تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809273929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«سايپا» ؛همپاي مهربان ايرانيان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: «سايپا» ؛همپاي مهربان ايرانيان
پيام مديرعامل به سهامداران محترم سايپاسال 86 اولين سال از برنامه 5 ساله دوم گروه خودروسازي سايپا بود. در اين سال شركت توانست تقريبا به كليه اهداف كلان تعيين شده، جامه عمل بپوشاند.در سال 86 به‌رغم برخي پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته بازار خودرو با افزايش تقاضا مواجه بود. توليد خودرو در كشور حدود 5درصد رشد داشت و مقدار آن به بيش از 1/1ميليون دستگاه رسيد. گروه خودروسازي سايپا هم توانست با توليد 552هزار دستگاه انواع خودروهاي سواري و تجاري نزديك به نيمي از بازار خودرو ايران را در اختيار داشته باشد.


مرور عملكرد 86
در سالي كه گذشت ما موفق شديم محصول TONDAR90 را با سه مدل E0، E1 و E2 (در پارس‌خودرو)، مدل جديد 132 Saipa (در سايپا) و اتوبوس شهري IRIS (در زامياد) را وارد بازار كنيم.
شاخص‌هاي سطح اول كيفيت محصولات از روند مطلوب و مساعدي برخوردار بود، به طوري كه بين 15 تا 25درصد افزايش كيفيت داشته‌اند.كارخانه توليد پرايد در سوريه با نام «سيويكو» افتتاح شد و اولين خودروهاي توليدي دركشور ونزوئلا و آمريكاي لاتين با نام «تورپيال» وارد بازار شد.شاخص‌هاي فروش و سود در ادامه رشد چند ساله گذشته، در سال 86 نيز با افزايش همراه بود. فروش و سود خالص سايپا در سال 86 به ترتيب بالغ بر 34033 و 7699ميليارد ريال بود كه نسبت به سال 85، به ترتيب 5/3درصد و 7/4درصد افزايش نشان مي‌دهد. از لحاظ تحقق برنامه به طور خاص درشركت سايپا ما شاهد تحقق 105درصدي برنامه فروش و 114درصدي سود هستيم و اين ميسر نمي‌شد مگر در سايه بهره‌برداري مناسب از ظرفيت و امكانات گروه كه در توليد 552هزار دستگاه خودرو تبلور يافت.
استراتژي توسعه و محصول
هدف نهايي هر شركتي خلق ارزش پايدار است. ما در سايپا مي‌خواهيم بر اين نكته كليدي تمركز كرده و آن را در تمامي سطوح سازمان نهادينه كنيم كه يك همبستگي مستقيم بين رشد سرآمد و پايدار با رضايت ذينفعان از جمله مشتريان وجود دارد. ما بايد در تحقيق و توسعه و ساخت خودروهاي مطلوب كه نياز مشتريان با سليقه‌هاي گوناگون را پاسخ دهد، سرمايه‌گذاري موثري كنيم. ما اطمينان داريم افزايش سهم بازار، گسترش نفوذ جغرافيايي و در نهايت رشد پايدار مرهون و نتيجه توسعه خلاقيت و نوآوري است. نتايجي كه البته به وسيله كاركنان ماهر و بادانش محقق مي‌شود. بنابراين توجه به توسعه كاركنان در بطن برنامه‌هاي ما قرار دارد.استراتژي ما براي توليد محصول در چند سال آينده، داشتن 4 پلت فرم با هر سال يك فيس ليفت جديد و هر 3 سال يك بدنه جديد است. محصولاتي كه به گردونه توليد اضافه مي‌شوند بايد از استانداردهاي كيفي برخوردار باشند. علاوه بر كيفيت دو مقوله كاهش هزينه و عرضه به موقع هم به طور دائمي مورد توجه ما است. همچنين افزايش ظرفيت توليد خودرو و به موازات آن توسعه توان توليد قطعات و مجموعه‌هاي خودرو با جديت دنبال خواهد شد. اين اهداف نشان مي‌دهد كه سرمايه‌گذاري ما براي آينده سنگين و گسترده است. از اين رو بازنگري و اصلاح در هولدينگ گروه سايپا به منظور شكل‌گيري يك ساختار سازماني مدرن و پويا براي تحقق اهداف در دستور كار قرار دارد.
برنامه سال 87
مشخص كردن استراتژي‌ها و اهداف بلند مدت مهم است، اما اهداف و برنامه‌هاي كوتاه‌مدت نيز از اهميت خاصي برخوردار هستند و تحقق اين برنامه‌ها است كه مي‌تواند زمينه‌ساز دستيابي به اهداف بلندمدت باشد، از همين رو افتتاح و بهره‌برداري از 30 پروژه مهم در برنامه سال 87 گروه مد نظر قرار گرفته كه نتيجه اجراي اين پروژه‌ها ارائه محصولات جديد، افزايش 20درصدي توليد و افزايش سهم بازار خواهد بود.
از اوايل سال عمليات اجراي پروژه‌ها به سرعت آغاز شد، به طوري كه در فروردين ماه 87 موفق شديم از خط توليد مگان CC1600در پارس‌خودرو بهره‌برداري كنيم. در ارديبهشت‌ماه توليد پرايد ABS دار با كمربند ايمني جديد و سيستم فروش اينترنتي شركت مورد بهره‌برداري قرار گرفت. مجددا در همين ماه پروژه توليد موتور تندر 90 در شركت مگاموتور كه يكي از پروژه‌هاي مهم ما بود و جهت تامين نياز دو شركت ايران‌خودرو و پارس‌خودرو كه موتور آن از طريق تامين داخلي در دستور كار قرار گرفته بود، افتتاح شد. در خردادماه نيز «طرح توسعه شركت شيشه‌نشكن سايپا» با ماموريت توليد شيشه‌هاي دوجداره، طلقي، نشكن و شيشه خودرو راه‌اندازي شد. اين كارخانه منحصربه‌فردترين كارخانه توليد شيشه‌هاي دوجداره از لحاظ اتوماسيون و كيفيت محصول است.
افتتاح خط توليد رنگ خودرو بر پايه آب در شركت طيف، به عنوان تنها شركتي كه به طور انحصاري اين نوع رنگ را در ايران و خاورميانه توليد مي‌كند، از ديگر پروژه‌هاي مهمي بود كه در خردادماه 87 به بهره‌برداري رسيد.
اما در تيرماه 87 خودرو Xantia II معرفي شد. اين خودرو اولين فيس ليفت انجام شده توسط مهندسين شركت بر روي خودرو زانتيا است.
در بهمن ماه سال 87 خودروي ملي گروه سايپا به نام Saipa 231 (S81) كه در كلاس B قرار دارد به بازار معرفي مي‌شود. پرايد صبا با موتور پايه گازسوز و خودروي قشقايي و تي‌ينا با همكاري شركت نيسان از جمله محصولات جديدي است كه گروه خودروسازي سايپا در سال 87 به بازار عرضه مي‌كند. در حوزه خودروهاي تجاري نيز بازار خودرو كشور شاهد حضور وانت پرايد، وانت LX،‌وانت نيسان با موتور ديزلي، ون و ميني‌بوس جديد و همچنين انواع جديدي از كاميون‌ها و كشنده‌ها در دو شركت زامياد و سايپا ديزل خواهد بود. افتتاح فاز اول شركت زامياد در كاشان، راه‌اندازي فاز اول توليد مخازن CNG فولادي در ايلام و احداث مخازن CNG كامپوزيتي در اسفراين از ديگر برنامه‌هاي توسعه‌اي سايپا است كه تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.
افزايش سهم بازار
برنامه رشد 20درصدي در توليد، منجر به افزايش سهم بازار گروه سايپا خواهد شد. اين افزايش سهم در بازار خودروهاي تجاري با توجه به برنامه‌هاي دو شركت سايپا ديزل و زامياد به مراتب بيشتر خواهد بود. قابل ذكر است در سه ماهه اول سال 87 سهم بازار گروه سايپا در حوزه سواري و وانت به 55درصد، در حوزه خودروهاي تجاري به 54درصد و در مجموع به حدود 55درصد ارتقا يافت.
افزايش صادرات خودرو و قطعه
مجموع صادرات سال 86 گروه بالغ بر 69ميليون دلار بوده كه اين رقم با توجه به برنامه‌هاي جديد شركت در سال جاري به بيش از 200ميليون دلار افزايش خواهد يافت.
ما مي‌خواهيم بهترين عملكرد و برترين نتايج را در صنعت خودرو ايران داشته باشيم و لذا از سهامداران محترم انتظار مي‌رود گروه سايپا را در اين مسير ياري كنند.

« سايپا» 62تومان سود ميان سهامداران خود تقسيم كرد
شركت سايپا مبلغ 62تومان سود به ازاي هر سهم ميان سهامداران خود تقسيم كرد.
در اين مجمع جواد نجم‌الدين به عنوان رييس هيات‌مديره، عليرضا معبودي نماينده سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) و بهروز خالق نماينده شستا به عنوان ناظران و در نهايت محمد حيدري هم دبيري جلسه را عهده‌دار بود.
در ابتداي جلسه مهندس مهرداد بذرپاش به تشريح دستاوردهاي هيات مديره براي حاضران پرداخت. وي ضمن اشاره به رشد 11درصدي توليدات شركت نسبت به سال گذشته گفت: طي سال مالي 87 قصد داريم ظرفيت توليدي سايپا را به 320هزار دستگاه برسانيم. همچنين ظرفيت در نظر گرفته شده براي ساير شركت‌هاي تابعه مثل پارس خودرو برابر 200هزار دستگاه، زامياد 100هزار دستگاه، سايپا ديزل 30هزار دستگاه و تراكتورسازي 70هزار دستگاه است. وي در خصوص اهداف خريداري سهم شركت تراكتورسازي تبريز گفت: تكميل سبد خودرويي سايپا در بخش ماشين‌هاي كشاورزي از جمله اهداف اوليه براي خريد سهام اين شركت به شمار مي‌رود. مجموعه تراكتورسازي پتانسيل‌هاي زيادي دارد كه با تقويت زيرساخت‌ها مي‌توانيم كارهاي زيادي را در امر توليد به انجام برسانيم. بذرپاش در خصوص برنامه‌ها و اهداف استراتژيك شركت هم گفت: با توجه به شرايط مناسب و فرصت استثنايي كه هم اكنون فراهم است، برنامه توسعه پرتفوي شركت را كه در نتيجه آن سود سهامداران افزايش خواهد يافت، دنبال مي‌كنيم. مديرعامل گروه خودروسازي سايپا اصلاح ساختار را هم جزو برنامه‌هاي شركت برشمرد و گفت: پياده سازي اصلاح ساختار در دو فاز اجرا خواهد شد. در وهله اول ضروري است كه آرايش هلدينگ به خود بگيريم و در وهله بعدي شركت‌هايي را كه در زنجيره ارزش ما لحاظ نمي‌شوند را به فروش برسانيم.
با فروش شركت‌ها و در پي آن آزاد كردن منابع، امكان سرمايه‌گذاري‌هاي هر چه بيشتر را براي افزايش سودآوري خواهيم داشت. بعد از گزارش مديرعامل، جلسه پرسش و پاسخ سهامداران با مديران شركت برگزار شد. مهندس بذرپاش در پاسخ به سوال يكي از سهامداران درخصوص برنامه‌هاي شركت براي حفظ يا فروش مجموعه فرهنگي ورزشي سايپا گفت: شركت با نگهداري اين مجموعه چند هدف را دنبال مي‌كند كه مهم‌ترين آن استفاده از موسسه براي توسعه «برند» سايپا و ترويج ورزش قهرماني و ملي است.از طرف ديگر انجام رسالت اجتماعي سايپا به عنوان يك شركت توليدي هم جزو ديگر اهداف ما به شمار مي‌رود.
مهندس بذرپاش همچنين در پي درخواست يكي از سهامداران درخصوص فراهم كردن امكان بازديد براي سهامداران از گروه خودروسازي سايپا اعلام كرد كه با انجام هماهنگي‌هاي لازم در آينده نزديك اين امر محقق مي‌شود.
در ادامه دستورات مجمع صورت‌هاي مالي منتهي به اسفند ماه سال 86 مورد تصويب حداكثري سهامداران حاضر در مجمع قرار گرفت. همچنين سازمان حسابرسي به عنوان حسابرس و بازرس قانوني شركت و روزنامه‌هاي اطلاعات و دنياي اقتصاد هم به عنوان روزنامه‌هاي رسمي از سوي سهامداران در مجمع برگزيده شدند.بعد از اتمام جلسه عادي، مجمع فوق‌العاده شركت براي تصميم‌گيري در مورد افزايش سرمايه و اصلاح برخي بندهاي اساسنامه تشكيل شد كه اين جلسه براي بررسي‌هاي بيشتر، پيشنهاد تنفس براي آن مطرح شد و به زمان ديگري كه مطابق قانون تجارت حداكثر تا 2هفته آينده است،منتقل شد.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن