تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812831929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهواز : كار ائمه جمعه نظارت بر امور جاري كشور احكام و ارزشهاي ديني و معنوي مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهواز : كار ائمه جمعه نظارت بر امور جاري كشور احكام و ارزشهاي ديني و معنوي مردم است
اشاره :
يكي از ابعاد فقه سياسي اسلام مطالعه و تامل عالمانه و فقيهانه در ابعاد سياسي عبادات اسلامي است و بررسي اين حقيقت كه در معنوي ترين قدسي ترين و عبادي ترين احكام خود سياسي است و در همانجايي كه به رابطه انسان با معبود بي همتا و هستي بخش خود اختصاص دارد احكام و دستورات خود را به گونه اي طراحي كرده است كه آميخته با سياست و اجتماع هست و هرگز به انسان مسلمان اجازه نمي دهد كه به بهانه معنويت عبادت زهد و رهبانيت در گوشه اي بخزد و از سرنوشت خود و جامعه بي خبر باشد.
از جمله عباداتي كه در اسلام ممزوج و آميخته با ابعاد سياسي است و جز انفكاك ناپذير آن به شمار مي آيد « نمازجمعه » است .
در اين راستا بر آن شديم تا به مناسبت فرارسيدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستين نمازجمعه با آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز به گفتگو بنشينيم و نظرات ايشان را در خصوص اين فريضه جويا شويم كه توجه شما را به اين گفتگو جلب مي كنيم .

آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز بمناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستين نمازجمعه در ايران پس از انقلاب اسلامي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما در خصوص اهميت نمازجمعه در اسلام گفت : دين مقدس اسلام اهميت خاصي به موضوع جامعه مي دهد و لذا بسياري از احكام و فرامين اين دين مقدس در ارتباط با استحكام پايه هاي جامعه هستند و جامعه را طي مراحلي طبقه بندي مي كند. مثلا براي اهل يك روستا و يا يك محله در شهرهاي بزرگ در هر محله همه روز چند بار در مسجد تجمع مي كنند و به عبادت خدا مي پردازند كه اين امر باعث تاليف قلوب مي گردد و موانع ارتباط و اتحاد و انسجام را برطرف مي كند.
در مرحله بالاتر كه مردم يك شهر بزرگ همه روز تجمع آنان مقدور نيست هفته اي يك بار نمازجمعه پيش بيني شده است كه همه تجمع كنند و فريضه بزرگ و با ابهت نمازجمعه را برپا كنند و در سطح بالاتر تجمع كل جهان اسلام در فريضه الهي حج كه به فرموده امام راحل آن هم يك فريضه الهي سياسي است و مربوط به تجمع كل جهان اسلام و مسلمين عالم داده است .
اسلام اهميت زيادي براي نمازجمعه قائل شده است تا آنجائيكه شركت در نمازجمعه و اقامه نمازجمعه علامت ايمان و ترك آن علامت نفاق شناخته است و تاكيدي كه در سوره جمعه آمده كمتر مشابه آن در رابطه با بقيه احكام الهي مي بينيم يعني از اهميت خاص و ويژه برخوردار است كه مي فرمايد : يا ايهاالذين آمنوا اذا نودي للصلوه من يوم الجمعه ...
آيت الله موسوي جزايري در خصوص نقش و جايگاه ائمه جمعه در نظام حكومتي جمهوري اسلامي گفت : جايگاه ائمه جمعه جايگاه نظارتي است چون آنها منصوب رهبري هستند و همان نقش و اشرافي كه رهبري در كليت نظام دارندو لذا اين اشراف و نظارت و نفوذ در اعماق جامعه بصورت شبكه بزرگ از طريق ائمه جمعه كه نمايندگان ولي فقيه هستند انجام مي شود و از اين رو كار ائمه جمعه اشراف بر امور جاري كشور در ارتباط با جنبه تشرع است يا به عبارتي بر اجراي احكام الهي و ارزشهاي معنوي نظام ديني مردمي نظارت مي كنند.
نماينده ولي فقيه در خوزستان در خصوص وضعيت نمازجمعه در استان خوزستان گفت : بحمداله وضعيت نمازجمعه عليرغم گذشت 30 سال از انقلاب فوق انتظار است و با ابهت و قداست در انظار مردم حفظ شده و هر هفته جمعيت چند هزار نفري عليرغم گرماي شديد و نبود امكانات با استقبال فراوان در نمازجمعه شركت مي كنند كه جاي قدرداني و تشكر دارد.
آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهواز با اشاره به عملكرد دفتر شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خوزستان گفت : يكي از تدابير حكيمانه مقام معظم رهبري تشكيل شوراي سياستگذاري ائمه جمعه است كه خدمات زيادي تاكنون انجام داده است .
وي افزود : بحمداله دفتر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه خوزستان از نعمت وجود حجت الاسلام محمود محمدزاده برخوردار است كه در اين رابطه بايد روي مصداق صحبت كرد و اين مصداق خاص واقعا نعمتي الهي است و دليل آن رضايت مندي ائمه جمعه است كه بارها رضايت مندي خودشان را از حجت الاسلام محمدزاده به بنده اعلام كردند و رابطه آنان بسيار صميمانه است و در يك جمله وي فعال هستند و آنچه كه در توانشان هست انجام مي دهند و ائمه جمعه از وي راضي هستند.
نماينده ولي فقيه در خوزستان در خصوص احداث و راه اندازي مصلاي كوت عبدالله اهواز گفت : بدنبال درخواست مكرر مردم متدين منطقه و با ارسال طوماري با امضاي چند هزار نفر مبني بر ايجاد مصلا در آن منطقه بحمداله با همكاري استاندار قبلي و استاندار فعلي سازمان آب و برق شركت آب و فاضلاب اهواز مسكن و شهرسازي خوزستان دانشگاه صنعت نفت و ساير دستگاه هاي مرتبط و بالاتر از همه حضور مردم منطقه اين مصلا به ميمنت ميلاد اميرالمومنين علي بن ابيطالب (ع ) افتتاح شد و اين نعمت الهي نصيب مردم منطقه گرديد.

وي خاطرنشان كرد : كلان شهرها حكم بلاد كبيره را دارند و مي توان چند نمازجمعه را در آن اقامه كرد و هم اكنون در تهران و اصفهان نيز چند نمازجمعه اقامه مي شود و اين بخاطر رفاه حال مردم است كه مسافت و مشكلات ديگر آنان را از نعمت نمازجمعه محروم نكند.
وي افزود : نمازجمعه كوت عبدالله توسط امام جمعه اهواز يا امام جمعه موقت اهواز اقامه مي شود.
آيت الله موسوي جزايري در ادامه گفت : هر چه اجتماع و تجمع مردم در اين مراسم عبادي سياسي قويتر باشد نتايج درخشانتري بدست خواهد آمد. چون نمازجمعه وحدت بخش عزت آفرين دشمن شكن و خاري است در چشم دشمنان اسلام و در كل نمازجمعه تمام توطئه ها را خنثي مي كند و از اين رو نمازجمعه يك مائده آسماني است كه ما انتظار داريم مردم عزيز بيشتر قدر آن را بدانند و براي هر چه با شكوه برگزار نمودن آن تلاش كنند.
امام جمعه اهواز در رابطه با احداث مصلاي بزرگ اهواز گفت : مصلاي 50 هزار متري است كه در حدود 17 ـ16 هزار مترمربع آن احداث خواهد شد كه خود كار سنگيني و زمان بري است .
وي افزود : بحمداله هم اكنون نقشه آن آماده شده است و در آينده نزديك كلنگ آغاز عمليات ساختمان آن به زمين زده خواهد شد لذا ضمن قدرداني از مردم شريف اهواز كه با اين همه مشكلات و وضعيت خاصي كه مصلا دارد حضور چشمگير و فعال دارند عذرخواهي هم مي كنيم .
آيت الله موسوي جزايري در خاتمه از امام راحل و مرحوم آيت الله طالقاني ياد كرد و اظهار داشت : در سال 58 آيت الله طالقاني پيش قدم شدند و از حضرت امام تقاضاي اقامه نمازجمعه كردند كه حضرت امام تقاضاي ايشان را اجابت كردند و خود ايشان را به امامت نمازجمعه تهران منصوب كردند و اولين نمازجمعه به امامت ايشان در پنجم مرداد برگزار شد.
آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز : عليرغم گذشت 30 سال از انقلاب وضعيت اقامه نماز جمعه در خوزستان فوق انتظار است اين فريضه الهي با توجه به گرماي شديد منطقه با استقبال فراوان مردم روبرو است كه جاي تقدير و تشكر دارد
مروري بر عملكرد شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خوزستان
حجت الاسلام محمود محمدزاده در مورد علت نامگذاري پنجم مرداد به عنوان نمازجمعه گفت : در پنجم مرداد سال 1358 نخستين نمازجمعه پس از استقرار نظام و حكومت جمهوري اسلامي به فرمان امام راحل و با امامت آيت الله طالقاني (ره ) اقامه شد. از اين رو و به دنبال هماهنگي هاي انجام شده اين روز به عنوان روز نمازجمعه نامگذاري گرديد كه انشاالله با هدايت هاي عالمانه رهبري در اين زمينه شاهد برپايي پرشورتر نمازهاي جمعه كه خود نماد حكومت ديني است در سرتاسر ميهن اسلامي مان باشيم .
حجت الاسلام محمدزاده در مورد شوراي سياست گذاري ائمه جمعه به خبرنگار ما گفت : پس از اقامه نخستين نمازجمعه تهران به فرمان امام راحل ساير مراكز استان هاي بزرگ درخواست اقامه نماز جمعه را داشتند كه در ابتدا معرفي ائمه جمعه از سوي دبيرخانه مركزي ائمه جمعه كه در قم مستقر بود صورت مي گرفت .
در تاريخ 71 12 22 به حكم مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي تشكيلات مركزي ائمه جمعه وارد مرحله جديدي شد و به دستور وي 9 تن از شخصيتهاي برجسته روحاني با عنوان « شوراي سياستگذاري ائمه جمعه » مسئوليت امر را عهده دار گرديدند و اين شورا از ابتداي سال 1372 فعاليت خود را به شكل جدي آغاز كرد و در جهت ارتباط بيشتر با مقام معظم رهبري تشكيلات اداري خود را از قم به تهران جنب بيت مقام معظم رهبري منتقل نمود.
بدنه اين شورا از بخش هاي مختلف همچون معاونت فرهنگي سياسي گزينش بازرسي و معاونت اموراستان ها تشكيل شده كه هركدام شرح وظايف خودشان را دارند و همچنين براي ساير استانها دفاتر نمايندگي شورا نيز راه اندازي شد و مسئول دفاتر استاني شورا نيز به پيشنهاد نماينده ولي فقيه هر استان و تاييد رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه انتخاب و منصوب مي شوند.
وي در مورد وظايف دفاتر نمايندگي استاني گفت : وظايف مختلفي برعهده دفاتر نمايندگي است كه مهمترين آن ها شامل پيگيري مصوبات شوراي سياستگزاري ائمه جمعه كشور در استان برنامه ريزي و سازماندهي واجراي گردهمايي هاي استان و ارسال گزارش به امور استان ها نظارت و ارزيابي ستادهاي نمازجمعه در استان ايجاد وحدت عمل و هماهنگي بين ستادهاي نمازجمعه اخذ گزارش فعاليت هاي اجرايي از ستادهاي نمازجمعه استان و ارسال آن به مركز گزارش وضعيت سياسي اجتماعي و فرهنگي استان به مركز حضور فعال در جلسات مربوط به نمازجمعه كه در سطح استان برگزار مي گردد كاربرد تمهيدات لازم جهت تقدير و تشكر از مسئولين و اعضاي فعال ستادهاي نمازجمعه استان برگزاري همايش مسئولين ستادهاي نمازجمعه استان به منظور استمرار بخشيدن به وحدت عمل هماهنگي ساماندهي آموزش تشكيلاتي تبادل تجربيات ارائه پيشنهادها و رهنمودهاي كاربردي جهت ايجاد رشد و شكوفايي هر چه بيشتر در ستادهاي مي باشد.

يكي ديگر از برنامه هاي ثابت دفاتر نمايندگي نظرسنجي ساليانه است كه برابر نظرسنجي هاي ساليانه اين نهاد در خوزستان كه با هدف شناسايي و بررسي معضلات و مشكلات صورت مي گيرد قبلا سيستم سرمايش « با توجه به گرماي طاقت فرسا » به عنوان يكي از معضلات مصلاها شناسايي شده است كه نتايج نظرسنجي به امام جمعه اعلام مي شود و از طريق اين نظرسنجي آمار حضور فعلي نمازگزاران در 52 هفته سال در چهار فصل بهار تابستان پاييز و زمستان استخراج مي شود كه بيشتر نظرسنجي ها نشان از افزايش جمعيت در محل هاي برپايي نمازجمعه را داشته اما در برخي موارد بوده كه شاهد كاهش نيز بوده ايم كه با پيگيري هاي به موقع در رفع عوامل اين كاهش گام برداشته ايم كه عموما مشكلات عمراني و سخت افزاري بوده است .
حجت الاسلام محمدزاده در خصوص اينكه پيگيري وضعيت مصلاهاي استان اظهار داشت :
بحث مهم مصلاهاي استان از تاريخ 85 6 26 به دنبال انجام فعاليت هاي تخصصي و تحقيقاتي مفصل از سوي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور به شكل ويژه آغاز شد كه تا تاريخ مذكور كار هدفمندي انجام نشده بود و اين پيگيري ها منجر به شكل گيري نهضت مصلاسازي شد كه اين نهضت با هدف سازمان وساماندهي مصلاهاي كشور صورت گرفت و تاريخ نشان مي دهد كه مساجد و مصلاها را حكومت ها ساخته اند نه مردم و به عبارت بهتر مردم با حمايت حكومت ها مساجد و مصلا را احيا كرده اند پس مصلاها بايد برابر آخرين استانداردهاي موجود ساخته شوند و به يك مجموعه فرهنگي تبديل شوند به طوري كه نيازهاي متفاوت يك شهر را پاسخ دهند مانند كتابخانه مهدقرآن سالن آمفي تئاتر مهدكودك جهت فرزندان كودك و خردسالان نمازگزاران از لازمه هاي يك مصلي استاندارد به شمار مي آيد كه در اين ميان بايد يادآور شوم كه هم اكنون مصلاهاي نمازجمعه شهرستان هاي رامهرمز خرمشهر و شوش با لحاظ كردن اين امور در اين شهرستان در حال احداث است .
وي در مورد اينكه براي احداث و راه اندازي مصلا چه نكاتي درنظر گرفته مي شود گفت : وسعت يك مصلا برابر جمعيت شهري و ميزان حضور و نگاه بلندمدت 20 ساله به رشد جمعيت شهري درنظر گرفته مي شودكه در اين راستا در هر مصلا متوسط سهم هريك نفر 9 متر است كه طراحي نقشه به طور متمركز در تهران زيرنظر شوراي سياستگذاري با هزينه آنان انجام مي شود و پس از اتمام فاز اول (مطالعه ) فاز دوم (طراحي و محاسبه ) نقشه تحويل امام جمعه مي شود تا در آن شهر اجرا گردد و از مزيت هاي اين شيوه با توجه به حكومت اسلامي و اهميت نماز جمعه در اين است كه مصلاها به يك ساختمان نمادين شهر مبدل مي شوند و بسياري از نيازهاي فرهنگي شهر را تامين مي كنند.
حجت الاسلام محمدزاده همچنين در خصوص آخرين وضعيت مصلاهاي نماز جمعه استان يادآور شد : بيان وضعيت بر پايه 3 محور در حال احداث اختصاص زمين وطراحي نقشه و بهسازي صورت مي گيرد كه در سطح استان مصلاهاي در حال احداث خرمشهر با مساحت 8 هزار متر مربع رامهرمز 20 هزار متر مربع شوش دانيال 25 هزار متر مربع آغاز به كار شده است و در بخش دوم كه مربوط به اختصاص زمين و طراحي نقشه است در شهرهاي بهبهان بندرامام خميني اميديه شوشتر اروندكنار رامشير و شهر ويس زمين آنان اختصاص يافته و براي طراحي معرفي شده تا اقدامات آن انجام شود و بخش سوم نيز كه با عنوان بهسازي است كه بعضي از مصلاها از جمله انديمشك گتوند آبادان مسجد سليمان ماهشهر ايذه دزفول بهسازي شده اند كه اين بهسازي ها افزايش جمعيت نمازگزاران را به دنبال داشته است و البته بايد متذكر شويم كه در برخي شهرها مساجد حكم مصلا را پيدا كرده اند كه شهرهاي سوسنگرد حميديه شادگان هنديجان اروندكنار اميديه باغملك حميديه رامشير رامهرمز سردشت لالي ملاثاني و ويس از اين دسته اند.
حجه الاسلام محمدزاده در مورد مهمترين سرفصل هاي عملكرد دفتر نمايندگي شورا در استان گفت : از مهمترين فعاليت هاي شورا برگزاري 22 مورد مراسم معارفه ائمه جمعه استان برگزاري 56 گردهمايي ائمه جمعه استان جهت ساماندهي برنامه ريزي شكلي و محتوايي پيگيري و ساماندهي مسكن و دفتر نماز جمعه در سراسر استان مانند ايذه بهبهان حميديه شادگان شوشتر ملاثاني هنديجان هفتكل ويس اروندكنار و سردشت انجام شده فعال نمودن ستادهاي نماز جمعه در سطح استان به عنوان يك عنصر تاثيرگذار در اقامه نماز جمعه برگزاري چندين جلسه آموزشي براي مسئولين ستادها و مجريان كه در حال حاضر قريب به 700 نفر عضو فعال در ستادهاي نماز جمعه فعاليت مي كنند پيگيري امور مربوط به محل هاي اقامه نمازهاي جمعه اعم از مصلاها و مساجد جامع تخصيص زمين مصلاها احداث تجهيز و تكميل مصلي در شهرستان هاي انديمشك ايذه بندرامام دزفول گتوند ماهشهر مسجد سليمان هفتكل ويس و كوت عبدالله در كلانشهر اهواز مي باشد.
وي در مورد علت فقدان ساختماني براي شورا گفت : از سال 64 تا سال 86 و به بيان بهتر تاكنون دفتر نهاد در يك ساختماني كه متعلق به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام مي باشد مشغول فعاليت هستيم و از اين رو با توجه به مشكلاتي كه ما در ساير شهرستان ها براي ائمه جمعه داشتيم واقعا خودمان را فراموش كرده ايم . تا اينكه پس از استقرار دولت جديد و توجه ويژه رئيس جمهر و استاندار وقت در اوايل سال گذشته بر آن شديم محلي را براي اين نهاد در دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه خوزستان احداث كنيم كه به شكرانه خداوند در 5 مرداد سال گذشته كلنگ احداث آن به زمين زده شد و هم اكنون با80 در صد پيشرفت فيزيكي اين پروژه در حال احداث است و انشا الله پس از عيد فطر سال جاري به مرحله بهره برداري مي رسد.
وي پيرامون تامين اعتبار اين طرح ها و پروژه ها گفت : مشكل عمده ما در نهاد نماز جمعه همان بحث تامين اعتبارات است كه پس از رياست آقاي تقوي به عنوان رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور و تعاملي كه با دولت ها صورت گرفت كمك هايي از مركز به استان ها شد كه در مجموع اين كمك ها از سال 80 تا ارديبهشت 87 در بخش مصلاها دفتر و منزل سازماني نهاد اعتباري بالغ بر 14 ميليارد و 892 ميليون ريال بوده است و در بحث اعتبارات استاني بستگي به مديريت استان و شيوه نگرش اين مديريت دارد كه پس از روي كار آ مدن دولت جديد و با توجه به نگاه و اعتقاد خاص شخص رييس جمهوري نسبت به نهاد نماز جمعه و به دنبال آن مديريت استان در زمان استاندار وقت به ترتيب در سال 84 مبلغ 172 ميليون تومان و در سال 85 نيز يك ميليارد و 487 ميليون تومان در سطح استان به اين نهاد پرداخت شد كه بايد اذعان كرد اين پرداخت ها باعث جهش چشمگيري در پروژه ها شده است .
وي گفت : در سال 87 با توجه به تاييدات نماينده ولي فقيه در استان آيت الله موسوي جزايري مبلغ 4 ميليارد تومان براي نهاد نماز جمعه در سطح استان تخصيص داده شد كه هنوز ابلاغ نشده است .
حجت الاسلام محمدزاده نحوه راه اندازي نهاد نماز جمعه در شهرها را تشريح كرد و افزود : شيوه راه اندازي نهاد نماز جمعه از سه بخش تشكيل شده است كه شامل درخواست مستقيم مردم ميزان جمعيت محل اقامه نماز جمعه و ميزان فاصله مكاني با نزديك ترين محل نماز جمعه كه بايد از حد شرعي كمتر نباشد و مرحله گزينش امام جمعه هم توسط معاونت گزينش شوراي سياستگذاري انجام مي پذيرد.
وي در پايان از حمايت ها و هدايت هاي حجت الاسلام والمسلمين تقوي رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور و نيز نماينده ولي فقيه و منتخب مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه اهواز آيت الله موسوي جزايري و ساير ائمه جمعه استان تقدير و تشكر نموده گفت : اگر نمي بود حمايت هاي ايشان مطمئنا اين نهاد در هيچ عرصه اي به توفيق نمي رسيد.
وي همچنين از تمامي ادارات ارگان ها سازمان هايي كه با اين نهاد همكاري داشته و دارند تقدير و تشكر نمود كه از جمله آنان اعضاي ستادهاي نماز جمعه كه تنها روز تعطيل خود را به نمازگزاران جمعه اهدا مي كنند و زحمات نهادهاي امنيتي و انتظامي كه همه هفته ما را در امر برگزاري اقامه نماز جمعه ياري مي نمايند مي باشند.
وي گفت : به اميد روزي كه نماز جمعه خود را به امامت آقا حجت ابن الحسن (عج ) اقامه كنيم .
اهواز ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي
حجت الاسلام محمدزاده مسئول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان خوزستان :
پس از اقامه نخستين نماز جمعه تهران به امامت آيت الله طالقاني كه به فرمان امام راحل اقامه شد ساير مراكز استانها نيز خواستار اقامه نماز جمعه را نمودند كه در ابتدا معرفي ائمه جمعه از سوي دبيرخانه مركزي ائمه جمعه صورت گرفت
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن