تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812820617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بیماری ام اس و علل ابتلا به آن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: مقدمه
با پيشرفت علم و صنعت و ماشيني شدن جامعه كنوني رفتار و كردار و طرز تفكر انسانها نيز دستخوش تغيير و تحول شده است.

يكي از دستاوردهاي مهم صنعتي شدن جامعه كنوني,‌ افزايش بي حد و اندازه آلودگيها، از جمله آلودگي آب و هوا, و آلودگي كليه مواد غذايي است. ممكن است سؤال شود آلودگي مواد غذايي چرا؟

امروزه با افزايش جمعيت و به قول جامعه شناسان غرب, كمبود مواد غذايي باعث شده است كه در صنعت كشاورزي و ژنتيك تغييرات عظيمي صورت گيرد و با تغييرات ژنتيكي گياهان و استفاده از انواع كودهاي شيميايي براي افزايش محصول, اين امر باعث شده تعادل مواد در خاك به هم خورده و بيشتر موادي كه در كود شيميايي وجود دارد جذب گياهان شده و تعادل مواد غذايي گياه هم دستخوش دگرگوني شود در نتيجه با مصرف اين نوع مواد غذايي تعادل بدن انسان نيز مسلماً بهم خواهد خورد. آلودگي هوا, فكر مي كنم كه نيازي به توضيح نباشد,‌ چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است. ولي توضيح مختصري را خدمت عزيزان عرض مي كنم.

امروزه با افزايش بي حد و حساب انواع اتومبيلها و اتوبوسها و ميني بوسهاي نفت و گازسوز و افزايش بي رويه كاميونهاي ديزلي موجب آلودگي هوا شده و مونوكسيد كربن بمقدار زياد در هوا پخش مي شود و از طرفي وجود كارخانجات صنعتي و اضافه شدن پسابهاي صنعتي به آبهاي جاري و درياها و درياچه ها نگراني انسانها را دو چندان كرده است. متأسفانه كاري هم در مورد رفع آن صورت نگرفته است و مهمتر و ا سف بار تر از همه تبليغ غذاهاي غربي با آب و رنگ زيبا و محتواي پوچ نگراني را بيش از پيش از حد و اندازه افزايش داده است.

از طرفي پائين بودن ارزش مواد غذايي, مانند: سوسيس و كالباس و اضافه نمودن مواد نگهدارنده اي بنام سديم نيتريت وضع را خراب تر كرده است. و جاي بسي تاسف است كه امروزه تبليغاتي فراوان در مورد غذاهاي سرپايي ( Fast Food )‌ انجام مي شود و مردم را تشويق به استفاده از اين نوع غذاها مي كنند. اگر شبي در سطح شهر گشتي بزنيم مي بينيم كه اكثر افراد از غذاهاي سرپايي و انواع ساندويچ استفاده مي كنند كه اين نوع غذاها عاملي است مهم براي انواع بيماريها از قبيل ناراحتيهاي عصبي, بيماريهاي بدخيم از قبيل انواع سرطانها و كيستهاي جور وا جور و در نتيجه براي درمان هم مشخص است كه چه بايد كرد!

اول جراحي سپس شيمي درماني و در نهايت راديو تراپي, آيا شكم ارزش اين همه بدبختي و بيچارگي را دارد؟ غذاهاي سنتي خودمان چه اشكالي دارد كه پناه بر غذاهاي غربي و كنسرو شده برده ايم؟

يكي از بيماريهاي قرن حاضر كه متاسفانه اكثرا جوانها خصوصا دختران و زنان جوان به اين بيماري مبتلا مي شوند بيماري ( MS )‌ مي باشد كه هنوز از نظر پزشكان متخصص دنيا علت آن مشخص نيست و متاسفانه نظريات گوناگوني را عنوان مي كنند كه پايه و اساس علمي درستي ندارد.

اين بيماري را اتوايميون يا ويروسي مي نامند و دليل قانع كننده اي هم براي آن ندارند و جالبتر اينكه ويروسي بودن اين بيماري را يكي از دلائل مي دانند در حاليكه هنوز براي خودشان هم اثبات نشده است ولي اينترفرون درماني را شروع مي كنند و هزينه گزافي را به بيمار درمانده تحميل مي كنند.

توجه : در مسائل علمي نظريه زماني ارزش پيدا مي كند كه اثبات شده باشد در غير اينصورت ارزش علمي نخواهد داشت.

سوال اينجاست كه اين اصل هنوز اثبات نشده چگونه بخود اجازه درمان با ضد ويروس را مي دهند؟‌

در حاليكه بنده حقير سالها روي اين بيماري (‌ MS )‌ كار كرده و علت و درمان آن را كشف كرده ام چون پزشك نيستم و هر جا علت بيماريها را مطرح مي كنم اولين سوالي كه از من مي پرسند اين است كه تخصص شما چيست؟‌

بنده هم كه دروغ نمي توانم بگويم حقيقت را عنوان مي كنم و ميگويم بنده سرمتخصص موتورهاي جت فوق مدرن هواپيماي شكاري هستم!‌

با شنيدن اين مساله براي پزشكان محترم خيلي گران تمام مي شود و در جواب مي گويند موتور چه ربطي به پزشكي دارد؟‌

ولي بنده سوالي كه از اين عزيزان دارم اين است كه چه كار به تخصص من داريد؟‌ به حرفي كه مي زنم توجه كنيد! اگر علمي نيست براحتي رد كنيد.

ديگر عصبي شدن و از دست دادن تعادل چه معني و مفهومي دارد. مگر علم پزشكي علم آزمايش و تجربه نيست؟ از عزيزان تقاضا مي كنم كه كمي منطقي باشند. سوال ديگري كه مطرح مي شود اين است كه چرا علم پزشكي، خود را محدود به دارو كرده و درمان كليه بيماريها را در تجويز دارو مي دانند و بس.

حال اگر روزي دارو در دسترس پزشك نباشد, پزشك محترم چه بايد بكند و تكليف بيمار چيست؟‌ با اين همه تجهيزات و بالا بودن فن و تكنيك آزمايشگاهي، چرا دنبال علت بيماريها نيستند؟

آيا براي بيماري ( MS )‌ علم پزشكي راه پيشگيري هم دارد يا خير؟

اگر هست پس چرا ارائه نمي كنند تا اين همه جوانها از اين بيماري نجات پيدا كنند و اما بنده حقير علتي كه براي اين بيماري كشف كرده ام از اين قرار است:

۱ـ عصبي شدن و حساس بودن و زودرنج شدن و پيله كردن افراد:‌
۲ـ استفاده از غذاهاي سردي بخش (اسيدي مانند لبنيات و ترشيجات) بطور مداوم در افرادي كه از نظر ژنتيكي داراي طبع سردي هستند.
۳- يبوست مزاج.

بازگشت به فهرست مقاله


--------------------------------------------------------------------------------

MS چيست؟‌

ام اس يعني:‌ Multiple Sclerosis

اين بيماري مختص اعصاب مركزي بوده ( مغز و نخاع ) و ايجاد لكه هاي سفيد يا پلاكهاي متعددي در مغز مي كند.

پلاكها گوياي سفت شدگي غلافهاي سلولهاي (ميلين ها) عصبي مغز مي باشند, كه اين سفت يا سخت شدگي جلوگيري از انتشار جريان الكترو شيميايي رشته هاي عصبي و اختلال در حركات مي شود.

در نتيجه فرماني كه از مغز صادر مي شود براحتي به اعضاء و ماهيچه ها نمي رسد و كار براحتي انجام نمي شود. مغز فرمانده, كل بدن بوده و در جايگاه رفيعي قرار دارد. شخص بايد دقيقا اين اندام مهم و حياتي را بشناسد و حداكثر مراقبت را از اين اندام مهم بنمايد.

زيرا هر عضوي از بدن كار خاصي را انجام مي دهد و تغذيه خاصي را نيز دارد.

مساله مهم و حياتي اين كه كليه اندامهاي انسان تحت نظارت و كنترل اين عضو مهم يعني مغز مي باشد و كوچكترين عصبيت ها و نگراني هاي بي مورد در اين عضو اثر مخربي داشته و كار كرد اين اندام را مختل خواهد كرد.

درآينده د رمورد حساسيت ها,‌ عصبيت ها و نگراني ها صحبت كرده و علت آن را بيان خواهم كرد. شما عزيزان با رعايت نكات بيان شده, از حساسيت و عصبي شدن و نگران بودن بلطف پروردگار ايمن خواهيد شد. تا اين عضو حاكم بر جهان تن و بدن سالم بماند و در واقع با اين روش از بسياري از بيماري ها پيشگيري مي شود.

امروزه بر همگان روشن و مسجل است كه پيشگيري مهمتر از درمان بوده و هزينه اي در بر ندارد و اما عدم رعايت مسائل گفته شده انواع بيماريهاي جسمي خصوصا بيماري هاي اعصاب و روان را ايجاد خواهد نمود از جمله بيماري قرن حاضر يعني بيماري ( MS ) كه از نظر علم پزشكي روز (‌مدرن‌)‌ ناشناختـــــــه باقي مانده و تاكنون درماني بر آن نيافته اند. در واقع اين نوع بيماري علائم و خصوصيات خاص خود را دارد از جمله: بيمار مبتلا به اين مرض نمي تواند براحتي حركت كند. اين بيماري مثل ساير بيماري ها داراي علائم باليني خاصي مي باشد كه شخص مبتلا به اين بيماري چنين علائمي را در خود مي بيند و آن را حس مي كند.


بازگشت به فهرست مقاله


--------------------------------------------------------------------------------


علائم بيماري MS

دوبيني, مورمور شدن انگشتان دست يا پا,‌ بي حس شدن و كرخ شدن بعضي انگشت هاي دست يا پا, حالت برق گرفتگي لحظه اي در بدن, يخ زدگي قسمتي از بدن، داغ شدن قسمتي از بدن,‌ عدم هماهنگي اعضاء‌ خصوصا پاها هنگام راه رفتن,‌ عصبي شدن بي مورد, خواب زياد, لخت شدن بدن, تنبلي و بي حسي, خستگي زودرس, ضعف عمومي بدن,‌ اسپاسم ماهيچه اي,‌ عدم هماهنگي بين كلمات در سخن گفتن,‌ سنگيني سر و بدن, دفع بيش از حد ادرار نسبت به ديگران,‌ دير هضم شدن غذا, حساس و زود رنج شدن, يبوست مزاج, ديدن كابوس در بعضي افراد,‌ علاقه به خوردن غذاهاي سردي بخش (اسيدي)‌ مانند لبنيات مخصوصا ماست و بستني,‌ در صورت پيشرفت بيماري عدم كنترل ادرار, يا از دست دادن كامل بينايي, عدم تحمل هواي گرم و آب گرم, عدم تحمل آب سرد و هواي سرد كم شدن ميل جنسي,‌ در صورت داشتن همبستري ضعف شديد خصوصا در آقايان, زود انزالي در آقايان, افسردگي و خودخوري,‌ انزوا طلبي و گوشه گيري,‌ نداشن تعادل, داشتن لرزش هنگام حركت,‌ ياري نكردن‌ ‌ ماهيچه هاي پا هنگام راه رفتن,‌ سرما سرما شدن استخوانهاي بدن خصوصا پاها.


بازگشت به فهرست مقاله


--------------------------------------------------------------------------------


انواع بيماري MS

بيماران ( MS ) را مي توان به دو گروه عمده تقسيم كرد:

۱ـ بيماراني كه ابتدا از طريق بينايي مورد حمله قرار مي گيرند.
۲ـ‌ بيماراني كه ابتدا از طريق پا مورد حمله قرار مي گيرند.

گروه اول:

اين نوع بيماران اگر سريع تشخيص داده شوند, بسرعت به درمان جواب مي دهند, و در مدت زمان كوتاهي بهبودي كامل به لطف خداوند متعال حاصل مي شود.

اين گروه بيماران بايد از خوردن بستني و مواد غذايي يخ زده و سرد مطلقاً پرهيز نمايند

گروه دوم:

اين نوع بيماران نيز اگر سريع تشخيص داده شوند به درمان جواب خوبي را مي دهند و اگر در درمان كوتاهي شود, اين گروه در معرض حملات متعددي قرار مي گيرند و هر چقدر كه اين حملات ادامه يابد, درمان نيز به همان نسبت دشوارتر مي شود.

بيماران بايد بيشتر رعايت كنند تا سريعتر درمان شوند. ضمنا اگر بيمار علت بيماري خود را بداند مي تواند به راحتي با اين بيماري كنار آمده و آن را درمان كند و سلامتي خود را هر چه سريعتر بدست آورد. حال علت اين بيماري را براي عزيزان شرح مي دهم.


بازگشت به فهرست مقاله


--------------------------------------------------------------------------------



چه كساني دچار بيماري MS مي شوند؟

عموما دو گروه از اشخاص دچار اين بيماري ( MS ) مي شوند:

۱ـ‌ گروه اول:‌

اين نوع افراد عموما اشخاصي هستند فوق العاده حساس, زودرنج و عصبي و با كمترين ناملايمات از حالت عادي خارج شده و تعادل خود را از دست مي دهند و ساعت ها فكر خود را مشغول كرده و به خود و ديگران پيله مي كنند.

۱ـ گروه دوم:

افرادي هستند كه از نظر ژنتيك داراي طبع سردي بوده و مدام از غذاهاي سردي بخش (غذاهائي با pH اسيدي) به حد وفور استفاده مي كنند و علاقه زيادي به خوردن ترشي, سركه, تمبر هندي,‌ ماست,‌ قره قورت و امثالهم دارند.

حال اين دو گروه افراد را مورد بررسي و مطالعه دقيق قرار مي دهيم تا علت هاي اين بيماري دقيقا مشخص شود و سپس به درمان اين بيماري لاعلاج و يا صعب العلاج از نظر علم پزشكي روز (مدرن) كه شناخته شده نيست مي پردازيم,‌ تا شما عزيزان متوجه شويد كه اين بيماري غير قابل علاج از نظر پزشكي، در واقع علاج پذير بوده و مي توان آن را به لطف خداوند درمان كرد.

البته هر چه سريعتر شناخته شود به همان نسبت به درمان سريعتر جواب مي دهد و شخص از اين گرفتاري نجات پيدا مي كند.

متاسفانه علم پزشكي روز در دنياي مدرن امروزي فقط و فقط درمان را در دارو مي بيند و بس! خصوصا علم پزشكي در كشور عزيز ما ايران چشم به دست پزشكان غرب خصوصا دكتران دارو ساز غرب دوخته و منتظرند كه چه زماني آنان اعلام كنند كه داروي فلان بيماري كشف و ساخته شد و پزشكان ايران از آن استفاده نمايند‌.

در اينجا سوالي پيش مي آيد كه آيا اين امكان وجود ندارد كه بيماريها را بدون استفاده از دارو درمان كرد؟‌

چرا پزشكان محترم به جاي اينكه وقت با ارزش خود را صرف كشف و ساختن دارو نمايند اين وقت را صرف تشخيص و كشف علت بيماري ها نمي كنند؟‌

در حقيقت بيماري علت نيست كه مي خواهيم با دارو از بين ببريم بلكه معلول است اگر علت را كشف كرديم و آن را از بين برديم معلول نيز از بين خواهد رفت يعني بيماري ديگر مفهومي ندارد و مسلماً با اين روش بيماري براحتي از بين خواهد رفت.

ضمنا پيشگيري مهمتر از درمان است! چرا پيشگيري نكنيم؟‌ در حاليكه پيشگيري هزينه اي ندارد.


بازگشت به فهرست مقاله


--------------------------------------------------------------------------------

علت بيمار شدن گروه اول:

۱ـ‌ حساس بودن‌, زودرنج شدن و عصبي بودن و پيله كردن:‌

يكي از عمده ترين علت هاي اين بيماري عصبي شدن افراد است كه آن را مورد مطالعه و بررسي قرار ميدهيم. يكي از عمده علتهاي عصبي شدن در واقع كمبود مواد غذايي يا مواد معدني و ويتامين ها در بدن بوده و همچنين مواد زائد در سلولها و بافتها ست.

هرگاه شخص از نظر فيزيولوژي دچار اختلال شود از نظر سيستم عصبي نيز دچار ناراحتي روحي و رواني خواهد شد و با كمترين برخوردي عكس العمل نشان خواهد داد. براي درك بهتر اين مساله مي توانيم (همو ستاز) را مورد بررسي قرار دهيم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 499]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن