تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805808503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فرانس پرس از نخستين حضور اشكار اوباما در عرصه بين المللي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش فرانس پرس از نخستين حضور اشكار اوباما در عرصه بين المللي
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/05/01
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از امان به قلم استفان كولينسون نوشت ...
باراك اوباما نامزد انتخابات رياست جمهوري اينده امريكا از حزب دموكرات امروز سه شنبه با قدم گذاشتن به ميدان سياسي خاورميانه به عنوان بخشي از تبليغات انتخاباتي بين المللي خود ، نخستين حضور اشكار خود را در عرصه بين الملل به نمايش گذاشت.
اين سناتور ايالت ايلينوي پس از سفر مخفيانه خود به عراق و افغانستان قرار است مذاكراتي رو در رو را با عبدالله دوم پادشاه اردن برگزار كند و سپس عازم اسرائيل شود.
نخستين گام هاي اشكار اوباما در عرصه جهاني به عنوان يك نامزد انتخابات رياست جمهوري درحالي صورت مي گيرد كه مناقشه اسرائيل و فلسطين تلاش هاي وي را تحت الشعاع قرار داده است .
درحاليكه اوباما احتمالا در اروپا به عنوان يك قهرمان با استقبال روبرو خواهد شد اما در ميان ميزبانان وي در خاورميانه پرسش هايي درمورد سياست هاي بالقوه او درقبال منطقه وجود دارد.
تعهد اين سناتور مبني بر اينكه بيت المقدس بايد پايتخت قطعي اسرائيل باشد ، خشم فلسطيني ها را به دنبال داشته است.
عبدالله دوم شب گذشته براي ديدار با اوباما از امريكا به كشورش بازگشت . وي مذاكراتي يك ساعت و نيمه را در پشت درهاي بسته با اوباما برگزار خواهد كرد.
يكي از مشاوران اوباما كه خواست نامش فاش نشود گفت اردن كشوري بسيار مهمم در منطقه به شمار مي رود و در روند صلح خاورميانه نقش مهمي را ايفا كرده است .
وي در واكنش به ادعاهاي برخي طرفداران جان مك كين نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري اينده امريكا و رقيب اوباما مبني بر اينكه سفر وي صرفا يك نمايش سياسي است تاكيد كرد اين سناتور دموكرات به اردن رفته است تا گوش كند و گفتگو كند.
مشاور اوباما تصريح كرد ما درحال حاضر يك رئيس جمهور داريم ،‌اوباما به اينجا نيامده است تا سياست گذاري يا مذاكره كند اما بحث ها و گفتگو هاي مفيدي خواهد داشت .
اوباما قرار است امشب عازم اسرائيل شود تا نشست هايي را با مقامات اسرائيلي برگزار كند.
وي در اين سفر با ايهود اولمرت نخست وزير اسرائيل ، شيمون پرز رئيس اسرائيل ، تزيپي ليوني وزير امور خارجه اسرائيل ، باراك اوباما وزير جنگ اسرائيل و بنيامين نتانياهو رئيس حزب مخالف ليكود ديدار و گفتگو خواهد كرد.
مذاكرات ديروز اوباما با مقامات عراقي و فرماندهان ارشد امريكا در اين كشور نيز درپي وعده اخير وي صورت گرفت مبني بر اينكه درصورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري اينده و به دست گرفتن قدرت ، ظرف مدت شانزده ماه نيروهاي امريكايي را از عراق خارج خواهد كرد.
اوباما پس از توقفي كوتاه در شهر بصره دومين شهر بزرگ عراق در اغاز سفر دو روزه خود به اين كشور ، با نوري المالكي نخست وزير و جلال طالباني رئيس جمهور عراق ديدار و گفتگو كرد.
اوباما در بصره با ژنرال ليود اوستين فرمانده شماره دو نيروهاي امريكايي در عراق ديدار و گفتگو كرد.
اوباما در سفر خود به كابل متهد شد شمار نيروهاي امريكايي را در عراق كاهش دهد و دو تيپ رزمي را به افغانستان اعزام كند.
جناح اوباما اعلام كرده است هدف از سفر وي به عراق ارزيابي جنگ در اين كشور و ديدار با سران عراق است كه از انها به علت اقدامات ناكافي در بازسازي اين كشور انتقاد كرده است.
اوباما همچنين بار ديگر بر تعهد خود درخصوص اعلام پايان جنگ در عراق از نخستين روز رياست جمهوري خود درصورت پيروزي در انتخابات اينده تاكيد كرد.
اين در حالي است كه شهروندان شهرك صدر بغداد كه مقر مقتدي صدر روحاني شيعه عراقي تلقي مي شود گفتند درمورد برنامه هاي وي ترديد دارند .
مالكي و جرج دبليو بوش رئيس جمهور امريكا موافقت كرده اند در موافقتنامه امنيتي احتمالي بين عراق و امريكا كه همچنان در دست بحث و بررسي است ، يك افق زماني براي خروج نيروهاي امريكايي از عراق تعيين كنند .
دانا پرينو سخنگوي كاخ سفيد گفت انچه كه در اين موافقتنامه امنيتي به ان اشاره نخواهد شد تاريخ خروج نيروهاي رزمي از عراق است . اما اين موافقتنامه شامل تاريخي براي عراقي ها خواهد بود تا طي ان كنترل امنيتي هر هجده استان كشورشان را به دست بگيرند .
سفر اوباما به عراق كه از مخالفان اغاز جنگ سال دو هزار و سه عليه عراق بود درحالي صورت گرفت كه خشونت ها در اين كشور به پايين ترين سطح خود ظرف چهار سال گذشته رسيده است و علت ان نيز تاحدودي افزايش نيروهاي امريكايي در عراق است كه ان نيز با مخالفت هاي شديد روبرو بود .
اوباما روز يكشنبه گفت اكنون زمان ان است تا سياست امريكا بر منطقه اي متمركز شود كه حوادث يازدهم سپتامبر سال دو هزار و يك عليه امريكا از انجا نشات گرفته بود .
بوش هفته گذشته بار ديگر با تاكيد بر خودداري خود از تعيين يك جدول زماني ساختگي براي خروج نيروهاي امريكايي از عراق گفت تصميم گيري در اين باره به شرايط موجود بستگي دارد .
بوش در پاسخ به پرسشي درباره توصيه وي به باراك اوباما پيش از سفر او به عراق گفت اوباما بايد به توصيه هاي فرماندهان نظامي توجه داشته باشد .
بوش همچنين از پاسخ به پرسش ديگري درباره اظهارات اوباما درخصوص اينكه جبهه مركزي در جنگ ضد تروريسم تنها عراق نيست و هرگز اينگونه نبوده است طفره رفت و گفت درحال حاضر يك جبهه از جبهه ديگر بهتر پيش رفته و ان عراق است .
اوباما هفته گذشته با انتقاد از بوش به علت روانه كردن قدرت اتش امريكا به عراق گفت هرگونه حمله تروريستي جديد عليه امريكا احتمالا نشات گرفته از افغانستان خواهد بود.
.........................................
10101/01013/161/153
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن