تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812910419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه شكست حزب كارگر انگليس، احتمال بركناري براون را افزايش داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سه شكست حزب كارگر انگليس، احتمال بركناري براون را افزايش داده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

پس از سومين شكست خرد كننده حزب كارگر انگليس به رهبري براون در انتخابات ميان دوره‌يي پارلمان اين كشور در چندين ماه اخير و بحث بر سر جانشيني براون، نشانه‌اي از شورش در بريتانيا به چشم مي‌خورد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، ‌يك جريان ناشناس عليه گوردون براون نخست وزير انگلستان در جريان است كه در آن وزراي ارشد كابينه در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام مي‌كنند براون يا بايد به طور موثر بايستد و بجنگد و يا اين كه پيشنهاد استعفاي خود را بدهد.

بسياري از مفسران سياسي بر سر اين مطلب به توافق رسيده‌اند كه اگر چه براون هنوز يك سال نشده است كه شغلي را بر عهده گرفته كه آرزوي آن را داشت؛ اما اين نخست وزير ‌٥٧ ساله هم اكنون بايد در ميدان نبرد براي بقاي خود بجنگد و تا كنفرانس سالانه‌ي حزب كارگر در بيستم سپتامبر (شنبه - ‌٣٠ شهريور) فرصت دارد تا سرنوشت حزب خود را تغيير دهد.

سردبير سياسي روزنامه ديلي ميل در مقاله‌اي مي‌نويسد: صحبت بر سر اين نيست كه آيا براي كنار گذاشتن او (براون) از قدرت تلاش خواهد شد؛ بلكه صحبت بر سر اين است كه اين اتفاق چه زماني روي خواهد داد.

در بحبوحه‌ي افزايش نشانه‌ها مبني بر اينكه دولت چپ ميانه‌ي انگلستان كه توسط توني بلر به محبوبيت رسيد هم اكنون از پا افتاده است، حتي ممكن است تغيير در روند انجام اصلاحات عمومي وعده داده شده‌ي وي نيز كافي نباشد.

براساس نتايج نظرسنجي ComRes كه براي روزنامه اينديپندنت انجام شده است، كم‌تر از يك چهارم (‌٢٤ درصد) از راي دهندگان هم اكنون از حزب كارگر حمايت مي‌كنند و اين حزب هم اكنون به طور بي‌سابقه‌اي ‌٢٢ امتياز از حزب اصلي اپوزيسيون محافظه كار كمتر دارد.

اين امر براي حزب راست ميانه (محافظه‌كار) كه هم اكنون در پارلمان اكثريت ‌٢٣٦ كرسي را در اختيار دارد، پيروزي با اكثريت آرا در انتخابات سراسري را به ارمغان خواهد آورد.

آنتوني كينگ استاد دانشگاه اسكس مي‌گويد: فرصت‌هاي حزب كارگر براي چهارمين پيروزي متوالي پيش از ماه مه سال ‌٢٠١٠ به صفر نزديك مي‌شود.

وي در روزنامه‌ي ديلي تلگراف مي‌نويسد: هيچ حزبي با چنين سطح كمي از حمايت در اين مرحله از پارلمان هيچ گاه پيروز انتخابات سراسري بعدي نبوده است.

پيروزي حزب ملي اسكاتلند كه با يك چرخش ‌٥٤/٢٢ درصدي، اكثريت ‌١٣ هزار و ‌٥٠٧ رايي حزب كارگر را تغيير داد، نشان مي‌دهد كه حزب كارگر حتي اگر نتايج غير قابل پيش بيني انتخابات ميان دوره‌اي را نيز حساب كند ديگر نمي‌تواند بر روي راي مركزي سنتي خود اعتماد كند.

حزب كارگر در بيست و دوم ماه مه شاهد بود كه حزب محافظه‌كار توانست كرسي امن اين حزب را در "كرو" و "نانتويچ" در شمال غربي انگلستان تصاحب كند.

اگرچه حزب محافظه‌كار در راي‌گيري ديگري در "هنلي" در جنوب انگلستان در ‌٢٦ ژوئن شركت نكرد اما كانديداي حزب كارگر از آن چه كه انتظار آن مي‌رفت بدتر عمل كرد و پس از حزب ملي راست افراطي بريتانيا در مقام پنجم قرار گرفت.

براون مقصر تمام اين شسكت‌ها را عوامل خارجي مانند تاثيرات ركود اقتصادي جهاني و افزايش قيمت نفت و هزينه زندگي اعلام كرده است.

تاكنون فقط "مظنونان هميشگي" در اعضاي عادي حزب كارگر و يك رهبر برجسته اتحاديه، آن قدر شجاع بوده‌اند تا از براون بخواهند استعفا دهد.

هم اكنون به نظر مي‌رسد كابينه‌ي نخست وزير انگلستان از اين كه به براون اجازه دهد هدف خود را در ادامه دادن شغلش دنبال كند، راضي است. اين در حالي است كه اگر حاشيه‌ي شكست حزب كارگر در روز پنجشنبه بار ديگر در يك انتخابات سراسري تكرار شود، تقريبا تمام نمانيدگان اين حزب كرسي‌هاي خود را از دست خواهند داد.

البته شايد دليل آن‌ها براي اين كار موجه است: اگر براون قرار باشد به شغل خود پايان دهد حالا يا با درخواست وزراي ارشد و يا تحمل شكست در يك رقابت داخلي، آن‌ها مي‌دانند كه جانشينش با توجه به كاهش بيشتر رشد اقتصادي عملكرد بهتري نخواهد داشت و به دليل اين كه براون از بلر بدون چالش در سال گذشته پست نخست وزيري را تحويل گرفت، بنابراين تغيير رهبر دوبار در دو سال، درخواست‌هاي برگزاري انتخابات زودهنگام را در پي خواهد داشت؛ انتخاباتي كه حزب كارگر در آن شكست خواهد خورد.

به علاوه، احتمالا هيچ يك از وزراي جوان‌تر كابينه براي اين پست در نظر گرفته نشده‌اند ار جمله ديويد ميليبند ‌٤٣ ساله كه نمي‌خواهد شغل خود را در خطر اندازد و كوتاه مدت ترين نخست وزير بريتانيا در تاريخ باشد.

با اين وجود احتمالا صحبت از استعفاي براون تا ماه اوت هنگامي كه براون در شرق انگلستان به تعطيلات خواهد رفت ادامه خواهد يافت. شايد براون در اين مدت خود را آماده خواهد كرد تا پذيراي يك ناآرامي در ماه سپتامبر باشد؛ هنگامي كه نمايندگان پارلمان به لندن بازخواهند گشت.

انتهاي پيام
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن