تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813227921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي تبعات بار رواني بيماري ايدز ـ 5 رانندگان تاكسي در آمريكاي مركزي از ايدز ننگ زدايي مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي تبعات بار رواني بيماري ايدز ـ 5 رانندگان تاكسي در آمريكاي مركزي از ايدز ننگ زدايي مي‌كنند
خبرگزاري فارس: جوامع صليب سرخ آمريكاي مركزي براي افزايش آگاهي درباره HIV و از بين بردن ننگ اجتماعي آن از مشاركت تاكسي‌ها بهره مي‌برند.


به گزارش پايگاه خبري صليب سرخ و هلال احمر جهاني، جوامع صليب سرخ در آمريكاي مركزي روشي مبتكرانه را براي آموزش و افزايش آگاهي مردم درباره ايدز و خطرات ننگ اجتماعي آن در پيش گرفته‌‌اندكه استفاده از تاكسي‌ها و مشاركت آن‌ها در انتقال پيام‌هاي بهداشتي به مردم است.
اين روش مبتكرانه در گواتمالا، السالوادور و هندوراس به اجرا در آمده و تنها ظرف 5 ماه باعث انتقال اين پيام‌ها به بيش از 80 هزار نفر شده است.
بيش از 150 تاكسي در 3 كشور پس از آموزش درباره ايدز، بهداشت عمومي و عدم تبعيض هم‌اكنون به عنوان داوطلب اين اطلاعات را به مردم در جريان گفت‌و‌گوهاي روزانه منتقل مي‌كنند اين طرح علاوه بر اين كه باعث افزايش اطلاعات مردم براي پيشگيري از ايدز مي‌شود پيام ننگ‌زدايي اجتماعي از اين بيماري و احترام به بيماران مبتلا به HIV را نيز به خوبي به جامعه منتقل مي‌كند.
"خوزه ويكتوريو پيندا" يكي از رانندگان تاكسي در السالوادور مي‌گويد: «رانندگي تاكسي همراه با ارتباط به همه افراد جامعه است كه شانس خوبي را براي انتقال اطلاعات در مورد اين بيماري به مردم فراهم مي‌كند.»
بر اساس آمار برنامه ايدز سازمان ملل 6/1 ميليون نفر از مردم آمريكاي مركزي به اين بيماري مبتلا هستند كه مهم‌ترين عامل ابتلاي آن‌ها روابط جنسي حفاظت نشده بوده است.
اكثر مبتلايان به اين بيماري در اين منطقه از گروه‌هاي آسيب‌پذير و حاشيه‌اي اجتماع بوده و به شدت در خطر تبعيض در جوامع خود روبه‌رو هستند.
پروژه رانندگان تاكسي با مبنايي اجتماعي هدف تغيير نگرش جامعه و پيش داوري‌ها درباره بيماران مبتلا را دنبال مي‌كند تا بتواند بهبودي را در وضعيت زندگي آن‌ها ايجاد كند.
رانندگان مشمول اين طرح توسط كارشناسان ويژه‌اي، با ابعاد مختلف پزشكي و اجتماعي اين بيماري و به ويژه بخش عدم تبعيض نسبت به اين بيماران آموزش ديده‌اند.
اين رانندگان كه عضوي از پروژه صليب سرخ نيز شده‌اند تي‌شرت‌هاي ويژه‌اي را به تن كرده و در خودروهاي آن‌ها علايم ويژه‌اي نصب شده است.
اين پروژه به شدت مورد استقبال رانندگان تاكسي و مردم قرار گرفته‌ است و در ابتدا ايده صليب سرخ‌هاي محلي بوده كه با استقبال فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ و هلال احمر و حمايت آن به اجرا در آمده است.
اين طرح با همكاري دفاتر منطقه‌اي سازمان‌هاي حقوق بشري، انجمن‌هاي تاكسي، وزارتخانه‌هاي بهداشت و انجمن‌هاي افراد مبتلا به HIV به اجرا در آمده است.
"اولسمين گارسيا" يكي ديگر از رانندگان تاكسي مي‌گويد: «ما بايد نقش راهنما را براي مردمي بازي كنيم كه اطلاعات زيادي درباره HIV ندارند.»
وي افزود: «من فرزنداني را دارم كه به علت نداشتن اطلاعات تا به حال در اين مورد با آن‌ها صحبت نكرده بودم اما آموزش‌هاي صليب سرخ باعث شد تا آن‌ها را راهنمايي كرده و درباره اين بيماري به آن‌ها توضيح دهم.»
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن