تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816321417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فواید ویتامین B12 برای داشتن یک زندگی سالم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ویتامین B12 یک ماده مغذی ضروری است که در موادغذایی بسیاری مثل گوشت، ماهی، شیر، تخم مرغ، و سیریال های صبحانه یافت می شود. ویتامین B12 ویتامینی محلول در آب است که در کبد ذخیره می شود که به انجام فرایند های مختلف در بدن کمک می کند. این نوع پیچیده ویتامین به خاطر وجود کوبالت (cobalt) که نوعی یون فلز است بین سایر انواع ویتامین ها واقعاً خاص است. مهمترین فایده ویتامین B12 توانایی آن در تسریع فعالیت های متابولیک و بالا بردن سطح انرژی افراد است.

این ویتامین عملکرد فرایندهای حیاتی بدن را تسهیل می کند که برای حفظ سلامت سیستم عصبی بدن بسیار مهم است. تولید DNA و گلوبول های قرمز خون با مصرف مناسب این ویتامین تنظیم می شود. کمبود ویتامین B12 ساخت طبیعی گلوبول های قرمز را بدن مختل می کند که نهایتاً منجر به کم خونی می شود. ویتامین B12 برای ترمیم بافت ها و سلولهای بدن نیز لازم است که به فرایند سنتز DNAکمک می کند.

ویتامین B12 اگر همراه با اسید فولیک استفاده شود، به طور قابل وجهی نواقص مجرای عصبی را کاهش می دهد. هر دو این ویتامین ها سطح هموسیستین (hemocystein) که بالا رفتن آن نقش مهمی در بیماری های قلبی-عروقی و نواقص مادرزادی دارد، را در بدن کاهش می دهد. ویتامین B12 برای تولید میلین (myelin) که نوعی ترکیب پروتئینی موجود در لایه های چربی پوشاننده اعصاب است نیز نقش مهمی دارد.

علاوه بر اینها، این ویتامین در هضم و گوارش درست غذاها نیز مفید است و سایر موادمغذی لازم برای بدن انسان را نیز فراهم می آورد. ویتامین B12 از بدن دربرابر کم خونی مهلک نیز محافظت می کند. ازآنجاکه ویتامین B12 برای عملکردهای مختلف بدن اهمیت دارد، ممکن است که بدن دچار کمبود این ویتامین شود. این کمبود معمولاً با علائمی نظیر خستگی شروع می شود. ازاینرو، لازم است که حتماً از موادغذایی حاوی این ویتامین در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

تحقیقات بیشتر نشان داده است که ویتامین B12 همچنین در درمان نازایی، آسم، سردردهای میگرنی و افسردگی نیز می تواند مفید واقع شود. ویتامین B12 درکنار سایر ویتامین ها احتمال بروز سکته و بیماری های قلبی آلزایمری را کاهش می دهد. متیل کوبالامین کوانزیم ویتامین B12 می باشد که در بدن وجود دارد، از اینرو، این کوآنزیم را می توان به شکل طبیعی خود استفاده کرد. در این حالت ویتامین B12 مستقیماً وارد جریان خون می شود و فواید بسیاری را برای بدن فراهم می آورد.

شکل دیگر این ویتامین هیدروکسی کوبالامین است که گفته می شود درمان موثر برای مسمومیت با سیانید است. تحقیقات نشان داده است که جذب ویتامین B12 با بالا رفتن سن کمتر می شود. درنتیجه برای بزرگسالان بالای 50 سال، این ویتامین باید به شکل مکمل غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

کمبود ویتامین B12 را می توان به راحتی با علائمی مثل خستگی، کند شدن واکنش های بدن، مشکلات حافظه، خشک شدن اندام های بدن، ضعف و کم خونی تشخیص داد و کمبود جدی آن موجب تخریب شدید مغزی می شود. همچنین، ویتامین فولات و B12 برای تولید DNA و RNA ضروری می باشند. ویتامین B12 در عملکرد برخی آنزیم های خاص که موجب سوخت و ساز کربوهیدرات و کنترل چربی می شود نیز اهمیت دارد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن