تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820854190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه راههاي ارتباطي، طارم را به قطب اقتصادي استان زنجان تبديل مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توسعه راههاي ارتباطي، طارم را به قطب اقتصادي استان زنجان تبديل مي‌كند
داخلي. اقتصادي. توسعه. پيشرفت.

مهمترين مانع روند توسعه شهرستان طارم راههاي ارتباطي است كه با رفع آن و گسترش شبكه‌هاي حمل ونقل، شكوفايي اقتصادي اين شهرستان و در نهايت تبديل استان به قطب اقتصادي رقم خواهد خورد.

شهرستان طارم ، به‌لحاظ گردشگري و آثار طبيعي نيز از پتانسيل و توانمندي قابل ارايه در سطح كشور برخوردار است و مي‌تواند در صنعت گردشگري نقش موثر و سازنده‌اي ايفا كند.

محور "تهم - طارم" از جمله مسيرهايي است كه مطالعات آن از ‪ ۲۲‬سال و كار اجرايي آن نيز از سال ‪ ۶۶‬آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود درسال ‪ ۸۸‬به‌بهره‌برداري برسد.

محور "زنجان - گيلوان" نيز از ديگر محورهاي ارتباطي اين شهرستان است كه با وجود داشتن پيچ‌هاي تند و خطرناك جزو محورهايي است كه تردد در آن بويژه در فصل زمستان به‌خاطر كولاك در گردنه‌ها، براي مردم شهرستان طارم مشكل‌آفرين بوده و نيازمند توجه جدي است.

در زمان حاضر مناسبت‌ترين محور مواصلاتي براي تردد به شهرستان طارم، محور "طارم - منجيل" مي‌باشد كه عمده محصولات باغي و زراعي آن از طريق اين محور حمل و نقل مي‌شود.

مشاور استاندار زنجان گفت: شبكه‌هاي حمل و نقل از عوامل شكوفايي اقتصادي جوامع بوده و نيازمند فراهم شدن بستر و زيرساخت‌هاست.

نصرالله ابراهيمي، يكي‌از مصوبات سفر هيات دولت به‌استان زنجان در سال ‪۸۵‬ را توسعه راههاي ارتباطي دانست و گفت: محور زنجان، گيلوان و منجيل در سال ‪ ۸۲‬از طرح‌هاي مصوب سفر مقام معظم رهبري به استان بود كه در سفر هيات دولت به زنجان مورد تاكيد قرار گرفته و اجرايي شد.

وي افزود: براي اجراي اين طرح ‪ ۶۰۰‬ميليارد ريال اعتبار برآورد شده كه در صورت تامين و تخصيص اين رقم در سال ‪ ۱۳۹۲‬به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي، بابيان اينكه محور "زنجان، گيلوان - منجيل" يك طرح ملي است، گفت:
بااجراي اين طرح، مسير فعلي ‪ ۱۸‬كيلومتر كوتاه خواهد شد.

مديركل راه و ترابري استان زنجان نيز توسعه راههاي ارتباطي را در توسعه شهرستان طارم موثر دانست و گفت: محور "تهم - طارم" ازجمله راههاي ارتباطي اين شهرستان است كه‌امسال ‪ ۲۶‬ميليارد ريال اعتبار جهت ادامه عمليات اجرايي آن اختصاص يافته است.

مسعود فاطمي، پيشرفت فيزيكي اين محور را ‪ ۷۰‬درصد اعلام كرد وافزود: براي بهره‌برداري ازاين محور ‪ ۱۰۰‬ميليارد ريال اعتبار نياز است كه درصورت تامين آن، در سال ‪ ۸۸‬بهره‌برداري از آن آغاز خواهد شد.

وي گفت: بااتمام عمليات اجرايي محورهاي "زنجان طارم" و "زنجان- گيلوان منجيل" كه شمالغرب را به شمال كشور متصل مي‌كند شاهد رشد اقتصادي فزاينده‌اي در شهرستان طارم خواهيم بود.

طارم يكي‌از حاصلخيزترين شهرستان‌هاي استان زنجان مي‌باشد كه به‌لحاظ ويژگي منحصر به‌فرد اقليمي و نقش آن در توليد محصولات زراعي و باغي ، به هندوستان ايران و بهشت استان معروف است.

اين شهرستان به‌لحاظ سطح زيركشت، توليد نهال و برداشت محصول زيتون مقام نخست را دركشور به‌خود اختصاص داده‌است و ‪ ۳۷‬درصد محصول زيتون كشور در اين منطقه توليد مي‌شود.

طارم با ‪ ۴۳‬هزارو ‪ ۴۶۰‬نفر جمعيت در ‪ ۱۲۰‬كيلومتري شمال زنجان واقع شده و قريب به ‪ ۳۸‬هزار نفر جمعيت اين شهرستان با سكونت در روستاها، به امور كشت و زرع و دامپروري اشتغال دارند. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن