تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803862542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
يك مسؤول عنوان كرد ؛ 25 هزار تخت مراكز اقامتي مشهد در انحصار زائرسراهاي دولتي!

خراسان امروز - امير روحپرور: 25 هزار از تختهاي فعال مراكز اقامتي مشهد مقدس در اختيار زائرسراهاي دولتي است.
به گزارش خبرنگار ما، اين مطلب را معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي بيان كرد و گفت: در حال حاضر 250 زائرسرا در شهر مشهد فعاليت مي كنند و اين مراكز بزودي تحت پوشش اتحاديه هتلداران قرار خواهند گرفت.
منتجبي افزود: برخي از زائرسراها متأسفانه تمكين نمي كنند و حاضر به ساماندهي و زيرپوشش قرار گرفتن اتحاديه نيستند!
وي با تأكيد بر ساماندهي مراكز اقامتي اظهار داشت: در اين راستا بحث شناسايي و ساماندهي منازل شخصي و استيجاري كه اقدام به جذب مسافر و زائر مي كنند از 1/5 سال گذشته مطرح بوده و پس از جلسات مختلف طرح ساماندهي اين منازل از چندي قبل آغاز شده است.
وي با بيان اينكه بعضي از واحدهاي شخصي استيجاري كه به صورت مخفي فعاليت مي كنند، امنيت اجتماعي شهر را زير سؤال برده اند، گفت: با آغاز طرح شناسايي براي مالكان اين منازل پرونده تشكيل و ادامه فعاليت آنها زير نظر اتحاديه مربوطه امكان پذير است.
منتجبي با اشاره به اينكه مشهد مقدس با مسافر و زائر ميليوني خود از شبكه جامع آماري بي بهره است، گفت: در اين راستا بانك گردشگري خراسان در حال تشكيل است.
وي همچنين ساماندهي خدمات مورد نياز زائران تابستاني مشهد را مورد تأكيد قرار داد و گفت: براي هدايت مسافران و همچنين برنامه ريزي نيازمند شبكه مناسب آماري هستيم.
وي با ابراز مخالفت با چادر خوابي مسافران در كنار خيابانها تصريح كرد: اين مسأله در مقاطعي از سال چهره شهر را دگرگون كرده است.
وي افزود: مسافران چادرخواب بايد به كمپهاي مشهد سوق داده شوند.
وي در ادامه با تأكيد بر برخورد با تخلفات مراكز اقامتي تصريح كرد: چنانچه تخلفي محرز شود پس از تذكرات لازم واحد اقامتي پلمب و از ادامه كار آن جلوگيري خواهد شد.
وي با تشريح اقدامهاي انجام شده براي نظارت بر عملكرد واحدهاي اقامتي افزود: همه واحدها بايد نرخنامه داشته باشند.
وي با بيان اينكه حسينيه ها مجاز به پذيرش مسافر نيستند، گفت: اگر حسينيه ها اقدام به جذب مسافر نمايند و يا دنبال كسب سود از اين ناحيه باشند، تخلف كرده اند.
وي تصريح كرد: اين سازمان در راستاي كاهش تصدي خود، كار ساماندهي منازل شخصي را به يك شركت خصوصي واگذار كرده است.
اضافه مي شود. بنا به گفته يكي از مسؤولان اداره نظارت بر اماكن عمومي، مالكان بعضي از منازل شخصي كه اقدام به جذب مسافر مي كنند، تخلفات زيادي كرده اند كه اين امر موجب نارضايتي زائران و مسافران مشهد مقدس شده است.
از سوي ديگر گفته شده است بعضي از آنان با گرفتن مبالغ بالا مسافران اين شهر را «سركيسه» كرده، در حالي كه خدمات چنداني به مسافران ارائه نمي شود.
اين در حالي است كه بنا به گفته مسؤولان اتحاديه مهمانپذيران، در حال حاضر 40 درصد ظرفيت اين مراكز خالي است.

در سالروز تأسيس سازمان انتقال خون مطرح شد ؛ اهداكنندگان خون، صالح ترين افراد جامعه هستند

خراسان امروز- طيراني: مدير كل انتقال خون خراسان رضوي از اهداي خون توسط هزار و 110 دانش آموز در قالب طرح ميثاق 10 در اين استان خبر داد.
دكتر محمد اسماعيل خيامي گفت: سازمان انتقال خون علاوه بر آنكه سازماني خدماتي است، در زمينه هاي علمي، پژوهشي و فني نيز فعاليت دارد و تاكنون به دستاوردهاي ارزنده اي در زمينه هاي گوناگون دست يافته است.
وي در مراسم جشن سي و پنجمين سالروز تأسيس سازمان انتقال خون ايران از ارسال پلاسماي داخلي به كشور آلمان به منظور دستيابي به فرآورده هاي پلاسمايي به عنوان يكي از موفقيتهاي اين اداره كل ياد كرد و افزود: اين امر علاوه بر جلوگيري از خروج ارز، باعث ارتقاي فرآورده ها و مباحث فني سازمان شده است.
در اين مراسم دكتر اميري مدير كل سابق انتقال خون استان و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد از اهداكنندگان خون سالم به عنوان صالح ترين افراد جامعه پزشكي ياد كرد.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از مسؤولان، اهداكنندگان اضطراري و مستمر، رابطان تيمهاي سيار خونگيري در اداره ها و كارخانه هاي استان برگزار شده بود، از 35 اهداكننده مستمر خون سالم با اهداي لوح و جوايز تقدير شد.
جوان ترين اهدا كننده مستمر خون جوان 24 ساله اي بود كه تاكنون موفق به 26 بار اهداي خون سالم شده است.
مهدي روشن با ابراز خرسندي از اين عمل نوع دوستانه خود گفت: از 18 سالگي تاكنون به طور مستمر اقدام به اهداي خون كرده است.

ضرب الاجل استانداري خراسان شمالي براي تجميع دامداريهاي حاشيه بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي بر لزوم انتقال دامداريهاي موجود در شهر بجنورد به خارج از محدوده شهري تأكيد كرد.محمدحسين جهانبخش در نشست بررسي مشكلات زيست محيطي دامداريهاي حاشيه بجنورد اظهار داشت: مديران مربوط موظفند ظرف سه ماه محلي مناسب را براي استقرار دامداريها مشخص كنند.
وي خاطرنشان كرد: با تهيه زيرساختهاي لازم شامل جاده، آب، برق و گاز در مكان جديد، دامداريها به اين منطقه منتقل مي شوند.وي هدف از اين كار را جلوگيري از ايجاد مشكلات زيست محيطي در حوزه شهري از جمله منطقه ملي و گردشگري بابا امان توسط دامداران مستقر در محدوده اين بوستان ملي عنوان كرد.استاندار خراسان شمالي اضافه كرد: مجوزهاي دامداري كه در سال 79 براي شهر بجنورد داده شده بود، براي زمان حال و چند دهه آينده نيست، چون با توجه به توسعه شهر و گسترش محدوده شهري بايد با در نظر گرفتن افق و چشم انداز از چند دهه آينده محدوده شهر به نحوي برنامه ريزي كنيم كه مشكلي براي دامداران نيز ايجاد نشود.وي گفت: با ايجاد كمربند سبز در محدوده شهري بجنورد و انتقال شغلهاي آلاينده به خارج از شهر، فضاي شهري عاري از هر گونه مزاحمتهاي صوتي، بصري و بهداشتي خواهد شد.وي افزود: يكي از شاخصهاي توسعه استان بحث گردشگري است و ما بايد تمام شرايط را براي ورود مسافر مهيا كنيم، بنابراين وجود پسماندهاي دامپروري در كنار بوستان باباامان و شهربازي چندان خوشايند نيست.
استاندار خراسان شمالي تصريح كرد: كميته اين طرح به مسؤوليت سازمان مسكن و شهرسازي براي تغيير كاربري زمينهاي دامداريها تشكيل و هزينه هاي جابه جايي دامداريها با تغيير كاربري اراضي تأمين مي شود.مهندس جهانبخش گفت: در صورت عدم اقدام ، هزينه جابجايي اين تعداد دامداري در آينده چندين برابر خواهد شد، بنابراين در يك بازه زماني بايد اين مشكل را برطرف كنيم.

اهداي 3300 واحد خون در گناباد

گناباد- خبرنگار قدس: رئيس مركز انتقال خون گناباد گفت: در سال گذشته سه هزار و 746 نفر داوطلب اهداي خون به اين پايگاه مراجعه كردند كه از اين تعداد سه هزار و 334 نفر موفق به اهداي خون شدند.دكتر تجلي افزود: همچنين در سه ماهه نخست سال جاري حدود 800 نفر از شهروندان گنابادي موفق به اهداي خون شده اند كه از اين مقدار بيش از 680 واحد خون به مراكز درماني ارسال شده است.وي گفت: در سال گذشته نيز علاوه بر تأمين نياز داخل شهرستان و شهرهاي همجوار، حدود 500 واحد خون به مركز استان ارسال شده كه نسبت به سال قبل از آن 13 درصد رشد داشته است.وي تصريح كرد: در سه ماهه نخست سال جاري نيز 251 واحد خون به مركز استان ارسال شده كه از اين تعداد 80 واحد گلبول قرمز فشرده و 171 واحد پلاسماي تازه منجمد بوده است.دكتر تجلي با بيان اينكه 100 درصد اهداكنندگان داوطلب هستند، افزود: 45 درصد اهداكنندگان شهرستان به طور مستمر و 71 درصد بالاي ديپلم سواد دارند و نيز 85 درصد اهداكنندگان بين سنين 18 تا 25 سال هستند.رئيس سازمان انتقال خون خراسان رضوي نيز در بازديد از مركز گناباد و در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته در سطح استان 250 هزار واحد فرآورده هاي خوني تهيه و در اختيار بيماران قرار گرفته است.دكتر خيامي افزود: علاوه بر 6 مركز انتقال خون در مشهد، در شهرهاي گناباد، تربت حيدريه، سبزوار، نيشابور و قوچان پايگاه انتقال خون وجود دارد و سعي مي شود در ساير نقاط استان هم مركز خون گيري راه اندازي شود.وي با اشاره به دستاوردهاي مهم سازمان انتقال خون گفت: 100 درصد اهداكنندگان در كشور داوطلب هستند، به طوري كه 40 درصد اهداكنندگان داوطلب مستمر مي باشند.وي افزود: به خاطر رعايت استانداردهاي مورد نظر به خصوص پلاسما، مورد تأييد مجامع اروپايي هستيم و امروزه موفق به توليد برخي محصولات خوني شده ايم.
رئيس سازمان انتقال خون خراسان رضوي كمبود نيروي انساني و اعتبارات جاري را يكي از چالشهاي اين سازمان دانست و گفت: توليد هر كيسه فرآورده خوني بيش از 500 هزار ريال هزينه در بردارد كه به صورت رايگان در اختيار نيازمندان قرار مي گيرد.وي كمبود برخي گروههاي خوني منفي را در بعضي مواقع يكي ديگر از مشكلات دانست و گفت: مشاركت عالي مردم مي تواند ما را در اين مهم ياري نمايد.در اين جلسه فرماندار گناباد نيز با اشاره به قرار گرفتن اين شهرستان در مسير راههاي ارتباطي چندين استان و حادثه خيز بودن منطقه، تجهيز پايگاه انتقال خون گناباد را ضروري دانست. در حاشيه به گفته دكتر خيامي، ركورد دار اهداي خون در دنيا و كشور يك متخصص خون شناسي از ايران است كه تاكنون بيش از 70 بار خون اهدا كرده است.

نصرآباد اورژانس ندارد

نصرآباد- خبرنگار قدس: نصرآباد با مجموعه اي از مشكلات مواجه است كه رفع آنها توجه جدي مسؤولان را مي طلبد.
رئيس شوراي اسلامي نصرآباد با عنوان اين مطلب افزود: شهر 8 هزار نفري نصرآباد ظرفيتهاي مختلف دارد، اما متأسفانه تاكنون از آن بهره برداري نشده است.
وي اضافه كرد: با وجود گذشت 6 سال از راه اندازي شهرداري، اين اداره با كمبود شديد بودجه روبرو است، به طوري كه كارهاي عمراني حركت كندي دارند و حتي كاميون مخصوصي براي جمع آوري زباله تأمين نشده است.
«حسن جهاني» اظهار داشت: نبود درمانگاه شبانه روزي و اورژانس باعث سرگرداني و تهديد جان بيماران شده است.
وي تصريح كرد: استقرار نيافتن راهنمايي و رانندگي، نبود كتابخانه، بانك ملي، ثبت احوال، دامپزشكي، نداشتن سند مالكيت اراضي و ده ها مشكل ديگر شهروندان را بشدت رنج مي دهد.

نايب رئيس شوراي اسلامي نيشابور: زمينه افزايش ماندگاري مسافران بايد فراهم شود

نيشابور - خبرنگار قدس: جايگاه واقعي شوراها در سطح كشور بايد ارتقا يابد و وظايف قانوني خود را بازمهندسي كنيم تا به جايگاه واقعي شوراها برسيم. رئيس شوراي اسلامي خراسان رضوي در جلسه شوراي اسلامي شهرستان نيشابور با بيان اين مطلب افزود: شوراها بايد با حضوري قانونمند در اجراي قوانين حرفي براي گفتن داشته باشند و با بازنگري در شرح وظايف حضور خود را پررنگ تر كنند.
محمد مهدي كرماني با اذعان به اينكه احساس مي شود در آينده شوراها بتوانند بخشي از كار اجرايي را به عنوان بازوي اجرايي نظام بپذيرند، اضافه كرد: شوراها مي توانند با رسيدگي به مسائل و مشكلات فرهنگي، عمراني و اقتصادي و منعكس كردن آن به دستگاه هاي اجرايي گره گشايي كنند.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان نيشابور نيز گفت: استفاده عادلانه شهروندان از خدمات شهرداري، اعتماد مردم به جايگاه شهرداري و همبستگي با مديران پيشبرد در امور را به دنبال خواهد داشت.سيد حسين طباطبايي افزود: نگاه متوازن و عادلانه مديران شهري به توسعه نقاط مختلف شهر و ارايه تسهيلات به شهروندان از وظايف شهرداران است.
وي خواستار بهسازي گلزارشهداي گمنام، زيبا سازي مبلمان شهري، ساخت هتل، اعطاي تسهيلات براي بهسازي واحدهاي صنفي خيابان امام (ره)، نصب تابلوي راهنما براي زائران و ارائه برخي خدمات به شهروندان شد.
در ادامه نايب رئيس شوراي اسلامي شهرستان نيشابور گفت: بايد زمينه ماندگاري زائران بارگاه منور رضوي را حداقل به مدت يك ساعت در نيشابور فراهم كرد.
مهدي فتح آبادي افزود: بارها از ميراث فرهنگي درخواست كرده ايم زمين ده هكتاري غرب افلاك نما را براي ايجاد بوستان به شهرداري واگذار كند كه آنها ضمن عدم همكاري گفته اند در صورت تأمين بودجه براي اين زمين برنامه ريزي كرده اند.
شهردار نيشابور نيز گفت: بهسازي بوستان شهداي گمنام را به مشاور سپرده ايم كه مطالعات آن تا نيمه شهريورماه به پايان مي رسد.عباسعلي مديح افزود: به زودي عمليات اجرايي ساخت برج هوشمند و اطلاع رساني به ارتفاع 10 متر با مشاركت ميراث فرهنگي در اين بوستان آغاز مي شود. وي از شوراهاي اسلامي شهر نيشابور خواست براي بهسازي خيابان امام (ره) تسهيلات و امتيازات بيشتري را اختصاص دهد.
وي خاطر نشان كرد: از آخر مردادماه جاري نصب 600 تابلوي استاندارد راهنما براي زائران در شهر نيشابور شروع مي شود.
شهردار درود نيز تصريح كرد: چون مسؤولان محلي، مشكلات را منتقل نمي كنند، معضلات به قوت خود باقي مانده است.
علي صادقي شهردار عشق آباد هم خواستار عمل به وعده هاي شهرداري نيشابور جهت بهسازي پايانه كفكدك، ايستگاه خودروهاي خطي و ورودي شهر نيشابور از ناحيه بخش ميان جلگه و جاده كاشمر شد.
در ادامه قربانعلي بيات رئيس شوراي اسلامي شهر چكنه خاطر نشان كرد: هم اكنون تنها يك پزشك و آن هم تا ساعت ده صبح در چكنه حضور دارد.
نماينده شوراي اسلامي بخش طاغنكوه نيز خواستار ارائه خدمات اتوبوسراني به همت آباد مركز اين بخش شد.
علي گرمابي افزود: قانون خاصي براي دهياري ها در مقابله با تخلفات ساختمان سازي وجود ندارد.

معاون استاندار خراسان شمالي خواستار شد ؛ تغيير فرهنگ مدرك گرايي به مهارت گرايي

بجنورد - خبرنگار قدس: مراسم جشن روز ملي مهارت و مبعث رسول اكرم(ص) با حضور جمع زيادي از مردم و مسؤولان استاني و شهرستاني در بجنورد برگزار شد.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان شمالي در اين مراسم با اشاره به اثر بخش خواندن آموزشهاي مهارتي در رفع مشكل بيكاري در كشور گفت: علت نگراني جوانان از عدم قبولي در آزمون كنكور دانشگاه ها تصور نادرست آنان از مسير اشتغال يابي و ورود به بازار كار است.
نژاد حسين اظهار داشت: سازمان آموزش فني و حرفه اي با برعهده داشتن رسالت بزرگ ترويج و ارتقاي آموزشهاي مهارتي، سبب تربيت جوانان در جامعه مي شود.
وي با تأكيد بر تغيير فرهنگ مدرك گرايي به مهارت گرايي در جامعه خاطر نشان كرد: دوره هاي آموزشي مهارت در تمام دنيا تعريف شده است و گواهينامه و مدارك فني و حرفه اي داراي اعتبار جهاني مي باشد.وي فراگيري مهارت را براي تمام اقشار جامعه لازم و ضروري دانست و يادآور شد: همه مردم اعم از شاغل، خانه دار و جوانان نيازمند داشتن حداقل يك مهارت هستند، بنابراين توسعه و ترويج فراگيري آموزشهاي مهارتي اهميت زيادي دارد.مدير كل آموزش فني و حرفه اي خراسان شمالي نيز انطباق رشته هاي دانشگاهي بر اساس نياز بازار كار را ضروري دانست و گفت: تا زماني كه رويكرد دانش محوري به مهارت محوري تغيير نيابد امكان توسعه آموزشهاي مهارتي در جامعه به خوبي انجام نخواهد شد.باباييان اظهار داشت: بيكاري پديده اي اجتماعي است كه تمام كشورهاي جهان با آن روبه رو هستند و عوامل متعددي از جمله آموزشهاي مهارتي در كاهش و رفع آن مؤثر خواهد بود.وي اظهار داشت: هدف ما تقويت فرهنگ كار و تلاش در جامعه است، زيرا معتقديم جوانان بايد كار آفرين بوده و صرفاً به دنبال كسب مدرك دانشگاهي نباشند و انتظار استخدام از دولت را نيز نداشته باشند.
وي با اشاره به تدوين راهبردهاي جديد سازمان در سال 87 خاطر نشان كرد: راهبردهاي جديد سازمان در 2 محور تقاضا محوري، افزايش بهره وري و برون سپاري استوار است.

فرماندار سربيشه تأكيد كرد ؛ صرفه جويي در مصرف آب و برق

سربيشه - خبرنگار قدس: جلسه شوراي اداري شهرستان سربيشه با حضور فرماندار و جمعي از مسؤولان شهرستان برگزار شد. در اين جلسه فرماندار سربيشه گفت: امروز كار و تلاش و نوآوري و فرهنگ سازي از اهم وظايف ماست و نظارت بر نيروي انساني و نظم در كارها بايد مورد توجه همگان باشد. براتي به مردم و مسؤولان توصيه كرد در مصرف آب و برق صرفه جويي و نسبت به اتمام پروژه هاي سال 86 اقدام نمايند.
وي درخصوص پر كردن فرمهاي مربوط به طرح جمع آوري اطلاعات خانوارها گفت: در شهرستان سربيشه 17 ايستگاه پيش بيني شده است كه همه در مدارس مي باشد.
وي افزود: همچنين 2 ايستگاه نيز در سربيشه، يك ايستگاه در مود و بقيه در روستاهاي شهرستان مي باشند. وي از مردم خواست از 12 مردادماه به اين ايستگاه ها مراجعه و نسبت به تحويل فرمها اقدام نمايند.

راهيابي 14 هزار نفر از مددجويان خراسان جنوبي به جشنواره كارآفرينان برتر

بيرجند- خبرنگار قدس: سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) بر ايجاد كارگاههاي زودبازده و اشتغالزا در بين افراد تحت پوشش تأكيد كرد.
حسين انواري در نخستين جشنواره استاني كارآفرينان برتر و امدادگران پر تلاش كميته امداد خراسان جنوبي افزود: فعاليتهاي كميته امداد در بخش كارآفريني ثابت كرده است كه مددجويان تحت پوشش اين نهاد مي توانند با تأمين امكانات اوليه توليدي، نقش حمايتي خود را به سوي كارآفريني و اشتغالزايي تغيير دهند.
وي اعتماد سازي افراد تحت پوشش را از جمله سياستهاي اين كميته عنوان كرد و گفت: با راه اندازي مركز مددكاري و مشاوره تلاش مي شود تا با تغيير در انديشه و فكر مددجويان در سطوح مختلف ضمن خود باوري و اعتمادسازي تألم آنها را كاهش دهيم.
وي خاطر نشان ساخت: اگر قرار است نهضت جامعي در تغيير سطح زندگي مددجويان ايجاد شود بايد از همه ظرفيت دستگاههاي اجرايي و مردم بهره گرفت.معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان جنوبي نيز در اين جلسه مهمترين راه مبارزه با استكبار را خودكفايي اعلام كرد و گفت: به بركت انقلاب، نگرش مردم با خودباوري بر توانمندي تغيير يافت و اكنون با همين خودباوري و تلاش جوانان در قله رفيع توانمندي ايستاده ايم.مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبي در اين مراسم با اشاره به طرح خود اشتغالي اين كميته براي مددجويان در سال گذشته، از توليد هشت هزار و 406 متر فرش به ارزش بيش از يازده ميليارد ريال خبر داد.
وي تعداد مددجويان خودكفا شده در استان را بيش از سه هزار نفر اعلام كرد و گفت: در همين راستا بيش از 14 هزار و 740 نفر از مددجويان به جشنواره كارآفرينان برتر استان راه يافتند.

نارضايتي مسافران از وضعيت صدور بليت در پايانه هاي گناباد و مشهد

گناباد - خبرنگار قدس: مسافران گنابادي از بي نظمي در پايانه هاي مسافربري گناباد و مشهد انتقاد كرده و خواستار رسيدگي به اين موضوع شدند.
يكي از شهروندان گنابادي كه از مشهد مقدس عازم گناباد بود اظهار داشت: در دفتر صدور بليت مشهد هرگز براي مسافران بليت صادر نمي شود و هر مسافري كه مراجعه مي كند بايد درسكوي سوار شدن مسافران منتظر بماند تا ظرفيت اتوبوس تكميل شود و پس از آن اتوبوس حركت كند.
وي افزود: به همين خاطر هيچ كدام از مسافران ساعت حركت خود را نمي دانند.اين مسافر تصريح كرد: اين درحالي است كه براي مأموريت اداري به مشهد سفر كرده ام و براي دريافت پول بليت از اداره به برگه صدور بليت نياز دارم.
يكي ديگر از مسافران هم از بي نظمي در پايانه گناباد انتقاد كرد و گفت: در دفتر صدور بليت گناباد هم وقتي بليت صادر مي شود شماره صندلي آن نامشخص است و هر كس زودتر برسد و در هر كجا دوست داشته باشد مي نشيند.
وي افزود: به همين خاطر چندين بار مشكلاتي براي مسافران به وجود آمده است. وي گفت: اميدواريم مسؤولان ذي ربط به اين مشكلات رسيدگي كنند.

وجود 365 بيمار خاص در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي تعداد بيماران خاص استان را 365 مورد عنوان كرد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر پنج بيماري، تالاسمي، هموفيلي، دياليزي، پيوند كليه و ام اس زير پوشش انجمن بيماريهاي خاص استان هستند، گفت: هم اكنون بيماران تالاسمي، هموفيلي و دياليزي تمام خدمات دارويي، درماني و بستري را به صورت رايگان در بيمارستان امام رضا(ع) دريافت مي كنند و براي بيماران مبتلا به ام اس نيز 90 درصد قيمت دارو از طريق انجمن پرداخت مي شود.
وي برخي ديگر از خدمات ارائه شده به بيماران خاص استان را شامل، صدور معرفي نامه به استانداري و بانكها براي دريافت وام قرض الحسنه، تحويل كوپن بنزين به بيماراني كه از راههاي دور مراجعه مي كنند و توزيع برخي اقلام خوراكي به اين بيماران عنوان كرد.

فرماندار تأكيد كرد؛ به كارگيري تمام ظرفيتها براي توسعه مه ولات

مه ولات - خبرنگار قدس: فرماندار جديد مه ولات در ديدار امام جمعه، روحانيون، اعضاي ستاد نماز جمعه و فرماندهان پايگاههاي مقاومت بسيج اين شهرستان گفت: امروز خدمت به مردم يك تكليف است كه بر دوش ما گذاشته شده است.
حاجي عرب خاطر نشان كرد: براي توسعه و عمران شهرستان مه ولات از تمامي ظرفيتها و مردم اين شهرستان كمك مي گيريم.امام جمعه مه ولات نيز در اين ديدار از اتحاد و انسجام به عنوان رمز موفقيت ياد كرد.
حجة الاسلام والمسلمين بهمني افزود: هر جا وحدت و همدلي بوده به سرعت كارها سامان گرفته است.

بازديد فرماندار مانه و سملقان از پروژه هاي بنياد مسكن

بجنورد- خبرنگار قدس: فرماندار مانه و سملقان در آستانه سفر دوم رياست جمهوري به همراه تني چند از مديران شهرستان و معاونان بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان شمالي از پروژه هاي بنياد مسكن انقلاب اسلامي در مانه و سملقان بازديد كرد.
جهاني در اين بازديد گفت: مسؤولان دستگاههاي اجرايي بايد نسبت به روان سازي و پيشرفت پروژه ها تا سفر دوم هيأت دولت به استان خراسان شمالي اقدامات لازم را انجام دهند.
سرپرست بنياد مسكن انقلاب اسلامي مانه و سملقان در رابطه با پروژه ساخت 80 واحد مسكوني گفت: اين واحدها با مساحت كل 17000 متر مربع و با سازه اسكلت فلزي ساخته مي شوند.

تشكيل واحد مشاوره روان شناسي در شعب سازش

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: به منظور بهبود عملكرد شوراهاي حل اختلاف و ارائه خدمات مطلوب به مراجعان 29 نفر از قضات مشاور هفته اي 5 جلسه از شعب شهري و ماهي يكبار از شعب روستايي بازديد مي كنند. احمد كيخسروي در ششمين جلسه شوراي سياستگذاري شوراي حل اختلاف استان اظهار داشت: حوزه ويژه بانكي شوراي حل اختلاف بايد تقويت و جلسات مستمر با رؤساي بانك ها و پيگيري هاي لازم در اين زمينه انجام شود.وي از تشكيل واحد مشاوره روان شناسي در شعب سازش در موضوعات خانوادگي خبر داد و خاطرنشان كرد: تشكيل اين واحد، كمك شاياني به صلح و سازش در پرونده هاي خانوادگي مي كند.

معاون جمعيت هلال احمر خراسان رضوي خبر داد؛ تقويت پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي

خراسان امروز: معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده 560 دوره آموزش امداد و نجات در سال جاري در اين استان برگزار مي شود.
سيد مجتبي احمدي افزود: از اين تعداد 525 دوره آموزش عمومي و بقيه تخصصي تكميلي خواهد بود.وي اظهار داشت: در اين دوره ها در مجموع 16 هزار نفر آموزشهاي امدادگري را فرا مي گيرند. وي گفت: بر اساس بررسيهاي انجام شده زنان بيش از مردان در آموزشهاي عمومي امداد و نجات شركت مي كنند. وي افزود: دوره هاي عمومي شامل آموزش كمكهاي اوليه و دوره هاي تكميلي شامل امدادگري تخصصي، نقشه خواني و كار با بيسيم مي باشد.احمدي گفت: تقويت پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي از جمله هدفهاي برگزاري دوره هاي آموزشي امداد و نجات است.وي تصريح كرد: آشنايي امدادگران هنگام رويارويي با حوادث و پاسخگويي مطلوب از جمله سياستهاي راهبردي دوره هاي آموزشي مي باشد.
وي گفت: به منظور پاسخگويي مؤثر در حوادث و سوانح جاده اي و آشنايي كامل به امداد جاده اي يك دوره تخصصي مهارتي جاده اي ويژه مردان در مشهد برگزار مي شود.
احمدي افزود: در اين دوره 25 امدادگر از شهرستانهاي خراسان رضوي دوره هاي تكميلي را در مركز آموزش تخصصي امداد و نجات خراسان رضوي فرا مي گيرند.

بخشداربشرويه: خشكسالي روند مهاجرت روستاييان را تشديد كرده است

بشرويه- خبرنگار قدس: سومين همايش شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرستانهاي فردوس، طبس و سرايان و بخشهاي عشق آباد، ديهوك، آيسك، سه قلعه و اسلاميه در شهر بشرويه برگزار شد.
در اين همايش رئيس شوراي اسلامي شهر بشرويه گفت: بافت تاريخي بشرويه با 72 هكتار وسعت به ثبت آثار ملي رسيده و اين شهر يكي از ده شهر تاريخي كشور به شمار آمده است.
مهندس حسيني از وجود 45 معدن سنگهاي صنعتي درمنطقه خبر داد و افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها از چهار معدن بهره برداري مي شود.بخشدار بشرويه هم گفت: به علت خشكساليهاي پي در پي، روستاهاي منطقه در حال خالي شدن از سكنه مي باشد به طوري كه در حال حاضر مهاجرت مردم به سوي شهرهاي بزرگ شدت گرفته است.
وي تأمين معيشت و وجود قوانين دست و پاگير را از مشكلات عمده مردم عنوان كرد و افزود: براي راه اندازي يك گاوداري كوچك بيش از يازده استعلام نياز مي باشد.بخشدار بشرويه بر استفاده مناسب از امكانات منطقه، كمك به اشتغال و حمايت دولت براي بازگشت مردم به روستاها تأكيد كرد.
در ادامه اين همايش شهرداران و نمايندگان شوراهاي اسلامي شهرهاي مختلف مسائل و مشكلات حوزه كاري خود را مطرح كردند.
در اين همايش مقرر گرديد با توجه به طرح قانون جامع شوراها در مجلس شوراي اسلامي شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي نظرات اصلاحي خود را ارائه نمايند تا در قوانين آينده ديده شود.

لحظه ها

كشف مواد مخدر در نهبندان و سرايان
بيرجند - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان نهبندان در بازرسي از يك دستگاه پيكان وانت 23 كيلو و 900 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند و در اين ارتباط يك نفر متهم دستگير و تحويل مقامهاي قضايي شد.
همچنين مأموران انتظامي اين شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري از يك دستگاه خودرو پژو مقدار 5 كيلو و 100 گرم ترياك كشف و ضبط كردند.
خبر ديگري حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان سرايان حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه خودرو سمند مشكوك شده كه در بازرسي از آن 10 كيلو و 500 گرم ترياك كشف شد.
گفتني است، رانندگان خودروهاي يادشده دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مقامهاي قضايي شدند.

دستگيري 2 كيف قاپ
بجنورد- خبرنگار قدس: به دنبال اعلام تعدادي از شهروندان بجنورد به كلانتري 11 بجنورد مبني بر سرقت موتورسيكلت و كيف قاپي توسط دو نفر موتورسوار، با تلاش مأموران متهمان و محل سكونت آنان شناسايي شد.
به گزارش خبرنگار متهمان ما پس از دستگيري، ضمن اعتراف به سرقت موتورسيكلت اظهار داشتند كه به وسيله موتورسيكلت هاي سرقتي در سطح شهر كيف قاپي مي كردند. به گفته سارقان، آنان براي از بين بردن سرنخ و عدم شناسايي توسط مالباخته، موتورسيكلت را در بيرون شهر آتش مي زدند. گفتني است، متهمان به 20 فقره سرقت به همين شيوه اعتراف كردند و از متهمان تعدادي گوشي همراه و كيف زنانه كشف شد.

دكل برق، اراضي كشاورزي را به آتش كشيد
در پي سقوط دكل برق بر روي اراضي كشاورزي شيروان، بخشي از زمينهاي كشاورزي طعمه حريق شد كه با تلاش مأموران انتظامي و آتش نشاني مهار شد.
در اين حادثه چهار هكتار از اراضي كشاورزي دچار آتش سوزي شد.

بي احتياطي، جان 2 راننده تراكتور را گرفت
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، يكدستگاه تراكتور كه در حال تردد در محور شيروان از توابع استان خراسان شمالي بود، به علت عدم توانايي راننده در كنترل وسيله واژگون شد. در اين حادثه، راننده تراكتور به علت شدت جراحات فوت كرد. خبرديگري نيز حاكي است، يك دستگاه تراكتور در محور روستاي چناران و نوده از توابع بجنورد نيز به همين علت واژگون شد كه منجر به فوت راننده شد.

تصادف در محور آشخانه 7 مجروح بر جاي گذاشت
به دنبال اعلام مركز فوريتهاي پليس 110 بر اثر يك مورد تصادف در محور آشخانه- گلستان، هفت نفر مجروح شدند. در اين تصادف يك دستگاه پژو با دو سرنشين و يك دستگاه وانت پيكان با 10 سرنشين كه خلاف اين مسير در حركت بودند، برخورد كردند.
كارشناسان پليس راه استان علت حادثه را بي احتياطي از سوي راننده پژو به علت انحراف به چپ اعلام كردند.

يك مسؤول عنوان كرد؛ خراسان جنوبي؛ هر 10 سال يك زلزله ويرانگر
بيرجند- خبرنگار قدس: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي در دومين نشست كار گروه رسانه هاي گروهي ستاد حوادث غيرمترقبه استان با اشاره به موقعيت خاص جغرافيايي خراسان جنوبي، بر ايجاد آمادگي استان در مقابله با حوادث غيرمترقبه تأكيد كرد.
حسين افضليان با اذعان به اينكه رسانه هاي گروهي نقش مهمي در پيشگيري از حوادث دارند، گفت: اطلاع رساني و آگاه كردن مردم در مقابل حوادث و بلاياي طبيعي مهمترين رسالت رسانه هاي گروهي است.
وي متذكر شد: كار گروه رسانه هاي گروهي نقش روابط عمومي ساير كار گروه ها را ايفا مي كند.دبير كار گروه تخصصي رسانه هاي گروهي و رئيس خانه مطبوعات خراسان جنوبي نيز در اين نشست با اشاره به فعاليتهاي خانه مطبوعات پيرامون حوادث غيرمترقبه، برگزاري جلسات آموزشي رسانه ها را از جمله اين فعاليتها عنوان كرد. نماينده ستاد حوادث غيرمترقبه خراسان جنوبي نيز در اين نشست گفت: به طور متوسط، هر 10 سال يك بار شاهد زلزله اي بالاي 6 ريشتر در استان هستيم كه اين امر آمادگي بيشتر در برابر حوادث را مي طلبد.
وي خشكسالي، سرمازدگي و بادهاي 120 روزه سيستان را از جمله حوادث غيرمترقبه استان برشمرد و افزود: سالانه خسارات زيادي از حوادث غيرمترقبه بر مردم محروم استان تحميل مي شود.
اميني از تدوين آيين نامه كار گروه تخصصي آموزش رسانه هاي گروهي خبر داد و افزود: پيش نويس اين آيين نامه طراحي شده است.
رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي در اين نشست، ارائه طرحهاي كوتاه مدت براي جلوگيري از حوادث غيرمترقبه را امري ضروري دانست.

هدف

درخشش دانش آموزان سبزواري در مسابقات ورزشي
سبزوار- خبرنگار قدس: در بيست و ششمين جشنواره ورزشي استان خراسان رضوي، دانش آموزان سبزواري در مقطع راهنمايي موفق به كسب رتبه هاي برتر استاني شدند.
دانش آموزان مقطع راهنمايي سبزوار در رشته آمادگي جسماني رتبه اول استاني، در رشته هاي هندبال، بسكتبال و تنيس روي ميز مقام دوم استاني و در رشته دو و ميداني و واليبال مقام سوم استاني را از آن خود كردند.

دانش آموزان خراسان شمالي در مسابقات كشوري صاحب هفت مدال شدند
بجنورد- خبرنگار قدس: دانش آموزان خراسان شمالي در مسابقات كشوري در رشته هاي جودو، كشتي و تكواندو صاحب هفت مدال و چهار مقام پنجمي شدند.
معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: مسابقات كشتي آزاد، جودو و تكواندوي دانش آموزان مقطع متوسطه سراسر كشور در شهرستان اروميه برگزار شد كه دانش آموزان خراسان شمالي با كسب 7 مدال و 4 مقام پنجمي نتايج خوبي را كسب كردند.محمدرضا رحيمي افزود: در مسابقات جودو مهدي رضائيان مقام اول كشور، جواد عفتي و رضا حسن نيا و محمود حسيني مقام سوم كشوري و احمد جفاكش و محسن نوري موفق به كسب مقام پنجم شدند. وي ادامه داد: در تكواندو رامين علي آبادي مقام سوم كشوري، در كشتي آزاد ناصر مرادي و جواد برات زاده مقام سوم كشور و وحيد سعادتي و علي درتومي مقام پنجم را كسب كردند.

برگزاري مسابقات آمادگي جسماني در جغتاي
جغتاي - خبرنگار قدس: يك دوره مسابقه آمادگي جسماني توسط امور ورزش بانوان جغتاي در سه گروه سني 20 تا 25، 25 تا 30 و 30 تا 35 سال در رشته هاي دوي استقامت، دراز نشست، ايستگاهي و شنا برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات و در گروه سني 20 تا 25 سال خانمها انسيه توكلي فر، فاطمه فريماني، و در گروه سني 25 تا 30 سال خانمها زهرا ريواده و مرضيه محمد آبادي و در گروه سني 30 تا 35 سال خانم فاطمه جغتايي و معصومه درخشان مقامهاي اول تا دوم را كسب كردند.
در پايان اين مسابقات از سوي تربيت بدني جغتاي جوايزي به نفرات برتر اهدا شد.
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 450]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن