تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821035820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نحوه انتخاب رشته داوطلباني كه در چند گروه آزمايشي مجاز شدند معاون سازمان سنجش خبرداد :


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: نحوه انتخاب رشته داوطلباني كه در چند گروه آزمايشي مجاز شدند معاون سازمان سنجش خبرداد :
گروه آزمون وسنجش : دكتر خدايي در گفتگو با ايسنا اعلام كرد : داوطلباني كه براساس كارنامه نتايج اوليه خود مجاز به انتخاب رشته شده باشند ، بايد قبل از مراجعه به بخش انتخاب رشته سايت سازمان با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه هاي راهنماي آزمون سراسري و مطالعه دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي ، ابتدا رشته هاي مورد علاقه خود را از دفترچه هاي شماره 2 استخراج و به ترتيب تقدم علاقه ، آنها را مرتب و در فرم پيش نويس مندرج در دستورالعمل انتخاب رشته درج كنند و پس از اطمينان ، نسبت به ورود كد رشته هاي انتخابي خود در سايت سازمان اقدام نمايند.
وي با اشاره به زمان محدود تعريف شده در برنامه انتخاب رشته براي هر داوطلب ، گفت: تهيه پيش نويس به انتخاب رشته دقيق و با سرعت بالاي داوطلبان كمك مي كند.
داوطلبان بايد كليه مراحل انتخاب رشته را كه با عنوان گام در اين برنامه تعريف شده است را با دقت و بصورت كامل طي كنند و به تذكرات و خطاهايي كه مي دهد توجه كرده و آنها را رفع كنند.

دريافت كد رهگيري به منزله تاييد انتخاب رشته
دكتر خدايي تاكيد كرد: بر اساس اين نرم افزار در صورتي كه اطلاعات داوطلب به صورت كامل دريافت شده باشد ، سيستم يك رسيد 15 كاراكتري يا كد رهگيري را به عنوان رسيد دريافت انتخاب رشته ، به داوطلب ارائه مي دهد كه اين رسيد پس از انجام كامل مراحل و ارسال اطلاعات، در يك صفحه مجزا ارائه مي شود.
به گفته وي، به هر داوطلب تنها يكبار اجازه انتخاب رشته داده مي شود و داوطلبان در صورت انتخاب رشته و دريافت رسيد 15 كاراكتري به هيچ عنوان اجازه تصحيح و يا انتخاب رشته مجدد را ندارند، بنابراين دقت در انتخاب رشته ضروريست.
دكتر خدايي به داوطلبان توصيه كرد كه بايد پس از دريافت رسيد از بخش مشاهده اطلاعات، حتما از فهرست كد رشته هاي انتخابي خود در فرم انتخاب رشته اينترنتي كه بالاي آن رسيد 15 كاراكتري و شماره پرينت درج شده است، يك نسخه پرينت تهيه كرده و آن را تا زمان اعلام نتايج نهايي نزد خود نگهداري كنند.

نحوه انتخاب رشته داوطلباني كه در چند گروه آزمايشي مجاز شدند
وي در ادامه خاطرنشان كرد: بر اين اساس ، داوطلباني مي توانند رشته هاي تحصيلي دوره هاي روزانه و شبانه اعم از متمركز و نيمه متمركز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي را انتخاب كنند كه در دوره هاي روزانه، شبانه و نيمه حضوري مندرج در كارنامه مجاز شده باشند. همچنين داوطلباني مي توانند رشته هاي تحصيلي دوره هاي مجازي و بين الملل را انتخاب كنند كه بر اساس كارنامه نتيجه اوليه مجاز به انتخاب رشته هاي تحصيلي دوره روزانه، شبانه، نيمه حضوري و موسسات غيرانتفاعي باشند.
معاون سازمان سنجش تاكيد كرد: آن دسته از داوطلباني كه در دو گروه و يا سه گروه آزمايشي شركت نموده و بر اساس كارنامه نتيجه اوليه در دو گروه و يا هر سه گروه آزمايشي مربوط مجاز به انتخاب رشته شده اند، لازم است كليه كد رشته هاي مورد علاقه خود را از هر يك از گروه هاي آزمايشي مربوط از طريق اينترنت منحصرا در يك فرم انتخاب رشته از اولويت 1 تا 100 انتخاب كنند.

اولويت انتخاب رشته صرفا تقدم و ترتيب علاقه داوطلب است
به گفته وي، با توجه به اينكه گزينش داوطلبان در كد رشته هاي انتخابي بر اساس نمره كل اكتسابي و ساير ضوابط و شرايط صورت مي گيرد ، لذا اولويت كد رشته هاي انتخابي در فرم انتخاب رشته هاي تحصيلي صرفا تقدم و ترتيب علاقه داوطلب را به ادامه تحصيل در هر يك از رشته محل هاي انتخابي تعيين مي كند و تاثير ديگري در پذيرفته شدن وي ندارد.
همچنين، در صورتي كه دو داوطلب داراي نمره كل مساوي باشند و تعداد ظرفيت باقيمانده در آن رشته نيز يك نفر باشد، هر دو نفر به عنوان پذيرفته شده آن رشته تلقي مي شوند و در چنين شرايطي يك نفر اضافه بر ظرفيت مربوط به دانشگاه ذيربط معرفي خواهد شد.

امكان انتخاب حداكثر 100 كد رشته محل
وي با بيان اينكه داوطلبان آزمون سال جاري مي توانند حداكثر تا 100 انتخاب داشته باشند، تصريح كرد: بر اين اساس داوطلبان در انتخاب رشته هاي مورد علاقه مشكلي نخواهند داشت و فقط بايد كد رشته هاي مورد علاقه خود را به ترتيب علاقه مندي در فرم انتخاب رشته اينترنتي درج كنند.
معاون سازمان سنجش در خاتمه تصريح كرد: پذيرفته شدگان دوره هاي روزانه آزمون سراسري سال 87 بايد به اين نكته توجه كنند كه حتي با انصراف قطعي از تحصيل، حق ثبت نام و شركت در آزمون سال 1388 را نخواهند داشت.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن