تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814191328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فراسوهمايش چالش‌هاي صادراتي در استان مركزي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: فراسوهمايش چالش‌هاي صادراتي در استان مركزي
نخستين همايش « چالش‌هاي صادراتي استان مركزي در آيينه برنامه توسعه منطقه‌اي و چشم‌انداز بيست ساله» روز سه‌شنبه با حضور مسوولان بخش اقتصادي و صادركنندگان و توليدكنندگان كشوري و استاني در اراك برگزار شد.
در اين همايش يك‌روزه با بررسي مزيت‌هاي اقتصادي و صادراتي و آسيب‌شناسي اين بخش، راهكارهاي تسريع روند صادرات غيرنفتي استان مركزي ارائه شد.
رييس كميسيون صادرات اتاق بازرگاني ايران گفت: توسعه صادراتي بر چهار اصل توليد كالاي كيفي، تقويت زيرساختها و تدارك بازارهاي هدف، بازاريابي علمي و ارزآوري در داخل كشور استوار است كه ضعف در هريك از آنها چالش‌هاي بخش صادرات را عميق مي‌كند.
اسدا... عسگر اولادي افزود: ۸۵درصد از صادرات كشور را دو هزار واحد عهده‌دار هستند كه از اين ميان حدود ۵۰۰واحد عمده صادرات را راهبري مي‌كنند.
وي گفت: بهره‌گيري از تجارب صادركنندگان در تنظيم قوانين مجلس و برنامه‌هاي دولت مي‌تواند بسيار راهگشا باشد.
وي، نوسان در نرخ ارز، نبود تضمين مناسب صادراتي از سوي بانك مركزي، ضعف در زيرساخت‌هاي تجارت الكترونيك، كيفيت پايين توليدات و نبود شيوه‌هاي انبارداري مدرن را از مشكلات جدي در بخش صادرات عنوان كرد. رييس سازمان بازرگاني استان مركزي نيز گفت: سهم صادرات غيرنفتي استان از صادرات كل كشور 6/3درصد است.
سياوش اميني افزود: نشست‌هاي تخصصي و علمي در آسيب شناسي صادرات استان راهي براي دستيابي به راه‌حل‌هاي منطقي در شناخت ظرفيت‌هاي موثر و اصلاح برنامه‌ها در راستاي توسعه صادرات است.
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن اراك نيز در اين همايش گفت: استان مركزي در بخش‌هاي خدمات مهندسي و فني، صنعت، كشاورزي و گردشگري از توان بالايي براي صادرات برخوردار است كه هم‌افزايي توان دستگاه‌هاي متولي و صادركنندگان در رونق اين بخش ضروري است.
دكتر محمدعلي عباسي افزود: شناخت كمبودهاي صادراتي و مزيت‌هاي آن در منطقه و تعامل منطقي با مراكز علمي و تجاري در تدوين برنامه‌هاي اصلاحي كارآمد از مسائلي است كه بايد جدي گرفته شود.
وي، نبود پايانه‌هاي قوي صادراتي، امكان پذير نبودن شرايط رقابتي كالاها، كمبود امكانات انبار و سردخانه‌اي و حمايت‌هاي پراكنده از صادركننده را از مشكلات جدي صادرات استان عنوان كرد.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن