تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816308641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بروجردي: حضور آمريكا در نشست ژنو نشان عقب نشيني اين كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بروجردي: حضور آمريكا در نشست ژنو نشان عقب نشيني اين كشور است
سياسي. بحث هسته‌اي . بسته پيشنهادي
رييس كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس، نشست ژنو را يك تحول مهم و مثبت براي ايران ارزيابي كرد و گفت: بدون ترديد حضور معاون وزير خارجه آمريكا در اين نشست، نشانه عقب نشيني واشنگتن است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، علاء‌الدين بروجردي عصر يكشنبه در نشست انصار حزب الله تهران، با بيان اينكه نشست ژنو يك مرحله از تحولات هسته اي است و خط پايان نيست، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از مواضع اصولي خود عقب نشيني نمي‌كند و به لحاظ همين اصل طرف‌هاي مذاكره ناگزير شده اند با ما مذاكره كنند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مذاكرات دبير شوراي عالي امنيت ملي با گروه ‪ ۵+۱‬يك پيش مذاكره بود، خاطر نشان كرد:
بايد به تفاهمي برسيم كه منافع ملي ايران محفوظ باشد و تهديدها و تحريم ها كاهش يابد.

بروجردي با تاكيد بر اينكه هم اكنون تعامل منطقي ميان طرفين حاكم است، افزود: با اين تعامل در كنار مذاكرات مي‌توان قطعنامه‌ها را متوقف و تحريم‌ها را رفع كرد.

وي تصريح كرد: آنچه مهم است اينكه وضعيت فعلي را مديريت و در يك تعامل منطقي از حق و توانمندي خود نيز حراست كنيم .

نماينده مردم بروجرد در مجلس با تصريح اين نكته كه از موضع ضعف نمي‌توان پاي ميز مذاكره نشست اظهار داشت: ايران در موضعي قرار دارد كه مي‌تواند در يك تعامل منطقي با شرط حفظ حق و توانمندي خود با كشورهاي پيشرفته مذاكره كند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تمجيد از شوراي عالي امنيت ملي براي ارائه بسته پيشنهادي به گروه ‪ ۵+۱‬گفت: اكنون در پاي ميز مذاكره دو بسته قرار دارد و يك تعادل و توازن در داد و ستد طرفين ايجاد شده است وي در ادامه به فصول مشترك پيشنهادات دو بسته ايران و غرب اشاره كرد و افزود : تنها ما به نيروگاه و سوخت هسته‌اي نياز نداريم بلكه اين غربي ها هستند كه به منابع سرشار انرژي و قدرت ايران در عرصه بحران عراق ، افغانستان ، لبنان و فلسطين نيازمندند.

بروجردي با بيان اينكه در مذاكرات صورت گرفته، جاده يكطرفه را به دو طرفه تبديل كرده‌ايم تصريح كرد: اكنون يك تعريف منطقي در پاي ميز مذاكره قرار دارد.

بروجردي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا شما به اين جاده دو طرفه بيش از حد خوشبين نيستيد، اظهار داشت : هيچگاه نسبت به بيگانه و دشمن خوشبين نيستيم.

وي اظهارداشت: فرض بر اين است كه نيروهاي مسلح ما در آمادگي كامل باشند زيرا همه ما مي‌دانيم كه آرزوي صهيونيست‌ها حمله به مراكز حساس ايران است وي با بيان اينكه در درون حركتمان بدبيني وجود دارد، خاطرنشان كرد: كياست مومن حكم مي‌كند كه فشارها را كم كند.

وي همچنين در ادامه به مصوبه مجلس هفتم مبني بر الزام دولت به ساخت ‪۲۰‬ هزار مگاوات نيروگاه هسته‌اي تاكيد كرد و گفت: آمريكا و غرب اصرار دارند كه براي ما نيروگاه بسازند و سوخت آن را تامين كنند تا غني‌سازي را تعليق كنيم .

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه ايرانيان تجربه تلخي از غرب دارند، تصريح كرد: بنابه تجريه تاريخي ملت ايران ، نمي توانيم به غرب اعتماد كنيم .

وي از اصرار غرب مبني بر توقف غني‌سازي توسط كشورمان به عنوان انحصار گرايي قرون وسطايي ياد كرد و گفت: امروز كه غربي‌ها نيازمند ايران هستند زور مي‌گويند و فردا كه ما به آنها نيازمند باشيم معلوم نيست كه چه خواهند كرد.

بروجردي با اشاره به اينكه غرب چند سال پيش اصرا ر داشت كه ايران حتي ‪۲۰‬ سانتريفيوژ هم نداشته باشد، خاطر نشان كرد: با عنايت خداوند و هدايت رهبري به نقطه مطلوب رسيده و قله را فتح كرده‌ايم .

وي با بيان اينكه آمريكا براي مذاكره با ايران همواره پيش شرط تعليق غني سازي را مطرح مي‌كرد، اظهارداشت: واشنگتن مجبور شد كه سياست غلط گذشته خود را كنار بگذارد و در مذاكرات حضور پيدا كرد لذا عقبه چنين تحولي ايستادگي و مقاومت ملت و دولت با هدايت رهبري است.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين در پاسخ به پرسشي در خصوص علت حضور آمريكايي‌ها در مذاكرات ژنو اظهار داشت: بدون ترديد حضور معاون وزيز خارجه آمريكا در اين نشست نشانه عقب نشيني آمريكاست.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به پرسش ديگري درباره اخبار مربوط به بررسي گشايش دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران اظهار داشت : ايران در آمريكا چنين دفتري دارد كه اداره‌كنندگان آن ايراني هستند و آمريكايي‌ها مي‌خواهند كار مشابهي را در ايران انجام دهند.

بروجردي در عين حال افزود : آمريكا تاكنون درخواستي ارائه نكرده و اين موضوع در حد خبر مطبوعاتي است.

وي با بيان اينكه اين موضوع براي ايران چندان اهميتي ندارد، افزود:
اينگونه نيست كه ما اين موضوع را دنبال كنيم.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارات يكي از چهره‌هاي اصلاح طلب كه حضور خاتمي را در انتخابات رياست جمهوري يك فرصت تاريخي دانسته است، اظهار داشت: بديهي است كساني كه با اراده ملت، مجلس و دولت را از دست داده‌اند چنين مطالبي را بيان كنند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان كرد: اگر يك جريان سياسي در مقابل تحولات سكوت كند عجييب است اما ملت كار خود را انجام مي دهد.

وي در ارزيابي خود از عملكرد منوچهر متكي به عنوان وزير امورخارجه نيز اظهار داشت : متكي از تمامي ظرفيت خود براي سياست خارجي كشور استفاده كرده است.

وي برگزاري اجلاس وزراي عضو كشورهاي عدم تعهد در ايران را نمونه‌اي از تلاشهاي وزير امور خارجه عنوان كرد و گفت : انجام اين كار به سادگي امكان پذير نبود.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياسيت خارجي مجلس شوراي اسلامي همچنين راه خروج از واقعيت‌هاي تحميلي بر جمهوري اسلامي ايران را مذاكره دانست و گفت :
براي حل مسايل مربوط به برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران وارد مرحله جديدي شده‌ايم .
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن