تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820044182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متخصص ايراني دانشگاه آكسفورد در گفتگو با انتخاب: پيشرفت هاي پزشكي ايران چشمگير است


واضح آرشیو وب فارسی:انتخاب: متخصص ايراني دانشگاه آكسفورد در گفتگو با انتخاب: پيشرفت هاي پزشكي ايران چشمگير است


------------

متخصص ايراني دانشگاه آكسفورد گفت: پيشرفت هاي پزشكي ايران د چند سال اخيرچشمگير است.

دكتر عليرضا حقيقي ، متخصص ژنتيك از دپارتمان ژنتيك پزشكي دانشگاه آكسفورد در گفتگو با خبرنگار انتخاب افزود: ايران در زمينه ژنتيك و سلول هاي بنيادي و پرشكي پيشرفت قابل توجهي كرده است به نحوي كه هم اكنون برخي از دانشگاه هاي ايران از بهترين دانشگاههاي جهان محسوب مي شوند.

وي همچنين امكانات بهداشت و درمان تبريز را پيشرفته خواند و افزود: در طول چند سال اخير علم پزشكي در تبريز رشد بسيار خوبي داشته است.

عضو هيئت موسس گروه نيكي در خصوص گروه پزشكي نيكي گفت:انجمن دانش و نوآوري ايرانيان (نيكي) انجمني است متشكل از ايرانيان خارج از كشور كه هدف اصلي آن ارتقاي علمي دانشجويان و دانشگاه هاي ايران است.

وي ادامه داد: با اين ايده يك نيروي انساني عظيمي از پزشكان متخصص و فوق متخصص ايراني خارج از كشور به توسعه علمي كشور كمك مي كنند.

حقيقي ادامه داد: گروه نيكي ارتباط بين ايرانيان خارج از كشور و داخل كشور را به راحتي برقرار مي كند.

وي در خصوص ساير فعاليت هاي اين گروه گفت: همكاري با دانشگاهها و مراكز علمي داخل و خارج كشور همچنين فراهم كردن زمينه حضور متخصصان خارجي در داخل كشو از جمله فعاليت هاي گروه نيكي به شمار مي رود.

پزشك ايراني مقيم انگلستان راه اندازي جراحي پانكراس در ايران براي نخستين بار در خاورميانه را يكي از برنامه هاي جديد اين گروه در كشور خواند و افزود:در پروژه اي مشترك بين دانشگاه شهيد بهشتي و دانشگاه علوم پزشكي شيراز اين عمل جراحي انجام خواهد شد.

حقيقي كه در قديمي ترين دانشگاه انگليسي زبان دنيا در حال فعاليت است، راه اندازي رشته هاي آموزشي جديد به صورت مشترك در كشور را از ديگر اقدامات موفق گروه پزشكي نيكي خواند و افزود: در طول سال گذشته موفق شديم پنج رشته آموزشي مشترك را در دانشگاه هاي ايران راه بياندازيم كه براي آموزش از اعضاي هيئت علمي ايرانيان خارج ا كشور بيشتر بهره گرفتيم.

وي با بيان اينكه تمامي فعاليت هاي اين گروه داوطلبانه است ، افزود: تمامي هزينه هاي سفر و اقامت را پزشكان شركت كننده خودشان داوطلبانه پرداخت مي كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در سفرهايتان به ايران بيماران نيازمند را كه نيازمند جراحي هاي ويژه هستند را نيز انجام مي دهيد، ابراز داشت: هدف اصلي سفر اعضاي انجمن دانش و نوآوري ايرانيان راه اندازي يك سري مواد ديگر از جمله ارائه آموزش هاي تخصصي و مدرن براي ارتقاي علمي ايرانيان است.

وي در پايان با بيان اينكه تاكنون گروه نيكي هشت سال متمادي به ايران سفر كرده اند ، خاطر نشان كرد: تاكنون از 11 دانشگاه بزرگ كشور بازديد كرده ايم و زمينه ايجاد ارتباط 9 دانشگاه كشور با دانشگاه هاي خارجي را فراهم نموده ايم.

گفتگو از امير كريم زاد شريفي
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: انتخاب]
[مشاهده در: www.entekhab.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن