تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820409862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجلاس سازمان تجارت جهاني وارد روز سوم خود شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اجلاس سازمان تجارت جهاني وارد روز سوم خود شد
اجلاس سازمان تجارت جهاني در ژنو در حالي وارد روز سوم برگزاري خود مي‌شود كه وزير بازرگاني هند دو روز تاخير امروز وارد ژنو مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "كمال نص" پس از گذشت دو روز از اجلاس ژنو امروز چهارشنبه 23 جولاي براي حضور در اين جلاس وارد اين شهر شد. اين درحاليست كه طي دو روز گذشته موفقيت هاي اندكي در مذاكرات ميان مقامات حاضر در اين اجلاس ديده شده است.

نص اعلام كرد: دهلي نو حاضر نيست منافع ميليون ها كشاورز خود را براي انعقاد قرارداد تجارت جهاني به خطر بياندازد.

براساس اين گزارش، در روز گذشته سه شنبه 23 جولاي امريكا پيشنهاد داد به منظور انعقاد هرچه سريعتر اين قراداد يارانه‌هاي اقتصادي گرفته به كشاورزان را از 15 ميليارد دلار در سال به دو ميليارد دلار در سال كاهش دهند اما اين پيشنهاد از سوي برزيل به عنوان يكي از سخنگويان غيررسمي كشورهاي در حال توسعه رد شد.

سلسو آموريم سخنگوي برزيل در اين اجلاس گفت: اين پيشنهاد آمريكا نشان مي دهد كه اين كشور در مذاكرات حضور دارد ولي تمايل چنداني براي عقد اين قرارداد ندارد.

پيتر مندلسون رئيس كميسيون اروپا نيز اعلام كرده درصورت تمايل به نتيجه بخش بودن مذاكرات تا پيش از پايان هفته بايد به مذاكرات سرعت بخشيد.

*هشدار كشاورزان جهان در مورد اثرات منفي اين مذاكرات

كشاورزان از سراسر اروپا، آسيا، آفريقا و كانادا روز گذشته در بيانيه مشتركي در خصوص اثرات منفي مذاكرات صورت گرفته به سازمان تجات جهاني هشدار دادند.

اين گروه از كشاورزان خطاب به پاسكال لامي رئيس سازمان تجارت جهاني اعلام كرد در حاليكه امضاي اين قراداد مي تواند به نفع تجار چندجانبه و كشاورزان بزرگ در سراسر جهان باشد مي تواند به همان اندازه به كشاورزان خود آسيب برساند و موجب گسترش فقر جهان شود.

همچنين اتئلافي از كشاورزان از كشورهاي اروپايي غني و مشمول يارانه هاي بالا به همراه توليد كنندگان در برخي كشورهاي فقير جهان نظير شرق آفريقا اعلام كردند مذاكرات ژنو به راحتي بر مبناي تساوي ميان شمال و جنوب نيست./س
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن