تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810056226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي تبعات بار رواني بيماري ايدز ـ 6 داروها طول عمر عادي را براي مبتلايان به HIV ايجاد كرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي تبعات بار رواني بيماري ايدز ـ 6 داروها طول عمر عادي را براي مبتلايان به HIV ايجاد كرده‌اند
خبرگزاري فارس: محققان اعلام كردند كه در صورت دسترسي به داروهاي HIV، به طور ميانگين 13 سال به عمر بيماران افزوده مي‌شود كه به اين ترتيب يك فرد 20 ساله با آغاز مصرف دارو مي‌تواند انتظار داشته باشد كه تا 43 سال ديگر عمر كند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز از واشنگتن، گزارش دانشمندان در مجله پزشكي "لنست" نشان مي‌دهد كه اگر فردي در سن 20 سالگي شروع به مصرف دارو كند به طور ميانگين مي‌تواند 43 سال ديگر عمر كند.
تحقيقات بر بيماران متعددي در آمريكا، كانادا و چند كشور اروپايي انجام شده است كه در آن بيماران به يكي از داروهاي اين بيماري به نام HAART دسترسي داشته‌اند.
تحقيقات به رهبري "رابرت هاگ" از مركز ايدز دانشگاه بريتيش كلمبيا در ونكوور كانادا و بر روي 43 هزار بيمار در 14 تحقيق جداگانه انجام شد.
در اين تحقيق اعلام شده كه بين سال‌هاي 1996 تا 1999 و 2003 تا 2005 اميد به زندگي بيماران 20 ساله به طور ميانگين با 13 سال افزايش روبه‌رو شده است. دستاوردهاي مشابهي در افرادي كه در 35 سالگي به مصرف دارو روي آورده‌اند نيز مشاهده شده است.
در اين گزارش آمده بيماري كه درمان‌هاي تركيبي را در 20 سالگي شروع كند تا 43 سال ديگر اميد زندگي دارد ‌كه تقريباً دو سوم سن اميد به زندگي در ميان جمعيت عادي اين كشورهاست. ميانگين سن اميد به زندگي براي يك فرد 20 ساله غير مبتلا به HIV در اين كشورها 80 سال است.
ويروس ايدز كه حدود 33 ميليون نفر در سرتاسر جهان را آلوده كرده است از زمان آغاز اپيدمي آن در دهه 80 ميلادي قرن بيستم تا‌كنون باعث مرگ 25 ميليون نفر شده است.
داروهاي تهيه شده براي بيماران باعث شده تا اين بيماران نيز زندگي عادي را داشته باشند. هم اكنون بيش از 20 نوع دارو براي اين بيماران در بازار وجود دارد كه مي‌تواند به روش‌هاي مختلف تركيب شود اما اين رژيم دارويي بيمار به علت مقاوم شدن ويروس بايد در طول زمان تغيير كند.
در تحقيق ديگري توسط "رابرت بولينگر" از محققيان دانشگاه "جان هاپكينز" مشخص شد استفاده از داروي "نويراپين" به صورت روزانه مي‌تواند تا 6 هفتگي از انتقال ويروس از مادر به كودك از طريق شير مادي جلوگيري كند.
در تحقيق ديگري دانشمندان آمريكايي اعلام كردند كه مديتيشن مي‌تواند باعث كند شدن پيشرفت ايدز تنها ظرف چند هفته شود.
رويترز از واشنگتن گزارش داد كه تحقيقات تيمي از دانشمندان دانشگاه كاليفرينا لس‌آنجلس نشان داده است كه اگر اين نتايج در سطحي گسترده هم اثبات شود مي‌تواند راهي آسان و لذت‌بخش براي مبارزه با اين بيماري باشد.
برنامه‌هاي متمركز بر پر كردن ذهن از زمان حال و جلوگيري از فكر كردن به گذشته و نگراني درباره آينده است. اندازه‌گيري سلول‌هاي CD4-T در دوره‌اي دو ماهه قبل و بعد از مديتيشن نشان داد كه تعداد اين سلول‌ها كه به مبارزه سيستم ايمني بدن با ويروس ايدز كمك مي‌كنند افزايش مي‌يابند.
تحقيقات بر روي 67 بيمار با وضعيت مثبت HIV در منطقه لس‌آنجلس انجام شد كه اكثراً زندگي‌هاي پر اضطرابي را داشتند و تمرينات در 8 جلسه در هفته هر جلسه به مدت 2 ساعت برگزار شد.
براساس گزارش سازمان ملل درباره تعهد اجراي بيانيه اين سازمان درباره ايدز در يك آوريل 2008 تا دسامبر 2007، حدود 2/33 ميليون نفر در سراسر دنيا با HIV زندگي مي‌كنند كه در سال 2007 حدود 5/2 ميليون مورد جديد شناسايي شده حدود 1/2 ميليون نفر نيز در اثر اين بيماري جان خود را از دست داده‌اند.
براساس اين گزارش به رغم افزايش كشورهايي كه قوانيني را در حمايت از بيماران مبتلا در برابر تبعيض از سال 2003 به وجود آورده‌اند هنوز هم يك سوم كشورهاي جهان فاقد چنين راهكارهايي هستند و در حالي كه 74 درصد كشورهاي جهان سياست‌هايي را براي تضمين دسترسي برابر به خدمات بيماران دارند، 57 درصد آن‌ها قوانيني دارند كه دسترسي به اين خدمات را با مانع روبه‌رو مي‌كند.
انتهاي پيام/‌
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن