تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816891828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آجيل سويا


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: آجیل سویا اخیرا وارد بازار شده و در زمره تنقلات شمرده مى شود. این آجیل سرشار از پروتئین است که به تقلیل کلسترول و تنظیم اندازه قند خون یارى مى کند. در ضمن به علت برخوردارى از ضد اکسیدکننده ها و ایزوفلاوون ها، کمک بزرگى در رویارویى با انواع سرطان ها به حساب مى آید.


آجیل سویا یکی از فرآورده های دانه گیاهی سویاست که در طعم و مزه های نمکی، بدون نمک، گلپردار، فلفلی، زعفرانی، ترش و آویشنی تولید می شود. در مقایسه با دیگر آجیل ها و تنقلات، میزان پروتئین، املاح معدنی و ویتامین آجیل سویا در سطح بالاتری قرار دارد و در عین حال دارای چربی و انرژی کمتری است.

آجیل سویا را می توان به عنوان تنقلات در میان وعده ها استفاده کرد. علاوه بر آجیل سویا می توان از شیر سویا به عنوان یک نوشیدنی مغذی و گوارا، از آرد سویا در تهیه کیک، نان، غذای کودک و سوپ و از پروتئین بافت دار سویا در طبخ غذاهای خانگی به عنوان جایگزینی برای گوشت استفاده کرد.

● خواص درمانی


سویا سرشار از هورمون است و مقدار استروژن طبیعی را در زنان یائسه تعدیل می کند و در نتیجه از عوارضی نظیر گرگرفتگی و دیگر عوارض ناراحت کننده این دوران پیش گیری می کند.سویا ضد سرطان است، به خصوص در پیش گیری از سرطان سینه موثر است.خوردن سویا مقدار کلسترول مفید خون را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد و در نتیجه از افزایش کلسترول، تری گلسیرید و بیماری های قلبی، عروقی می کاهد. از آن جا که هورمون تستوسترون در مردان ممکن است در رشد سلول های سرطانی غده پروستات اثر بگذارد، سویا اثر منفی این هورمون را کاهش می دهد و در جلوگیری از سرطان پروستات در مردان موثر است.

سویا به دلیل داشتن آنتی اکسیدن های طبیعی، باعث افزایش و جذب کلسیم، جلوگیری از پوکی استخوان و استحکام توده استخوانی در گروه های سنی مختلف می شود. در مورد خانم ها که کمبود کلسیم عامل ایجاد پوکی استخوان می شود، استفاده از شیر، آرد و آجیل سویا توصیه شده است.


پروتئین آجیل سویا به هضم بهتر غذا کمک می کند و باعث کاهش ابتلا به سرطان دستگاه گوارش می شود.
آهن موجود در سویا از نوع گیاهی است و کمتر جذب بدن می شود و مصرف ویتامین C بعد از غذاهای حاوی سویا به افزایش جذب آن کمک می کند.


بررسی ها نشان داده است که سدیم سویا زیاد است و براین اساس افراد دارای فشار خون باید در مصرف آن محتاط باشند.

فرآورده یادشده در قیاس با دیگر تنقلات نه فقط از حیث مقدار پروتئین، املاح و ویتامین هاى بسیارى را داراست که از جهت قیمت هم مقرون به صرفه مى باشد.

ایزوفلاوون هاى سویا


به واقع واحدهایى از «فیتواستروژن» در سویا وجود دارند که موجب پیشگیرى از ابتلا به سرطان، پوکى استخوان و امراض قلبى مى شوند و همین طور باعث کاهش عوارض دوران یائسگى مى گردند.

سویا نه تنها از لحاظ آهن، ویتامین هاى گروه B، کلسیم و روى غنى است، بلکه تنها پروتئین گیاهى است که همچون پروتئین هاى حیوانى حاوى تمام اسیدهاى آمینه ضرورى است. از آنجایى که میزان پروتئین روزانه مورد نیاز زنان 50 گرم و مردان 68 گرم است، 100 گرم آجیل سویا در سنجش با سایر آجیل ها بیشترین میزان پروتئین را دارا است.

طعم هاى آجیل سویا


آجیل سویا در طعم و مزه هاى نمکى، بى نمک، معطر (گلپر)، فلفلى و ترش عرضه مى شود.

آجیل سویا و ارزش سلامتى


«ایزوفلاوون»هاى آجیل سویا به ویژه «ژنیستین» به عنوان یک ضد «استروژن» سبب به تعویق افتادن رشد سرطانى یاخته ها از جمله سرطان هاى سینه، پروستات، روده بزرگ و ریه مى گردد.

آجیل سویا نه تنها منبع غنى کلسیم است، بلکه جذب آن را نیز آسان مى کند. افزون بر این، وجود «ایزوفلاوون»هاى آجیل سویا، تحلیل کلسیم استخوان ها را کاسته و موجب تقویت توده استخوانى مى شود.

پژوهش ها، حاکى از آنند که مصرف مرتب و مدام چهار تا شش بار در روز (لااقل 50 گرم) آجیل مزبور ممکن است آرتروز زنان و مردان را بکاهد.

مصرف این آجیل، به خاطر برخوردارى از آمیزه هاى (ترکیبات) ایزوفلاوون، اسیدهاى آمینه، آرژنین، گلایسین، سرشار بودن از الیاف گیاهى، فینواستروژن ها، ساپونین و لیستین، ارزان ترین، مؤثرترین و سریع ترین راه جهت کاهش میزان کلسترول خون و بیمارى هاى قلبى است.

آجیل سویا حاوى آمیزه هاى «بیواکتیوى» است که موجب کاهش و کوچک شدن یاخته هاى چربى و افزایش توده عضلانى در بدن مى شود.

ایزوفلاوون هاى موجود در آجیل سویا براى درمان و جلوگیرى از پیر شدن پوست و رفع چروک و همچنین آجیل سویا در داشتن پوست شاداب، جوان و بدون چروک بسیار اثر دارد. الیاف گیاهى موجود در آجیل سویا تأثیر مثبتى بر تنظیم سطح گلوکز خون دارد. ضمنا مقادیر فراوان اسیدهاى آمینه گلایسین و آرژنین موجود در آجیل سویا سبب تقلیل انسولین خون مى شود.

هیپوتیروئیدیسم در خانم هاى مسن بسیار رایج است. لذا با اصلاح برنامه غذایى روزانه و مصرف آجیل مذکور، میزان عملکرد غده تیروئید بهبود مى یابد.

در دوران یائسگى، سنتز استروژن در زنان کاسته مى گردد. با توجه به ساختار شیمیایى ایزوفلاوون هاى آجیل سویا با هورمون استروژن، مصرف منظم و پیاپى آجیل سویا مى تواند باعث جلوگیرى از عوارض دوران یائسگى مخصوصا گُرگرفتگى شود.

وجود درصدهاى بالاى املاح معدنى در آجیل سویا مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد و ... سبب حفظ تعادل عصبى و دفاع بدن در برابر عفونت مى گردد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن