تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815722072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار فرهنگسراها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار فرهنگسراها
خبرگزاري فارس: برگزاري جشن بزرگ كتاب، ايجاد خانه موسيقي كودك و نوجوان، راه‌اندازي كانون فيلم، پخش فيلم رايگان، تجليل از نوآوران پايتخت، راه‌اندازي كتابخانه فجر، راه‌اندازي باشگاه تهران از اخبار و برنامه‌هاي امروز فرهنگسراها است.


به گزارش خبرگزاري فارس، اخبار امروز خانه‌هاي فرهنگ و فرهنگسراهاي تهران وابسته به سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به شرح ذيل است:

برگزاري جشن بزرگ كتاب
------------------------------
مديريت فرهنگي هنري منطقه 12، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با همكاري معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 12 «جشن بزرگ كتاب» را برگزار مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز فرهنگي هنري نوجوانان شهر تهران، اين مديريت با هدف ايجاد فضايي فرهنگي مناسب، بالا بردن سطح كتاب و كتابخواني، ايجاد فرصت جهت خلاقيت و طراحي برنامه‌هاي جذاب و نوين با گسترش فرهنگ كتابخواني جشن بزرگ كتاب را به مناسبت مبعث پيامبر اكرم (ص) برگزار مي‌كند.جشن كتاب با پيروي از اينكه پيامبر ختمي مرتبت (ص) كه حامل بزرگترين كتاب آسماني است برپا مي‌گردد.
از ويژه برنامه‌هاي اين جشن مي‌توان به (مبادله كتاب، نقد، كتاب، يك كتاب يك نويسنده، از قصه تا نمايش، نمايشگاه كتاب، نمايش عروسكي، نمايش ميداني، كارگاههاي مختلف هنري، موسيقي ميداني و جشن اختتاميه و نورافشاني) اشاره كرد.زمان برگزاري 9 مردادماه 87 همزمان با مبعث رسول اكرم (ص) ساعت 9 الي 22 در پارك شهر تهران است.

خانه موسيقي كودك و نوجوان
------------------------------------
مركز فرهنگي هنري نوجوانان شهر تهران در جشنواره‌ تابستان 87 خانه موسيقي كودك و نوجوان را راه‌اندازي مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز فرهنگي هنري نوجوانان شهر تهران، مركز فرهنگي هنري نوجوانان شهر تهران با هدف توسعه آموزش هنر، برنامه‌ريزي خلاقانه و اينكه آموزش هنر مي‌تواند خلاقيت، زيبا شناختي و رشد فكري را افزايش مي‌دهد. به همين منظور خانه موسيقي كودك و نوجوان را راه‌اندازي مي‌كند. تا كودكان و نوجوانان ضمن آشنايي با آلات مختلف موسيقيايي فرصت تجربه علمي و عملي را در مركز نوجوانان پيدا نمايند.

كانون فيلم تهران
-------------------
مركز فرهنگي هنري نوجوانان شهر تهران، در تابستان 87 كانون فيلم تهران را ويژه‌ نوجوانان راه‌اندازي كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز فرهنگي هنري نوجوانان شهر تهران، اين مركز با هدف شناخت استعدادهاي نوجوانان و جوانان و پر كردن اوقات فراغت و ايجاد فضايي جهت جذب و آموزش آنان به مقوله هنر هفتم كانون فيلم تهران راه‌اندازي كرده است.
اين كانون مسابقه بزرگ (سينمايي ستاره‌ها) در 2 رشته مسابقه كتبي اطلاعات سينمايي و مسابقه عملي بازيگري جلوي دوربين را در سه مرحله (مقدماتي، نيمه نهايي و نهايي) برگزار مي‌‌كند.
برگزيدگان بازيگري برحسب مورد در فيلم‌هاي در دست ساخت كانون، ايفاي نقش خواهند كرد.
براي كليه برگزيدگان، برنامه‌هايي از قبيل (بازديد از پشت صحنه فيلم‌ها و سريالهاي تلويزيوني و ديدار با چهره‌هاي آشناي سينما و تلويزيون و...) تدارك ديده شده است.برگزيدگان مرحله نهايي علاوه بر امتيازات فوق به مراكز حرفه‌َاي سينما و تلويزيون معرفي خواهد شد.
- مرحله نهايي مسابقه بازيگري در استوديو برگزار و توسط سه تن از بازيگران سرشناس داوري شده و به صورت تلويزيوني ضبط خواهد شد.

سينماي رايگان در شب‌هاي تابستان
---------------------------------------------
«سينماي رايگان در شب‌هاي تابستان» عنوان برنامه‌اي است كه تا هشتم شهريورماه در فرهنگسراي تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري مناطق 21 و 22 شهرداري تهران، از اين پس فضاي باز فرهنگي تهران بانمايش فيلم‌هاي روز سينماي ايران، هر هفته ميزبان شهروندان منطقه 22 است.اين برنامه ساعت 30/20 روزهاي پنج‌شنبه و جمعه هر هفته در فضاي باز بوستان باغ‌نو با هدف ايجاد ساعاتي نشاط‌انگيز براي اوقات فراغت شهروندان اجرا مي‌شود.
«سينماي رايگان در شب‌هاي تابستان» بخشي از مجموعه برنامه‌هاي جشنواره تابستاني فرهنگسراي تهران است.

برجسته‌ترين نوآوران پايتخت، 21 مرداد معرفي مي‌شوند
-----------------------------------------------------------------
در نخستين جشن نكوداشت چهره‌هاي نوآور شهر تهران، ويژه‌ برنامه گراميداشت سعيد كاظمي آشتياني، دانشمند فقيد علوم ژنتيك برگزار و از برترين چهر‌ه‌هاي خلاق و نوآور پايتخت تجليل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تفكر، اكبر بختياري، دبير اجرايي جشن نكوداشت چهره‌هاي نوآور با اعلام اين خبر افزود: با توجه به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري تحت عنوان سال نوآوري و شكوفايي و با هدف فرهنگ خلاقيت، ايده‌پردازي و نوآوري در جامعه، فرهنگسراي تفكر در ادامه برنامه‌هاي شاخص خود در عرصه ترويج دانش و انديشه‌ورزي، اقدام به برگزاري جشن ويژه‌اي براي معرفي و تقدير از برترين نوآوران، پژوهشگران، صاحبان كرسي‌هاي نظريه‌پردازي و مراكز فعال در زمينه دانش‌هاي نو مي‌نمايد.
بختياري با عنوان اينكه برترين‌هاي مورد نظر در زمينه‌ نوآوري از چهره‌هاي ممتاز و سرشناس علمي و فرهنگي در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي هستند درباره بخش‌هاي مختلف انتخاب‌ برترين‌ها اظهار داشت: در اين جشن علاوه بر ويژه برنامه نكوداشت مقام علمي و فرهنگي دانشمند فقيد سعيد كاظمي آشتياني كه از فعالان پژوهش در جهاد دانشگاهي و مسئول سابق پژوهشكده رويان بودند، بخش‌هاي ديگري هم چون معرفي و تجليل از پراستنادترين پژوهشگران براساس شاخص ISI، پراستنادترين پژوهشگران در مجلات داخلي و صاحبان كرسي نظريه‌پردازي در كشور خواهيم داشت.
رئيس فرهنگسراي تفكر افزود: معرفي مجلات علمي پراستناد، معرفي و تقدير از مراكز فعال و پيشگام در زمينه دانش‌هاي نو، اجراي برنامه‌‌هاي فرهنگي، هنري در زمينه خلاقيت و نوآوري و انتشار ويژه برنامه‌هاي تخصصي در زمينه نوآوري و خلاقيت از ديگر بخش‌ها و برنامه‌هاي جشن نكوداشت چهره‌هاي نوآور شهر تهران است.
بختياري در خاتمه گفت: اين جشن عصر روز 21 مرداد از ساعت 30/17 در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي هنر با حضور مسئولان فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران و جمعي از چهره‌هاي نوآور، پژوهشگران و شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي برگزار خواهد شد.

برپايي كتابخانه فجر
-------------------------
كتابخانه عمومي فجر از مراكز مديريت فرهنگي هنري منطقه 18 با غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان علاقمند به كتاب و كتابخواني، ويژه برنامه‌هايي را برگزار مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل ازروابط عمومي منطقه 18 و فرهنگسراي خاتم، مهدي كاظمي مدير كتابخانه فجر، در خصوص زمان و چگونگي اجراي اين برنامه‌ها گفت‌: اجراي برنامه‌هاي متنوع به منظور جذب مخاطبين كتابخانه و ايجاد اشتياق مطالعه از اهداف برگزاري اين گونه برنامه مي‌باشد كه براي عمومي مراجعين و اعضاي ثابت كتابخانه در نظر گرفته‌ايم.
وي در ادامه تصريح كرد: اجراي مسابقه كتابخواني با عنوان «نكته‌هايي ناب از نماز» تأليف جواد آذرگون، به همراه اهدا جوايز ارزنده به برندگان مسابقه يكي از برنامه‌ها مي‌باشد كه از يكم تا 27 مردادماه سال جاري در اين كتابخانه برگزار خواهد شد.
كاظمي همچنين از برنامه‌ ديگري با عنوان «كتاب ميهمان خانه‌ ما» ياد كرد و افزود: در اين طرح علاقمندان مي‌توانند تعدادي از كتب مورد علاقه‌‌ خود را به صورت اماني در داخل كيفهايي براي مطالعه در منزل مورد استفاده قرار دهند كه اين برنامه نيز تا پايان مردادماه مي‌باشد.
مدير كتابخانه فجر در پايان ضمن دعوت از عموم علاقمندان با برخورداري از برنامه‌هاي اين كتابخانه افزود: «جستاري در مطبوعات»‌ عنوان برنامه ديگري است كه با هدف افزايش اطلاعات عمومي اعضا و مراجعين با در اختيار نهادن نشريات و مجلات تخصصي و غيره جهت مطالعه صورت خواهد گرفت كه اين برنامه نيز تا پايان مردادماه ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازي باشگاه تهران
---------------------------
فرهنگسراي اخلاق با مشاركت معاونت فرهنگي، تشكلهاي اجتماعي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و خانه شهرياران جوان برگزار مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي اخلاق، اين مجموعه در نظر دارد براي بالا بردن سطح مشاركت جوانان و نوجوانان در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، تفريحي برنامه ويژه‌اي را تحت عنوان باشگاه تهران برگزار نمايد.
اين برنامه شامل بازديد از مراكز تفريحي و فرهنگي، تورهاي يكروزه تهران‌گردي، برگزاري جشن، برپايي مسابقات و ساير برنامه‌‌هاي متنوع ديگر است.
لازم به ذكر است، اين برنامه ويژه جوانان و نوجوان 15 الي 25 سال مي‌باشد كه مي‌توانند يا مراجعه به نزديكترين مركز تحت پوشش ستاد فرهنگي هنري منطقه 14 (فرهنگسراي اخلاق) از امكانات اين باشگاه استفاده نمايند.
برنامه فوق از اول مردادماه شروع و تا پايان سال 87 ادامه خواهد داشت.

اجراي 87 برنامه فرهنگي - آموزشي در تابستان 87
------------------------------------------------------------
رئيس فرهنگسراي سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران از اجراي 87 برنامه هنري، فرهنگي، آموزشي و فراغتي در تابستان 87 خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي قرآن، محمدرضا پورمعين گفت: در تابستان امسال بيش از 80 برنامه اجتماعي، هنري و قرآني با رويكرد آموزشي به منظور پر كردن بخشي از اوقات فراغت شهروندان اجرا مي‌شود.
وي گفت:‌ براساس نتايج نظرسنجي از شهروندان در ابتداي سال‌جاري، بسياري از شهروندان اظهار داشتند كه علاقمند به ارتقاي سطح دانايي و توانايي خود در حوزه اجتماعي هستند، از اين‌رو كارشناسان و برنامه‌ريزان فرهنگسرا، بيش از 30 برنامه با رويكرد اجتماعي - آموزشي طراحي كرده و به تدريج در طول تابستان اجرا مي‌شود.
پورمعين با بيان اين مطلب كه از ويژگيهاي برنامه‌هاي هنري فرهنگسراي قرآن در تابستان 87 مي‌توان به عنصر نوآوري، ارتقاي روحيه مشاركتي و كار گروهي اعضاي خانواده و در برگيري تمام لايه‌هاي سني اشاره كرد و افزود:‌28 برنامه شاخص هنري در قالب چندين جشنواره، نمايش، نمايشگاه، كارگاه و مسابقه در فرهنگسراي قرآن و 6 خانه فرهنگ محله و 5 خانه فرهنگ محله سيار اجرا مي‌شود.
به گفته وي، افزون بر جشنواره غذاهاي سنتي، چندين از جمله نمايشگاههاي گروهي معرق، نقاشي بانوان، خوشنويسي و فرشتگان نماز من به همراه چندين كارگاه عكاسي، خلاقيت خردسالان، و نقاشي برگزار خواهد شد.
براساس اين خبر، نمايش موزيكال با اهدا خورجين كتاب‌، نمايش عروسكي و خيابان، هنر و هنرمند در محله، با هم نقاشي كنيم و نمايشگاه هنري مشق تعالي از ديگر برنام‌‌هاي هنري است كه توسط فرهنگسراي قرآن به منظور پركردن بخشي از اوقات فراغت شهروندان اجرا مي‌شود.
رئيس فرهنگسراي قرآن در ادامه با تأكيد براين مطلب كه اواخر فصل تابستان با آغاز ماه مبارك، تقارن يافته است، گفت: به منظور افزايش روحيه معنوي شهروندان و ايجاد فضاي روحاني در شهر تهران، 30 برنامه ديني - مذهبي در طول تابستان اجرا مي شود كه كارگاه قصه‌هاي قرآني، محفل انس با قرآن، جشنواره رحل طلايي، نمايشگاه آثار حجم سوره فجر، افطاري روزه اولي‌ها و جشن منتظران فرج به همراه تجليل از خادمين قرآن از آن جمله هستند.
به گفته پورمعين، جشن ولايت، سفره كريم اهل بيت، نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، با شاگردان مدرسه قرآن جزخواني قرآن كريم، جشن با نوي آب، برخوان نعمت الهي و مسابقات كتبي به مناسبت ميلاد امام علي، مبعث و اعياد شعبانيه از جمله برنامه‌هاي ويژه تابستان 87 است كه درصد قابل توجهي از آنها با ورود به ماه مبارك رمضان اجرا خواهد شد.

خاتم و معرفي برنامه‌هاي بوستان‌هاي فرهنگي هنري منطقه 18
---------------------------------------------------------------------------
واحد هنري فرهنگسراي خاتم (ص) در راستاي پربار نمودن اوقات فراغت تابستاني عموم شهروندان اقدام به برگزاري ويژه برنامه‌هاي فرهنگي هنري، در قالب پخش فيلم‌هاي سينمايي اجتماعي و ايراني «ويژه خانواده‌ها» و فستيوال نمايش عروسكي شاد و موزيكال «ويژه كودكان» و همچنين اجراي نمايشهاي خياباني ويژه «جوانان و نوجوانان» در بوستانهاي منطقه 18 نموده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي منطقه 18 و فرهنسگراي خاتم، عباس شفق كارشناس مسئول هنري اين فرهنسگرا در خصوص زمان و چگونگي اجراي اين برنامه‌ها گفت: اجراي اين برنامه‌ در ايام فراغت تابستانه ويژه خانواده‌ها در قالب پخش فيلمهاي سينمايي و اجراي نمايشهاي خياباني و عروسكي در بوستان‌هاي وليعصر، لواساني، مينا، قائم (عج) در جهت رفاه حال عموم شهروندان به صورت (عصرگاهي و شامگاهي) تا تابستان ادامه خواهد داشت.
وي در ادامه تصريح كرد: نمايشهاي شاد و موزيكال عروسكي «ويژه كودكان» هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت 30:19 تا 30:20 و برنامه پخش فيلمهاي سينمايي ايراني با موضوع (طنز اجتماعي) هر هفته يكشنبه‌ها از ساعت 30:20 تا 30:22 در بوستان لواساني و روزهاي پنجشنبه در يك سانس از ساعت 17 تا 19 و جمعه‌ها در دو سالن 17 و 19 در سالن آمفي تئاتر خاتم برگزار مي‌شود.
عباس شفق همچنين از اجراي نمايش خياباني و پخش فيلم در ساير مراكز فرهنگي منطقه 18 (بوستان‌هاي: قائم (عج)، وليعصر و بوستان مينا) خبر داد و افزود: پخش فيلم‌هاي سينمايي ايراني ويژه خانواده‌ها هر هفته سه‌شنبه‌ها از ساعت 30:20 تا 30:22 در بوستان مينا (كتابخانه فجر)، دوشنبه‌ها در همين ساعت در بوستان قائم (كتابخانه قائم «عج») و چهارشنبه‌ها در بوستان وليعصر (عج) توسط (كتابخانه رضوانه) برگزار خواهد شد.

برپايي نقاشي و آبرنك در نگارخانه خاتم
---------------------------------------------
نگارخانه فرهنگسراي خاتم (ص) با هدف تشويق و ترغيب جوانان و نوجوانان در عرصه هنر نقاشي و آشنايي با سبك‌هاي هنرمندان نقاش، اقدام به برپايي نمايشگاه نقاشي آبرنگ نموده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي منطقه 18 و فرهنسگراي خاتم، نورنيازي ساري‌زاده مسئول نگاراخانه خاتم در خصوص زمان و چگونگي اين نمايشگاه گفت: تعداد 37 اثر از آثار هنرمندانه عبادالله بهبودي به روش استفاده از آبرنگ در تصويرگري از مناظر طبيعي از يكم تا 15 مردادماه در معرض بازديد عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت. مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه در ساعت 14 روز سه‌شنبه يكم مردادماه در اين نگارخانه برگزار خواهد شد.

تابستان كتاب در بزرگترين كتابخانه غرب پايتخت
------------------------------------------------------
طرح تابستانه ارايه خدمات كتابخانه‌اي در بزرگترين كتابخانه غرب تهران برگزار مي‌گردد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تفكر اعلام كرد، در طرح تابستانه كتابخانه شيخ‌هادي نجم‌آبادي، تسهيلات ويژه ثبت‌نام، جستجوي رايانه‌اي منابع و امكان بهره‌مندي از ويژه برنامه‌هاي فرهنگي و ادبي كتابخانه‌ براي اعضاي ثابت و ساير علاقمندان فراهم شده است.
كتابخانه شيخ هادي نجم‌آبادي با يك دهه فعاليت، بيش از 24 هزار جلد كتاب مرجع، هزاران عضو ثابت و ده‌ها هزار مراجعه‌كننده، پرمخاطب‌ترين كتابخانه غرب پايتخت است.
اين كتابخانه داراي بخش‌هاي مخزن، مطالعه، مرجع و كودكان و تمامي منابع به‌روز است و اعضا جهت دستيابي به كتاب‌هاي مورد نياز، به سيستم جست‌وجوي اينترنتي دسترسي دارند.
انتهاي پيام/ا
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 521]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن