تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821398681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قصاص فردی كه به خاطر ناسزا آدم كشت


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: حكم قصاص جوانی كه به خاطر نگاه بد و ناسزاگویی ، جوان دیگری را به قتل رسانده بود، در دیوان عالی كشور تأیید شد.







حكم قصاص جوانی كه به خاطر نگاه بد و ناسزاگویی ، جوان دیگری را به قتل رسانده بود، در دیوان عالی كشور تأیید شد.

به گزارش فارس، شامگاه ۲۸ اسفند ۸۷، مأموران پلیس بخش گلستان از توابع رباط كریم از فوت مشكوك جوانی در یكی از بیمارستان های این شهر باخبر شدند.

مأموران با حضور در بیمارستان متوجه شدند كه این جوان بر اثر اصابت چاقو به ناحیه گردن به قتل رسیده است و عوامل اورژانس وی را به بیمارستان منتقل كرده اند.

ساعتی بعد، مأموران تحقیقات خود برای شناسایی عامل این قتل را آغاز كردند و با اظهارات دوستان مقتول، مشخص شد فردی به نام مجتبی، عادل را به قتل رسانده است. بعد از گذشت ۳ روز از وقوع قتل و دقیقاً اولین روز سال گذشته، متهم به قتل دستگیر شد و به ارتكاب قتل عادل، اعتراف كرد.

جلسه رسیدگی به این پرونده، در تاریخ ۳ اسفند سال گذشته در شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد و اولیای دم با شكایت مجدد از متهم، تقاضای خود را قصاص اعلام كردند.

سیدحسینی ، نماینده دادستان با بیان اینكه، با توجه به اقرار صریح متهم، نظریه پزشكی قانونی، شكایت اولیای دم و گزارش مرجع انتظامی، بزه انتسابی به متهم محرز است، تقاضای مجازات متهم را اعلام كرد.

در ادامه جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینكه اتهام قتل را قبول ندارد، افزود: شب حادثه با موتور و به همراه دوستم به سمت خانه دایی من در حركت بودیم كه از فاصله دور متوجه شدم، مقتول به من نگاه می كند. وقتی به او نزدیك شدم، شروع به فحاشی كرد كه من ابتدا تصور كردم با شخصی دیگر است.

اطراف را نگاه كردم و وقتی مطمئن شدم كه به من فحاشی می كند، به سمت او رفتم و با هم درگیر شدیم. او هم با چاقو به طرف من آمد و در همین حین یكی از شاهدان كه در دادگاه حاضر است، با مشت به صورت من ضربه زد. عینك من روی زمین افتاد و دید خوبی نداشتم، چند نفر روی سر من ریختند و من را كتك زدند.

سوار موتور شدیم و خواستیم از آنجا فرار كنیم كه مقتول دوباره فحاشی كرد و این بار من با پا ضربه ای به سینه او زدم كه روی زمین افتاد. دست من را گرفته بود و من دستم را كه چاقو در آن بود، كشیدم و بعدا از طریق دوستم فهمیدم كه چاقوی من به گردن مقتول كشیده شده و او مرده است.

من عینك نداشتم و متوجه نشدم كه در آن لحظه، مقتول با چاقوی من زخمی شد یا شخص دیگری. آنجا خلوت بود و من شاهدی برای تأیید اظهارات خود ندارم.

قاضی، اظهارات دوست متهم مبنی بر اینكه متهم ابتدا چاقو درآورده است را برای وی بازگو كرد كه متهم این اظهارات دوستش را دروغ خواند.

بعد از اظهارات متهم، حمید، یكی از شاهدان حادثه در جایگاه قرار گرفت و در تشریح حادثه گفت: شب حادثه با دوستم مقابل مغازه ای ایستاده بودیم كه متوجه درگیری بین متهم و مقتول شدم و در یك لحظه، متهم با چاقو به گردن مقتول ضربه زد و با موتور فرار كرد. بعد از آن، با موتور، مقتول را به سمت بیمارستان بردم كه قبل از رسیدن به بیمارستان، فوت كرد.

وحید، دیگر شاهد حادثه كه به همراه حمید در صحنه حضور داشته است، در جایگاه قرار گرفت و اظهارات دیگر شاهد حادثه را تأیید كرد و مدعی شد كه هیچ كس با متهم درگیر نشد. هر ۲ شاهد اظهار كردند كه در دست مقتول چاقو ندیدند.

قاضی تردست، ختم جلسه را اعلام كرد و بعد از مشورت با اعضای دادگاه، متهم را به خاطر مباشرت در قتل عمدی، به قصاص محكوم كرد.

پرونده به دیوان عالی كشور ارجاع شد و قضات شعبه ۳۲ دیوان، بعد از مشورت و بررسی پرونده، حكم دادگاه بدوی را تأیید كردند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن