكا با در اختيار گذارندن بمب هاي ليزري و هوشمند ، دست رژيم جعلي اسرائيل را براي خلق فاجعه قانا بازگذاشت.
با اين تفاسير مبرهن است كه حزب الله لبنان در مرحله جديد جنگ، در مقابل يك جبهه آمريكايي ـ صهيونيستي قرار گرفته و اين مهم ، نابرابري مقاومت اسلامي را در مقابل محور شيطنت و جنايت عالم مضاعف ساخته است.
از اين منظر شكي باقي نخواهد ماند كه لحظه لحظه مقاومت را بايد پيروزي غرور آفرين براي حزب الله قلمداد نمود و به اين فرزندان غيور امت اسلامي درود و سلام فرستاد.
ـ اظهار اميدواري عنان در خصوص دست يافتن به راه حلي سياسي براي پايان دادن به منازعه ميان "اسرائيل" و لبنان
كوفي عنان دبير كل سازمان ملل اظهار اميدواري كرد كه طي روزهاي آينده راه حلي سياسي براي پايان دادن به منازعه "اسرائيل" و لبنان ارائه شود.
وي در گفت و گو با شبكه ماهواره اي الجزيره تاكيد كرد كه اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل به طور مستمر اين مساله را بررسي مي كنند. دبير كل سازمان ملل خاطرنشان ساخت كه استقرار نيروهاي وابسته به سازمان ملل در جنوب لبنان كه طرفين مناقشه بر سر آن توافق كرده اند، از جمله مقدمات اين راه حل است. عنان همچنين خواستار توقف كليه عمليات نظامي براي آغاز مذاكرات سياسي شد.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود موضع شوراي امنيت در خصوص فاجعه اخير "قانا" را ضعيف تر از حد انتظار خود عنوان و خاطرنشان ساخت كه ايران و سوريه دو فاكتور اساسي حل نهايي بحران لبنان هستند و سازمان ملل در وقت مناسب از اين دو كشور خواهد خواست تا براي حل بحران كنوني در منطقه نقش آفريني كنند.
پايان پيام
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن