تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820402410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكست مذاكرات سازمان تجارت جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: شكست مذاكرات سازمان تجارت جهاني
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/05/10
00:12:08.09
مذاكرات نمايندگان صد و پنجاه و سه كشور عضو سازمان تجارت جهاني در وين پايتخت اتريش درباره ازاد سازي تجارت جهاني بعد از يك هفته گفتگوي فشرده دوباره به شكست انجاميد و هيچ تاريخي هم براي از سرگيري اين مذاكرات تعيين نشد.
به گزارش شبكه خبري يورونيوز ، در حالي كه مذاكرات سازمان تجارت جهاني بدون دستيابي به هيچ نتيجه اي به شكست انجاميد ، پاسكال لامي مدير كل سازمان تجارت جهاني اعلام كرد شماري از وزيران دارايي و اقتصاد كشورهاي مختلف جهان از او خواسته اند هر چه سريعتر مذاكرات را دوباره از سرگيرد.
هرچند پاسكال لامي تاكيد كرد به اين زودي ها از ميدان خارج نخواهد شد اما با اين حال خاطر نشان كرد كه بايد اين شكست را پذيرفت و درباره عواقب و عوامل ان با كشورهاي عضو رايزني و مشورت كرد.
در ميان كساني كه از اين شكست بيشترين نفع را مي برند ، در درجه اول توليد كنندگان برنج هستند كه از عوارض گمركي واردات بهره مي برند .به عنوان مثال ، اين عوارض گمركي در ژاپن هفتصد درصد است .
دسته ديگري كه از شكست اين مذاكرات سود مي برند كشاورزان و دامپروران در كشورهاي توسعه يافته اتحاديه اروپا و امريكا هستند كه از يارانه هاي دولتي زيادي برخوردارند .
بازندگان اين شكست نيز مثل هميشه كشورهاي بسيار فقير جهان هستند كه براي گشايش بازار خود به هر شكلي توسط سازمان تجارت جهاني اماده اند اما با اين حال انها از حذف كامل عوارض گمركي در كشورهاي ثروتمند برخوردار نمي شوند .
از طرفي شكست مذاكرات سازمان تجارت جهاني زمينه را براي امضاي توافقات دوجانبه فراهم مي كند و اين امر خود زمينه ساز اختلافات بيشتر ديگري خواهد شد.
0:13:16.06
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن