واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: بخاري در جلد سيم از صحيح و مسلم در جلد اول صحيح و سليمان بلخي حنفي در ينابيع الموده حتي ابن حجر متعصب در صواعق و ديگران از علماء بزرگ اهل تسنن از كعب بن عجزه نقل مي كنند كه چون آيه "ان الله و ملئكته يصلون علي النبي" الخ نازل گرديد عرض كرديم يا رسول الله طريقه سلام كردن بر تو را دانستيم چگونه صلوات بر شما بفرستيم حضرت فرمودند به اين طريق صلوات بفرستيد "اللهم صل علي محمد و آل محمد" و در روايات ديگر "كما صليت علي ابراهيم و آل ابراهيم انك حميد مجيد"
و امام فخر رازي در ص 797 جلد ششم تفسير كبير نقل مي نمايد كه از رسول اكرم(ص) سوال نمودند چگونه صلوات بر شما بفرستيم فرمودند بگوييد "اللهم صل علي محمد و علي آل محمد كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم و بارك علي محمد و علي آل محمد كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم انك حميد مجيد"
و ابن حجر هم همين روايت را با مختصر اختلافي در الفاظ از حاكم نقل نموده آنگاه اظهار عقيده و راي نموده گويد "و فيه دليل ظاهر علي ان الامر بالصلوات عليه الصلوات علي آله" يعني در حديث دليل ظاهر است بر اينكه امر به صلوات بر پيغمبر(ص) صلوات بر آل آن حضرت هم هست و نيز روايت نموده است كه فرمود "لا تصلوا علي الصلوه البترا" يعني صلوات بترا و بريده بر من نفرستيد عرض كردند يا رسول الله صلوات به تو را كدام است فرمود اينكه بگوييد "اللهم صل علي محمد" بلكه بگوئيد "اللهم صل علي محمد و علي آل محمد"
و نيز از ديلمي نقل نموده كه رسول اكرم(ص) فرمود "الدعاء محجوب حتي يصلي علي محمد و آله" يعني دعا در حجاب مي ماند (و مستجاب نمي شود) تا صلوات بر محمد و آل محمد بفرستند.
و از شافعي نقل مي كنند كه گفت:
يا اهل بيت رسول الله حبكم
فرض من الله في القرآن انزله
كفاكم من عظيم القدر انكم
من لم يصل عليكم لا صلوة
يعني: اي اهل بيت رسول الله دوستي شما را خدا در قرآن مجيد واجب نموده در بزرگي مقام و مرتبه شما همين بس است كه هر كسي بر شما صلوات نفرستد نماز او قبول نمي شود (مراد شافعي صلوات در تشهد نماز است كه اگر عمداً ترك كنند باعث بطلان و عدم قبولي نماز است)
نظر به فرموده رسول اكرم(ص) كه "الصلوة عمود الدين ان قبلت قبل ما سواها و ان ردت رد ما سواها" (يعني: نماز ستون و نگاهبان دين است اگر نماز قبول شد ما سواي آن از اعمال قبول مي شود و اگر نماز رد شد ماسواي آ ن هم رد مي شود)
پس برادران اهل سنت، سلام و صلوات بر اهل بيت پيغمبر(ص) بدعت نيست بلكه سنت و عبادتي است كه دستور خود پيغمبر است و انكار اين معني را قطعاً نمي كنند مگر خوارج و نواصب و متعصبين عنود و مبغضين لجوج خذلهم الله كه امر را بر برادران اهل سنت مشتبه نموده و مي كنند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]