تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817039353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيران اقتصادى دولت در گفت و گو با خبرنگاران: تمام تبعات طرح تحول اقتصادى بررسى مى شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزيران اقتصادى دولت در گفت و گو با خبرنگاران: تمام تبعات طرح تحول اقتصادى بررسى مى شود
گروه سياسى ـ در غياب رئيس جمهور و وزراى سياسى كابينه، مهمترين سؤال خبرنگاران در پايان جلسه دولت را موضوع طرح تحول اقتصادى تشكيل مى داد. طرحى كه از آن به عنوان نسخه درمان بيمارى هاى مزمن اقتصاد ايران ياد شده و دولتمردان از تصميم جدى خود براى اجراى آن سخن گفته اند.
ديروز صمصامى، سرپرست وزارت امور اقتصادى و دارايى به خبرنگاران اطمينان داد كه اجراى طرح تحول اقتصادى با پيش بينى همه جوانب و ابعاد اين طرح خواهد بود.
* ارزيابى جامع نرخ ارز
سرپرست وزارت امور اقتصادى و دارايى در جمع خبرنگاران گفت: نرخ ارز در چارچوب طرح بزرگ تحول اقتصادى بازنگرى مى شود.
حسين صمصامى افزود: تعيين نرخ ارز بايد با توجه به نرخ تورم داخلى، كاهش ارزش دلار در بازارهاى جهانى و نرخ ديگر ارز ها و تأثير آن بر توليد و صادرات، مورد ارزيابى جامع قرار گيرد. وى درباره تعيين وزير اقتصاد هم گفت: در اين زمينه رئيس جمهور تصميم مى گيرد. صمصامى در ادامه درباره طرح هدفمندكردن يارانه ها نيز گفت: اين طرح بدون بررسى آثارى كه مى تواند بر معيشت مردم داشته باشد، اجرا نخواهد شد. وى افزود:با جمع آورى اطلاعات اقتصادى خانوار ها در حال ايجاد پايگاه اطلاعاتى براى اجراى طرح بزرگ تحول اقتصادى هستيم. سرپرست وزارت امور اقتصادى و دارايى گفت : حذف يا تغيير يارانه ها در چارچوب طرح بزرگ تحول اقتصادى دولت با پيش بينى هاى لازم صورت خواهد گرفت و در صورت اجرا همه سامانه هاى پشتيبان و مورد نياز آن تأمين خواهد شد. صمصامى همچنين برخى شايعات مبنى بر اختلاف با مظاهرى رئيس كل بانك مركزى را تكذيب كرد و گفت: اختلافى با هم نداريم و اين مطالب در جهت تشويش اذهان عمومى است.
* زمستان امسال مشكل كمبود گاز نخواهيم داشت
وزير نفت گفت: قطعاً با كمك و مديريت مردم در زمستان امسال مشكل كمبود گاز نخواهيم داشت و براى آن كه نيروگاه هاى كشور نيز در فصل زمستان با كمبود سوخت مواجه نشوند از هم اكنون ذخيره سازى سوخت دوم آنها آغاز شده است.غلامحسين نوذرى در پاسخ به اين سؤال كه علت شلوغى پمپ بنزين ها چيست اظهار داشت: شلوغى پمپ بنزين ها مى تواند ناشى از سفرهاى تابستانى باشد در حالى كه بنزين به اندازه كافى در انبارها و پمپ بنزين ها موجود است.وزير نفت با بيان اين كه روستاهاى استان هاى سردسير و مناطق جنگلى امسال در اولويت گازرسانى قرار دارند، علت توجه به روستاهاى حاشيه جنگل ها را حفاظت از محيط زيست و جلوگيرى از قطع درختان جنگلى عنوان كرد.نوذرى همچنين درباره سياست وزارتخانه خود درباره محصولات پتروشيمى گفت: توليد محصولات پتروشيمى با ارزش افزوده بالا از اولويت هاى وزارت نفت است و راه اندازى اتيلن غرب، شرق و مركزى يكى از نشانه هاى اجراى اين سياست است.
* محور ساخت ۳۰ كارخانه براى ارائه فناورى نوين
همچنين وزير مسكن و شهرسازى در جمع خبرنگاران گفت: دست كم۳۰ كارخانه براى ارائه فناورى نوين در بخش ساخت مسكن مجوز گرفته اند. محمد سعيدى كيا با بيان اين كه براى ساخت اين كارخانه ها زمين نيز واگذار مى شود و روند اجراى آن قابل قبول است افزود : سازمان گسترش نوسازى صنايع ايران موظف شد از بخش خصوصى براى ايجاد اين كارخانه ها حمايت كند . وزير مسكن و شهرسازى همچنين گفت :۷۵۰۰ ميليارد تومان وام امسال به بخش مسكن روستايى و مسكن مهر اختصاص يافته است كه روند اعطاى اين وام ها از هفته هاى آينده سرعت بيشترى مى گيرد . سعيدى كيا گفت : براى ساخت بيش از يك ميليون و ۲۰۰ هزار واحد، زمين به تعاونى ها واگذار شده است كه براى ساخت ۲۵۰ هزار واحد، زمين آماده شده و تعدادى نيز به زير ساخت رفته است .
* عوامل اثرگذار در تعيين تعرفه هاى گمركى
وزير بازرگانى با اشاره به سياست حقوق گمركى در كشور گفت: بحث تعرفه هاى گمركى كميسيونى متشكل از نهادهاى مختلف دارد و موضوعات گوناگونى از جمله قيمت تمام شده داخلى و جهانى، توليدات داخلى، واردات و صادرات در آن مؤثر است. سيد مسعود ميركاظمى افزود: حمايت از توليد داخلى و همچنين حمايت از حقوق مصرف كنندگان و از بين بردن امكان انحصار، در تعيين تعرفه هاى گمركى مورد توجه قرار مى گيرد. وزير بازرگانى در پاسخ به سؤالى در خصوص درجه بندى بازرگانان گفت: براساس اين سياست، سابقه خوب بازرگانان در امتيازدهى و ارائه تسهيلات به آنان تأثير دارد كه از جمله مى توان به مواردى همچون دادن وام با وثيقه يا ترخيص كالا از گمرك اشاره كرد. وزير بازرگانى در ادامه اعلام كرد: تعرفه هاى جمهورى اسلامى ايران براى كالاهاى وارداتى از ۱۵۳ كشور عضو سازمان تجارت جهانى، بالاتر است. وى افزود: تعيين تعرفه بيش از اندازه موجب مى شود تا امكان ورود قاچاق و غيررسمى كالا به كشور افزايش يابد. وى در پاسخ به سؤالى درباره كالاهاى چينى نيز گفت: تعرفه اى براى كشور وضع نمى شود بلكه براى كالاهاست و به همين علت تعرفه كالاهاى مصرفى بيش از ۵۰ درصد تعيين شده است.
* شركت مخابرات از وزارت ارتباطات منفك شد
وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات با بيان اين كه شركت مخابرات از اين وزارتخانه منفك شده است گفت : هر شركتى كه بخواهد واگذار شود اختياراتش به وزارت امور اقتصادى ودارايى منتقل مى شود.
سليمانى درپاسخ به اين سؤال كه مديرعامل شركت بورس، عرضه سهام اين شركت را منوط به امضاى تعهدنامه وزارت ارتباطات در خصوص بدهى هاى احتمالى كرده است، گفت : تعهد را ما نبايد بدهيم چون همه شركتهايى كه واگذار مى شود در يك صورتجلسه به وزارت اقتصاد منتقل مى شود. وى گفت : شركت مخابرات كاملاً دراختيار وزارت اقتصاد است و ما اجازه دخالت دراموال آن را ديگر نداريم و اگر تعهدى بايد داده شود وزارتخانه اقتصاد بايد بدهد.
* بازنشستگى پيش از موعد اساتيد دانشگاه صحت ندارد
وزير علوم با رد بازنشستگى پيش از موعد برخى اساتيد دانشگاه تهران گفت: قرار است برخى اساتيد داراى رتبه علمى استادى بالاى ۷۰ سال بازنشسته شوند، اما در حال بررسى انطباق اين كار با مصلحت كشور هستيم.محمد مهدى زاهدى اظهار داشت: بازنشستگى پيش از موعد اساتيد دانشگاه صحت ندارد و وزارت علوم با اين شيوه موافق نيست؛ اگر چه اين بازنشستگى منافعى براى خود اين افراد دارد.
وزير علوم، تحقيقات و فناورى ادامه داد: اساتيد دانشگاه مى توانند به صورت ظاهرى بازنشسته شوند، اما بايد از تجربيات آنها در پذيرش دانشجو، تدريس و فعاليت هاى تحقيقاتى استفاده شود و ما معتقد به اين شيوه هستيم.وزير علوم در خصوص آزادى متهم دانشگاه زنجان با قرار وثيقه و وضعيت اين دانشگاه، پس از آزادى فرد مذكور و نتيجه حكم دادستانى زنجان درباره او ابراز بى اطلاعى كرد، اما در عين حال خاطر نشان كرد: وزارت علوم اين پرونده را پيگيرى مى كند.
* اجراى طرح ساماندهى نيروهاى آموزش و پرورش تا ۱۵ شهريور
وزير آموزش و پرورش گفت: طرح ساماندهى نيروهاى آموزش و پرورش تا ۱۵ شهريور ماه سال جارى اجرا مى شود.عليرضا على احمدى در پايان نشست هيأت دولت در گفت و گو با ايرنا، تصريح كرد: طرح ساماندهى نيروهاى آموزش و پرورش داراى ۲۹ صفحه است و هم اكنون اصلاحات نهايى اين طرح در دست انجام است.
* حجم خدمات پزشكى، ۶ ميليون مراجعه
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكى گفت: حجم خدمات پزشكى در كشور، شش ميليون مراجعه در سال است.كامران باقرى لنكرانى با بيان اينكه حجم تخلفات در نظام بهداشت و درمان كشور، نسبت به گذشته بسيار كمتر شده است، افزود: با راه اندازى مركز پيام مشترك و نظام بازخورد در بيمارستان ها اين تخلفات بيش از اين كاهش خواهد يافت.وى با تأكيد بر اينكه با اقدامات وزارت بهداشت و آموزش هاى لازم، بيمارى هاى همه گير در كشور مهار شده است، به مردم توصيه كرد در فصل تابستان، اصول بهداشت را بيش از پيش رعايت كنند.
* مستند اعدام فرعون تأثيرى در روابط ايران و مصر ندارد
رئيس سازمان صدا و سيما در پاسخ به سؤالى درباره مستند اعدام فرعون و تأثير آن بر روابط تهران و قاهره نيز اظهار داشت: اين مسئله، موضوعى نيست كه به روابط آينده ايران و مصر ضربه وارد كند.
ضرغامى انتشار برخى شايعات مبنى بر پخش اين مستند از صدا و سيما را رد كرد و گفت: عناصر تندرو در مصر سعى كرده اند از اين مسئله سوءاستفاده كنند و وزارت امور خارجه در حال پيگيرى اين موضوع است.
*۱۹ مرداد، اجلاس رايزنان فرهنگى ايران
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى نيز در جمع خبرنگاران گفت: اجلاس رايزنان فرهنگى جمهورى اسلامى ايران ۱۹ مرداد در تهران آغاز به كار مى كند. سيد مهدى مصطفوى افزود: در اين همايش تلاش مى شود راهبرد ۳ ساله جمهورى اسلامى ايران در كشورهاى مختلف مشخص شود.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن