تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804806482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصاحبه فارن پالسی با اریک اشمیت آیا می توان سیلیکون ولی را تکثیر ک�


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: «آیا می توان یک «سیلیکون ولی» دیگر چه در آمریکا یا کشور دیگری ایجاد کرد؟ چه ویژگی است که این مرکز را تا این حد خاص می کند؟»

این سوالی است که نشریه فارن پالسی با اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل در میان گذاشته است. مطلب زیر در واقع ترجمه این مصاحبه است اما قبل ازآن مقدمه فارن پالیس نیز خواندنی است:

البته که می توان چندین سیلیکون ولی (Silicon Valley) داشت. این مرکز قطعا دارای یک الگوی قابل تکرار است و صرفا نقشی بر آب نیست. همان طور که می دانید، قدمت این مرکز به 50 میلادی بازمی گردد. آنچه در این مرکز اتفاق افتاد را می توان در دانشگاه های تحقیقاتی قدرتمند ، فرهنگ نسبتا لیبرال و خلاق و دلایل متعدد برای اقامت افراد جوان در این مرکز خلاصه کرد بخصوص که جوانان با خود ایده های جوان می آورند. نتیجه اینکه شاهد توسعه صنعت سرمایه گذاری در این منطقه هستیم.

جالب اینکه هر ده سال یک بار، یک نفر مقاله ای چاپ می کند درباره اینکه چطور این مرکز بانی آخرین موج نوآوری است اما موج بعدی بدون مشارکت آن ایجاد خواهد شد. اما «سیلیکون ولی» اکنون چند سالی است که بصورت متوالی بانی چهار یا پنج موج فناوری بوده و نشان داده است که در نوع خود محکم است زیرا تلفیقی از دانشگاه ها، فرهنگ و آب و هوایی مطبوع است. به اعتقاد ما اگر همه این عناصر را بتوان در جایی جمع کرد، می توان یک سیلیکون ولی ایجاد کرد.

فارن پالسی :

اگر گوگل در سیلیکون ولی نبود، دوست داشتید آن را در کجا دایر می کردید یا به عبارت دیگر چه جاهایی در جهان شما را یاد سیلیکون ولی می اندازند؟

اشمیت:

سوال سختی است. بسیاری معتقدند که کمبریج در انگلیس دارای مشخصه های سیلیکون ولی است . ما شاهد رشد خیره کننده شرکت های رایانه ای نوظهور در آن هستیم. یک سناریو دیگر می تواند، شهر نیویورک باشد. بدیهی است که نیویورک آب و هوای سیلیکون ولی را ندارد اما جوانان بسیاری را جذب خود کرده است و قطعا دارای پیچیدگی های مالی فراوانی نیز هست. وجود افراد باهوش فراوان و حس جهانی در هر شهر برای میزبانی سیلیکون ولی بسیار حیاتی است. بعید است این مرکز درجایی ایجاد شود که خود را در بافت جهانی حس نمی کند اطراف سن فرانسیسکو که سیلیکون ولی در آن است در واقع به نوعی خود را دروازه آسیا می داند و همیشه خود را در بافت جهانی دیده است.

فارن پالسی:

شانگهای یا پکن چطور؟

اشمیت:

شانگهای می تواند مکان خوبی باشد هرچند دانشگاه هاخوب چین در پکن هستند. شانگهای را نمی توان دقیقا نیویورک چین نامید اما می تواند باشد. «بانگالور» به عنوان یک مرکز فنی در هند تاحدی بخاطر آب و هوای خوبش و همینطور سیستم دانشگاهی قدرتمند و حمایت خوب دولتی می تواند مکان مساعدی برای ایجاد سیلیکون ولی باشد. بنابراین شاهدیم که نسخه های کمرنگی از سیلیکون ولی در این شهر شکل می گیرند.

فارن پالسی:

اطلاعات فناوری چگونه دنیا را عوض می کند؟

اشمیت:

وقتی من در سن رشد بودم، نخبگان کنترل رسانه ها را در دست داشتند و اکثریت جامعه در فقر شدید به سر می بردند، چه به لحاظ درآمد و چه به لحاظ اطلاعات. از آن زمان تاکنون مجموعه ای از اتفاقات افتاده است مثل انقلاب دیجیتالی، انقلابی موبایل و غیره که من واقعا به وجود آنها افتخار می کنم زیرا آنها مردم را از فقر و جهالت مطلق به سطحی منطقی برای ارتباط و مشارکت در گفتگو ارتقا دادند. اطلاعات باعث قدرت یافتن افراد می شود و این تاثیر بسیار مثبت و عمیقی بر جامعه دارد. امروز هر کسی می تواند به اطلاعاتی درباره اقتصاد و فناوری دسترسی داشته باشد. این فرد می تواند یک دانش آموز باشد که حتی توان تهیه کتاب درسی خود را نداشته باشد اما به اطلاعات آنلاین دسترسی دارد. منظورم این است که همینطور پیشرفت پشت پیشرفت ایجاد شده است. جهانی شدن عملا باعث شده است که دست کم 2 میلیارد نفر از فقر و جهالت مطلق به طبقه متوسط تبدیل شوند. آنها اکنون از امکان دسترسی به آموزش و فرصت های بهتر زندگی برخوردارند آنها دیگر کمتر مایلند به دیگران حمله کنند و بیشتر سرگرم خلق نسخه های کم هزینه تر رویای آمریکایی هستند و تلاش می کنند برای خو یک ماشین دست و پا کنند.

فارن پالسی:

آیا این روند باعث دسترسی وارونه به اطلاعات نمی شوند؟

اشمیت:

من نگران سقوط آن چیزی هستم که آن را مطالعه عمیق می نامم. مثلا اینکه «من اکنون در هواپیما هستم و هیچ دسترسی ای نیز به اینرنت ندارم. بنابراین شروع به خواندن یک کتاب کنم و با دقت آن را به اتمام برسانم. این کار این روزها در جهانی که در آن هر چیزی به خبرهای کوتاه تقلیل یافته، کمتر مشاهده می شود همه چیز به یک پیام فوری و یک هشدار کاهش یافته است.

فارن پالسی:

اکنون مشغول مطالعه چه کتابی هستید؟

اشمیت:

کتاب «جنگ ارواح» از استیو کول

فارن پالسی:

کدام بخش از جهان است که تاکنون به آن نرفته اید و دوست دارید آن را ببینید؟

اشمیت:

اسرائیل

فارن پالسی:

ریسک خوب از نظر شما چه ریسکی است؟

اشمیت:

نمی توان همه ریسک ها را حذف کرد اما قطعا می توان خود را در موقعیتی قرار داد که در معرض شکست های خیلی سنگین قرار نگیریم. به عبارت دیگر، شکست را در همان مراحل اول تجربه کرد. شکست زودهنگام با یک گروه کوچک بهتر از شکست سنگین با یک گروه بزرگ و ضرر 20 میلیارد دلاری است. اگر با یک گروه 10 نفره شکست را تجربه کنیم فقط زمان و انرژی این افراد به علاوه چند میلیون دلار از دست ما می رود اما اگر یک هوافضا منفجر شود کل چیزها به هم می خورند و ما چندتریلیون دلار ضرر می کنیم.

فارن پالسی:

خلاقیت چطور اتفاق می افتد؟

اشمیت:

بینش واقعی با کمک طرح های خطی ایجاد نمی شود. از انباشت ایده ها و فکر درباره چیزها است که خلاقیت ناگهان بروز می کند. خلاقیت ممکن است صبح یک روز تعطیل یعنی زمانی که اصلا فکرش را نمی کنید به سراغتان بیاید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن