تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798736692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سایه​ات فرار کن


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: مجله نوروز > فرهنگ  - «نویسنده در سایه» تازه ترین فیلم رومن پولانسکی است که نشان می​دهد او هنورز هم می​تواند تریلرهای خیره کننده​ای بسازد که یادآور آثار هیچکاک باشد. نزهت بادی: «نویسنده در سایه» تازه​ترین فیلم رومن پولانسکی است که بیش از هر چیزی خاطره خوش فیلمی چون محله چینی ها را در ذهنمان زنده می کند و نشان می دهد او هنورز هم می تواند تریلرهای خیره کننده ای بسازد که یادآور آثار هیچکاک باشد.این فیلم یک تریلر سیاسی با داستانی معماگونه و پر از تعلیق های نفس گیر و ریتمی کوبنده است که ما را چنان در جهان پر از وحشت، تردید، ناامیدی و تباهی غرق می کند که فقط از کارگردانی چون پولانسکی برمی​آید.در این فیلم نیز همان مضمون آشنای بی اعتمادی و ناامنی را می​بینیم که ناتوانی و درماندگی افراد در برابر توطئه​ای که آن​ها را در بر گرفته، به قربانی شدنشان منجر می​شود. این بار با یک نویسنده جوان روبرو هستیم که وارد یک بازی خطرناک سیاسی می​شود و بتدریج در دامی از شرارت​های قدرتمندان گرفتار می​شود که گویی هرگز از آن رهایی ندارد.عنوان فیلم اشاره به نویسنده​ای دارد که برای شخص دیگری می​نویسد و نوشته​ای را به نام او منتشر می​کند. ایوان مک گرگور در نقش نویسنده که ما هرگز در طول فیلم نام او را متوجه نمی​شویم، برای نوشتن خاطرات آدام لنگ نخست وزیر سابق انگلستان استخدام می​شود اما بتدریج با کنجکاوی درباره مرگ مشکوک نویسنده قبلی، به رشته طولانی از جنایات افراد مهم و قدرتمند سیاسی می​رسد.پولانسکی هر چه جلوتر می​رود، بدبینی​اش فراگیرتر و تلخ تر می​شود. اگر در گذشته شرارتها و تباهی​ها را در محدوده یک خانه و شهر می​دید، حالا آن را در گستره وسیعی از جهان که در سیطره قدرتمندان است، مشاهده می​کند.هیچ کس بهتر از پولانسکی نمی​تواند هراس از مکان​های بسته و خفقان آور که آدم​ها را به ناامیدی و انزوایی بیمارگونه می​کشاند، القا کند. او چنان از محیط ساده و معمولی جزیره، مکانی وهم انگیز و ناامن می​سازد که همه چیز شکلی هراسناک، خطرآفرین و مخوف می​یابد. هوای ابری و مه گرفته و رنگهای آبی و خاکستری حاکم بر فیلم به خوبی حس خفقان و تهدیدگر محیطی که پیرامون نویسنده را دربر گرفته، منتقل می کند. این بار پولانسکی چنان سیاهی و تیرگی را در ابعادی جهانی مطرح می کند که هیچ راه گریزی برای قهرمانش نمی گذارد و همه دنیا را به حصاری تنگ و مخوف برایش تبدیل می کند، به طوری که نویسنده حتی از سایه خودش هم می​گریزد.اساسا همه مشکلات از زمانی شروع می​شود که نویسنده تصمیم می گیرد که از پشت پرده درآید و نقاط تاریک و کور دنیای پیرامونش را برای خود حل کند اما نمی​داند که قدم گذاشتن به خارج از دنیای سایه واری که برای محافظت از خود ساخته، چه تاوان سنگینی دارد و به قول نیچه وقتی کسی به درون مغاکی چشم بدوزد، آن مغاک هم به او خیره خواهد شد و تاریکی او را در بر می​گیرد.فیلم​های پولانسکی همواره حالتی از مرداب را تداعی می​کند که در اولین گام​هایی که بر آن می​گذاریم، چیز وحشتناکی وجود ندارد، ولی هر چه جلوتر می​رویم بیشتر در آن فرو می​رویم. غالبا در ابتدا هیچ چیزی برای نگرانی و تردید وجود ندارد و به نظر آرام و مطمئن می​رسد اما بتدریج فضای مشکوک و هراس آوری بر فیلم سایه می​اندازد و دنیایی کابوس وار سر بر می​آورد و ما را می​بلعد و چنان در هزارتوهای مرموز خود می​کشاند که دیگر به هیچ کسی نمی​توان اعتماد کرد و یا کمکی خواست. به همین دلیل است که در تریلر او صحنه​های درگیری و پرتحرک زیادی نمی​بینیم و تعلیق​های فیلم از دل توطئه داستانی و فضاسازی تهدیدآمیزی که بتدریج گسترده می​شود، درمی​آید.با این فیلم پولانسکی به روزهای اوج قدرت فیلمسازی​اش بازگشت و نشان داد هنوز هم بهترین گزینه برای ساخت تریلرهای جذاب است. با وجودی که فیلم همزمان با پرونده قضایی و دستگیری ناگهانی پولانسکی به نمایش درآمد اما حتی این موضوع هم نتوانست بر موفقیت​های فیلم تاثیر بگذارد و دوباره این مطلب را یادآوری کرد که پولانسکی شاید تنها فیلمسازی باشد که تجربه​های تلخ و دردناک زندگی خصوصی​اش می​تواند در خدمت خلق آثاری بهتر دربیاید. 52




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 536]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن