تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799631761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر پاسداري از سنگرهاي نمازجمعه و حفظ شعائر اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: تاكيد ائمه جمعه بر پاسداري از سنگرهاي نمازجمعه و حفظ شعائر اسلامي
بخش خبر شهرستان : نماز عبادي سياسي جمعه همانند هفته هاي پيشين با حضور گسترده امت حزب الله در ميعادگاههاي عاشقان الله برگزار گرديد.
ائمه جمعه در آستانه پنجم مرداد سالروز برگزاري اولين نمازجمعه در تهران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مهمترين موضوع خطابه هاي نماز را به اهميت نمازجمعه و تاثير آن در استحكام پايه هاي نظام و تقويت وحدت بين اقشار مختلف جامعه اختصاص دادند و به تفصيل در مورد بركات عبادي و سياسي آن سخن گفتند.
خطباي جمعه با اشاره به ابعاد سياسي نمازجمعه اظهار داشتند : دشمنان نظام به صفوف به هم پيوسته نمازجمعه كشور چشم دوخته اند و خلوت شدن اين عرصه مهم عبادي و سياسي قلب دشمنان را شاد خواهد كرد. ائمه جمعه تاكيد كردند امت حزب الله هيچگاه اين سنگر عبادي و سياسي را خالي نگذارند و اجازه ندهند دشمنان در اقامه شعائر اسلامي خدشه اي وارد كنند.
ائمه جمعه در ادامه اقامه شكوهمند نمازجمعه را نشانه ثبات نظام اسلامي و حضور نمازگزاران را در اين آئين نمايش قدرت و همبستگي امت اسلامي دانستند و تاكيد كردند دشمنان براي خلوت شدن نمازجمعه تلاش مي كنند و مردم و مسئولين ما بايد از اين سنگر مهم حفظ و حراست نمايند.
خلاصه اي از نمازجمعه برخي شهرها و بخش هاي كشور از نظرتان مي گذرد :
قم ـ امام جمعه موقت قم گفت : نماز جمعه بايد موجب روشنگري مردم بشود تا آنها از توطئه هاي دشمنان آگاهي يافته و با نقش و وظيفه خود در جامعه آشنا شوند. آيت الله استادي در خطبه اين هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س ) اظهار داشت : نماز جمعه بايد مردمي باشد و امام جمعه متعلق به يك قشر خاص نيست و امامان جمعه بايستي به گونه اي عمل كنند تا اقشار مختلف جامعه جذب نماز جمعه بشوند. وي تصريح كرد : بهترين الگو براي امامان جمعه كشور مقام معظم رهبري مي باشند. آيت الله استادي گفت : امام جمعه نمي تواند بر اساس سليقه خود به تنهايي عمل كند بلكه بايد به فكر مستمع خود نيز باشد و خطبه ها را به گونه اي ايراد نمايد كه براي همه قشرهاي جامعه بويژه جوانان قابل استفاده باشد. وي افزود : در خطبه هاي نماز جمعه بايد اولويت ها در نظر گرفته شود و وقت خطبه ها با بيان مطالب دسته دوم گرفته نشود. وي با بيان اينكه نماز جمعه نه دولتي و نه ضددولت باشد گفت : در كشور اسلامي نماز جمعه در كنار دولت قرار دارد كه در آن ضمن بيان خوبي ها لغزش ها نيز تذكر داده مي شود. وي خاطرنشان كرد : الحمدلله اكنون آيين عبادي سياسي نماز جمعه در سراسر كشور بخوبي برگزار مي شود ولي تا رسيدن به جايگاه واقعي و مطلوب آن در كشور فاصله داريم . وي گفت : در اين راستا بايد ستادهاي نماز جمعه در سراسر كشور با يكديگر تعامل و همكاري داشته باشند و از تجارب ابتكارات و نوآوري هاي همديگر در جذب بيشتر مردم به نماز جمعه استفاده كنند. وي با بيان اينكه شركت در نماز جمعه مي تواند موجب تقويت نظام جمهوري اسلامي ايران بشود اظهار داشت : شركت در نماز جمعه علاوه بر كسب ثواب و فضيلت و آشنايي با امورمختلف جامعه نشاندهنده حمايت از نظام نيز مي باشد. وي ضمن توصيه به تقوا گفت : خطبه هاي نماز جمعه نبايد فقط به يك عادت تبديل شود نماز جمعه بايد براي مردم جاذبه داشته باشد كه خداترسي تقوا و تنوع از آن حاصل شود. امام جمعه موقت قم افزود : مردم با شركت در نماز جمعه بايد معلومات دينيشان افزايش يابد و با مطالب جديد روز جامعه و معارف و احكام اسلامي آشنا شوند. وي از رسانه هاي مكتوب خواست به آيين عبادي سياسي نماز جمعه توجه بهتر و بيشتري داشته باشند و در خبرهاي خود علاوه بر انعكاس مطالب سياسي ائمه جمعه سخناني ديني آنها را نيز بازگو كنند. آيت الله استادي همچنين از مسئولان سازمان صدا و سيما خواست براي پخش نماز جمعه با عظمت تهران زمان مناسب و ثابتي را در نظر بگيرند. وي با اشاره به نزديك شدن روز مبعث گفت : بايد در آيات و روايات درباره اين مساله انديشه كرد و با هدف بعثت انبياي الهي (ع ) بخصوص پيامبر گرامي اسلام (ص ) آشنا شويم . امام جمعه موقت قم درادامه به سالگرد آيت الله مشكيني اشاره نمود و از خدمات اين استاد برجسته حوزه علميه قدرداني كرد.
بوشهر ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت : باتوجه به بيان اوضاع و تحولات جامعه و جهان در نماز جمعه اين امر باعث بيمه شدن مردم مقابل دسيسه هاي دشمن مي شود. آيت الله ايماني در خطبه هاي نمازجمعه بااشاره به پنجم مرداد سالروز برگزاري نخستين نمازجمعه افزود : نمازجمعه بعنوان نماد حاكميت اسلام به شمار مي رود كه در اين روز ضمن استمرار ذكر و ياد خداوند بينش سياسي مردم افزايش مي يابد و اين امر مايه ناراحتي دشمن مي شود. وي تصريح كرد : حضور مردم در صفوف به هم پيوسته نشانه وحدت و انسجام امت اسلامي است كه اين امر زمينه توسعه و حركت در جامعه را مهيا مي كند. آيت الله ايماني گفت : حضور مستمر مردم در هشت سال دفاع مقدس سازندگي و حساسيت عمومي مردم نسبت به نظام در سايه خطبه هاي نماز جمعه ايجاد شده است .
بيرجند ـ امام جمعه بيرجند گفت : دشمنان اسلام براي خلوت شدن نمازهاي جمعه وجماعات تلاش مي كنند. حجت الاسلام صادقي در خطبه هاي نماز جمعه با گراميداشت سالروز اقامه نخستين نماز جمعه پس از انقلاب اسلامي در تهران به امامت آيت الله طالقاني افزود : اهميت نماز جمعه را از حساسيت دشمنان در اين زمينه مي توان فهميد. وي گفت : شيطان در هيچ كاري به اندازه حضور در نمازهاي جمعه و جماعات كارشكني نمي كند.حجت الاسلام صادقي اظهار داشت : امام راحل احياگر نماز جمعه در اين عصر بود. خطيب جمعه بيرجند به مناسبت هفته ملي مهارت و ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي نيز گفت : شايسته است مردم بويژه جوانان جوياي كار از اين آموزشها كه به صورت رايگان نيز ارائه مي شود استفاده كنند. وي افزود : برخورداري از اين آموزشها گام موثري در ايجاد اشتغال و كاهش بيكاري در جامعه مي باشد.
يزد ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت : نماز عبادي سياسي جمعه در اسلام و نظام اسلامي جايگاه خاص و مهمي دارد. حجت الاسلام والمسلمين صدوقي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه يزد افزود : امام (ره ) توجه خاصي به اين موضوع داشتند و تا آنجا كه فرمودند نماز جمعه در راس همه امور است . وي همچنين با اشاره به جايگاه مهم منصب امام جمعه كه ازطرف مقام ولايت تعيين مي شود اظهار داشت : امام جمعه هيچگاه سخنگوي دولت نبوده و همواره بايد مسايل و مشكلات مردم را بازگو كند و بر امور نظارت داشته باشد. خطيب جمعه يزد گفت : مسوولان بايد نسبت به موضوعات خواسته شده ازطرف امام جمعه پاسخگو باشند. به گفته وي امامان جمعه همواره حامي و پشتيبان دولت هستند و اميدواريم نماز جمعه همچون گذشته با عظمت و پرشكوه برگزار شود.
بندرعباس ـ نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به پنجم مرداد سالروز اولين نماز جمعه پس از پيروزي انقلاب اسلامي توسط آيت الله طالقاني در تهران گفت : هيچ جايي پربركت تر و كم خرج تر از نماز جمعه وجود ندارد. آيت الله نعيم آبادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بندرعباس افزود : از هيچ نهاد رسمي و دولتي براي سنگرهاي نماز جمعه كمك دريافت نمي شود. وي ادامه داد : بيش از 500 سنگر نماز جمعه در كشور با همين شيوه خودگراني و حمايت رهبر معظم انقلاب پا برجامانده است . نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري اظهارداشت : سنگر نماز جمعه مهم است لذا بايد اين سنگر را حفظ كنيد. آيت الله نعيم آبادي گفت : هيچ وقت سنگر نماز جمعه را ترك نكنيد و همواره سنگرهاي نماز جمعه پرشور و پويا بوده و هست و مردم هرمزگان به رغم هواي گرم استقبال خوبي ازاين فريضه الهي دارند.

گرگان ـ امام جمعه گرگان گفت : برپائي اولين نمازجمعه شهر گرگان هم زمان با اولين نمازجمعه كشور از افتخارات بسيار بزرگ اين شهر است . آيت الله نورمفيدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه بااشاره به سالگرد برپائي اولين نمازجمعه در كشور به امامت آيت الله « طالقاني » افزود : اين نماز به دستور امام خميني (ره ) در همان روزهاي اوليه انقلاب اسلامي برگزار شد و در گرگان نيز به فرمان امام همزمان با تهران نمازجمعه نيز برگزار شد. خطيب جمعه گرگان در بخش ديگري از خطبه دوم گفت : نمازجمعه در شهر دارالمومنين از قديمترين نمازهاي جمعه كشور است و در حال حاضر نيز در 17 شهر استان نمازجمعه توسط شيعيان و در 12 شهر نيز توسط اهل سنت نمازجمعه برگزار مي شود. به گفته وي نمازجمعه درواقع يك فريضه بسيار مهمي است كه در قرآن و احاديث به آن اشارات زيادي شده و در واقع نمازجمعه يك حج كوچك است . آيت الله نورمفيدي در ادامه اظهار داشت : نمازجمعه نشانه ثبات نظام مقدس اسلامي و حضور مردم در نمازجمعه نيز نشانه حضور آنان در صحنه و داشتن ايمان و اعتقاد راسخ به اسلام است . امام جمعه گرگان همچنين بااشاره به نگاه دشمنان به نمازجمعه گفت : دشمن امروز روي نماز جمعه در كشور كه در520 شهر برگزار مي شود حساب مي كند و نگاه آنان به حضور مردم در نمازجمعه است كه حضور حداكثري در نمازجمعه مشت محكمي بر شيطان جني و انسي است . نماينده ولي فقيه در استان گلستان بااشاره به پروژه احداث مصلي گرگان گفت : نياز به يك مصلي بزرگ در مركز استان كاملا احساس مي شد تا مردم بتوانند در مراسم خاص در اين مصلي حضور گسترده داشته باشند . وي بااشاره به پيشرفت فيزيكي 40 درصد اين مصلي در حال حاضر گفت : اين مصلي در زميني با زيربنائي به مساحت 7600 مترمربع در حال احداث است و در كنار كمكهاي مردم نياز به كمكهاي بيشتر مسئولين استاني و كشوري دارد.
انار ـ حجت الاسلام شيخ محمدحسيني نوه امام جمعه انار در خطبه هاي نماز ضمن سفارش به تقواي الهي راه توبه از حق الناس را برگشت دادن مال به صاحب آن دانست . و همچنين ضايع كردن مال و آسيب به جان و بردن آبروي افراد نياز به طلب حلاليت دارد. وي در ادامه ضمن گراميداشت عيد مبعث بعثت پيامبر اكرم (ص ) را بزرگترين حادثه و رخداد تاريخ بشر بيان كردند و مهم ترين برنامه پيامبر(ص ) تربيت انسانها كه خود آن حضرت به عنوان بهترين الگو و اسوه براي پويندگان راه خداست .
جوين ـ حجت الاسلام دليري پور امام جمعه جوين در خطبه هاي نماز مبعث رسول گرامي اسلام (ص ) را به نمازگزاران تبريك گفت . وي گفت شوراي تامين شهرستان به ناچار جهت برخورداري شهروندان از نعمت گاز وارد عمل شده و مشكلاتي كه بر سر راه گازرساني وجود داشت از بين برده و انشاالله ظرف چند روز آينده مردم شهر از نعمت گاز بهره مند خواهند شد. خطيب جمعه سالروز تاسيس نمازجمعه در تهران را براي اسلام و مسلمين نعمتي بزرگ شمرد و گفت اولين نمازجمعه تهران در سال 58 توسط آيت الله طالقاني برگزار گرديد و در طول ساليان گذشته با گردهمائي و انسجامي كه در نمازجمعه ساير شهرستانها به وجود آمده بود دشمن احساس خطر كرد و بهترين ائمه جمعه را در سراسر كشور نشانه رفت و آنان را به شهادت رساند ولي شهادت ائمه جمعه باعث بيداري بيشتر مسلمين گرديد. امام جمعه با تقدير و تشكر از ستاد نمازجمعه جوين در فعاليتهاي خود گفت به بركت تلاش دوستان در ستاد شهرستان جوين رتبه دوازدهم را نظر شركت كنندگان در سطح استان خراسان رضوي به خود اختصاص داده است .
رودبار ـ حجت الاسلام خاتمي نژاد امام جمعه رودبار در خطبه هاي نماز ضمن دعوت نمازگزاران به تقوي الهي به بحث پيرامون گناه غيبت پرداخت و با بهره گيري از آيات و روايات گفت : غيبت از گناهان كبيره است و اگر انسان مرتكب شود و توفيق توبه پيدا نكند قطعا داخل جهنم خواهد شد . وي در ادامه به 5 مرداد سالروز اولين اقامه نمازجمعه در تهران به امامت حضرت آيت الله طالقاني اشاره كرد و با بيان ويژگيهاي آن مجاهد وارسته گفت : حضرت آيت الله طالقاني جايگاه امام (ره ) و اسلام راستين را براي ديگران بيان كرد. وي افزود : نمازجمعه يك سخنراني معمولي نيست و تذكرات داده شده در خطبه ها بايد توسط مسئولين پيگيري شود و حضور پرشكوه مردم نيز در نماز موجب صلابت نمازجمعه خواهد شد. وي سپس به روز فني و حرفه اي اشاره كرد و گفت : هر كس در راه بالابردن توان و قدرت دفاعي كشور تلاش نمايد به كشور خدمت كرد و امروز پشتوانه كشور ما جوانان دانشمند هستند كه در راه سازندگي و پيشرفت علمي كارهاي بزرگي را انجام داده اند.
ايوانكي ـ حجت الاسلام نيك صفت امام جمعه ايوانكي در خطبه هاي نماز اين هفته پيرامون معاد و عالم پس مرگ با بيان رواياتي از حضرت محمد(ص ) كه فرموده اند زماني كه مرگ انسان فرامي رسد تمام اعضا و جوارح بدن از روح خداحافظي مي كند و تا روز قيامت همديگر ملاقات نخواهند كرد. وي در ادامه بااشاره به سالروز شهادت حضرت امام موسي ابن جعفر(ع ) كه تمام عمر عزيزش را در زندانهاي خلفاي بني عباس گذارند و گفت : ايشان تمام اين مدت به عبادت خداوند مشغول بودند. وي سپس به عيد مبعث حضرت رسول اكرم (ص ) اشاره كرد و اين روز را به مسلمانان تبريك گفته و پيرامون زندگاني حضرت محمد(ص ) گفت : زماني كه ايشان به رسالت مبعوث شدند مردم در گمراهي به سر مي بردند كه حضرتش آنان را به صراط مستقيم دعوت و در ميانشان صلح و صفا برقرار كرد. وي در پايان با انتقاد از مسئولين استان گفت : با اختصاص بودجه به استان سمنان چرا هنوز اعتبارات اختصاص شهرستان ايوانكي جذب نشده است
آشتيان ـ حجت الاسلام محمدي امام جمعه شهرستان آشتيان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ضمن توصيه سفارش به تقواي الهي بااشاره به سالگرد اقامه اولين نمازجمعه به فرمان حضرت امام (ره ) در جمهوري اسلامي گفت : نمازجمعه براي نهضت اسلامي يك پشتوانه محكم و بزرگترين اجتماع مسلمانان جهان است . وي با برشمردن جايگاه و اهميت نمازجمعه آنرا بزرگترين فريضه اسلامي عنوان كرد و افزود : نمازجمعه حركت الهي و خدايي و محور معنويت حركت مردم است . خطيب جمعه آشتيان ضمن تبريك فرارسيدن مبعث رسول مكرم اسلام (ص ) گفت : وجود مبارك حضرت رسول (ص ) موجب رحمت و بركت در جامعه مي باشد. وي همچنين ضمن تسليت فرارسيدن سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم (ع ) به سالروز عمليات مرصاد در سال 67 اشاره كرد و گفت : منافقين كوردل بزرگترين جنايات را در طول انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي انجام دادند.
اهر ـ حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر در خطبه اول ضمن دعوت خود و نمازگزاران به داشتن تقواي الهي و دوري از معصيت و نزديك شدن به خداوند تبارك و تعالي به بحث بسيار مهم بعثت اشاره كرد و با رواياتي از امامان معصوم (ع ) و آياتي از كلام الله مجيد گفت : خداوند مي فرمايد : از ميان مردم پيامبري برگزيديم تا آنها را از جهالت و گمراهي نجات داده و به راه راست هدايت نمايد. امام جمعه افزود : غرض از بعثت تطهير انسانها و دعوت آنها به قسط و عدل است . امام جمعه اهر در پايان خطبه اول واقعه مهم بعثت پيامبر اكرم را به مقام معظم رهبري و نمازگزاران تبريك گفت . خطيب جمعه اهر در خطبه دوم به اهميت برگزاري نمازهاي جمعه پرداخت و گفت : اولين نماز عبادي سياسي جمعه بعد از پيروزي انقلاب به زمان امام راحل و به امامت مرحوم طالقاني در پنجم مردادماه 1358 در تهران برگزار شد و از آن زمان همه ساله اولين جمعه مردادماه به همين مناسبت گرامي داشته مي شود . امام جمعه افزود : اينك در بيش از ششصد شهر و آبادي كشورمان نمازهاي جمعه با حضور اقشار مختلف مردم متدين برگزار مي شود و با افتخار مي توان گفت : نمازهاي جمعه از سنگرهاي بسيار مهم مبارزه با استكبار جهاني است . امام جمعه اهر در پايان با يادي از عمليات افتخارآفرين مرصاد سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم (ع ) را به نمازگزاران تسليت گفت .
آبدانان ـ نماز عبادي سياسي جمعه در شهرستان آبدانان به امامت آقاي موسوي امام جمعه برگزار شد . وي در خطبه اول باتوجه به 5 مرداد سالروز اقامه اولين نمازجمعه در كشور به موضوع نمازجمعه پرداخت و گفت : نمازجمعه موهبتي است كه خداوند به ملت بزرگوار ايران اسلامي عطا فرموده است وي بااستفاده از آيه جمعه و روايات به اهميت اين فريضه مهم الهي اشاره كرد وي در خطبه دوم به 27 رجب سالروز بعثت حضرت رسول اشاره كرد و اين روز عظيم را تبريك گفت و اظهارداشت : بعثت حضرت رسول احترام به جهان آفرينش و انبيا الهي بود كه خداوند انجام داد وي گفت : انقلاب اسلامي پرتوي از بعثت حضرت رسول است كه نصيب ملت ايران شده است وي نيز به رسالت سنگين 23 ساله حضرت رسول اشاره كرد و گفت : حضرت رسول براي هدايت امت خود به اندازه همه پيامبران زحمت كشيد و نتيجه اين كار عظيم ائمه معصومين و امام زمان (عج ) كه تا دامنه قيامت ادامه دارد مي باشد وي 25 رجب سالروز شهادت امام موسي بن جعفر را تسليت گفت و به تحولات اقتصادي دولت نهم اشاره كرد و گفت : يكي از شعارهاي دولت نهم خدمت رساني به مردم است و از مصداق هاي خدمت شايسته به مردم ايجاد تحول اقتصادي است كه قطعا دولت با عاليترين وجه ممكن انجام خواهد داد نتيجه و منفعت آن براي ملت و نظام اسلامي خواهد بود وي به پرونده انرژي هسته اي اشاره كرد و گفت : اين موضوع يك عزم و اراده ملي است كه تمام مجموعه كشور خواهان آن هستند و مسئولين مذاكره كننده خوب مي دانند كه از چنين پشتيباني برخوردار هستند و از برخي مسئولين اجرائي به لحاظ عدم اهميت به فرهنگ ديني گلايه كرد وي در پايان ياد و خاطره همه شهداي نمازجمعه خصوصا امامان شهيد جمعه را گرامي داشت .
البرز ـ آيين وحدت بخش و دشمن شكن عبادي سياسي شهرستان الوند و صنعتي البرز به امامت حجت الاسلام والمسلمين عادلپور اقامه گرديد. وي در خطبه اول محور سخنان خويش را به موضوع سلسله وار خصوصيات يك مدير از ديدگاه امام علي (ع ) اختصاص داد خطيب جمعه در خطبه دوم با اشاره به 5 مرداد سالروز تشكيل اولين نماز جمعه تهران به امامت آيت الله طالقاني خاطرنشان كرد نماز جمعه دريچه اي به سوي معنويت پل ارتباطي بين مردم و مسئولين در جهت حل مشكلات دژ محكم و نفوذناپذير نظام مقدس جمهوري اسلامي است . نمازگزاران هرهفته با روحيه معنوي در ميعادگاه جمعه دور هم جمع شده و از مسائل روز آگاه مي شوند و همچنين از روند كار مسئولين اطلاع مي يابند وي در ادامه ضمن اشاره به سالروز عمليات غرورآفرين مرصاد افزود : اين عمليات پرافتخار كه در سال 67 و پس از پذيرش قطعنامه 598 كه منافقين تصور كردند كه نيروهاي انقلاب را غافلگير كرده و به نظام ضربه وارد كنند اما به لطف خدا آنچنان كيد و مكرشان باطل شده و شكست خوردند. حجت الاسلام والمسلمين عادلپور در ادامه به روز ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي اشاره و مطالبي بيان داشت .
رامهرمز ـ حجت الاسلام موسوي فرد با اشاره به مسئله مذاكره ايران با گروه 1 +5 با توصيه اكيد به مسئولان مربوطه گفت : مسئولان بايد توجه داشته باشند كه در رابطه با چيزي كه خواست ملي تبديل شده است به گونه اي تصميم نگيرند كه نسلهاي آينده ما را سرزنشن كنند. بنابر اين كوتاه آمدن از چيزي كه حق طبيعي هر ملتي است هرگز جائز نمي باشند وي در ادامه از مردم خواست با مسئولين جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها بخوبي همكاري نموده و با دادن اطلاعات كامل و دقيق مسئولان را در برنامه ريزي اقتصادي ياري نمايند. حجت الاسلام موسوي فرد در ادامه در رابطه با سالگرد اقامه نماز اولين نماز جمعه و همچنين روز ملي مهارت و ترويج آموزشهاي فني و حرفه اي مطالبي را بيان نمود.
سرخنكلاته ـ حجت الاسلام بابامحمدي با توصيه و سفارش نمازگزاران به رعايت تقواي الهي از تقوا به عنوان دژ محكم و پناهگاه مورد اعتماد نام برد كه هركس وارد آن شود از جميع خطرات مصون خواهد بود. وي در بخشي ديگر از سخنانش گفت : يكي از عبادتهاي ارزشمند نماز است كه بهترين نوع سپاسگزاري به درگاه خداوند مي باشد و اوج خضوع و خشوع بنده در پيشگاه خداوند مي باشد. وي درخصوص پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه گفت : حقيقتا صف نماز جمعه صف توحيد است صف اقامه قسط است و صف حق پرستي است . وي افزود : نماز جمعه پشت استكبار جهاني را به لرزه در مي آورد و نقشه هاي آنها را نقش برآب مي كند.
اسكو ـ نماز عبادي ـ سياسي جمعه شهرستان اسكو به امامت حجت الاسلام خوانساري در محل مصلاي امام خميني (ره ) اين شهرستان اقامه گرديد. امام جمعه اسكو در خطبه اول بعد از توصيه به تقواي الهي به مسائل دعا و مناجات در ماه رجب و خودسازي و رمز و راز روي آوردن به درگاه الهي را توفيق بزرگي براي بنده معرفي كرد و با تفسير و تحليل آيات 193 تا 195 از سوره آل عمران مراحل شمول رحمت الهي را غفران بخشودن گناهان پوشيدن سيئات و از بين بردن گناهان از پرونده مومن و تكريم و تامين سعادت بنده و قرار دادن آن در زمره پاكان و حتي تبديل گناهان بنده تائب به حسنات از سوي خداي مهربان بيان نمود. خطيب جمعه در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهاي هفته مخصوصا عيد بزرگ مبعث كه تحفه خداوند براي بشريت مي باشد با تبريك و تهنيت آن همگان را براي قرار گرفتن در زير چتر بعثت و قرآن فرا خواند و در نهايت به سالگرد اقامه اولين نماز جمعه تهران به امامت آيت الله طالقاني مجاهد نستوه اشاره و عظمت و شخصيت و مجاهدات آن بزرگوار را بيان نمود و درخصوص اهميت و جايگاه نماز جمعه از ديدگاه قرآن و اسلام و بركات آن از اول انقلاب تاحال در هدايت و روشنگري و سوق دادن انسانها و آماده نگاه داشتن آنان در سنگر دفاع از اسلام و قرآن مواردي را بيان نمود و گفت : نماز جمعه پرچم اسلام و نظام بوده و سنگر نماز جمعه مقدس ترين تجلي گاه وحدت و خنثي كننده توطئه و نقشه دشمنان عليه اجتماعات مذهبي و ارزشها و يكي از يادگارهاي امام امت مي باشد.
آبيك ـ نماز عبادي سياسي جمعه در شهرستان آبيك در آستانه عيد سعيد مبعث به امامت حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد ابوتراب موسوي امام جمعه اين شهر اقامه گرديد. امام جمعه آبيك با توصيه و سفارش نمازگزاران به رعايت تقواي الهي تاكيد كرد سعي كنيم نسبت به يكديگر خيانت نكنيم دروغ نگوئيم ـ حرمت و احترام پدر و مادر را نگهداريم سعي كنيم مال حرام نخوريم و مواظب باشيم از حول محور تقوا دور نشويم . اي جوان مواظب چشم خود زبان خود حركت خود باش كه روز قيامت حساب پس دادن خيلي سخت است . خطيب جمعه آبيك در ادامه ضمن گراميداشت روز نماز جمعه و اقامه نخستين نماز جمعه به امامت آيت الله طالقاني خاطرنشان كرد : اولين جمعه مرداد به عنوان روز نماز جمعه به صورت قانون در آمده است ـ امام (ره ) فرمود : « نماز جمعه در راس همه امور است » . ايشان همچنين ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت امام هفتم امام كاظم (ع ) به 26 ماه رجب سالروز وفات زعيم كعبه امير بطحي حامي پيامبر اسلام (ص ) و عموي گرامي پيامبر و پدر بزرگوار اميرالمومنين (ع ) حضرت ابوطالب اشاره كرد و ضمن گراميداشت اين روز جايگاه ايمان و درجه ايمان و نقش آنحضرت در حمايت از پيامبر اكرم (ص ) را ستود و گفت : ايشان تا آخر عمر يك لحظه از حمايت پيامبر(ص ) دست برنداشت . امام جمعه آبيك ضمن عرض تبريك عيد سعيد مبعث پيامبر اعظم (ص ) اظهار داشت : حضرت امام امت (ره ) فرمودند : « هيچ روزي به بزرگي روز 27 رجب روز بعثت پيامبر(ص ) نيست » .
خمين ـ نماز جمعه اين هفته خمين به امامت حجت الاسلام حسيني امام جمعه اين شهر برگزار شد. وي در خطبه هاي نماز با توصيه به تقواي الهي به مناسبت بعثت رسول گرامي اسلام (ص ) با استناد به برخي از آيات و احاديث گفت : رسول اكرم (ص ) كار خود را در سه مرحله آغاز نمود ابتدا با آموزش قرآن و بيان احكام و اهداف آن به مردم عملا به تزكيه و تربيت آن ها پرداخت تا براي دريافت حقيقت قرآن و معارف دقيق و عميق آن آماده شوند. وي در ادامه به تحليل عمليات مرصاد پرداخت و گفت : دشمن دچار اشتباه شد و خيال مي كرد مردم از جنگ و انقلاب خسته شده و از متجاوزان استقبال مي كنند ولي با پيام امام و رئيس جمهور وقت مردم آنچنان درسي به دشمن دادند كه فراموش نخواهد شد. خطيب جمعه خمين به مناسبت سالروز نماز جمعه ياد و خاطره مرحوم آيت الله طالقاني را گرامي داشت و گفت : نماز جمعه يكي از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي و يادگار امام عظيم الشان (ره ) است .
جويم ـ حجت الاسلام رحيميان امام جمعه جويم در خطبه هاي نماز ضمن سفارش نمازگزاران به رعايت تقوي الهي و پرهيزگاري و نيز انجام واجبات و ترك محرمات گفت : يكي از نردبان هاي ترقي در امورات صحيح تقويي است كه با الگو قرار دادن آن به همه پيروزيها دست خواهيم يافت . خطيب جمعه جويم به مناسبتهاي هفته مانند عمليات پيروزمندانه مرصاد عليه منافقين بعثت حضرت محمد(ص ) پيامبر اعظم اسلام سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع ) فرار خفت بار بني صدر و مسعود رجوي از ايران اسلامي وفات حضرت ابوطالب و نيز روز اهدا خون پرداخت و درباره هر يك به ايراد سخن پرداخت . در پايان از جوانان خواست در يادگيري صنعت و مهارتهاي فني و حرفه اي تلاش نمايند.

احمدآباد مستوفي ـ حجت الاسلام ميرزا احسان زاهري امام جمعه احمدآباد مستوفي در خطبه هاي نماز اظهار داشت : تقواي الهي در ايام جواني محبوب الهي و رهبران خداوندي است . تا آنجا كه روايات نبوي بيان مي نمايد. و جوانان اهل توبه و بازگشت به سوي خدا محبوب درگاه حضرت حق مي گردند در ايام جواني مطالعه و فهميدن دين يكي از وظايف جوانان شمرده شده كه درصورت بي توجهي به آن مورد توبيخ و سرزنش قرار مي گيرند و كوتاهي در اين مورد موجب كشيده شدن به دامن گناهان و سپس آتش عذاب الهي ميگردد. امروز با وجود شبيخون فرهنگي و هجوم و ناتوي فرهنگي كه در اين راستا هدف اصلي استكبار جهاني جوانان سلحشور ايران اسلامي مي باشد تا آنان را از ميدان دينداري با رهبري ولايت فقيه جدا كنند. شناخت و شعور اين قشر عظيم و سرنوشت ساز كشور بسيار تعيين كننده است . سازمان جوانان و دستگاه هاي تبليغي و فرهنگي و ارشادي كشور اين مهم را بايد در اولويت اول قرار دهند. تا جوانان جامعه اسلامي با فرهنگ غني دينداري الهي آشنا گردند. زنده نگه داشتن سالروز بعثت رسول گرامي كه آغاز اسلام ناب محمدي از جبل النور و جبل الاسلام مكه آغاز مي شود تا عدالت را در جامعه بشري حاكم نمايد. فلسفه بعثت رسولان خدا و وحي آسماني اجراي عدالت به دست توانمند مردم است .
الشتر ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : حجت الاسلام ارزنده امام جمعه الشتر پس از دعوت و توصيه نمازگزاران به رعايت تقواي الهي گفت : براي رسيدن به تقواي الهي بايد به اعمال ماه رجب و ايام البيض و عبادت بدرگاه الهي توجه داشت . امام جمعه الشتر به جايگاه رسول اكرم قبل و بعد از بعثت پرداخت و گفت : حضرت محمد(ص ) قبل از بعثت به هيچ بتي سجده نكرد و يا آنرا پرستش ننمود و در ادامه خطيب جمعه الشتر به جايگاه نماز جمعه اشاره كرد و گفت : تريبون نماز جمعه براي طرح مسائل شرعي ذكر احاديث و روايات و طرح مسائل فرهنگي اجتماعي و سياسي روز جامعه است .
بهبهان ـ حجت الاسلام سيد محمد موسوي امام جمعه موقت بهبهان پيرامون تقواي الهي صحبت كرد و اهميت نماز جمعه را در جامعه اسلامي برشمرد و از مرحوم آيت الله طالقاني اولين خطيب جمعه تهران تقدير نمود. امام جمعه موقت بهبهان بر هرچه باشكوهتر برگزار شدن نماز جمعه تاكيد ورزيد . وي 27 رجب سالروز بعثت رسول اكرم (ص ) را پيشاپيش تبريك گفت و اظهار داشت : اگر جهان امروز بخواهد از مشكلات نجات يابد راهي جز بازگشت به اسلام و الهام گرفتن از برنامه هاي انبيا(ص ) ندارد. جهان بايد محور شخصيت را ايمان و اخلاق قرار دهد. امام جمعه موقت بهبهان در رابطه با طرح جمع آوري اطلاعات اقتصاد خانوارها توسط دولت را گامي مهم برشمرد.
اراك ـ امام جمعه موقت اراك گفت : نمازجمعه مظهر اقتدار نظام اسلامي است كه با پيروزي انقلاب اسلامي ايران بيش از پيش در جهان نهادينه شد. حجت الاسلام الهامي نيا در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته اراك افزود : مردم ايران تا قبل از انقلاب اسلامي از شركت در نمازجمعه به شكل گسترده محروم بودند. وي اظهار داشت : والدين نقش موثري در تشويق فرزندان خود براي شركت مستمر در نماز جمعه بودند. حجت الاسلام الهامي نيا تنها راه سعادت بشر را عمل به دستورات دين اسلام دانست وگفت : هرچه انسان از قرآن و دستورات دين اسلام فاصله بگيرد دچار چالش مي شود. وي اضافه كرد : مسلمانان اگر با يكديگر متحدشوند عرفان واقعي در جهان ميسر خواهد شد. الهامي نيا تاكيد كرد : دشمنان از راههاي گوناگون قصد تفرقه افكني بين مسلمانان را دارند كه در اين راستا همه مسلمان بايد هوشيار باشند.
مشهد ـ امام جمعه موقت مشهد مقاومت در راه دفاع از آرمانهاي نظام و در برابر سختي هاي مختلف را رمز سربلندي تعالي و پيشرفت ملت فهيم ايران و انقلاب دانست . حجت الاسلام فرزانه در خطبه هاي نمازجمعه مشهد در حرم مطهر رضوي گفت : انقلاب اسلامي به بركت رشادتها و مقاومت مردم مومن وهميشه در صحنه ايران اسلامي تحت رهبري درايتمندانه امام راحل به پيروزي دست يافت و 30 سال از عمر بابركت و پرافتخار آن سپري شد . وي ادامه داد : امروز نيز مقاومت در برابر ترفندهاي دشمنان و پايبندي بر ارزشهاي نظام و مقابله با مشكلات مهمترين رمز رستگاري و توسعه و استمرار انقلاب اسلامي است . وي با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولين نمازجمعه به امامت مرحوم آيت الله طالقاني افزود : اقامه آيين سياسي و عبادي نمازجمعه از بركات بسيار مهم انقلاب اسلامي است . حجت الاسلام فرزانه يادآور شد : به بركت نمازجمعه مردم مومن و انقلابي ايران اسلامي به طور پرشور در صحنه هاي دفاع از انقلاب شركت مي كنند و همواره حمايت خود را از آرمانهاي متعالي نظام نشان مي دهند.
ايلام ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت : نمازجمعه نماد وحدت و همبستگي امت اسلامي است . حجت الاسلام والمسلمين لطفي در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر ايلام افزود : نمازجمعه همواره منادي عدالت اسلامي بوده و شركت نمازگزاران در اين آيين نمايش قدرت و همبستگي امت اسلامي محسوب مي شود. وي به سالروز اقامه اولين نمازجمعه توسط مرحوم آيت الله طالقاني پس از پيروزي انقلاب به دستور امام (ره ) اشاره كرد و گفت : برپايي فريضه عبادي سياسي نمازجمعه از بزرگترين پشتوانه هاي نظام اسلامي است كه مسلمانان بايد براي شركت در اين آيين اهتمام جدي داشته باشند. خطيب نماز جمعه ايلام افزود : تريبون نمازجمعه به سبب اينكه همواره مهمترين پايگاه وحدت مسلمانان بشمار مي رود مورد هجمه تبليغي دشمنان قرار گرفته است . حجت الاسلام والمسلمين لطفي گفت : با آنكه نمازجمعه هميشه مورد بغض و كينه دشمنان واقع شده اما شركت مردم در اين آيين باعث خنثي سازي توطئه هاي دشمنان در عرصه هاي مختلف شده است . وي باتبريك فرارسيدن مبعث حضرت رسول اكرم (ص ) افزود : بعثت رسول خدا در حقيقت مهمترين عيد مسلمانان است .
داراب ـ حجت الاسلام مرادي امام جمعه داراب در خطبه هاي نماز گفت : خودم و شما را به رعايت تقواي الهي كه بازدارنده از تمام بدي ها و دعوت بسوي خوبيهاست دعوت مي كنم وي بااشاره به اولين نمازجمعه در ايران كه به فرمان امام خميني (ره ) و به امامت آيت الله طالقاني برگزار شد گفت : بايد بگويم نماز به حدي مهم و جايگاه آن رفيع است كه در اولين و آخرين سوره قرآن و در سوره بقره كه بزرگترين سوره و كوثر كه كوچكترين سوره است از نماز بحث شده است . حجت الاسلام مرادي اضافه كرد سالگرد عمليات غرورآفرين و افتخارآميز مرصاد است كه خداوند اين آخرين توطئه دشمن نيز به دست پرتوان رزمندگان در سال 67 خنثي كرد . وي گفت : روز ترويج آموزشهاي فني و حرفه اي داريم كه جوانان ما از اين آموزش به خوبي استفاده كنند و روز عيد مبعث اين روز بزرگ را به همه شما تبريك عرضم مي كنم . امام جمعه داراب در پايان گفت : نمازجمعه سه ركن دارد كه ركن اول آن مردم و ركن دوم آن امام جمعه و ركن سوم اعضا و ستاد نمازجمعه هستند كه البته امام جمعه از تريبون نمازجمعه بايد مشكلات مردم و مسائلي كه در شان مردم هست مطرح كند.
اسلامشهر ـ خطيب جمعه اسلامشهر گفت : هدف از بعثت نبي اكرم حضرت محمد مصطفي (ص ) تزكيه امت بوده است . حجت الاسلام نوروزي در خطبه هاي نماز نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي و دوري از گناهان دعوت نمود و بااشاره به اهميت روز بعثت حضرت رسول اكرم (ص ) و اينكه اين روز تجلي ذات اقدس الهي و نشان دادن قدرت مطلقه پروردگار عالم است پيرامون هدف از بعثت پيغمبر اسلام مطالبي ايراد كرد. وي افزود : يكي از مهمترين اهداف بعثت پيامبران بويژه حضرت محمد مصطفي (ص ) تزكيه امت از شركت و كفر و نفاق و رذائل اخلاقي و تعليم و تربيت بوده است . وي با حديثي از آن بزرگوار تصريح كرد : سه گناه كبيره شامل (سخن چيني غيبت و دروغ ) انسان را به عذاب قبر دچار مي كند. وي با انتقاد از برگزاركنندگان محافل و مجالس ترحيم و ختم و پذيرايي ناهار در روزهاي جمعه افزود : افرادي كه باعث مي شوند چند صد نفر از ادامه نماز اول وقت و يا شركت در نمازجمعه محروم شوند بايد پاسخگو باشند و متاسفانه گاهي تعدادي از علما نيز در چنين محافلي حضور دارند. وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي عمليات مرصاد آزادي اسراي لبناني و استرداد پيكر شهدا ضدصهيونيستي را كه بازتاب گسترده جهاني داشت يك پيروزي براي حزب الله دانست .
بهنمير ـ حجت الاسلام شريف تبار امام جمعه بهنمير خطبه هاي نماز بااشاره به مذاكرات ژنو حضور نماينده آمريكا بدون پيش شرط تعليق غني سازي را نوعي عقب نشيني آمريكا و پيروزي براي جمهوري اسلامي دانست و گفت : گرچه آمريكا با هدف متقاعدساختن ايران بر تعليق غني سازي شركت كرد اما چيزي بدست نياورد. امام جمعه بهنمير در مورد اولين نمازجمعه بعد از انقلاب به امامت آيت الله طالقاني اشاره كرد و در مورد اهميت نمازجمعه سخناني ايراد نمود و گفت : نمازجمعه مظهر وحدت و اتحاد و همبستگي ملت مسلمان ايران است و نمازجمعه به عنوان پشتوانه محكم نظام و عامل موثر در پيشبرد انقلاب اسلامي است .
چمستان ـ خطيب جمعه شهر چمستان حجت الاسلام جباري با بيان حديثي از حضرت موسي بن جعفر(ع ) كه از قول حضرت عيسي (ع ) به حواريون سفارش شده بود كه اي حواريون دلهايتان را جايگاه و خانه تقوا قرار دهيد نه لانه و آشيانه خواهشهاي نفساني و شيطاني همه نمازگزاران را به تقواي الهي دعوت نمود. امام جمعه چمستان در ادامه با تشريح دور جديد مذاكرات هسته اي گفت : اين بار نيز تيم هسته اي جمهوري اسلامي در گفتگوهايش با گروه 1 +5 هرگز تن به زياده خواهي و زورگويي آنها نداد هرچند غربيها هر بار در مذاكرات . تيغ منطق شان كند و ناكارآمد مي شود زبان زور و قلدريشان بكار مي افتد و با تحريم ها و تهديد از دور ميز مذاكرات فاصله مي گيرند اما جمهوري اسلامي ايران هميشه پاي بنديش را بر حق مسلم و راه حل ديپلماتيك اعلان داشته و اين موضع نيز تغيير نكرده است .
كرمان ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان نمازجمعه را نمايش قدرت سياسي و اجتماعي جامعه اسلامي بيان كرد. حجت الاسلام جعفري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه كرمان افزود : مقابل اين نمايش بزرگ مسلمانان مستكبرين و زورگويان مي دانند كه حق كوچكترين تعرضي به ايران اسلامي را ندارند. وي ادامه داد : افزايش رشد آگاهي سياسي و اجتماعي آحاد جامعه و تقرب به خداوند از ويژگي هاي برگزاري اين آيين است . جعفري ضمن دعوت همگان به شركت در اين آيين باشكوه اضافه كرد : با شركت در نمازجمعه خود را به خداوند متعال نزديك مي نماييم . وي گفت : به بركت مساجد و برپايي آيين هاي نمازجمعه است كه كشور ما از وحدت و انسجام اسلامي برخوردار است . خطيب جمعه كرمان بااشاره به برگزاري اولين اقامه نمازجمعه در سال 58 افزود : برپايي نمازجمعه به مراتب مهم تر از ديگر آيين هاي جماعت است .
تربت جام ـ حجت الاسلام سيدعلي موسوي فر امام جمعه تربت جام در خطبه هاي نماز ضمن تبريك بعثت پيامبر اكرم (ص ) اظهار داشت : هدف از بعثت نجات بشريت از انواع تاريكي هاي اعتقادي اجتماعي و عاطفي و اقتصادي و بهداشتي به سوي تمدن و نور هدايت بوده است . امام جمعه تربت جام سالروز اولين اقامه نمازجمعه را در كشور توسط آيت الله طالقاني گرامي داشت و اظهار داشت رسالت هاي نمازجمعه تربيتي است كه با دعوت نمازگزاران به تقواي محقق مي شود وي در وظايف نمازجمعه گفت : رسالت علمي و آموزشي تبيين و تحليل مسائل سياسي ايجاد تحكيم وحدت در چارچوب احكام خود رسالت افشاي منافقين از رسالت هاي نمازجمعه است .
بروجن ـ حجت الاسلام والمسلمين حسين نژاديان امام جمعه بروجن به مناسبت هاي هفته آتي اشاره نمود شنبه 5 مرداد اقامه اولين نمازجمعه در تهران به امامت مرحوم آيت اله سيدمحمود طالقاني (ره ) در سال 1358 حضرت امام راحل (ره ) فرمودند : « نمازجمعه از بزرگترين عنايات حق تعالي به انقلاب اسلامي است » . يكي از بركات اين نهضت و انقلاب اقامه نمازجمعه است . نمازجمعه نمايشي از قدرت سياسي اجتماعي اسلام است . امام جمعه بروجن به چند روايت به شرح زير اشاره كرد : امام باقر(عليه السلام ) فرمود : اصحاب پيامبر(ص ) در روز پنج شنبه خودشان را براي فردا آماده مي كردند تا به نمازجمعه بروند. امير مومنان علي (ع ) فرمودند : روز پنج شنبه دارويي نخوريد كه شما را در بستر بيندازد تا مبادا نمازجمعه فردا از دستتان برود. امام صادق (ع ) فرمود : روز جمعه خود را زينت كنيد غسل كنيد عطر بزنيد و سرو صورت خود را مرتب نماييد تميزترين لباسهايتان را بپوشيد و به نمازجمعه برويد . يكشنبه 6 مرداد همه پرسي اصلاح قانون اساسي روز ترويج آموزش هاي فني حرفه اي و روز مددكاري مي باشد . دوشنبه 7 مرداد (25 رجب برابر شهادت حضرت امام موسي كاظم (ع ) است توجه و بهره برداري از سيره چنين امامي در عرصه هاي گوناگون تربيتي اجتماعي عبادي و... برايمان بسيار راه گشا و نتيجه بخش است . من جمله توجه به جريان تعيين فدك (يا سومين خليفه عباسي ) و قضيه بشر حافي كه او در كنار مسجد امام اعظم بغداد دفن گرديد . و چهارشنبه 9 مرداد (27 رجب ) روز مبعث پيامبر اعظم خاتم الانبيا محمد مصطفي (ص ) در 40 سالگي (13 سال قبل از هجرت ) مي باشد .
انديمشك ـ حجت الاسلام خدامي به روش ناپسند و مطرود مخالف كشي در مسائل سياسي و اجتماعي پرداخت و گفت : رئيس جمهور آمريكا امروز بعنوان كسي كه حتي از سايه خودش هم واهمه دارد با تجاوز و به حريم خصوصي افراد به شنود مكالمات آنان مي پردازد. حجت الاسلام خدامي با بهره گيري از كلام مولي الموحدين علي (ع ) خطاب به مالك افزود : علي (ع ) به همه انسانها ولو به جرج بوش پيام مي دهد كه حق نداريد از مردم عيب جويي نمائيد. بلكه بايد به مردم حسن ظن داشت . امام جمعه انديمشك بااشاره به مناسبتهاي هفته خاطرنشان كرد : تامين اجتماعي بايد در عرصه هاي كلينيكي درمانگاهي و تخصصي در محله هاي شهر برپا شود تا بتواند در خدمات رساني و افراد ضعيف و ناتوان بخصوص در لحظات حياتي كه هر ثانيه مي تواند سرنوشت ساز باشد توفيقات بيشتري كسب نمايد.
اصفهان ـ آيت الله سيديوسف طباطبايي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان گفت : نمازجمعه نعمتي بود كه توسط حضرت امام خميني (ره ) پس از پيروزي انقلاب اسلامي در كشور اقامه گرديد. وي در خطبه هاي نمازجمعه اصفهان كه در مسجد امام اين شهر برگزار شد با گرامي داشت پنجم مرداد سالروز برگزاري اولين نمازجمعه توسط مرحوم آيت الله طالقاني (ره ) و به امر امام خميني (ره ) به بيان رواياتي در خصوص اهميت اين همايش بزرگ مردمي اشاره كرد و افزود : پيامبر مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص ) مي فرمايند : هر كس ايمان به خدا و روز قيامت دارد بايد روز جمعه در نماز جمعه شركت كند. خطيب جمعه اصفهان ادامه داد : حضرت امام محمدباقر(ع ) نيز مي فرمايند به خدا شنيدم كه اصحاب پيامبر(ص ) از روز پنجشنبه خود را آماده شركت در نمازجمعه مي كردند. وي اظهار اميدواري كرد آئين هاي نمازجمعه هر روز رونق بيشتري پيدا كند و انشاالله خطباي محترم جمعه در جهت غناي خطبه ها و هدايت و بيداري مردم تلاش بيشتري نمايند . امام جمعه اصفهان در ادامه 24 رجب سالروز فتح خيبر توسط حضرت امير(ع ) را يادآور شد و بااشاره به با اشاره به شان و شخصيت و نقش آن امام متقين در ترويج دين اسلام و ياري پيامبر اكرم (ص ) گفت : اميرالمومنين (ع ) از كودكي در دامن پيامبر بزرگوار اسلام (ص ) رشد كرد و براي گسترش دين اسلام و آئين محمدي (ص ) جانفشاني كرد. وي ادامه داد : اميرالمومنين از كودكي و طفوليت داراي ويژگي هاي منحصر بفردي بود كه همگان پي به آن برده بودند. آيت الله طباطبايي در ادامه سخنانش بعثت پيامبر اكرم (ص ) را تبريك گفت و به بيان سيره و زندگاني آن پيامبر رحمت پرداخت و اظهار اميدواري كرد : جامعه اسلامي در پيروي از سيره و روش زندگي حضرت محمد(ص ) آخرين پيامبر الهي بيش از گذشته تلاش نمايند. وي پنجم مرداد روز ملي مهارت را گرامي داشت و بر ضرورت توجه به آموزش هاي فني و حرفه اي در جامعه تاكيد كرد. خطيب جمعه اصفهان در ادامه خطبه هاي نماز به بحث پيرامون خانواده در اسلام پرداخت و گفت : محور زندگي و خانواده محبت بين زن و مرد است و زن و مرد خوب زمينه ساز اجتماع خوب هستند. وي ادامه داد زن در خانواده نقش بسيار مهمي دارد و مرد نيز بايد در كار خانه به همسرش كمك كند. آيت الله طباطبايي بااشاره به سخنان رئيس جمهوري درخصوص كاهش زمان كار زنان در ادارات گفت : اگر اين اتفاق بيفتد بايد دوباره براي انجام كارهاي اداري نيرو استخدام كنند تا كار مردم انجام شود. امام جمعه اصفهان گفت : زنان مسلمان بدانند كار در خانه و زندگي اجر بسيار عظيمي نزد خداوند دارد به طوريكه طبق روايات خداوند به زنان خانه دار زحمت كش نگاه رحمت مي كند و كسي كه خداوند بزرگ نگاه رحمت به او كند عذابش نخواهد كرد.
دهدشت ـ حجت الاسلام تقوي امام جمعه موقت دهدشت پس از توصيه به تقواي الهي به سالروز شهادت اسوه تقوا و ايمان حضرت امام موسي كاظم عليه السلام اشاره كرد و پيرامون شخصيت آن امام بزرگوار مطالبي بيان داشت . امام جمعه موقت دهدشت به سالروز بعثت نبي مكرم اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص ) اشاره كرد و پيرامون مكارم اخلاقي آن حضرت مطالب مبسوطي بيان داشت . حجت الاسلام تقوي پيرامون اهميت نمازجمعه و شخصيت مرحوم آيت الله طالقاني صحبت كرد وي از بركات نمازجمعه و تاثير مثبت آن در جامعه سخن گفت .
شميرانات ـ ناطق جمعه شهرستان شميرانات ولايت فقيه را موهبتي الهي حوزه نظارت و مديريت ولي فقيه را فراملي جهان اسلامي و جهاني وولايت پذيري و ولايت مداري را نماد خداباوري و خداگرايي توصيف نمود و گفت : ولايت ديني ولايتي خدامردمي است از يك سو بر تشريع آفريدگار و از سوي ديگر بر بيعت خداگرايان درستكار استوار مي شود به هيچ وجه ولايت فقيه متكي بر انتخابات سياسي نيست ميثاق گرايي بيعتي آرماني و رويكردي مدني محسوب مي شود از نگاه فرهنگي تحكيم ميثاقهاي ديني و از نگاه سياسي مشابه همه پرسي است ولايت فقيه نتيجه تبلور صلاحيت و بيعت مردم با شاخصه هاي برتر فقاهت و مدنيت است . حجت الاسلام والمسلمين دعاگو پيروزي انقلاب اسلامي استقرار و استمرار جمهوري اسلامي افزايش روز افزون شكوه فرهنگي اقتدار سياسي آمادگي نظامي قدرت دفاع و بازدارندگي شكوفائي علمي و پيشبرد خردمندانه فناوري صلح آميز هسته اي را موهبتهاي الهي برآمده از ولايت فقيه توصيف نمود و گفت : اعتبار اقتدار سرافرازي سربلندي و پيروزي امت اسلامي درخشش جمهوري اسلامي در محور قطب جهان اسلام پيشبرد پيروزمندانه فناوري صلح آميز هسته اي در فضائي آكنده از توطئه هاي سياسي و فتنه هاي شيطاني سازماندهي جبهه قدرتمند دفاع و بازدارندگي و موفقيتهاي درخشان ايران اسلامي در حوزه هاي فرهنگي و سياسي موهبتهاي شكوهمند و بي مانند نقش آفريني اسلام ناب محمدي و خط امام و رهبري ديني است . خطيب جمعه شهرستان شميرانات خطبه دوم را به تحليل تحولات سياسي روز با عنوان شكست زنجيره توطئه بسترساز مذاكره اختصاص داده اظهار داشت : آمريكا براي پيشبرد پروژه جهاني سازي و تسلط بر جهان اسلام و جامعه جهاني براندازي جمهوري اسلامي و تغيير و يا تسليم نظامهاي وفادار به انقلاب اسلامي را برنامه ريزي كرد. وي افزود : سياستمداران آمريكائي براساس راهبرد براندازي حكومت بر افغانستان عراق لبنان و فلسطين تقويت اسرائيل ايجاد وحدت و همگرائي بين كشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي بسيج جامعه جهاني عليه جمهوري اسلامي به بهانه ادامه غني سازي و پيشبرد فناوري صلح آميز هسته اي پيشبرد پروژه براندازي و تشكيل حكو





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 818]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن