تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820867498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رابطه با آمريكا از نگاه امام (ره)- قسمت دوم بايد بت ها را شكست


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: رابطه با آمريكا از نگاه امام (ره)- قسمت دوم بايد بت ها را شكست
ابراهيم حاجي محمدزاده
«... دولتهاي بزرگ كه شياطيني هستند معلم اين شيطانها، ... اينطور وانمود مي كردند كه اگر يك كشوري يك كلمه برخلاف اين قدرت بزرگ، آن قدرت بزرگ، برخلاف آمريكا، برخلاف شوروي و قبلا برخلاف انگلستان، يك كلمه اي اگر بگويد، دولت را چه خواهند كرد و مملكت خواهند گرفت و چه و چه خواهند كرد. اين يك حيله اي بود كه سالهاي طولاني اينها براي پيشرفت مقاصد خودشان، اين حيله را به كار برده بودند. ملتها هم باورشان آمده بود. دولتهاي كوچك هم نسبت به آن بزرگ ها باورشان آمده بود كه اگر يك كلمه برخلاف فلان دولت بگويند اينها ساقط خواهند شد و از بين خواهند رفت و آنها هجوم خواهند كرد...»(1)
در طول سي سال كه از عمر انقلاب اسلامي مي گذرد و حتي قبل از آن يكي از مهمترين مأموريت مرعوبان و مزدوران شيطان بزرگ در ايران، همراهي با بلندگوهاي غربي براي بزرگ نمائي قدرت استكباري غرب و سرمايه داري تحت سلطه صهيونيزم بين الملل در عرصه هاي سياسي، اقتصادي، نظامي و فرهنگي بود و هيچ راهي جز تسليم شدن و كنار آمدن با آن را پيشنهاد نمي كردند و هر كه در اين زمينه اعتقاد محكم تري داشت سياستمدارتر بود!
يقينا يكي از ميراث هاي گرانقدر و ماندگار رهبري سياسي الهي حضرت امام(ره) براي تمامي ملت هاي تحت سلطه استثمار ارائه الگوي انقلاب اسلامي به شيوه انبيائي و شكستن بت ها و «غلبه بر رعب» بجاي ترفند استكباري و فرعوني «غلبه با رعب» مي باشد.
«... اين معنا را ما از اول به نظرمان آمد كه بايد اين خوف را شكست. اين يك رعبي است و ارعابي است كه واقعيت ندارد زياد. آنقدر كه واقعيتش است صد چندان تبليغات است دامن مي زنند به آن و همه مردم و همه دولتها را مي ترسانند. به نظر مي رسيد كه بايد اگر بخواهد يك ملتي پيش ببرد يا مقابله بكند يا مقابله بكند با دولتهاي بزرگ، به نظر مي رسد كه اگر ما بخواهيم يك عملي انجام بدهيم. بايد اين بتها را شكست...»(2)
آمريكا در ماههاي اوليه پيروزي انقلاب اسلامي بمنظور شكسته شدن قدرت انقلاب و ايجاد ياس در مردم علاوه بر توطئه ها و دسيسه هاي گوناگون كه از سوي گروهك هاي مزدور در داخل و خارج ايران تدارك ديده بود، به منظور شكستن روحيه ملت، شاه خائن و فراري را به آمريكا پناه داد امام خميني با تحليل دقيق از مطامع استعماري جهان خواران خطاب به مردم مي فرمايند:
«... برادران من! بدانيد كه اين مسائلي كه طرح مي كنند و اين اشكالاتي كه مي تراشند همه براي تضعيف شماست. همه براي اين است كه شما را مأيوس كنند مي خواهند شما را از اسلام مأيوس كنند. آنهايي كه منافع خودشان را از دست داده اند- يا در خطر مي بينند مي خواهند شما را مأيوس كنند. مي خواهند شما را از قدرت خودتان مأيوس كنند تا سست بشويد و آنها به مقاصد خودشان برسند. لكن بايد بدانيد كه نه ملت ما ديگر سست خواهد شد و نه شما ديگر به مقصدتان مي رسيد. اين اشخاصي كه طرفداري مي كنند از قدرت هاي بزرگ، ولو به واسطه تضعيف ملت، اينها هستند كه فرانسه شان آنطور است كه بختيار را او پناه داده است و جوانان ما را به حبس كشيده و آمريكايشان آن است كه آن جرثومه فساد (شاه فراري) را در پناه خودش دارد حفظ مي كند. اگر دست برندارند از اين شيطنتها، اگر او بخواهد بختيار را بخواهد حفظ بكند و او محمدرضاي مخلوع را، ما با آنها به طور ديگر معامله مي كنيم، ما نخواهيم گذاشت كه توطئه هاي آنها به ثمر برسد و ما به وضع ديگر با آنها معامله خواهيم كرد. ملت ما براي همه چيز حاضر است. توطئه ها را مي شكنيم و اين جرثومه فساد را يا اصلاح مي كنيم و يا طرد. اي ملت عزيز قوي باش كه پشتيبان تو خداست با اراده مصمم به پيش برو كه نگهدار تو خداست تو براي خدا و براي جمهوري اسلامي قيام كردي قويدل باش كه پيروز خواهي شد. خداوند انشاالله شما جوان ها را براي ما حفظ كند همه طبقات را براي ما حفظ كند (سخنراني امام صبح روز 13 آبان 1358)(3)
دانشجويان پيرو خط امام براساس درك صحيح از رهنمودهاي حضرت امام(ره) در آن روزها بمنظور شكست تبختر فرعوني سياستمداران توطئه گر آمريكا لانه جاسوسي را فتح و جاسوسان آمريكايي را اسير مي نمايند. (13 آبان 1358)
اولين تأييد و حمايت امام از شكستن غرور شيطان بزرگ و فتح لانه جاسوسي فرداي آن روز (14 آبان 1358) در سخنراني عمومي امام اعلام ميگردد، ايشان در آغاز سخنراني مي فرمايند.
«بسم الله الرحمن الرحيم در نظرم است كه در يك روايتي است كه رسول خدا كه مبعوث شد آن شيطان بزرگ فرياد كرد و شيطان ها را دور خودش جمع كرد و اينكه مشكل شد كار بر ما، در اين انقلاب، شيطان بزرگ كه آمريكاست شياطين را با فرياد دور خودش دارد جمع مي كند. و چه بچه شيطانها كه در ايران هستند و چه شيطانهايي كه در خارج هستند، جمع كرده است و هياهو به راه انداخته است... و آن مركزي كه جوانهاي ما رفتند گرفتند-آنطور كه اطلاع دادند- مركز جاسوسي و مركز توطئه بوده است. آمريكا توقع دارد كه شاه را ببرد به آنجا مشغول توطئه، پايگاهي هم اينجا براي توطئه درست كنند و جوانهاي ما بنشينند و تماشا كنند...»(4)
جالب اينجاست كه با وجود گذشتن يك روز از فتح لانه جاسوسي، حضرت امام، اشاره به مخالفت افرادي مي نمايند كه آگاهانه و ناآگاهانه با ترس از شكستن غرور آمريكا، امام(ره) را تحت فشار قرار داده اند كه هر چه زودتر لانه جاسوسي را جوانان تخليه كنند.
«... باز ريشه هاي فساد به فعاليت افتاده بودند كه ما هم دخالتي بكنيم و جوانها را بگوييم كه شما بيرون برويد از آنجائي كه رفتند...»(5)
و در ادامه با آگاهي از توطئه هاي گسترده شيطان بزرگ بدون هيچگونه اغماضي به مردم مي گويند: «... امروز روزي نيست كه ما بنشينيم و نگاه كنيم، امروز، حال از آن وقتي كه محمدرضا بود يك قدري عميق تر است. آن وقت معلوم بود كه اين خائن ايستاده در مقابل ملت، ملت هم مي شناخت او را و مقابل ايستاده بود. امروز خيانتهاي زيرزميني است، يك توطئه هاي زيرزميني در همين سفارت خانه ها كه هست دارد درست مي شود. كه مهمش و عمده اش مال شيطان بزرگ است كه آمريكا باشد، و با حرفهاي نامربوط دموكراسي و امثال ذالك ما را اغفال كنند كه مملكت دموكراسي است و هر كس حق دارد در اينجا بماند، هر كه حق دارد توطئه بكند. اين حرفهاي نامربوط را بايد كنار گذاشت. و ملت ما همان طوري كه تا حالا پيش آمده، از اينجا به بعد هم بايد پيش برود و قطع كند دست اينها را...»(6)
معمار انقلاب اسلامي در آن روزهاي بسيار حساس و بحراني و اوج توطئه هاي آمريكا و متحدانش با تعهد به تحقق طاغوت ستيزي تمام انبيا و در يك تحليل سياسي و الهي بزرگترين دست آورد فتح لانه جاسوسي و انقلابي بزرگتر از انقلاب اول را در شكستن هيمنه فرعوني و قدرت شيطاني آمريكا و تبليغات مزدوران آنها كه همواره موجب ترس و تحقير و بهره كشي ملت هاي تحت ستم گرديده است، دانسته و مي فرمايند:
«... ما ديديم كه جوانهاي ما به واسطه آنهمه ناراحتيهايي كه ملت ما از اين قدرت فاسد كشيده بود عكس العمل نشان دادند و رفتند و ريختند و آن اعضاي آنجا را گرفتند و اينها، هيچ آسمان به زمين نيامد، ويژگي اين عمل اين بود كه اين قدرت آمريكا و اين ارعابي كه كرده بودند اينها كه اگر يك تعرضي بشود به ديوار سفارت آمريكا، كسي يك خطي بكشد، چه خواهد شد اينها از بين رفت...»(7)
امام خميني با اشاره به اعتراف شاه به قدرت جهنمي سفارت خانه هاي استكبار جهاني مي فرمايند «...چنانچه خود محمدرضا گفت ليست وكلا از سفارت مي آمد و ما بايد اين ليست را همان طوري كه آنها نوشتند، عمل بكنيم. اين خدمتي كه اين جوانها كردند و رفتند و شكستند و گرفتند آنجا را و آن افراد فاسد را نگه داشتند، اين يك مطلبي بود كه آن واهمه هايي كه در ذهن مردم بود، در ذهن ملت ها بود، در ذهن دولتها بود و آن هيولايي كه نشان داده بودند آنها از قدرتهاي بزرگ، آن را شكستند. اين يك مطلبي است كه اگر ملت ما هم دنبال او هر جور زحمتي به خودش راه بدهد هر جور گرفتاري و تنگنايي كه برايش پيش بيايد ارزش دارد. ارزش اين عمل به اين نيست كه ما شكممان يك وقتي گرسنه مي ماند-يا مثلا- راه وقتي بخواهيم برويم با اتومبيل نمي توانيم برويم، از باب اينكه نداريم چيزي، ارزش به اينها نيست. ارزش اين در عالم اين است كه شما يك بتي را كه درست كرده بودند اينها كه، بت بزرگي كه همه ممالك را گرفته بود شكستيد، اين يك جنبه سياسي داشت كه، ارزش سياسي داشت كه همه ارزش ها پيش او كوچكند.(8)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) و (2) صحيفه امام ج13 ص 302
(3) صحيفه امام جلد 10 ص 475
(5) و (4) صحيفه امام ج 10 ص 491
(6) صحيفه امام ج10 ص 493
(7 و 8) صحيفه امام ج 13 ص 305
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن