تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812863234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله ري شهري : روح تمامي عبادت ها، در گرو حاكميت نظام اسلامي نهفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيت الله ري شهري : روح تمامي عبادت ها، در گرو حاكميت نظام اسلامي نهفته است
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت و توليت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع )، گفت : روح تمامي عبادت ها، در گرو حاكميت نظام اسلامي نهفته است .


آيت الله "محمد محمدي ري شهري " روز دوشنبه در نخستين همايش هم انديشي زيارت در تالار "شيخ صدوق " در شهرري اظهار داشت : حاكميت نظام جمهوري اسلامي مبتني بر توحيد است و روح عبادت ها مرهون رهبري عادل و اهل بيت (ع ) است .
وي ادامه داد: در سايه حاكميت اهل بيت (ع )، تماي ارزش ها در جامعه تحقق پيدا مي كند و ريشه بالنده اسلام امامت و رهبري است .
ري شهري در ارتباط با زيارت شيعيان از اماكن متبركه و زيارتگاه هاي ائمه معصومين (ع ) گفت : در اكثر روايات ، به زيارت اهل بيت (ع ) توصيه شده و مسلمانان به رفتن به اماكن زيارتي ترغيب شده اند.
وي گفت : شايد برخي فكر كنند كه مواجه شدن با اينهمه روايات ، در نگاه اول ، اغراق آميزاست اما حقيقيت اين است كه در اين روايات ، دو مقوله ارشمند حج و زيارت با يكديگر مقايسه شده اند.
ري شهري گفت : امر خطير زيارت جايگزين رفتن به سفر حج عمره و يا واجب نيست اما حج ، اين فرضيه الهي روح و جوهره حقيقي اسلام و حاكميت توحيد، است .
وي افزود: حج كامل ، حجي است كه با امامت پيوند زده شود و توام با ولايت اهل بيت (ع )، باشد.
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت ادامه داد: اما در روايات معتبر اسلامي بر زيارت سالار ، شهيدان امام حسين (ع ) كه صواب آن معادل يك سفر حج عمره مي باشد، بسيار تاكيد شده است .
ري شهري گفت : البته ، زيارت سومين پيشواي امامت و ولايت ، به دليل برخورداري از تاثيرات عميق روحي در افراد، است و اين بدان معنا نيست كه مسلمانان حج واجب خود را ترك كنند.
نخستين همايش هم انديشي زيارت امروز با حضور جمعي ازانديشمندان و عملماء و روحانيون در تالار "شيخ صدوق "در حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع ) برگزار شد.ك 2
7300/ 1644/1547
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن