تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816821282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ملك زاده:هزار مسير جديد گردشگري در كشور تعريف مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ملك زاده:هزار مسير جديد گردشگري در كشور تعريف مي شود
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: هزار مسير جديد گردشگري در 30 استان كشور تعريف مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد شريف ملك زاده صبح امروز در ديدار با معاون وزير فرهنگ و توريسم كشور آذربايجان با بيان اينكه پتانسيلها و فرصتهاي خوبي در حوزه گردشگري دو كشور ايران و جمهوري آذربايجان وجود دارد، افزود: با توجه به اينكه هر ساله تعداد زيادي از مردم اين كشور جهت زيارت ثامن الحجج(ع) به مشهد سفر مي كنند، لزوم تنظيم صورت جلسه و تفاهم نامه اي در حوزه گردشگري زيارتي بين دو كشور توسط معاون وزير فرهنگ و توريسم جمهوري آذربايجان مطرح شده است.

ملك زاده افزود: در اين نشست پيشنهاد خواهر خواندگي جمهوري آذربايجان و ايران و همچنين خواهر خواندگي استانهاي باكو و خراسان رضوي (مشهد) توسط مقامات آذربايجاني حاضر در جلسه داده شد تا از اين طريق تمام پتانسيلها و ظرفيتهاي موجود در حوزه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و گردشگري دو كشور مطرح شود.

محمد شريف ملك زاده از تعريف هزار مسير جديد گردشگري در 30 استان كشور خبر داد و افزود: تعريف هزار مسير گردشگري كه مورد تاييد سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان جهاني جهانگردي(UNWTO) قرار گرفته است يكي از موفقيت هاي بسيار بزرگ در تاريخ گردشگري ايران است.

وي اظهار داشت: مسيرهاي هزار و يك گانه گردشگري با تمام استانداردهاي بين المللي و تخصصي در سايت www.stsi.ir موجود است و مردم مي توانند با مراجعه به اين سايت اطلاعات لازم در خصوص تمام جاذبه هاي گردشگري در حوزه ميراث طبيعي، فرهنگي، طبيعي و معنوي، توليدات و صنايع دستي و امكانات و خدمات رفاهي موجود در مسير مبدا و مقصد سفر خود را دريافت كنند.

وي با اشاره به راه اندازي كامل سيستم ويزاي الكترونيك در كشور در سايت www.Electronicvisa.ir تصريح كرد: راه اندازي كامل اين سيستم يكي از اقدامات بسيار بزرگ و ارزشمند در تاريخ گردشگري كشور است كه باعث خواهد شد سيل زيادي از گردشگران و مسافران از اين طريق به بيرون سفر كنند.

ملك زاده با اشاره به اينكه سازمان جهاني جهانگردي طي يك نامه رسمي ايران را به دليل موفقيتهاي زياد در حوزه گردشگري از جمله معرفي مسير هاي 1001 گانه گردشگري و راه اندازي ويزاي الكترونيك به عنوان يكي از كشورهاي موفق در حوزه توريسم معرفي و تقدير كرده است، گفت: همچنين سازمان كنفرانس اسلامي با حضور 57 كشور اسلامي از جمله جمهوري آذربايجان از دستاوردهاي ايران در طول دو سه سال اخير به صورت رسمي تقدير كرد كه اين امر در سند سازمان كنفرانس اسلامي منظور شده است.

وي با اشاره به اينكه در آذر ماه سال جاري همايش بين المللي تور اپراتورهاي دنيا براي اولين بار در ايران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: از تمام كشورهاي بازار هدف ايران از جمله جمهوري آذربايجان براي شركت دادن تور اپراتورهاي بزرگشان در اين همايش دعوت شده است.

وي ابراز اميدواري كرد: نشستي كه با مسئولان آذربايجان در خصوص معرفي دو كشور انجام شده راه را براي ورود متقابل گردشگران دو كشور باز كند.

در ادامه اين نشست، عدالت ولي اف معاون وزير فرهنگ و توريسم جمهوري آذربايجان نيز هدف و مقصد اصلي خود را براي سفر به ايران تحكيم و تقويت مناسبات فرهنگي مردم دو كشور بيان كرد و گفت: ايران و آذربايجان داراي زمينه هاي بسيار زيادي براي گسترش تعاملات هستند.

وي از فرهنگ به عنوان راه اصلي و كليد مناسبات بين دولتها ياد كرد و افزود: بن بست هايي كه در طول ساليان سال از طرق سياسي باز نشده است در بسياري از مواقع از طريق دروازه توريسم و فرهنگ قابل بازگشايي است.

ولي اف با بيان اينكه كساني كه مرزها را مي گشايند افرادي هستند كه در سايه توريسم و گردشگري فعاليت مي كنند، اظهار داشت: از اين نقطه نظر ايران و آذربايجان هنوز راه زيادي در پيش رو دارند و بايد براي تعميق مناسبات در عرصه گردشگري دو كشور كارهاي زيادي انجام شود.

وي تصريح كرد: طبق آمار چند سال گذشته هر ساله بين 200 تا 250 هزار گردشگر ايراني وارد آذربايجان و نزديك 200 هزار گردشگر آذربايجاني وارد ايران مي شوند كه با توجه به طولاني بودن مرز زميني و ارتباطات هوايي و دريايي دو كشور اين آمار قابل افزايش است.

وي با اشاره به اي كه از طرف سازمان كنفرانس اسلامي، باكو در سال 2009 به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام انتخاب شده است، افزود: بر همين اساس از كشورهاي اسلامي دعوت شده است در اين سال براي معرفي كشورهاي خود دهه هاي فرهنگي خود را در آذربايجان برگزار كنند.

ولي اف تصريح كرد: براساس مذاكرات صورت گرفته قرار است در آوريل 2009 دهه فرهنگي آذربايجان در ايران و متقابلا دهه فرهنگي ايران در آذربايجان برگزار شود.

وي گفت: علاوه بر اين در ماه آوريل 2009 نمايشگاه بين المللي جهانگردي در آذربايجان برگزار خواهد شد كه از مسوولان گردشگري و بخش خصوصي ايران براي شركت در اين نمايشگاه دعوت شده است.

وي در پايان با اشاره به اين كه وجود يكي از مقدس ترين اماكن مذهبي در مشهد مي تواند يكي از عوامل بسيار مهم در توسعه صنعت توريسم باشد، گفت: به طور ويژه با ايران در رابطه با همكاري هاي توريستي مذاكره و قرار شد براي همكاري هاي عملي تر، بخش هاي خصوصي دو كشور مذاكرات مفصلي داشته باشند.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن