تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820934243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ای کاش نماینده مردم ایران بودید نه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: صحبتهای بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نتایج گزارش تحقیق و تفحص مجلس و جمله جنجالی او در رابطه با رقم قرارداد مهدی رحمتی نقل این روزهای محافل ورزشی است و این در حالی است که نوباوه از شدت تماسهای پس از مصاحبه از صبح دیروز دستگاه تلفن خود را خاموش کرده بود.

بیژن نوباوه حتی بعدازظهر دیروز هم با نامه سرگشاده امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی روبرو شده بود که از اوخواسته بودند اساس مواضعش را بر شایعات بازار بنا نگذارد و به نوعی دلخوری شدید خود را در نامه نشان داده بودند.

اما روی صحبت ما با یکی از معدود نمایندگانی که دغدغه به قهقهرا رفتن ورزش و فوتبال را دارد چیز دیگری است. ورزش ما و شاخص ورزش ما یعنی فوتبال که این روزها بی هیچ بنیان مستحکمی روزگار می گذراند و تقویم پر می کند، اتفاقا به تلنگرهایی که امثال نوباوه می زنند به شدت نیازمند است و چه خوب که این تلنگرها بدون دید رنگی صورت گیرد. اشاره های تیزی که شاید نتیجه اش فرو ریختن دیوار از پایه کج فوتبال ایران باشد اما به هر حال یک گام به جلو است، چرا که به اعتقاد تحلیل گران ورزشی این بازسازی های بی عمق و ریشه و سیستم ماسمالیزیشن است که اکنون اینگونه فوتبال ما را بی هدف رو به جلو می برد.

کلان نگری، پی ریزی اصولی بنای جدید ورزش و پرحاشیه ترین حوزه آن یعنی فوتبال شاید این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به رسیدگی و اصلاح و نظارت نیاز داشته باشد و نتیجه ای که از پروژه تحقیق و تفحص مجلس در خواهد آمد، گامی بلند در همین راستاست. شاید کمترین حاصل این گزارش پرده برداری از مشکلاتی است که همچون خوره از درون فوتبال ایران را می خورد و در این زمان آن چیزی که اهمیت ویژه دارد، برخورد بی تعارف و قطعی با شمار پرتعداد متخلفینی است که در این گزارش به آنها اشاره شده و خواهد شد، گزارشی که گویا تا حدی تکان دهنده بوده است که برخی اعضای خانه ملت و به خصوص بیژن نوباوه را تا این حد برآشفته نموده است.

اگر در فوتبال ایران کالچوپولی یا امثال آن اتفاق افتاده بایستی برخوردی به سبک برخورد دولت و فدراسیون در فوتبال ایران هم شکل بگیرد.

شاید در این زمان حساسیت موضوع تا به حدی باشد که این الزام را برای نماینده مجلس تهران و عضو فراکسیون ورزش ایجاد سازد که از نگاه رنگی به جریانات و پشت پرده فوتبال خودداری کند و همه چیز را با هم ببیند. اگر او معتقد است مهدی رحمتی برای یک فصل 1 میلیارد دریافت نموده است و این موضوع نهایت مشکلات فوتبال ایران است، بایستی پرونده هوار ملا محمد هم در پرسپولیس بررسی شود. یا پرونده رافائل و اوساله بازیکنان هپاتیتی که در کمتر از 5 سال وارد فوتبال ایران شود. اگر سپاهان متهم به زیاد خرج کردن می شود توجیهش هشتمین حضور در کمتر از 10 سال در لیگ قهرمانان آسیا، توجیهش فینال آسیا و جام باشگاههای جهان در سال 2007 است اما سرخابی ها که هر ساله طوفانی ترین حضور را در بازار نقل و انتقالات دارند مهمترین افتخار 10 سال اخیرشان چه بوده است؟ اگر ذوب آهن هزینه می کند نتیجه اش فوتبال مدرنی است که این روزها بازی می کند؟

آقای نوباوه شما حتی موظفید به تبعیض های رسانه ای هم اشاره کنید. صداوسیمای ملی ایران در اختیار دو باشگاهی است که هنر کمترین استفاده از این پتانسیل عظیم رسانه ای را ندارند آن وقت از پخش حساس ترین دیدارهای داخلی تیمهای موفق و پرطرفدار ایران مثل تراکتورسازی، سپاهان و ذوب آهن(در نیمه نهایی لیگ قهرمانان) عبور می شود و یا با اکراه و هزار منتِ گزارشگر شبکه سوم، این اتفاق می افتد.

آقای نوباوه شما برای 2، 3 موردی که عنوان شد و دهها موردی که از آن عبور شد باید در کنار هم و بدون دید محدود شده نگاه کنید. شاید لازم باشد برای حل مشکلات ملی ورزش و فوتبال، شما از قالب نماینده مردم تهران بیرون آیید و نماینده مردم ایران لقب بگیرید، شاید در آن زمان متوجه شوید در بیخ گوش شما در تهران قرادادهایی به مراتب پرصفرتر و بی توجیه تر از فوتبال اصفهان که در دهه 80 ظرفیتهای خود را به خوبی نشان می دهد به ثبت می رسد. شاید لازم باشد شما تنها هوار و رحمتی را در دو کفه ترازو بگذارید آنگاه شاید سمت و سوی حملات شما کمی تغییر جهت بدهد. البته ناگفته نماند که معتقدیم پولی که در فوتبال ایران به جیب بازیکنان تزریق می شود به خوبی نشان از رشد کاریکاتوری- حرفه ای فوتبال ایرانی دارد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن