تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814561448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نتايج كنكور دوشنبه آينده اعلام مي شود از هر 3 نفر 2 نفر پذيرش مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نتايج كنكور دوشنبه آينده اعلام مي شود از هر 3 نفر 2 نفر پذيرش مي شوند
گروه اجتماعي؛ ثبت نام كنكور 88 به صورت اينترنتي است و داشتن كد ملي، كد پستي و كد دانش آموزي براي ثبت نام كنكور 88 الزامي است. رئيس سازمان سنجش روز گذشته با اعلام اين مطلب تاكيدكرد؛ داوطلباني كه در ارائه كد ملي، كد پستي و كد دانش آموزي اشتباه كنند از شركت در كنكور 88 محروم مي شوند.

به گفته عبدالرسول عباس پور در كنكور 88 داوطلبان بايد در فروردين فايل ثبت نام خود را رويت كرده و آن را تاييد كنند، پس از اين مرحله هيچ اشتباهي از داوطلبي پذيرش نمي شود. رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام اين مطلب كه نتايج اوليه كنكور 87 روز دوشنبه 7 مردادماه اعلام مي شود و طي آن 800 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته مي شوند، ادامه داد؛ در كنكور امسال 800 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته مي شوند و ظرفيت موجود براي پذيرش نهايي در كنكور امسال 430 هزار نفر است كه اين ظرفيت تا 500 هزار نفر نيز خواهد شد. پورعباس با بيان اينكه امسال براي اولين بار مكانيسمي در سازمان سنجش براي تسهيل انتخاب رشته و راهنماي مجازين طراحي شده است، اظهار كرد؛ در اين راستا براي اولين بار راهنماي انتخاب رشته مجازي تحت وب و به شكل سي دي با پوشش صد درصدي براي كليه داوطلبان طراحي شده است. بر اين اساس مجازين به انتخاب رشته مي توانند با استفاده از اين نرم افزار درصد احتمالي پذيرش و شانس قبولي خود را در 150 رشته تخمين زده و از اين طريق جايگاه و وضعيت خود را مشخص كنند. البته اين نوع انتخاب رشته براي هر داوطلب حداكثر دو مرتبه قابل رويت و چاپ مي شود.

به گفته وي همچنين سازمان سنجش تسهيلاتي فراهم كرده كه از طريق آن داوطلباني كه كد رمز يا كد رهگيري خود را فراموش كرده اند بتوانند اين اطلاعات را مجدداً از سازمان سنجش دريافت كنند. بر اين اساس يك سيستم پاسخگويي تلفني پيش بيني شده كه صرفاً در جهت ارائه كد رمز يا كد رهگيري داوطلب اقدام مي كند. كوروش پرند رئيس مركز مطالعات، تحقيقات و ارزشيابي سازمان سنجش نيز در اين برنامه با بيان اينكه سيستم مركز مطالعات، تحقيقات و ارزشيابي سازمان سنجش طي تحقيقي كه مشكلات داوطلبان كنكور را ارزيابي كرده است، گفت؛ نداشتن آشنايي با رشته هاي تحصيلي و دانشگاه ها، انتخاب رشته، رتبه بندي دانشگاه ها و نكات فني از جمله مشكلاتي بودند كه داوطلبان كنكور با آن مواجه بودند. معاون آموزش و پرورش شهر تهران نيز خبر داد هزينه انتخاب رشته، چهار هزار تومان است.معاون نظري و مهارتي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، از فعال شدن 276 پايگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش در مراكز پيش دانشگاهي دولتي 17 شهر و استان كشور براي مجازشدگان انتخاب رشته كنكور 87 به تفكيك جنسيت خبر داد و اعلام كرد؛ 68 درصد از 38 هزار نفري كه سال گذشته آموزش و پرورش برايشان انتخاب رشته كرد، در دانشگاه هاي دولتي پذيرفته شدند. محمود حسيني با اشاره به طرح انتخاب رشته رايانه يي و مشاوره يي دانشگاه هاي سراسري با توليت آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرد؛ از مجموع پايگاه هاي انتخاب رشته آموزش و پرورش در كشور، 43 پايگاه مربوط به شهر تهران است كه به طور نسبي دو پايگاه در هر منطقه واقع شده است.

وي هزينه انتخاب رشته در پايگاه هاي آموزش و پرورش را چهار هزار تومان خواند و اعلام كرد؛ اين هزينه براي دانش آموزان مستضعف و براي مثال، معرفي شدگان كميته امداد رايگان بوده و تصميم گيري در اين زمينه به مدير پايگاه واگذار شده است.

وي مشاوره حضوري توسط مشاوران متخصص، انتخاب رشته رايانه يي و انتخاب رشته اينترنتي در سايت سازمان سنجش را نيز از جمله خدمات پايگاه هاي انتخاب رشته آموزش و پرورش دانست و ذكر كرد آدرس پايگاه هاي انتخاب رشته آموزش و پرورش در سايت WWW.WEBREPORT.IR قابل دريافت است.

شهريه دانشگاه امسال افزايش نمي يابد

خوشحال باشيد وعده داده شده كه شهريه هاي دانشگاه آزاد امسال افزايش پيدا نمي كند. رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كرد؛ با توجه به وجود تورم و گراني در سطح جامعه هيچ تصميمي مبني بر افزايش شهريه ها اتخاذ نشده است و از سال تحصيلي جديد، نرخ شهريه هاي دانشگاه افزايش نخواهد داشت. به گزارش ايسنا عبدالله جاسبي با اشاره به مخالفت برخي از گروه ها با موجوديت دانشگاه آزاد افزود؛ اين دانشگاه متعلق به هيچ فردي نيست و تمام امكانات رفاهي و آموزشي موجود در آن براي دانشجويان نسل هاي بعدي است.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن