تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816526005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرداخت هزينه ساخت بيمارستان ها ديروززود دارد ،سوخت و سوز ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پرداخت هزينه ساخت بيمارستان ها ديروززود دارد ،سوخت و سوز ندارد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس مجمع خيرين سلامت درمورد پرداخت 60 درصد هزينه هاي ساخت بيمارستان هاي خيرين توسط وزارت بهداشت گفت : پرداخت اين هزينه در صورتي كه 40 درصد آن را خيرين بپردازند ، دير و زود دارد ، سوخت و سوز ندارد .


"سيد رضا نيري " در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا با تاكيد بر اينكه پرداخت 60 درصد هزينه ساخت بيمارستانهاي خيرين توسط وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي ،دير و زود دارد ،ولي سوخت و سوز ندارد ، گفت : وزارت بهداشت ودرمان تا كنون به تمام گفته هاي خود در راستاي كمك به خيرين سلامت جامعه عمل پوشانده و تاخير در انجام برخي از امور تنها به دليل مسايل اداري است.
مشاور وزير بهداشت با بيان اينكه كل بودجه اي كه در سال جاري براي اين منظور در نظر گرفته شده ، بين هشت الي 10 درصد است تاكيد كرد: بديهي است كه دولت توان پرداخت همه اين 60 درصدها را نخواهد داشت .
وي تصريح كرد : بودجه سالانه اي كه براي ساخت بيمارستان در اختيار دولت قرار مي گيرد ، پاسخگوي همه موارد نيست ولي در سال جاري تا كنون درهر مورد كه براي ساخت بيمارستان توسط خيرين از وزارت بهداشت درخواست بودجه شده ،رقم مورد نظر پرداخت شده است .
نيري ضمن قدراني از زحمات دولت و مجلس در راستاي همكاري با مجمع خيرين سلامت ، خواستار ارايه تسهيلات براي تشويق و ترغيب خيرين براي قدم نهادن هر چه بيشتر در اين راه شد.
رييس مجمع خيرين سلامت با اشاره به اينكه در اكثر كشورهاي دنيا هزينه هايي كه خيرين انجام مي دهند جزو ماليات آنها شمرده مي شود و آنها از دادن ماليات معاف مي شوند، گفت : يكي از تسهيلاتي كه دولت مي تواند در اختيار خيرين قرار دهد ، معافيت آنها از پرداخت ماليات است.
وي همچنين به دريافت عوارض توسط شهرداري ها اشاره كرد و گفت : از ديگر مشكلات خيرين سلامت پرداخت عوارض ساخت و ساز بيمارستان به شهرداري و تقبل پرداخت هزينه هاي آب و برق و تلفن و گاز به قيمت تجاري است .
نيري با اشاره به اينكه ،برخي از خيرين با برقراري ارتباط با خيرين ساير كشورها برخي از تجهيزات بيمارستان را به صورت هديه دريافت مي كنند ،‌گفت : يكي ديگر از مشكلات خيرين اين است كه بايد براي ورود اين هدايا به كشور هزينه گمرك بپردازند .
وي از نمايندگان مجلس و دولت درخواست كرد تا در صورت امكان اين تسهيلات را در اختيار خيرين قرار دهند تا آنها نيز به انجام بيشتر امور خيريه تشويق شوند.
نيري در خصوص چگونگي تشكيل مجمع خيرين سلامت با اشاره به اينكه اولين جلسه هيات امناء مجمع خيرين سلامت با حضور 60 نفر از نيكوكاران و خيرين در جامعه اصناف ، مهندسين و پزشكان ماه رمضان سال گذشته در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد گفت: خوشبختانه براي تشكيل اين مجمع نيكوكاران استان هاي كشور همكاري خوبي داشته و با استقبال با آن برخورد كردند.
نيري اظهار اميدواري كرد :تا سه ماه آينده تمام نيكوكاران استان هاي كشور به اعضاي مجمع خيرين پيوسته و همدلي و همگامي بين خيرين سراسر كشور ايجاد شود .
وي با ابراز تاسف از اينكه خيريه هاي كشور كمي جزيره اي فكر مي كنند و تنها در جزيره و محدوده خود كار مي كنند ،گفت : اين مساله سبب ايجاد محدوديت فعاليت اين خيريه ها شده است .
نيري با ابراز اميدواري از گرد هم آمدن تمام خيريه هاي سراسر كشور در آينده نزديك ،خاطر نشان كرد : اگر خيريه هاي سراسر كشور بتوانند با هم كار كنند ، قدرت عملشان بيشتر مي شود و مي توانند در كنار هم به اقدامات مهمتري بپردازند .
وي تاكيد كرد : تاسيس مجمع خيرين سلامت به اين معني نيست كه خيريه ها زير چتر حمايتي اين انجمن قرار گيرند ، بلكه در نظر است تا اين خيريه ها با هماهنگي يكديگر ، كارها را به سمت كارهاي بزرگ تر سوق دهند.
رييس مجمع خيرين سلامت در كشور نام و نشاني از خيرين به ميان نمي آيد ، گله مند بود و گفت : اين خيرين هنوز در نظام سلامت كشور از هويت خاصي برخوردار نيستند و دولت و مجلس براي آنها امتيازاتي قايل نمي شوند .
وي بازسازي بيمارستان هايي مانند سينا ، شريعتي ، وليعصر ، امام خميني(ره) را از جمله اقداماتي دانست كه توسط خيرين انجام شده است .
نيري با اشاره به اينكه يكي پيوند ريه يكي از عمل هاي جراحي بسيار سخت و گران بها در دنيا است ، گفت : در حال حاضر در دنيا هزينه اين پيوند در حدود 250 تا 300 هزار دلار است و اين درحالي است كه اين عمل در بيمارستان مسيح دانشوري تهران به صورت رايگان انجام مي شود كه بيشتر هزينه هاي آن توسط خيرين بهداشت و درمان پرداخت مي شود .
وي تاكيد كرد : بايد مردم در صحنه باشند و همانطور در زلزله بم فقط 34 ميليارد تومان كمك هاي نقدي و غير نقدي مردم تنها به كميته امداد باعث ساخته شدن بيش از 13 هزارمسكن براي حدثه ديدگان شد ، بايد در صحنه سلامت نيز اين مردم همراه با يكديگر و در صحنه باشند.
نيري گفت: فطرت پاك انسان ها و توجه به همنوع نه تنها در مذهب ما بلكه در همه اديان انسان ها را به سوي حل مشكلات همنوع خود مي كشاند و در اين راستا دين اسلام ، ياري به همنوع را يك تكليف دانسته است .
وي در پايان گفت : مجمع خيرين سلامت تا زمان اعلام شماره حساب رسمي مجمع ، از خيرين درخواست دارد تا براي همكاري با اين مجمع با شماره تلفن هاي 88812953 و 81634106 تماس حاصل كنند.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن